Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!
Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.
No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!
Kommentit (1159)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies ei nyt halua edes puhua siitä vaihtoehdosta että muuttaisimme erilleen. Pitäisi vain jatkaa yhdessä. Sanoin että tämä oli nyt sen verran iso paukku minulle etten taida pystyä jatkaa. Ja kun ottaa huomioon kaikki hänen huonot käytökset ja hölmöilyt ja tämäkin vielä siihen päälle niin luottoa on nolla prosenttia. Hyvähän se nyt on itkeä ja pyydellä anteeksi tekojaan. Olisi tehnyt toisin kun yritin puhua ja ymmärtää ja auttaakin häntä kun alkoi oirehtimaan. ap
Lue AP tarkasti viesti 29/ 58. Ei jätä yhtään kyseenalaiseksi, mitä on tapahtunut.
Tarkennus. Viesti 29, / nro tietenkin kasvaa vastausten myötä.
Niin mies haluaa yhä jatkaa ap:n täysihoitolossa asumista. Muuten sitten pörrää vapaana sinkkumiehenä. Ja jos ei ole joka päivä sitä uutta pimperoa tarjolla niin hätätilassa kelpaa taas ap.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko lopullinen erohakemus laitettu menemään aikarajan puitteissa? Eli harkita-ajan umpeutumisen jälkeen puolen vuoden sisään?
Jos näin on, niin sitten olette eronneet ja seuraavaksi on edessä omaisuuden jako. Ja jos on alaikäisiä lapsia, niin huoltajuussipimus ja elatusmaksujen laskenta.
Onnea!
Kyllä, erottu on! Ja kaikki omaisuuteen ja lapsen huoltajuuteen tms. liittyvät asiat on edessä. Kun tuo teini ei vielä täysi-ikäinen ole. Sitä juuri yritin miehelleni sanoa että eikö hän nyt muka tajua millainen soppa tästä syntyi?! Että vaikuttaa koko perheeseen. Ja ettei näin vaan voi tehdä toiselle ja olettaa että jatketaan saman katon alla niin kuin mitään ei olisi tapahtunutkaan. ap
Myös mulle on käynyt samoin vuosia sitten. Laitoin itse aikoinaan eron vireille miehen kohtuuttoman käytöksen ja siitä aiheutuneiden monien muiden ongelmien takia. Harkinta-aikana tilanne vähän parani ja hetkittäin näytti siltä että asiat ehkä saadaan korjattua. Lapsi oli pieni.. Äijä kuitenkin meni ja haki yksin lopullisen eron siitä etukäteen kertomatta. Olin päätöksestä lopulta helpottunut ja mitäs sitten tapahtuikaan: äijä meni aivan paniikkiin kun sanoin että hyvä että eropäätös on nyt selvä ja rupesin järjestelemään erilleen muuttoa. Äijä oli kuvitellut että jatketaan kuitenkin asumista saman katon alla, mutta teinpä tässä muuten vaan tämmöisen erotempun. Kun hänelle selvisi ettei todellakaan asuta jatkossa enää yhdessä, alkoi itkemään! että nytkö joutuu elämään erossa lapsestaan. Oli aidosti hämmästynyt siitä että avioeron hakeminen käräjäoikeudesta tarkoittaa avioeroa😂. Ero tuli ja kaikki on sen jälkeen mennyt onneksi oikein hyvin. On oikein hyvä isä ollut lapselleen. Vaikeaahan tuommoista ajatuksenjuoksua on ymmärtää. Jaksamista ap.
Aika itsekästä vaan päättää kummankin puolesta että "se on vaan paperinpala"
Mies petaa omaa tulevaisuuttaan avioerolla. Jos tulevaisuudessa löytyy joku uusi nainen (ellei ole jo löytynyt), niin paljon helpompi lähteä toisen matkaan, kun avioerokin on jo hoidettu. Siihen asti miehen on mukava köllötellä ap:n hoteissa tutussa ja turvallisessa suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Sen tyttöystävä on antanut ultimaatumin, jos ei todista ottaneensa avioeroa niin se on sitten loppu. Haluaa asua sun kanssa kun uusi ei halua muuttaa vielä yhteen ja kun palvelu pelaa kotona. Uudelle voi selittää että asutte yhdessä vielä niin kauan että käytännön asiat on hoidettu, ositus ym. Voisin lyödä tästä vetoa aika isosta summasta.
