Haistakoon huilun koko valtiovalta!!!!!!!!
Mitä te muuta meinaatte tehä nyt, kun tuet ja eläkeputki ym on viety. Itse olen väliinputoaja, kerkesi ensimmäinen velvoitetyö tulla ja nyt se vedetään minulta pois?
Kuinkahan monelle on käynyt näin, jos ei monelle, niin mitenkähän paljon valtio tuossa asiassa säästää? On varmaan joistain senteistä vaan yse!
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa elättää itsensä sen sijaan että odottaisi valtion tekevän sen.
Kaikki ei kykene töihin ja silti heiltä viedään tuet. Täysin sadismia.
Käsittääkseni pienituloisimmlta ei viedä tukia. Suurimpia tukia pienennetään. Tuilla ei ole tarkoituskaan elellä mukavasti. Tukien ei tulisi koskaan olla niin suuria, että työikäinen miettii viitsiikö lähteä töihin.
Ei hyvinvointivaltion ajatus silti aivan kuollut ole. Se ajatus, että kansalaisia on syytä turvata kohtalon pahimpia kolhuja vastaan on nähdäkseni edelleen pätevä ja yhteiskunnan tulee tarjota turvaverkko mutta se ei saa muodostua riippumatoksi.
Vierailija kirjoitti:
Kun säästää, ei voi talous kasvaa. Ostovoima vähenee ja konkursseja tulee. En ymmärrä tätä säästämisbullshittiä hallituksen osalta ollenkaan.
Talous on ole kasvanut 16 vuoteen, vaikka ollaan yritetty velalla elvyttää sitä.
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksia tarvitaan noin kymmenkertainen määrä että velkaantuminen saadaan kuriin. Se on tosiasia. Nyt on vasta näperrelty pienillä leikkauksilla. Oikeasti Suomella ei ole ollut pitkään aikaan varaa hyvinvointivaltioon.
Miten niihin sopeutumisrahoihin on varaa, ja noiden maanpettureiden palkkioiden joka vuotisiin korotuksiin ja johonkin junaan.
Miksi ne ei itse maksa niitä velkoja, mitä ovat ottaneet?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa elättää itsensä sen sijaan että odottaisi valtion tekevän sen.
Kaikki ei kykene töihin ja silti heiltä viedään tuet. Täysin sadismia.
Myöskään. USEIMMILLE TYÖTTÖMILLE ei vaan löydy työtä. Edes siivousfirmaan ei noin vaan "mennä".
Kysykää ennemmin miten meillä on varaa laittaa JOKA VUOSI 750 miljoonaa euroa, eli lähes miljardi siihen että keskelle metsää rakennellaan suoalueita. Siis suota. Kukaan ei edes mene sinne asumaan. Ne ovat hyttysille. Vihreät juhlivat kun pari kuukautta sitten saivat sen läpi että näin tehdään. Kuulemma ihanaa että suot palautetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leikkauksia tarvitaan noin kymmenkertainen määrä että velkaantuminen saadaan kuriin. Se on tosiasia. Nyt on vasta näperrelty pienillä leikkauksilla. Oikeasti Suomella ei ole ollut pitkään aikaan varaa hyvinvointivaltioon.
Miten niihin sopeutumisrahoihin on varaa, ja noiden maanpettureiden palkkioiden joka vuotisiin korotuksiin ja johonkin junaan.
Kuin minun kirjoittamani, kerrankin joku muukin ajattelee samalla tavalla, kuin minä.
Ite ottavat velkaa, kansa joutuu maksamaan, ei ole taloudenhallinta oikein hallinnassa Suomen valtimiehillä/naisilla.
Hallitus veti monelta maton jalkojen alta, pettu re i *a, huija*eita, kie*oja lie*oja, alas laskeutuvia lehmän häntiä!
Miksi piti laittaa leikkausten toteuttaminen alkamaan 2.9.2024? Just niin, että sunnuntai on 1.9.2024, josta ei yleensä laiteta työsopimusta alkamaan?
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti meillä ei ole varaa ministereiden eikä kansanedustjien ruhtinaallisiin palkkioihin ja sopeutumisrahoihin.
Ei maar, kauppaan lähettävä! Tyhjiä pulloja kauppaan, niin saa viinipullon. Ruokaa en tarvitsekkaan, etikkapullo on kyllä ostettava wc pytyn ym. puhdistusta varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun säästää, ei voi talous kasvaa. Ostovoima vähenee ja konkursseja tulee. En ymmärrä tätä säästämisbullshittiä hallituksen osalta ollenkaan.
Talous on ole kasvanut 16 vuoteen, vaikka ollaan yritetty velalla elvyttää sitä.
Jo vain, ja velkarahalla elvyttäminen on totisesti toiminut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti meillä ei ole varaa ministereiden eikä kansanedustjien ruhtinaallisiin palkkioihin ja sopeutumisrahoihin.
