Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies teki ja sanoi jotain niin käsittämätöntä!

Vierailija
16.08.2024 |

Ollaan keski-ikäinen pariskunta. Yhteistä taivalta takana pitkä aika. Tapahtui sitten niin että miehelle iski paha ikäkriisi ja alkoi elää ns. omaa elämäänsä ja "sekoilla". Tämän johdosta ero alkoi näyttää todennäköiseltä vaihtoehdolta. Laitettiin eka vaihekin sisään mutta tokaa ei sitten laitettukaan siinä vaiheessa kun sen olisi voinut jo tehdä. Vaan päätettiin että tehdään ns. lopullinen päätös myöhemmin yhdessä.

No, nyt sitten kävi näin. Mies soitti minulle ja kertoi että on hakenut lopullisen eron muutama päivä sitten! Ja lähes samaan lauseeseen sai mahdutettua että minä rakastan sinua ja haluan jatkaa kanssasi?! Että eihän se ole kuin paperin pala? Ei sillä ole mitään merkitystä meidän suhteen kannalta. Voimme jatkaa täysin normaalisti yhdessä tästä eteenpäinkin. Kun sain jotain järkytykseltäni sanottua että hei mitä sinä selität ettäkö me jatkettaisiin tämmöisen tempun jälkeen normisti? Että ei tosiaankaan niin mies oli ihan ihmeissään. Ja ei muka ymmärrä kuinka loukattu ja ikävä olo mulla tällä hetkellä on. Hän ei kuulema halua ketään muuta naista enkä minäkään nyt voi mitään uusia miehiä alkaa ajatella? Että me seurustellaan vakavasti jos joku ulkopuolinen kysyy. Siis voiko näin kahjoa kumppania olla olemassakaan??? Tämän puhelun jälkeen mies aloitti viestitulvan jossa pyytelee anteeksi ja selittää ties mitä ja ei olisikaan halunnut eroa hakea jne. Mitähän tässä tulee sanottua kun näemme kasvotusten myöhemmin?!

Kommentit (1159)

Vierailija
81/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sillä oli joku huorakatseltuna, mutta se perääntyi. Olet suunnitelma B.

Jos äijä yrittää kusettaa toistakin naista, äijä on siihenkin syyllinen, ei yksikään nainen.

Vierailija
82/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päivitystä. Aloin miettiä että kuinka ilkeä miehen täytyykään olla kun teki tuon tempun? Tiesi että mulle avioliitto merkitsee pelkästään jo uskonnonkin kautta tärkeitä arvoja ja asioita. Ei todellakaan ole vain mitätön paperi vaan jotain ihan muuta! Ei muka tajua tätä, kyllä tajuaa. Ja nyt leikkii jotain täysin yllättynyttä minun reagoimiseen? Toistelee samoja juttuja. Jossain vaiheessa iltaa alkoi selittää minulle että ei sun tartte tosiaankaan pelätä että ettisin naisen itselleni. Älä nyt vaan sitä ressaa, en minä ole sinua jättämässä, en halua ketään toisia naisia. Älä pelkää tämmöisiä! Siis hä?!

Yöllä mies vetäisi sitten masennuskortinkin pöytään. Kertoi että on ollut tosi masentunut kauan aikaa ja siksi on toiminut väärällä tavalla ja tehnyt elämässään vääriä päätöksiä ja pyytää jälleen anteeksi. En kyllä ole kuullut että masentuneet ihmiset 

Nyt kyllä jollain tavalla osui ja upposi! Siis mieheltä löytyi monta samaa piirrettä käytöksessään mitä tuolla oli lueteltu. En tietenkään ole mikään lääkäri mutta pisti miettimään... Kiitos viestistäsi.  ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kai minunkin pitänyt se lopullinen ero hoitaa. En sitä tehnyt ja nyt tilanne on se, että on asuttu jo vuosia erillään, mutta ollaan edelleen naimisissa. Mitä järkeä tässäkin nyt muka on?

No hae sitä eroa nyt.

Harkinta-aikaakaan ei tarvita, jos ollaan asuttu eri osoitteissa 2 vuotta. Muistaakseni ainakin joskus oli näin.

No mutta onko se sitten käsittämätöntä, mielisairasta, ilkeää ja mitä täällä nyt onkaan sanottu.

Nojaa, joo, on toki tilanne siinä mielessä eri, että en ole vonkaamassa takaisin yhteen vaimon kanssa, vaikka sinänsä ihan hyvissä väleissä ollaankin. Kyläilemässä hän käy minun ja ennen kaikkea lapsemme luona vähintäänkin viikottain, joskus useamminkin.

Mitään varsinaista suurempaa omaisuutta ei ole kummallakaan, mutta toki vielä alaikäinen (16v) lapsi mutkistaisi sitten eron virallistamista. Nyt hänellä on oma huone molempien luona, ja voi päättää itse milloin on missäkin. Käytännössä kuitenkin pysytellyt enimmäkseen entisessä kodissaan minun luona.

Vierailija
84/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kai minunkin pitänyt se lopullinen ero hoitaa. En sitä tehnyt ja nyt tilanne on se, että on asuttu jo vuosia erillään, mutta ollaan edelleen naimisissa. Mitä järkeä tässäkin nyt muka on?

No hae sitä eroa nyt.

Harkinta-aikaakaan ei tarvita, jos ollaan asuttu eri osoitteissa 2 vuotta. Muistaakseni ainakin joskus oli näin.

No mutta onko se sitten käsittämätöntä, mielisairasta, ilkeää ja mitä täällä nyt onkaan sanottu.

Ei ole vaan aikuista asioiden hoitoa.

Ap, älä reagoi! Ihan siltä varalta, että mies olisi narsisti/muu sadisti, älä anna hänelle palkintoa näyttämällä pettymystäsi ja tuskaasi. Mistä ikinä johtuukaan, eläköön nyt sen mukaan. Ja hän saa ihan oma-aloitteisesti mennä lääkäriin, jos siltä tuntuu, mutta sinä annat niin zero fucks, ettet kehoita häntä edes lääkäriin.

Vierailija
85/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehelläon ollu toinen nainen joltaase sai pakit

Vierailija
86/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä sellainen juttu,että miehelle tulossa isoja ongeimia. Jopa rikossyte. Haluaa säästää sinut,että eroatte. Taloudellisissa ongelmissa lähtee molempien omaisuus,mutta eroamalla säästyy sinun osuutesi.

Vierailija
87/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä sellainen juttu,että miehelle tulossa isoja ongeimia. Jopa rikossyte. Haluaa säästää sinut,että eroatte. Taloudellisissa ongelmissa lähtee molempien omaisuus,mutta eroamalla säästyy sinun osuutesi.

Ja se hoidetaan tuolla tavalla eroamalla? Tuo ero tosiaan tuli puskista.

Vierailija
88/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Älä kuuntele miestä. Vaikka nyt on vaikea paikka, älä anna periksi miehelle. Jatka omaa elämääsi lasten kanssa. Tsemppiä!

Vierailija
89/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikista tsempeistä ja yllätyin kun ketju on pysynyt näinkin asiallisena. Itselläni on nyt jotenkin takki tyhjänä. Itku yrittää tulla kun katselen ympärilleni ja pitäisi alkaa miettiä käytännön asioita. Olen vähän sellainen luonteeltani etten periksi anna kovinkaan helpolla ja yritän jaksaa ja kestää välillä vähän liikaakin ns. sontaa. Ja se ei ole hyvä juttu. Rakkauteni miestäni kohtaan ei ole kokonaan kuollut kaikista tapahtuneista huolimatta. Ja sen vuoksi lopullinen ero tuntuu lähes mahdottomalta vaikka tiedän etten saa enää mennä mihinkään lankaan. Ja rikon itseni vain pahemmin jos annan mieheni "hallita" minua ja suoraan sanottuna kusettaa! Se olisi nyt pakko päästä irti tuosta ihmisestä. Mieheltä ei ole muuten tullut ainoatakaan viestiä tänään työpäivän aikana. Mitähän miettii seuraavaksi siirroksi? ap

Vierailija
90/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt pidä pää kylmänä, selkäranka ja omanarvontunto. Olet sen itsellesi velkaa. Nyt sinun kuuluu pistää itsesi ensin ja rakastaa itseäsi. 

Rakasta lähimmäistä NIIN KUIN itseäsi. Itseään ei kuulu uhrata ja rikkoa menemällä rusetille. Kun kuminauhaa venyytelee liikaa, se kuoleentuu.

Vierailija
91/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikista tsempeistä ja yllätyin kun ketju on pysynyt näinkin asiallisena. Itselläni on nyt jotenkin takki tyhjänä. Itku yrittää tulla kun katselen ympärilleni ja pitäisi alkaa miettiä käytännön asioita. Olen vähän sellainen luonteeltani etten periksi anna kovinkaan helpolla ja yritän jaksaa ja kestää välillä vähän liikaakin ns. sontaa. Ja se ei ole hyvä juttu. Rakkauteni miestäni kohtaan ei ole kokonaan kuollut kaikista tapahtuneista huolimatta. Ja sen vuoksi lopullinen ero tuntuu lähes mahdottomalta vaikka tiedän etten saa enää mennä mihinkään lankaan. Ja rikon itseni vain pahemmin jos annan mieheni "hallita" minua ja suoraan sanottuna kusettaa! Se olisi nyt pakko päästä irti tuosta ihmisestä. Mieheltä ei ole muuten tullut ainoatakaan viestiä tänään työpäivän aikana. Mitähän miettii seuraavaksi siirroksi? ap

Kyllähän sitä rakastaa ja nauttii takkatulesta, kynttilöistä ja nuotiosta iltahämärällä, mutta ei ole mitään järkeä kuunnella sen nuotion viestejä, että "Tule vaan lähemmäs, en mä polta." Sitten kun saa palovamman, niin notski sanoo "Voi ei, en mä tarkottanu! Anteeks! Yritetään vielä, tule lähemmäs, tule ihan tänne liekkeihin asti, en mä polta tällä kertaa sua". Sitten menee sinne liekkeihin, palaa puolet päästä ja nuotio valittelee, että "no kun mä oon ollu niin masentunut, hirveen huonoa puuta tässä nuotiossa ja kylmäkin on ulkona että joutuu hirveesti tekemään töitä tän liekin eteen...."

Ei kannata polttaa itseään nuotiossa, vaikka miten lämpimästi nuotiosta ajattelisikin.

Vierailija
92/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin tulkata kriisimiehesi sinulle.

Hän hakee avioeron, jotta valtio ei tule väliin ja takaa oikeuksiasi vaimona, mutta haluaa kuitenkin kaikki parisuhteen edut siihen asti, kunnes löytää uuden "liaanin" eli naisen, johon tarttua. Sitten hän eroaa sinusta, muuttaa toisen naisen nurkkiin ja todennäköisesti vonkaa humalassa. 

Älä jää tohon. Juokse. 

Vierailija
93/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää sun mies on selkeesti tyyppiä Oma muna; Oma lupa. Ei sitä kiinnosta tippaakaan, miltä sinusta tuntuu, eikä ole pyytämässä takaisin siksi, että aidosti rakastaisi sinua, vaan koska se on hänelle huono diili, jos suhde päättyy. Ihan puhtaasti vaan hyötymismielellä liikenteessä, sitä sitten höystetään valheilla, että juu juu rakastan, ja kato kun itkettää nyt hirveesti, ja ahistaa ja masentaa ja kaikki on surkeesti, yhyy :((((

JOS mies aidosti rakastaisi sinua, hän ei olisi lähtenyt toisen matkaan, heittänyt eropapereita maistraatin suuntaan ja kohtelisi sinua päivittäin kuin suurinta aarrettaan.

Itkettäähän sitä, jos tajuaa, että piika-palvelija-äiti on nyt ihan oikeasti lähdössä ja vie palvelut mukanaan, ja kun se uusi nainenkaan ei lämmennyt piika-palvelija-äidiksi, niin pitää ihan itse olla iso poika, epistä :((((

Vierailija
94/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin tallentaa täältä joitakin vastauksia ja lukea ne läpi aina siinä kohtaa kun tulee ns. heikko hetki. Muutama ystävä toki on joille voisi alkaa puhua mutta eivät kyllä ihan heti tule uskomaan mitään pahaa miehestäni. Mies antaa ulospäin niin täydellisen isän ja puolison kuvan että joo...Olen hölmönä peitellyt ja tavallaan valehdellutkin joillekin miehen sekoiluja kun on vaan niin vaikeaa avautua ja kertoa koko totuus meidän elämästä.  ap

Vierailija
95/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, sun kannattaa kahlata läpi kanavaa Mental Healness. Siellä narsistimies kertoo näistä tyypillisistä tempuista eli naamarin kanssa muille ja kotona sitten ollaan mitä ollaan ja nuo itkukohtaukset, kun jää kiinni jostain tai mokaa itse tilanteen. Marinin tekoitku bilekohussa on yksi esimerkki, yhyy hän kaipaa vaan valoa ja iloa. 