AP näitä kusettajia on nähty, oma mies piti liiton aikana pariinkin kertaan tyttöystävää. Vasta eron jälkeen selvisi moni sikailu. Mitään ei koskaan myöntänyt. Ammattipettäjä.
Tässä todnäk oikea selitys. Tyttöystävälle pitää näyttää eropaperi.
Mitä kauemmin selityksiä kuuntelet sitä enemmän romuna olet kun joku tyttöystävä sitte huolii miehen kunnolliseen suhteeseen. Nähty on tämäkin, onneksi ei omalle kohdalle sattunut.
Vierailija kirjoitti:
Aika itsekästä vaan päättää kummankin puolesta että "se on vaan paperinpala"
Pikemmin typerää olettaa, että se on toisellekin vain paperinpala tai että toinen omaksuisi toisen näkemyksen ihan vaan tuollaisen toteamuksen myötä.
Ei mitään uutta auringon alla. Tuttavalle kävi sama. Ei suostunut muuttamaan kotoa ennen kun hänelle hommattiin asunto ja raivostui kun entisen kodin avain otettiin muuton jälkeen pois🤣 Mietin että ei ole todellista mutta näköjään näitä sattuu. Kuvastaa sitä että kuvittelee voivansa tehdä mitä tahansa ilman seurauksia.
Mies haluaa näyttää tyttöystävälle että ero on selvä. Siksi toimii näin. Tonnäköisesti olet elänyt vuosia hirveässä suhteessa missä on valheita ja manipulointia eikä sinua kunnioiteta yhtään. Usko minua, kahden vuoden päästä olet pljon onnellisempi kun saat miehen ulos elämästäsi.
Vierailija kirjoitti:
Sille on tulossa massiivisen iso perintö, josta se ei halua antaa sulle puolia 😄
Luulen myös, että joku raha-asia.
Sano, että teette avioehdon ja käske perua ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sille on tulossa massiivisen iso perintö, josta se ei halua antaa sulle puolia 😄
Luulen myös, että joku raha-asia.
Sano, että teette avioehdon ja käske perua ero.
"Käske perua ero." :D
Kuule kun ei ne asiat aivan tuolla tavalla toimi.
- eri
Miksi haluaisi peruuttaa eron? Hullusta on hyvä päästä eroon.
Mikä on tilanne ap?
Aloituksessa pisti silmään, että näytätte asuvan erillään jo valmiiksi, kun mies soitti ja viestitti. Millainen asumiskuvio teillä on ollut?
Henki salapoliisi selvittämään juttu.
ja usko ne todisteet mitä näet.
voit näyttää todisteet miehelle esim. Jossain sopivassa paikassa kuten lastenvalvojalla taikka silloin kun tulee ystävänsä /siskonsa tms. Kanssa sovintoa hieromaan.😄
tyyppi on ansainnut sen.
Eli hän voi jättää sinut päivässä toisen naisen vuoksi koska ette ole naimisissa.
Päivitystä. Aloin miettiä että kuinka ilkeä miehen täytyykään olla kun teki tuon tempun? Tiesi että mulle avioliitto merkitsee pelkästään jo uskonnonkin kautta tärkeitä arvoja ja asioita. Ei todellakaan ole vain mitätön paperi vaan jotain ihan muuta! Ei muka tajua tätä, kyllä tajuaa. Ja nyt leikkii jotain täysin yllättynyttä minun reagoimiseen? Toistelee samoja juttuja. Jossain vaiheessa iltaa alkoi selittää minulle että ei sun tartte tosiaankaan pelätä että ettisin naisen itselleni. Älä nyt vaan sitä ressaa, en minä ole sinua jättämässä, en halua ketään toisia naisia. Älä pelkää tämmöisiä! Siis hä?!
