Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!

Vierailija
16.08.2024 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.

No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!

Kommentit (1159)

Vierailija
961/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä niin käsittämättömän paskaa, että mietin taaa, että on jollain ollut taas mielikuvitusta kirjoittaa tuokin

Vierailija
962/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä täti se vaan jähii siellä kämpässä muka itse "eroa harkitsemassa" ja uhriutuu täällä, vaikka hänethän on tuomittu jo avioeroon. Miehen tahdosta. Sääliä kaipaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/1159 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, vaikka tuntuu kauhealta kun pitkä suhde loppuu noinkin rumasti, niin kyllä se sit helpottaa. Mutta siihen menee pari vuotta ainakin siihen oman olotilan helpottumiseen. Mut jätettiin puskista 20 v jälkeen toisen naisen takia. Kyllä siinä pari vuotta meni pohjamutia ryömien.

Vierailija
964/1159 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
965/1159 |
11.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin loukkaavaa, että en enää jatkaisi yhdessä. Toki sinä teet kuten sydän sanoo. Mutta mulle riittäisi. Tuntuisi kuin koko avioliitto olisi mitätöity, ja niinhän se onkin.

Vierailija
966/1159 |
12.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tähän tulee vielä 3000 kommenttia? Koska aloitushan on niin totta että.

Vierailija
967/1159 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

upupup

Vierailija
968/1159 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin viesti täältä varmaan heti poistuu mutta joo. Mulle soitti haastemies ja tulee ensi viikolla kotiin?! Siis mitä tämä nyt on? Näin nopeasti? Eihän mulle ole tullut kuin yksi kirje joka piti palauttaa reilu viikko sitten. Eikö sieltä pitänyt tulla ensin laatikkoon 2 haastetta vai mitä nyt ovatkaan? Onko mun mies soittanut sinne ja tyyliin vaatinut että asia käsitellään nyt nopeasti? Toki eronsa saa mutta kunhan ihmettelen.  ap

Vierailija
969/1159 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://yle.fi/a/3-12421301

Tässä jutussa on aika tyhjentävästi kerrottu, miten homma menee. Jos ei reagoi avioeropaperiin, voi todella olla niin, että haastemies tulee sitten jo oven taakse. 

Vierailija
970/1159 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika erikoista että heti tulee kotiin haastemies jos näin vähän vasta aikaa kulunut eikä ole kehotuksiakaan tullut? Onkohan tämä mies palkannut itse haastemiehen joka tulee kotiin että ero saataisiin nopeammin pakettiin. Tästähän on muuten jäänyt ainakin ne kaksi vaihetta pois? Viimeinen keinohan on vasta tuo että tullaan kotiin taikka työpaikalle tms.

Vierailija
971/1159 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet kertonut tuttaville jo. Kannattaa esim nauhoittaa miehen huudot, on laillista äänittää keskustelut, joissa on itse osallisena. Nauhuria ei vaan saa jättää nauhoittamaan jonnekin ja lähteä itse pois paikalta.

En kuitenkaan yhtään ymmärrä, mikset allekirjoita eropapereita oma-aloitteisesti, mitä hyötyä on antaa sen mennä haastemiehelle asti? Kai nyt on selvä, että haluat tuosta avioliiton irvikuvasta itsekin pois niin nopeasti kuin mahdollista. Toipuminen alkaa sitten, kun ero on selvä ja olet päässyt muuttamaan erilleen. 

Tsemppiä!

Vierailija
972/1159 |
13.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyllä kuulostaa siltä että tuo mies on jollakin lailla nyt ihan seonnut. Voisiko olla maanis-depressiivinen ja nyt maaninen vaihe päällä. Joka tapauksessa onnittele itseäsi siinä vaiheessa, kun olet lopullisesti päässyt eroon. Hae tarvittaessa ammattiapua itsellesi ja lapsellesi. Kaikkea hyvää teille ja voimia tulevaan.

Vierailija
973/1159 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies syyttää vaimoa kaikesta mitä on itse tehnyt, myös eron hakemisesta. Varmaankin tässä on kyse siitä, että haluaa selitellä myös itselleen, että ei ole oikeasti tehnyt niitä kauheita asioita mitä on tehnyt. Pettänyt, jättänyt, eronnut, mustamaalannut jne. Tietää olevansa syyllinen ja täysi p mutta yrittää helpottaa huonoa oloaan kanavoimalla sen syyllisyydentunteen vihaan vaimoa kohtaan. Eli ihminen ei osaa käsitellä omia tunteitaan, eikä kohdata sitä mikä kelvoton lurjus on. Siksi esittää itselleen ja kaikille ulkopuolisille että asiat ovat tapahtuneet päinvastoin kuin todellisuudessa.

Kyllä tätä peliä voi pelata naisetkin. Mieheni eksä kertoili ympäri kyliä ja yhteisille lapsillekin, että mies oli väkivaltainen, kun todellisuus oli päinvastainen. Nainen oli väkivaltainen ja miehelläni on vieläkin paljon arpia näistä eksänsä raivokohtauksista. Ollaan oltu jo parikymmentä vuotta, eikä mitään viitteitä väkivallasta ole ilmennyt.

