Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Pate Mustajärven uusi levy on niin huono, että siitä voisi olla jo käsitetaiteeksi.

Vierailija
16.08.2024 |

Ankaraa arvostelua tulee Paten soololevylle: https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000010618367.html

Toisaalta arvostelussa on huumoria mukana, jotkin kohdat hymyilytti

Kommentit (145)

Vierailija
21/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kriitikon tehtävä ei ole kirjoittaa kivasti, vaan niin kuin asiat on hänen mielestään. Nyt kriitikko turhautui, kun laulajasta olisi ollut paljon parempaankin. 

Vierailija
22/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustajärvellä on omat vankkumattomat kannattajansa kehä kolmosen ulkopuolella. Heille on ihan sama, vaikka Pate viheltelisi koko levyn täyteen. Keikoille mennään silti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustajärvellä on omat vankkumattomat kannattajansa kehä kolmosen ulkopuolella. Heille on ihan sama, vaikka Pate viheltelisi koko levyn täyteen. Keikoille mennään silti. 

Seuraava askel: koko levyllinen autotune-viheltelyä.

Vierailija
24/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuon lyttäyksen jälkeen moni varmaan kuuntelee noita biisejä muodostakseen oman mielipiteensä. Se olikin käänteistä markkinointia.

No nyt ainakin itse käyn spotifyssa pari biisiä kuuntelemassa.

Vierailija
25/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa missä kohdin on autotunea käytetty,väitän ettei tasan tarkkaan ole käytetty tällä levyllä.

Vierailija
26/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt oli rautaista tekstiä kriitikolta. Lisää tällaista, eikä mitää hyssyttelyä. Sain parit hyvät naurut tuota lukiessa. 

Vierailija
27/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tulevat vuodet näyttävät, onko levystä jonkinlaiseksi käsitetaiteeksi. Sitä ennen jään odottamaan paljastusta, että tämä oli jokin kriittinen kannanotto tekoälyn vallasta."

Näin arvioi Arttu Seppänen.

Vierailija
28/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kriitikon tehtävä ei ole kirjoittaa kivasti, vaan niin kuin asiat on hänen mielestään. Nyt kriitikko turhautui, kun laulajasta olisi ollut paljon parempaankin. 

Kuka tahansa osaa kritisoida hyvinkin railakkailla ilmaisuilla. Ammattilaiselta pitäisi voida odottaa enemmänkin kuin tuollaista lapsellista huomionkerjuuta jota netti suorastaan pursuaa.

Sen mitä sitä olen kuunnellut niin ei se erityisemmin ole sitä mitä minä normaalisti kuuntelen muttei erityisen huonokaan sarjassa huonot levytykset. Suomessa ja maailmassa on tehty huomattavasti pas...mpiakin levyjä ja kappaleita.

Ehkä hesarin kannattaisi nostaa ennemmin omien surkeiden artikkeliensa tasoa kun luisu näyttää vaan kiihtyvän. 

Vierailija
29/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt oli rautaista tekstiä kriitikolta. Lisää tällaista, eikä mitää hyssyttelyä. Sain parit hyvät naurut tuota lukiessa. 

Hesari hei, omien artikkelien kehuminen on noloa. 

Vierailija
30/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa kritiikin kohde, eli Mustajärvi, jaksaa tästä nokkiinsa ottaa. Ikurin turbiini jatkaa vaan matkaa seuraavalle keikkapaikalle pää pystyssä. 

Vierailija
31/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mustajärvi laulaa kuin ase ohimolla ja samaan aikaan niin sävellykset kuin koomisen kiusalliset sanoitukset ovat kunkin kirjoittajan jämälaarista."

Arttu Seppänen ei sanoja säästele.

Sanoituksia on siis olleet tekemässä Johannes Brotherus ja Janne Rintala. 

Vierailija
32/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän Patea kannata laittaa laulamaan jotain perusiskelmää. Menee siinä hukkaan koko mies.  

Vierailija
33/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Patehan oli vissiin itse naureskellut tälle arviolle ja todennut, että aika hyviä heittoja kriitikolta. 

Osoittaa kyllä tyylitajua häneltä. Olen pitänyt häntä omahyväisenä tyyppinä mutta ehkä olin väärässä. 

Vierailija
34/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuin tähän syöttiin ja kuuntelin. Onhan siinä NIIN kornit sanat, menneen maailman kuluneet soundit ja "sävellykset" ja väsyneen miehen laulu.

Vierailija
35/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin itse tuon kritiikin aamulla. Oli kyllä mahtavan hyvin kirjoitettu, klassikkotasoa. 

Vierailija
36/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas koin tuon kritiikin niin, että kirjoittaja oli turhautunut. Oli odottanut paljon enemmän ja pettyi raskaasti. Arvostaa siis artistin pitkää uraa, mutta ei todellakaan pitänyt tästä uudesta tuotteesta. 

Vierailija
37/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista alentuvaa omankainalonhaistelua. Arvostelu siis. Miksi kuunnella jos kuuntelee kuin piru pappia?

Vierailija
38/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mustajärvi laulaa kuin ase ohimolla ja samaan aikaan niin sävellykset kuin koomisen kiusalliset sanoitukset ovat kunkin kirjoittajan jämälaarista."

Arttu Seppänen ei sanoja säästele.

No tää onkin vain yhden ihmisen mielipide, ei siitä kannata välittää vaan kuunnella itse levy läpi ja tehdä sen perusteella oma mielipide asiasta. 

Vierailija
39/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsellista alentuvaa omankainalonhaistelua. Arvostelu siis. Miksi kuunnella jos kuuntelee kuin piru pappia?

Mistä sille kriitikolle maksetaan palkkaa? Valehtelustako?

Vierailija
40/145 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tartuin tähän syöttiin ja kuuntelin. Onhan siinä NIIN kornit sanat, menneen maailman kuluneet soundit ja "sävellykset" ja väsyneen miehen laulu.

Oliko paremmat tekstit kuin: pullat pystyyn, taikina nousee, beibi nyt leivotaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä