Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!

Vierailija
16.08.2024 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.

No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!

Kommentit (1159)

Vierailija
941/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais ottaa miehen takaisin, se on niin helpompaa kun lähteä tappelemaan narskun kanssa omaisuudesta ja elatusmaksuista. Pahimmassa tapauksessa seurakunta määräsi niin.

Vierailija
942/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin kuulumisia muistaakseni toissa päivänä mutta joku poistatti sen viestin nopeasti. En kyllä ymmärrä että miksi, kun ihan asiallinen oli.

Mies oli tuolloin käytökseltään suht ok. Selitteli masennuksiaan syyksi ja kertoili siitä naisesta kuinka se ei häntä ulkoisesti viehätä eikä ole millään tavoin kiinnostava. On poistanut yhteystiedot jne. Ei enää mene samaan aikaan harrastamaan. Toki mainitsi minulle että onhan siellä muita naisia joiden kanssa hän on jo jutellut. Ihme selittelyä ja aivan turhaa. En juurikaan kommentoinut mihinkään mitään ettei alkaisi riidat.

Eilen sitten käytös muuttui jälleen huonoksi. Alkoi syyllistää taas minua erosta. Sanoi että saisit vielä kaiken jos vain lopettaisit nuo epäilysi. Minkä ihmeen kaiken, hänen ihanan seuran ja tämmöisen elämän?! Väitti ettei ole juurikaan enää edes mustasukkainen vaikka vähän aikaa sitten oli. Totesi että eihän edes tietäisi miltä se tuntuisi jos toisen miehen kainalossa olisin. Että kyllä sulla on siihen täysi oikeus kun eroa sinusta hain. Totta tuo mutta ihan en usko ettäkö ei muka tiedä miltä ajatus toisesta miehestä tuntuisi, olisiko se ok vaiko ei. Ihan kummallinen koko sen keskustelu tämmöisestä aiheesta. Ja kertoipa sitten sellaisenkin asian että kuulema siellä harrastuspaikassa on juoruttu meidän erosta?! Mies on kertonut viidelle ihmisille että on hakenut eron minusta??? Ja nyt kaikki tietävät erosta kun juorut lähteneet eteenpäin. Mies kehtasi sanoa minulle että on sanonut vain kunnioittaen minua tai jotain niille ihmisille siellä?! Mitä hittoa meidän tilanne kuuluu tuntemattomille? Suutuin tietenkin ja sitähän reaktiota mies odottikin kieli pitkällään. Mutta joo. Kylmää ja kuumaa edes takaisin tilanteesta riippuen.  ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
943/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha olo hänellä ainakin on ollut. Ei ehkä ole osannut puhua. Jokin sairaus voi myös olla. Masennus sinakin.

Ei teillä kuulosta olevan toisillenne tilaa. Kun toinen teee jotain noin älytöttmän poikkeavaa siitä omastaan, niin kyllä kumppanin luulisi olevan huolissaan sen sekoilijan terveydestä. 

On halunnut sinulta huomiota. 

Rajastaa, mutta ei halua sitä harmautta.

Kai miehilläkin on oikeus tuntea. Usein ne on naiset, jotka aaltoilee.

Sinä teit ratkaisusi. Ymmärrän hyvin. On tosi loukattu olo.

Ehkä sinäkin tiesit sisimmässäsi, että ei ole tuo homma sitä, millaista elämässäsi haluat jatkaa.

Vierailija
944/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Totesi että eihän edes tietäisi miltä se tuntuisi jos toisen miehen kainalossa olisin. Että kyllä sulla on siihen täysi oikeus kun eroa sinusta hain. "

Eli oikeuttaa omat temppunsa sen toisen naisen kanssa. 

Jos mies on kerran kertonut jo erosta eteen päin niin mitä sitä enää veivaamaan hänkään?

Sinun kannattaa nyt viimeistään tässä vaiheessa ottaa mukaan lähipiiriäsi ja kertoa, mitä on meneillään, vaikka se tuntuu lapselliselta ja kantelemiselta. Sinä tarvitset tukea sekä suojaa miehen tulevia juonitteluja varten (parempi, että muut tietävät oikean tilanteen jo silloin, kun sitä eletään). 

