Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!

Vierailija
16.08.2024 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.

No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!

Kommentit (1159)

Vierailija
901/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä tilanne?

Aika siipi maassa olen. Masentaa ja pahasti jos näin voi sanoa. Mies on laitellut viestejä oikein urakalla. Kertoo kuinka hän ei ikinä olisi voinut uskoa sitä kuinka häntä nyt kohdellaan. Eikä varmana voi ikinä koko elämänsä aikana tajuta ja uskoa minun tekojani. Olen manipuloinut lapsenkin häntä vastaan. On ollut täysin järkyttynyt minun ja lapsenkin? käytöksestä. Jos vain olisin tajunnut lopettaa huonon käyttäytymisen häntä kohtaan ja uskonut ettei hänellä ole mitään suhteita ja pettämisiä niin olisimme yhdessä jatkaneet. Vain minun vuokseni joutui tehdä elämänsä vaikeimman päätöksen ja hakea eroa. On myös kysellyt että joko olen alkanut etsiä uusia miehiä? Ja kuinka montaa kokeilin meidän liittommekin aikana? Minulle kelpaa kuulema kuka vain mies seksiin jne. Että nopeasti tulen saamaan miestä tämän vuoksi.  ap

Hyi hitto. Mieshän on aivan sairas.

Vierailija
902/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, mikä tilanne?

Aika siipi maassa olen. Masentaa ja pahasti jos näin voi sanoa. Mies on laitellut viestejä oikein urakalla. Kertoo kuinka hän ei ikinä olisi voinut uskoa sitä kuinka häntä nyt kohdellaan. Eikä varmana voi ikinä koko elämänsä aikana tajuta ja uskoa minun tekojani. Olen manipuloinut lapsenkin häntä vastaan. On ollut täysin järkyttynyt minun ja lapsenkin? käytöksestä. Jos vain olisin tajunnut lopettaa huonon käyttäytymisen häntä kohtaan ja uskonut ettei hänellä ole mitään suhteita ja pettämisiä niin olisimme yhdessä jatkaneet. Vain minun vuokseni joutui tehdä elämänsä vaikeimman päätöksen ja hakea eroa. On myös kysellyt että joko olen alkanut etsiä uusia miehiä? Ja kuinka montaa kokeilin meidän liittommekin aikana? Minulle kelpaa kuulema kuka vain mies seksiin jne. Että nopeasti tulen saamaan miestä tämän vuoksi.  ap

En suosittele keskusteluun, mutta jos sellaiseen joudut, voit muistuttaa, miten eron hakeminen tapahtui. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
903/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa sen viesteissä yllätyin siitä että on nyt mukamas mustasukkainen? Ja kehtasi väittää että olen pettänyt häntä vuosia sitten. Ja että jo nyt olisin etsinyt uutta miestä, oikein jankutti kysymyksillään kun en kaikkeen reagoinut. Mitä tämä tämmöinen on, itsestäänkö puhui?! Se on kyllä nyt huono asia että syyllistää teiniäkin huonosta käytöksestä häntä kohtaan. Vihjailee että teinikin on valehdellut hänestä ja siitä naisesta? Ihan käsittämätöntä. ap

Vierailija
904/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinä olet v i e l ä k i n siellä?

Miksi luet sen ukkosi viestejä?

Haluat vaan uhriutua ja uhriutua vaikka tilanne on ihan päivänselvä.

Ei ap:lla ole ollut pitkiin aikoihin minkäänlaista oikeaa syytä enää pyöriä tuossa saastassa.

Sitä saa mitä tilaa. Ukko pettänyt kauan ja on hakenut avioeronkin jo. Kumpikin on hakenut.

Yhä siellä vaan feikataan perhettä kulissit pystyssä vaikka perhedynamiikka on jo täysin sairas.

Mahtaa ne olla komiat kulissit sitten.

Vierailija
905/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketju täyttää pian kuukauden mutta ap seisoo siellä nurkassaan yhä ihan avuttomana tulitikkityttönä kinttaat tippuneina eikä tee mitään.

Muuta kuin uhriutuu netissä. Se on vissiin se joka auttaa?.Ja toiset vastaavat komppaavat. Eroa harkitaan, muka.

