Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjäisikö vartalosi nykyajan yläasteella?

Vierailija
16.08.2024 |

...jota muuten kutsutaan yläkouluksi (laitoin tuon yläasteen, että AV-mammat tietävät mistä puhutaan).

Siis, oliko yläkouluikäinen vartalosi sellainen, että se näyttäisi hyvältä nykyisten yläastetyttöjen vaatteissa? Entäpä hiusmuoti, sopisiko?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä pysyisi päällä, kun olen normaali painoinen.

Vierailija
2/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Tällä hetkellä on täsmälleen sama muoti kuin omana aikana yläasteella. Paitsi että minulla oli parempi kroppa tanssijana kuin nykyajan nuorisolla keskimäärin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ole enää teini-ikäinen eli ei varmaan. Yläkouluaikanani ulkonäkökriteerit olivat kyllä vähintään yhtä kovat, kaikki halusivat olla anorektikkoja. 

Vierailija
4/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä kärsin pyöreästä pyllystä, kun litteä oli muotia. Joten ehkä uskaltaisin käyttää tiukkoja housuja.

Vierailija
5/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama muoti oli silloin. Leveät housut jne. Mun vartalo on aina ollut hoikka ja siro. Hiukset oli 90-luvulla permanentattu ja tupeerattu edestä ylös, joten se ei sopisi nykymuotiin.

Vierailija
6/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ysärillä kärsin pyöreästä pyllystä, kun litteä oli muotia. Joten ehkä uskaltaisin käyttää tiukkoja housuja.

Joo, siis mun pyöreä pyllyni saattaisi päästä oikeuksiinsa näissä väljissä ohutkankaisissa pöksyissä.

Vierailija
7/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vartalo kestäisi ja hiukset oli pitkät keskijakauksella. Eikös tuo nykymuoti ole aika lailla ysäriä? Itse kävin yläasteen ysärillä.

Vierailija
8/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napapaitaa ja lökäreitä pidin, eikös niitä ole teineillä nyttenkin?

Alipainon puolella menin siihen asti että sain lapsen. 

Vierailija
9/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monen mieli on varmasti jäänyt sinne ylä- asteelle, muttei taatusti ruumis.

Vierailija
10/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen aikainen kroppani olisi nyt juuri muodin mukainen; tiimalasi isolla pyöreällä takamuksella. Silloin häpesin valtavasti muotojani, vaikka muuten olinkin normaalipainoinen. Piilouduin löysiin vaatteisiin ym.

Vierailija
11/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nappiverkkarit takaisin!

Vierailija
12/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskijakaus ei passaa, enkä ole niin muodoton kuin silloin. Kunnoltani olen paremmassa kunnossa

Vierailija
13/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 66v. joten ei.

Vierailija
14/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan paremmin mitä yläasteikäisenä. Murrosikä tuli todella myöhään ja olin ihan naurettavan pienikokoinen, olisin sopinut ala-asteelle paremmin. Nyt kolmikymppisenä olen niissä mitoissa, missä valtaosa kavereista oli jo yläasteella. 

Vierailija
15/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allu sinne odottelemaan diskokutsuja. :(

Vierailija
16/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin yläkoulun 94-97, kroppani oli lähes anorektinen, sillä pärjäsi silloin ja pärjäisi nytkin. Ei minua hetkauttanut toisten mielipiteet silloin eikä nyt. Vaatteet oli suht muodinmukaiset mutta en ollut mikään trendimannekiini. Myös nykyinen kroppa pärjäisi hyvin, olen hoikka edelleen, lihasta on enemmän.

Vierailija
17/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenko ainoa jonka mielestä nykyteinien kauneusihanteet vartalon suhteen eivät ole niin kovat kuin monesti aiemmin? Eikä pidäkään toki. 

Vierailija
18/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vartaloni pitäisi pärjätä? Järjestettiinkö ap:n yläkoulussa missikisoja? Ja meni huonosti?

Vierailija
19/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monen mieli on varmasti jäänyt sinne ylä- asteelle, muttei taatusti ruumis.

Ei olekaan. Olen nyt lähes viisikymppisenä hoikempi kuin yläasteikäisenä.

Vierailija
20/22 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteikäiset ovat turvahtaneet niin paljon minun kouluajoistani että nykyinen vartalo alkaa taas olla samanlainen kuin ysiluokkalaisilla koska olen pitänyt omat mitat vielä ihmislajin yksilölle kuuluvina.