Vierailija
945/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on se asunto katsottuna? Tästä ketjusta on oppinut ainakin sen etten koskaan aio kenenkään miehen kanssa vatkata tällätavoin päivänselvää asiaa. Itsekunnioitusta pitää olla. Tai sitten ap vaan nauttii tästä draamasta oikeasti. :D

Vierailija
946/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä kannattaisi kääntää keskustelu itse suhteesern, eikä jauhaa toisista naisista / miehistä. Mitä on ollut, miksi ollaan tässä, miten eteenpäin. Hän on kertonut eroavansa eli halunnut levittää tietoa nimenomaan siellä harrastusporukassa. Teidän ksnnattaisi mennä pariterapiaan, siis ihan saadaksenne ohjausta tässä eroprosessissa, kun tuntuu, ettei kumpikaan teistä nyt oikein pärjää tässä tilanteessa. Ette osaa keskustella olennaisista asioista. Selvitettävää on paljon!

Vierailija
947/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen yhden parin, joka erosi, mutta asui sen jälkeen kuitenkin yhdessä vielä parikymmentä vuotta ennen kuin lopulta mies muutti uuteen asuntoon. 

Tätä komppaan. Mulle kävi näin. Äijä sanoi, että "ole hiljaa asiasta, niin ositus ja muut menee sujuvasti, muuten tulee hankaluuksia". Samaan aikaan oli vuodattanut koko kylälle ja kaikille tutuille ja tuntemattomille, kuinka muija sekosi ja heitti ulos. Tästä tuli sitten koko totuus, jota mikään mun sanominen ei muuksi muuttanut.

Vierailija
948/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi kääntää keskustelu itse suhteesern, eikä jauhaa toisista naisista / miehistä. Mitä on ollut, miksi ollaan tässä, miten eteenpäin. Hän on kertonut eroavansa eli halunnut levittää tietoa nimenomaan siellä harrastusporukassa. Teidän ksnnattaisi mennä pariterapiaan, siis ihan saadaksenne ohjausta tässä eroprosessissa, kun tuntuu, ettei kumpikaan teistä nyt oikein pärjää tässä tilanteessa. Ette osaa keskustella olennaisista asioista. Selvitettävää on paljon!

Narsistien kanssa ei mennä koskaan terapiaan. He esiintyvät siellä täysin eri ihmisinä ja menee taas lisää energiaa hukkaan. Heiltä ei saa selvyyttä, heiltä ei saa "closurea". He vääntelevät ja kääntelevät asioita eivätkä puhu totta. Heiltä ei saa kuin mielipahaa. 

Vierailija
949/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No milloinkas yksikään nainen olisi ymmärtänyt mitään miesten sanomisia, naisten pieniin aivoihin ei vaan mahdu suurien miesaivojen suuria ajatuksia.

Vierailija
950/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu kyllähän se yllätyksenä tulee tuo ero kun on sovittu yhdessä että tehdään toisella tavalla eikä näin että loukataan ja valehdellaan ja syytellään toista ja selän takana toimitaan. Ja sitten muka halutaan jatkaa yhdessä?! Aivan käsittämättömän törkeää toimintaa.

Mies laittoi äsken viestin töistä. "Oot pimee. Oot ite aiheuttanut ongelmat."  Että tämmöstä sitten tänään! En reagoinut mitenkään. Antaa olla.  ap

Kuulostaa tutulta. Mullakin mies teki kaikki mahdolliset temput, jotta olisi saanut itsensä, mut ja ulkopuoliset uskomaan siihen, että mä olin eron alkuperäinen syy. Ja ihan sama, vaikka olette aluksi hakeneet yhdessä eroa. Erossa ei tarvitse hakea syyllistä, mutta mun ukko toitotti kaikille, että "maija" on syyllinen eroon ja suureen ääneen uhosi, että todistaa tarvittaessa oikeudessa, että mä olen syyllinen. Totesin vaan, että on näköjään katsonut liikaa amerikkalaisia saippuasarjoja, kun Suomessa ei ole aikoihin haeskeltu syyllisiä eroon - se eroaa, joka haluaa.

Vierailija
951/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita ylös kaikki tähän viestiketjuun kirjoittamasi asiat, jotka miehesi on sanonut sinulle. Lue läpi. Huomaat viimeistään silloin, miten hän lähestyy sua joka suunnalta. On epätoivoa, itkua, itsesääliä, masennusta, uhmaa, syyttelyä, vähättelyä... ihan kaikkea. Ja tuota liittoa sun pitäisi innostua jatkamaan? Tällä tavallako miehesi yrittää voittaa sinut takaisin? Tällä tavallako teette kauniin sovinnon? 