Vierailija
974/1159 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, toivottavasti asiat alkavat helpottaa. Tutustu eroryhmien toimintaan, se voisi olla hyvä paikka purkaa näitä asioita.

Vierailija
975/1159 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäkin viesti täältä varmaan heti poistuu mutta joo. Mulle soitti haastemies ja tulee ensi viikolla kotiin?! Siis mitä tämä nyt on? Näin nopeasti? Eihän mulle ole tullut kuin yksi kirje joka piti palauttaa reilu viikko sitten. Eikö sieltä pitänyt tulla ensin laatikkoon 2 haastetta vai mitä nyt ovatkaan? Onko mun mies soittanut sinne ja tyyliin vaatinut että asia käsitellään nyt nopeasti? Toki eronsa saa mutta kunhan ihmettelen.  ap

Helsingissä ei ainakaan haastemiehillä ole aikaa juosta avioeroasiakkaiden perässä. Täällä laitetaan kirjeitse kaksi kertaa haastekirje postiin ihan normaalisti. Jos niihin ei reagoida, kolmas haaste menee poliisiasemalle byrokratian mukaisesti ja oltuaan siellä hetken (asiakkaalla aikaa hakea haaste poliisiasemalta). Jos ei hae haastetta poliisiasemalta, tämän jälkeen käräjäoikeus tuomitsee avioeroon. Koko rumbaan menee kuukausia.

Ehkäpä siellä syrjäkylillä haastemiehellä on aikaa ihan fyysisesti juosta avioeroasiakkaan perässä sitten. Helsingissä ei todellakaan.

Vierailija
976/1159 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika erikoista että heti tulee kotiin haastemies jos näin vähän vasta aikaa kulunut eikä ole kehotuksiakaan tullut? Onkohan tämä mies palkannut itse haastemiehen joka tulee kotiin että ero saataisiin nopeammin pakettiin. Tästähän on muuten jäänyt ainakin ne kaksi vaihetta pois? Viimeinen keinohan on vasta tuo että tullaan kotiin taikka työpaikalle tms.

Haastemiehet ovat virkamiehiä ja ovat töissä valtiolla. Ei Suomi nyt sentään niin korruptoitunut ole, että haastemiehille voisi maksaa rahaa, että toimisivat nopeammin!

Viimeinen keino Helsingissä on haastekirjeen toimittaminen poliisiasemalle, josta se pitää noutaa tiettyyn päivään mennessä. Ehkä maalla ja syrjässä tosiaan sitten haastemiehillä on aikaa juosta avioeroasioidenkin perässä.

Vierailija
977/1159 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi ap sitten, että heti kun haastemies kohtaa sut silmästä silmään, niin sinä hetkenä teidän avioero astuu voimaan. Se on se hetki, milloin virallisesti todistetaan sun saaneen tiedon miehesi avioerohakemuksesta.

Vierailija
978/1159 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä ei ainakaan haastemiehillä ole aikaa juosta avioeroasiakkaiden perässä. Täällä laitetaan kirjeitse kaksi kertaa haastekirje postiin ihan normaalisti. Jos niihin ei reagoida, kolmas haaste menee poliisiasemalle byrokratian mukaisesti ja oltuaan siellä hetken (asiakkaalla aikaa hakea haaste poliisiasemalta). Jos ei hae haastetta poliisiasemalta, tämän jälkeen käräjäoikeus tuomitsee avioeroon. Koko rumbaan menee kuukausia.

No huh huh olipa koppavaa tekstiä. Miten Helsingissä näin, mutta ehkä jossain syrjäkylillä sitten noin. Voi suomalaisia 500 000 asukkaan helsinkeineen. 

Vierailija
979/1159 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa nyt oikein mättää ettei ap halua kirjoittaa avioeropapereita? Ja ole alkanut katsella asuntoa tai sopia otenkin muuten asumiskuvioista. Tykkäävätköhän jotkut jäädä ihan oikeasti siihen välitilaan mäkättämään keskenään? Mitä järkeä! No, jos haastemies on jo lähestynyt kirjeellä, niin ero alkaa olla loppusuoralla. 

En ymmärrä alun viestin perusteella ongelmaa. On jo kerran meinattu erota, sitten ei kuitenkaan, mutta sitten mies oli ilmoittanut haluavansa erota. Eikö se ole silloin selvä peli? Mitä käsittämätöntä sanomista siinä oli? Jos on jo eestaas vekslattu niin eihän se mikään kovin yllättävä uutinen kai ollut? 

Vierailija
980/1159 |
14.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedoksi ap sitten, että heti kun haastemies kohtaa sut silmästä silmään, niin sinä hetkenä teidän avioero astuu voimaan. Se on se hetki, milloin virallisesti todistetaan sun saaneen tiedon miehesi avioerohakemuksesta.

Eikös se mee tämän jälkeen käräjäoikeuteen ja siellä tuomitaan vasta ns.lopullinen avioero?