Yöllä mies vetäisi sitten masennuskortinkin pöytään. Kertoi että on ollut tosi masentunut kauan aikaa ja siksi on toiminut väärällä tavalla ja tehnyt elämässään vääriä päätöksiä ja pyytää jälleen anteeksi. En kyllä ole kuullut että masentuneet ihmiset ovat ylienergisiä välillä ja tekevät ihan hulluja impulsiivisia päätöksiä. Käyttävät rahaa kuin joissain maniassa ja lentävät paikasta toiseen eikä rauhoittumista tapahdu juuri ollenkaan. Ja sitten näytetään hapanta naamaa joitain päiviä eikä nukuta ollenkaan ja taas alkaa lennokkaat suunnitelmat joissa ei ole mitään järkeä. Enkä ole kuullut että olisi mitään diagnoosejakaan saanut masennuksesta? No, katsotaan mitä päivä tuo tullessaan. Lähti töihin. ap
Vierailija kirjoitti:
Päivitystä. Aloin miettiä että kuinka ilkeä miehen täytyykään olla kun teki tuon tempun? Tiesi että mulle avioliitto merkitsee pelkästään jo uskonnonkin kautta tärkeitä arvoja ja asioita. Ei todellakaan ole vain mitätön paperi vaan jotain ihan muuta! Ei muka tajua tätä, kyllä tajuaa. Ja nyt leikkii jotain täysin yllättynyttä minun reagoimiseen? Toistelee samoja juttuja. Jossain vaiheessa iltaa alkoi selittää minulle että ei sun tartte tosiaankaan pelätä että ettisin naisen itselleni. Älä nyt vaan sitä ressaa, en minä ole sinua jättämässä, en halua ketään toisia naisia. Älä pelkää tämmöisiä! Siis hä?!
Yöllä mies vetäisi sitten masennuskortinkin pöytään. Kertoi että on ollut tosi masentunut kauan aikaa ja siksi on toiminut väärällä tavalla ja tehnyt elämässään vääriä päätöksiä ja pyytää jälleen anteeksi. En kyllä ole kuullut että masentuneet ihmiset ovat ylienergisiä välillä ja tekevät ihan hulluja
Käytös kuulostaa siltä, että hänellä voisi olla kaksisuuntainen mielialahäiriö.
https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00378
Tuntuuko tutulta nuo linkin asiat?
Mutta olipa hänellä mikä tahansa sairaus, niin hän on ottanut avioeron ja elämänne lapsen kanssa paranee, jos nyt lopetat suhteen ihan todellakin lopullisesti. Tuttavalle vaimo joutui ostamaan asunnon, jotta pääsisi eroon miehen asumisesta kotona eron jälkeen. Osti asunnon tietenkin miehen rahoilla, jotka mies sai osituksesta, mutta mies ei suostunut muuttamaan, vaikka itse haki eroa. Hänelläkin varmaan on vaikka mitä diagnooseja, mutta tuollaisen ihmisen kanssa ei vain voi kukaan elää. Miehellä oli lukuisia naissuhteita, mikä selvisi eron jälkeen. Joku näistä oli vaatinut eroa, jonka mies otti, mutta nainen ei ottanutkaan miestä kotiinsa asumaan.
Lapsi tarvitsee terveen kasvuympäristön. Varsinkin, jos on perinyt isänsä geenit se olisi tärkeää. Pane lapsi etusijalle ja oma hyvinvointi.
Ajan mittaan varmaan selviää, että taustalla on erinäisiä naissäätöjä, joita varten ero piti ottaa. Älä riko itseäsi enempää tämän miehen kanssa, hae itsellesi keskusteluapua vaikka kirkon perheneuvonnasta. Siellä on oikeita terapeutteja ja psykoterapia on ilmaista, jos rahat ovat tiukilla. Kaikkea hyvää sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi kai minunkin pitänyt se lopullinen ero hoitaa. En sitä tehnyt ja nyt tilanne on se, että on asuttu jo vuosia erillään, mutta ollaan edelleen naimisissa. Mitä järkeä tässäkin nyt muka on?
No hae sitä eroa nyt.
Harkinta-aikaakaan ei tarvita, jos ollaan asuttu eri osoitteissa 2 vuotta. Muistaakseni ainakin joskus oli näin.
No mutta onko se sitten käsittämätöntä, mielisairasta, ilkeää ja mitä täällä nyt onkaan sanottu.
Tältä kyllä kuullostaa. Ei normaali mies ole noin sekaisin.
Jos olisitte nuoria niin kuullostaisi haluan pitää kakun ja syödä sen- tyyppiseltä ratkaisulta jossa ollaan vapaita suhteisiin mutta samalla vakkari kotona odottamassa.