Just näin. Mun mies oli ihan samanlainen tunteiden tuuliviiri, mutta jälkikäteen katsottuna kaikki oli strategisesti oikein aseteltua eli pelkkää manipulaatiota, jolla hän aina haki jotain, milloin hetken kotirauhaa, milloin riitaa, milloin yritti saada mut raivostumaan, milloin taas halusi itse huomiota. Samaan aikaan meni kuin juna eteenpäin erossa, mutta kaatoi koko ajan samalla kaiken paskan mun niskaan ja mitä lähemmäs konkreettinen ero tuli, sitä syyttelevämpi ja riitaisampi hän oli. Lopulta minä olin kaikkeen syyllinen, vaikka hän muutti käytännössä suoraan yhteen työkaverin kanssa, ja meilläkin oli takana noin 25 yhteistä vuotta ja pari lasta.

Se ottaa ero koville, kun ei halua olla itse syypää eroon, mutta silti on kova pakko lähteä uuden perään. :-)

Vierailija
952/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tuossa jutussa oikeasti on, ettei mies halua olla "syypää" eroon?

Minunkin ystävälleni kävi niin, että mies rakastui nuorempaan naiseen työpaikalla, mutta hyvin dramaattisesti ilmoitti vaimolleen, että haluaa jatkaa avioliittoa ja perhe-elämää. Siis julisti traagisesti luopuvansa elämänsä rakkaudesta (tästä nuoresta naisesta) perheensä takia. Paitsi että mies muuttui käytökseltään ihan sietämättömäksi kotona, kuin uhmaikäiseksi kiukuttelijaksi. Selkeästi yritti provosoida vaimonsa ottamaan itse eron.

Mutta kummallista tässä oli, että miehen kamala käytös vaimoa kohtaan näkyi kyllä meille ulkopuolisillekin :D Ja lopulta hän jäi kiinni siitä, että oli kuitenkin (tietysti) jatkanut salasuhdetta tuohon nuoreen naiseen. Niin en oikein tajua, mitä hän yritti tällä showlla saavuttaa.

No, ehkäpä joillakin se marttyyrin esittäminen onnistuu paremmin kuin tällä tyypillä.

Vierailija
953/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies ulos talosta, käske häipyä ja sano ettei takaisin ole mitään asiaa. Toivottavasti lähtee, tollasesta eroaminen tulee olemaan yhtä kärsimystä. Varmasti alkaa hankalaksi. Parempi että hän lähtee, älä sinä lähde kodistasi. Olet heikommassa asemassa jos lähdet. Meneekö talo myyntiin vai onko jommalla kummalla mahdollisuus ostaa toinen ulos? 

Eroaminen voi olla siinä mielessä helppoa, että mies kyllä häipyy ja jättää rauhaan nopeasti, kun on uusikin nainen jo hommattu. Mutta nättiä siitä ei tule, jos mies on samankaltainen kuin ex-mieheni. Kirjoitusten perusteella vaikuttaa siltä. Mies vetää uhrikortin ja sitten alkaa syyllistäminen ja lopulta suoranainen nimittely. Mies jää kantamaan kaunaa, ja jos on lapsia kuvioissa, niin saattaa yrittää hankaloittaa lapsen kautta asioita. Voi mennä parikin vuotta kunnes rauhoittuu. 

Ap:n kaikki tekstit on kuin mun elämästä lähes 10 vuotta sitten. Tilanne ei ole rauhoittunut vieläkään, vaikka miehellä on uusi perhe ja elämä. Edelleen hän jaksaa muistuttaa kuinka pilasin hänen elämänsä ja olen edelleen syyllinen kaikkeen mahdolliseen ja mahdottomaan, koska just lasten asioista voi nillittää ihan mitä vaan ja lyödä pöytään aina uudelleen ja uudelleen kuinka sä olet ihan mahdoton... ei sun kanssa voi edes yrittää keskustella... jos sä et olisi tollainen...

Jos mä vastaan jotain, olen mahdoton. Jos mä en vastaa mitään, olen mahdoton.

Vierailija
954/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei näiden kanssa voi voittaa, siksi onkin parempi kadota hiljaa taivaanrantaan ja jättää kaikki sen sanomiset ja tekemiset omaan arvoonsa, ihan niin kuin kohtelisi kiukuttelevaa lasta.