Valoja päälle taas! Siellä on se avioeron kakkosvaihekin jo finaalissa, vieläpä miehen tahtomana! Se harkinta on tehty jo aikoja sitten.

Jos minun mieheni joko pettäisi vuosia ihan avoimesti tai hakisi avioeroa - molemmat ap:n tapauksessa totta - niin kumpi tahansa aiheuttaisi hyvin pikaisen häipymiseni kuviosta.

Aikuiset naiset, älkää olko tyhmiä lapasia. 

Vierailija
906/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eroa harkitaan, muka.

Valoja päälle taas! Siellä on se avioeron kakkosvaihekin jo finaalissa, vieläpä miehen tahtomana! Se harkinta on tehty jo aikoja sitten.

Jos minun mieheni joko pettäisi vuosia ihan avoimesti tai hakisi avioeroa - molemmat ap:n tapauksessa totta - niin kumpi tahansa aiheuttaisi hyvin pikaisen häipymiseni kuviosta.

Aikuiset naiset, älkää olko tyhmiä lapasia. 

Tämä

Vierailija
907/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ap, aina on ihmisiä, jotka eivät tsemppaa ja vain vievät energiaa. Älä välitä heistä, tarvitset nyt energian itsellesi. Olet kokenut valtavan järkytyksen ja tämä saattaa olla elämäsi vaikein tapahtuma. Hyvin olet kestänyt. Muista itkeä ja olla heikko, että saat sen ulos, mutta ei miehen nähden. "

Mä näin sen viestin vain hyvätahtoisena potkuna perseeseen. Joskus jonkun täytyykin sanoa suoraan ja kaunistelematta, jotta tulee joku herätys uhrille.

Vierailija
908/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ap, aina on ihmisiä, jotka eivät tsemppaa ja vain vievät energiaa. Älä välitä heistä, tarvitset nyt energian itsellesi. Olet kokenut valtavan järkytyksen ja tämä saattaa olla elämäsi vaikein tapahtuma. Hyvin olet kestänyt. Muista itkeä ja olla heikko, että saat sen ulos, mutta ei miehen nähden. "

Mä näin sen viestin vain hyvätahtoisena potkuna perseeseen. Joskus jonkun täytyykin sanoa suoraan ja kaunistelematta, jotta tulee joku herätys uhrille.

Herääminen on tapahtunut jo päiviä sitten. Jos lukee ketjun kunnolla.

Vierailija
909/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän nyt on kuitenkin melko hyvin hereillä siihen nähden, että tuo kaikki on tullut aikamoisena yllätyksenä ja kääntää oman ja lapsen elämän ylösalaisin. Hän on etsinyt asuntoa ja yrittänyt luultavasti hoitaa samalla arkea (työ, lapsi, itsensä) ja mies heittelee kapuloita rattaisiin. 

Vierailija
910/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla ja lapsella mahdollista muuttaa väliaikaisesti sun omien vanhempien taloon?

Vierailija
911/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lähellä on turvakoti, niin suosittelen lähtöä sinne. Sieltä voidaan auttaa myös uuden asunnon etsimisessä.

Nuo miehen jutut on nyt sitä luokkaa, että ei vaivaudu enää edes teeskentemään normaalia. Äänitä joitankin näistä sen sekoiluista, niin muistat myöhemmin miten sekopäisiä juttuja sieltä on tullut.

Ja samaa mieltä minäkin, että sieltä kannattaisi nyt häipyä alta aikayksikön kun mies on ihan sekaisin. Tai sitten pyydät anopin ja appiukon pariksi viikoksi kylään niin näkevät mitä teillä tapahtuu. Voisi vähän hillitä miestä, ulkopuolisten ihmisten läsnäolo.

Nuo sen huutelut ja syytökset on sitä että se kehittää tarinaa mitä se kertoo tai aikoo kertoa teidän lähipiirille tästä teidän erosta. Se aikoo kaataa kaiken sinun niskaasi, syyttää sinua kaikesta. Siksikin äänittäisin näitä sen hulluuskohtauksia, että voisi sitten muutamalle epäuskoiselle niitä kuunteluttaa.

Vierailija
912/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä käsittämätöntä, että mistä käsikirjasta tuontyyliset miehet toimintatapansa ottavat. Meillä oli eksän kanssa 12 settiä samanlaisia Ikea-aterimia, ja eksä järjesti kauhean raivokohtauksen, koska olin hänen mielestään vienyt kiiltävimmät kuusi settiä. Hän ilmoitti myös joka toinen päivä, että en saa nähdä lasta enää ikinä, joka toinen päivä taas hän aikoi hylätä lapsen (silloin onneksi vasta vähän päälle yksivuotias). 

Varasti myös lapsen lahjarahat, jouduin maksamaan yhteisen asunnon kuluja vuosia ja menetin erossa kymmeniä tuhansia eksälle ja juristeille. Myös syyttelyviestit, mustasukkaisuus ja kyttäys alkoivat, kun sanoin haluavani erota. 

Suosittelen ottamaan yhteyttä turvakotiin ja Naisten linjaan sekä etsimään hyvän asianajajan mahdollisimman pian. Myös kaikki läheisten tuki kannattaa varmistaa. Valitettavasti tulet niitä tarvitsemaan.

Onneksesi lapsi on jo iso, joten et joudu enää pitkää aikaa pitämään yhteyttä miehen. Kunhan saatte eron hoidettua, voit estää hänen viestinsä ja jatkaa elämääsi. Ja lohdutukseksi voin sanoa, että oma elämäni on nyt muutama vuosi eron jälkeen todella hyvä, sinunkin toivottavasti tulee olemaan!

Vierailija
913/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipuolen kanssa ei pidä kuvitella, että se käyttäytyy ja ymmärtää normaalia puhetta kuten tervejärkinen. Ei ole sinun syy millään muotoa, ap.

Esimerkki: isäni on narsisti. Ihan oppikirjaesimerkki. Minä synnyin, koska hän ei käyttänyt ehkäisyä harrastaessaan seksiä hedelmällisessä iässä olevan tyttöystävänsä kanssa. Näin 45 vuotta myöhemmin isä on omasta mielestään edelleen aivan viaton sivullinen uhri tähän syntymääni. Se on äidin vika, kun meni raskautumaan, ja minun vika, kun menin syntymään. Hän ei tehnyt mitään väärää.

Tällainen pilipalipää ei usko edes biologiaan tai fyysisiin lakeihin, saatikka yhteiskunnassa yhdessä sovittuihin lakeihin. Sosiaalisista normeista, kuten erotaan fiksusti, on turha edes haaveilla. Tällainen ihminen on sitä mieltä, että lapset syntyvät äidin päätöksestä raskautua ja painovoima ei koske häntä, koska hän sanoo niin - ja uskoo siihen vakavissaan.

Vierailija
914/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin nämä myös syyttävät muita omista teoistaan. Mies syyttää sinua pettäjäksi, koska on ITSE pettäjä.

Vierailija
915/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/asianajaja-markku-salo-aluksi-uhkai…

Sinulle, jonka eksä nillitti kiiltävistä aterimista, tosi tutulle kuulostaa. 

Joka toisessa viestissä hän vihasi minua ja joka toisessa rakasti (en vastannut yhteenkään, niitä tuli pari kk).

Hän yritti estää asunnon myynnin pihtaamalla valtakirjan antamista. 

Hän vei kaiken mahdollisen mitä irti sai, onneksi se ei ollut paljon. 

Syyttää edelleen vuosien jälkeen minua taloudellisesta hyväksikäytöstä, vaikka teki sitä itse ja minä olin maksumies.

Syyttää minua edelleen pettämisestä (en ole pettänyt). 

On yrittänyt esittää paljon eron jälkeen, että muka edelleen rakastaa ja haluaisi voida näyttää sen nyt (juu ei, vahingossa vastasin puhelimeen). 

Erossa osti minulta huonekalun, jonka jätti maksamatta. 

Piti minulle ostamansa lahjan, jonka alunperin osti itseään varten. 

Lähetti viestejä miehelle, jonka kuvitteli olevan uusi mieheni ja käski pysymään erossa minusta. 

Tonki tavaroitani ja ehkäisyvälineitä ja käyttäytyi mustasukkaisesti (eron jälkeen ennen muuttoa). 

Ennen eroa suhteen aikana rikkoi tavaroitani ja penkoi niitä silloinkin. 

Vierailija
916/1159 |
06.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin nämä myös syyttävät muita omista teoistaan. Mies syyttää sinua pettäjäksi, koska on ITSE pettäjä.

Niin juuri. Näitä kuuluu tulkita niin, että miehelle kelpaa kuka tahansa nainen seksiin ja siksi hän saa sitä nopeasti. 

Vierailija
917/1159 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, tilanne?

Vierailija
918/1159 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noissa sen viesteissä yllätyin siitä että on nyt mukamas mustasukkainen? Ja kehtasi väittää että olen pettänyt häntä vuosia sitten. Ja että jo nyt olisin etsinyt uutta miestä, oikein jankutti kysymyksillään kun en kaikkeen reagoinut. Mitä tämä tämmöinen on, itsestäänkö puhui?! Se on kyllä nyt huono asia että syyllistää teiniäkin huonosta käytöksestä häntä kohtaan. Vihjailee että teinikin on valehdellut hänestä ja siitä naisesta? Ihan käsittämätöntä. ap

Narsisti kääntää asiat ylösalaisin eli puhuu käytännössä itsestään. Miehen ei välttämättä tarvitse olla narsisti sanan varsinaisessa merkityksessä, mutta käytös on tässä sen tyylistä. En kuitenkaan haluaisi olla tällaisen ihmisen lähellä. Nuo jutut ovat sairaita ja suosittelen lähtemään tuolta mahdollisimman nopeasti ja olemaan yhteyksissä

Sitähän juuri tekstilläni tarkoitin, että ei ole väliä onko mies narsisti vai ei kun käytös on itsessään narsistista. Narsistin leimakirves on kuitenkin kova enkä mielestäni voi antaa tuollaisia diagnooseja jonkun vauvapalstan välityksellä varsinkaan kun en ole psykiatrian ammattilainen. Narsistinen käytös on kuitenkin ihan toimiva selitys tuolle toiminnalle ja varsinkin sille joka on heräämässä tällaiseen todellisuuteen. Esim. somessa kannattaa hakea Danielle Radinin videoita. 

Vierailija
919/1159 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sitä projisointia. Kaverin mies aloitti kans järjettömän mustasukkaisuusshown, kun itse pyöritti kolmea naista kaverini ohella.

Vierailija
920/1159 |
07.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lähellä on turvakoti, niin suosittelen lähtöä sinne. Sieltä voidaan auttaa myös uuden asunnon etsimisessä.

Nuo miehen jutut on nyt sitä luokkaa, että ei vaivaudu enää edes teeskentemään normaalia. Äänitä joitankin näistä sen sekoiluista, niin muistat myöhemmin miten sekopäisiä juttuja sieltä on tullut.

Ja samaa mieltä minäkin, että sieltä kannattaisi nyt häipyä alta aikayksikön kun mies on ihan sekaisin. Tai sitten pyydät anopin ja appiukon pariksi viikoksi kylään niin näkevät mitä teillä tapahtuu. Voisi vähän hillitä miestä, ulkopuolisten ihmisten läsnäolo.

Nuo sen huutelut ja syytökset on sitä että se kehittää tarinaa mitä se kertoo tai aikoo kertoa teidän lähipiirille tästä teidän erosta. Se aikoo kaataa kaiken sinun niskaasi, syyttää sinua kaikesta. Siksikin äänittäisin näitä sen hulluuskohtauksia, että voisi sitten muutamalle epäuskoiselle niitä kuunteluttaa.

Lisäksi, jos vaan jaksat, kannattais pitää päiväkirjaa. Se on hyvä tapa purkaa omaa pahaa oloa. Siihen voi myös palata, jos tulee itselle epäusko taphtuneista. Ihmisellä on tapana helposti unohtaa. Tässä tapauksessa voi olla tarpeen muistaa...