Jos miehesi vaikuttaa nyt toimiessaan ikäistään nuoremmalta eli lapselta, pidä narsistivaihtoehtokin avoimena. Vähintään toiminta on mulkkua tai sairasta ja samoja temppuja niillä kaikilla. Tärkeintä on kuitenkin pistää rima sille korkeudelle, että sinua kohdellaan vain kunnioittavasti etkä sinä ole kenenkään äiti, piika tai terapeutti. 

Vierailija
96/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyykin tallentaa täältä joitakin vastauksia ja lukea ne läpi aina siinä kohtaa kun tulee ns. heikko hetki. Muutama ystävä toki on joille voisi alkaa puhua mutta eivät kyllä ihan heti tule uskomaan mitään pahaa miehestäni. Mies antaa ulospäin niin täydellisen isän ja puolison kuvan että joo...Olen hölmönä peitellyt ja tavallaan valehdellutkin joillekin miehen sekoiluja kun on vaan niin vaikeaa avautua ja kertoa koko totuus meidän elämästä.  ap

Hei, tuo homma on ollut romuttumassa jo pitkään. Nyt on oikea hetki puhaltaa peli poikki. Jatkossa sitten suhde poikki HETI, kun tuollaista peittelyntarvetta ja toisen paskatemppujen ymmärtämisen tarvetta ilmenee. Sinä olet asiallinen aikuinen nainen ja ansaitset aikuisen ja sinua kunnioittavan miehen. 

Vierailija
97/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mun täti erosi 20v avioliiton jälkeen, mutta myöhemmin palasi yhteen ex-miehensä ksnuja nytvhe asuvat avoliitossa 

Yksi työkaverini lähti ovet paukkuen kokeilemaan onneaan sinkkumarkkinoilla ja otti eron miehestään. Kun menestys ei ollutkaan odotetun kaltainen, palasi nöyrästi kotiin. Sitten loukkaantui, kun mies ei kosinutkaan karkauspäivänä. Olivat tuolloin reilusti viiskymppisiä.

Vierailija
98/1159 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minä irrottauduin suhteesta niin, että tilanteen eskaloituminen tuli minulle puskista ja silmät miehen juttuihin alkoivat avautua, minun piti ainakin puolen vuoden ajan joka päivä muistuttaa itseäni aktiivisesti siitä, että hän on mikä on eikä se ihminen, jota hän esittää olevansa ja että minä ansaitsen parempaa kohtelua. Sillä sain pidettyä huolen siitä, etten anna yhtään siimaa. 

Sinulla ja minulla on meinaan sama ongelma. Me emme osaa suuttua silloin kun todellakin olisi jo syytä ja yliymmärrämme sitä toista osapuolta itsemme kustannuksella. Jos sinulla on jotain lapsuustausta tuolle, suosittelen terapiaa tai vähintään self helpiä, että seuraava toksinen ihmissuhde päättyy heti alkuunsa. 

Vierailija
99/1159 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue vauvalta ketjua "pitäisi päästää irti...". Yksi ketjussa kirjoittajista joutui oman miehensä kusettamaksi. Mies hankki salakämpän ja tunnusti vasta kuukausia myöhemmin asian. Samalla selitti miten masentunut on ja puoliso uskoi kaiken vaikka muut kirjoittajat sanoivat että sillä on toinen nainen. Näillä 15 vuotias lapsi. Ukon oli vampannut uusi yh-työkaveri jonka kanssa esitti pariskuntaa jo ennen kuin avovaimo edes tiesi toisesta naisesta. Sen ukon sekoilu oli kyllä jotain täysin uskomatonta, vaikka omakin eksä oli kyllä täysi sika. Käytti rahansa ja aikansa tän uuden ja sen lasten kanssa, ja jätti oman lapsensa täysin huomiotta ja avovaimon maksamaan yhteisen asunnon kulut. Kesti yli vuoden ennen kuin suostui siirtämään kirjat pois yhteisestä asunnosta, kun lapsi täytti 17, eikä elatusmaksuja voinut enää vaatia, niin osoitteenmuutoskin onnistui. 

Tämä voi olla myös sinun miehesi motiivi yhdessä asumiseen. Jotkut mehet on valmiita mihin tahansa että niiden ei tarvitse maksaa senttiäkään elatusmaksuja.

Vierailija
100/1159 |
18.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma, että sillä on toinen tai useampikin.