Vierailija
955/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nyt se sota alkoi kun jatkoin pakkaamista illalla. Mies alkoi kiukutella joka ikisestä tavarasta. Siis ottaa itselleen "säilöön" jo tavaroita joihin en muka saa koskea? Alkaa jostain alle 10 euron arvoisista paistinlastoista tms. ja rasioista kiistellä. Hamstraa kiireellä vaan lisää kaikkea itselleen ja vie niitä kaappeihin ja talliin. Tämä menee nyt kyllä ihan yli! Ei mitään suostu jakamaan. Väittää varmaan kohta että joudun antaa vaatteenikin sille. ap 

Tuo on ihan normisetttiä narsistille. Kaikki me sellaisesta eronneet tunnistamme toiminnan. 

Ihan ensimmäiseksi: hae tietoa narsismista, hän on vaarallisempi kuin tajuatkaan. Luultavasti oma todellisuutesi on jo ihan vääristynyt, osoittaahan sen tämä ketjukin. 

Toiseksi: aseta mielikuvissasi miehen paikalle (tilanteesta riippuen) taapero, esikoululainen tai teini. Meinaan henkisesti sellaisen k

Mun eksä vei muuttaessaan kaikki design -huonekalut sun muut arvokkaat tavarat, jotta hänen ei tarvitsisi tyhjiä seiniä katsella. Jätti mulle ja lapselle tänne kaikki ikeat ja romut, joista sitten yritti juristinsa kanssa laskuttaa multa osituksessa kymppitonneja. Totesin siihen, että en ole materialisti, joten minun puolestani ukko saa itse lunastaa ne siihen hintaa, raha tulee kyllä tarpeeseen. Eivät olleet enää sen jälkeen minkään arvoisia, kuten eivät olleet alun perinkään, kun kokonaisuutta katsoi.

Vierailija
956/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamu alkoi vielä hullummin kuin mihinkä ilta päättyi eilen! Mies alkoi teinin kuullen, siis oman lapsensa kuullen suunnitella teinin huoneeseen jotain kivaa kirjastoa taikka leffa/musiikki/huonetta itselleen. Että kun muutetaan niin teinille ei jäisi edes sänkyä sinne, ei yhtikäs mitään omaa tavaraa koko asuntoon!!!! Mies meinaa ettei ota lastansa yöksi ollenkaan. Voihan se olla ettei lapsi sinne halua mennäkään mutta että näin toimii? Mulle tuli ihan kamala kuristus kurkkuun kun katsoin lapseni epäuskoista ilmettä. Lähti sitten kouluun ja huikkasin perään että laitellaan viestiä ja älä välitä isästäsi kyllä asiat vielä jotenkin järjestyy. ap

Ei h*tto, mun eksä kertoi lapsille, että on alustavasti suunnitellut myyvänsä meidän kodin yhdelle meidän läheisimmistä tuttavaperheistä ja miten kiva se sitten on siellä vierailla, tutussa paikassa. Ei myyty niille. Lapset asuvat edelleen kotonaan.

Vierailija
957/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos teillä on yhteinen pankkitili, niin seuraavaksi mies keksii tyhjentää sen. Älä päästä näitä asioita tapahtumaan! 

Lisäksi mitä opin kaverin erosta, hän joutui kopioimaan / kuvaamaan miehen tilisaldoja yms rahatilannetta kuvaavia dokumentteja elatustaistoa varten, kun mies yritti piilottaa omaisuuttaan. Oli kova työ todistaa, että hänellä olikin paljon omaisuutta paikassa x ja y.

Tai on avannut toisen tilin toiseen pankkiin ja osituksessa esittää väärää tiliotetta, joka on käytännössä tyhjä, koska palkka ym. on jo aikoja sitten siirretty menemään toiseen pankkiin. Eli tarkkana tässä.

Vierailija
958/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elarit lasketaan ihan verottajalta saadun tiedon perusteella. Sieltä näkee, paljon on vuoden aikana tienattu ja sen perusteella määrätään elarit.

Täysin yhdentekevää silloin tuollainen tilien kanssa puljaaminen, kun se totuus selviää verotoimistosta saman tien.

Vierailija
959/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sille on tulossa massiivisen iso perintö, josta se ei halua antaa sulle puolia 😄

Ja sinä kerroit sen ainoan syyn minkä takia naiset miehiä katselevat eli taloudellinen hyväksikäyttö

Vierailija
960/1159 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ap. Minulla kävi myös niin pari päivää sitten, että kirjoitin pitkän tekstin, julkaisin sen ja luin sen vielä uudelleen (ilmestyi siis näkyviin). Jossakin vaiheessa se oli poistunut ja viestissä ei ollut mitään sellaista miksi olisi pitänyt poistaa.