Ne ei ne näy missään valtion budjetissa. Yritystuetkin on alle 2 miljardia vuodessa, ei silläkään valtion taloutta paikata. Oikeasti hyvätuloiset on ne jotka pitää koko valtiota pystyssä. Pienituloisilta ei saa mitään, he saavat enemmän tukia kuin maksavat veroja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minne se Sanna Marin karkasi sitten??
Siirrytään kohti 1800 luvun todellisuutta:
Tulee valtion johtajat jotka vihaavat kansaansa ja kurittaa heitä, mutta iloisesti tuhlaavat valtion rahaa omaan kivaan kuten tunnin junaan. Samalla he säätävät lakeja aateliston hyväksi ja iloksi.
Tulee "aatelisto" eli rikkaat, joiden ei tarvi maksaa veroja ollenkaan ja joiden vuoksi koko valtion talous kusee.
Tulee työläisten läjä, jotka istuu tekemässä töitä kellon ympäri mutta palkka ei riitä maksamaan peruasioita kuten asumista ja ruokaa
Tulee köyhälistö, jonka ainoa mahdollisuus pysyä hengissä on saada almuja tai tienata hååraamisella ja rikoksilla kuten jengihommissa tai huumekaupaussa
Sitten vaan viljan hinta taivaisiin, nälänhätä ja eiköhän taas giljotiinille jossain vaiheessa löydy käyttöä.
Kummallinen tilanne kun hallitus aloitti väärällä jalalla ja aiheutti kotimaan kysynnän pysähtymisen. Sen jälkeen leikattiin kovasti köyhimmistä ja nyt nostetaan alvia...kysyntä ei missään vaiheessa pääse nousemaan eikä veron/velanmaksukyky palautumaan, ennenkuin ulkomailta tulee kysyntää. Sellaista ei ole näkyvissä. Kotimainen kysyntä elpyy vasta seuraavan hallituksen myötä. Siihen asti mäkkärin kassa hoitaa rahoitusta vippivelalla ja Suomen luottokelpoisuus laskee. Hyvin vedetty, orvon hallitus!
Vierailija kirjoitti:
Kysykää ennemmin miten meillä on varaa laittaa JOKA VUOSI 750 miljoonaa euroa, eli lähes miljardi siihen että keskelle metsää rakennellaan suoalueita. Siis suota. Kukaan ei edes mene sinne asumaan. Ne ovat hyttysille. Vihreät juhlivat kun pari kuukautta sitten saivat sen läpi että näin tehdään. Kuulemma ihanaa että suot palautetaan.
Hyttysiä, paarmoja, mäkäräisiä ja ties mitä surisijoita kihisevää suota on turha myydä "viileänä" matkailukohteena turisteille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin minun kirjoittamani, kerrankin joku muukin ajattelee samalla tavalla, kuin minä.
Ite ottavat velkaa, kansa joutuu maksamaan, ei ole taloudenhallinta oikein hallinnassa Suomen valtimiehillä/naisilla.
Sumutus nimeltä valtionvelka. Sana velka ei kuulosta koskaan hyvältä. Yhdyssana valtionvelka kuulostaa jo todella pahalta, valtiopetokselta ja lopulliselta tuomiolta. Valtionvelka on toisen sanahirviön, kestävyysvajeen kantava voima. kurissa ja nuhteessa. Sillä perustellaan ainaisia leikkauksia sosiaaliturvaan, veronkorotuksia, jne. Valtionvelka varjostaa suomalaisten elämää yhtälailla nousu- kuin laskukautena.
Luulin, että kerrankin elämässä joku asia menee oikeudenmukaisesti kohdallani, vaan eipä mennytkään!
On se kylmäävää kyytiä tälläisille vajaakuntoisille, kun ihan väkisin pitää NYT töihin saada, vaikka tietävät, että vajaakuntoisesta ihmisestä kyse ja ei ole edes välttis turvallinen työntekijä, keskittyminen herpaantuu ja saattaa joutua pitkälle saikulle, joutuvat sitten hankalaan tilanteeseen joka tapauksessa, kun ja jos ei ole työntekijöitä tarpeeksi ja palkkatuki työntekijälle ei voi sijaista ottaa! Nuoret terveet työttömät jäävät kotiin makaamaan ja juhlimaan kaiket yöt ja päivät!
Edesvastuutonta, voisi nuo vanhemmat puuttua tähän tilanteeseen, voisivat ottaa selvää, onko kaikki työntekijät täysissä sielun ja ruumiin voimissa, kyse on kuitenkin heidän lastensa tuvallisuudsésta!
Tämä, että laikkaukset tulee voimaan 2.9.2024 ja 1.9.2024 on sunnuntai, ei välttämättä sunnuntaista laiteta sopparia aloituspäiväksi. Ehdotin sitten, että voisihan sen laittaa alkamaan elokuun viimeinen arkipäivä, niin hörähti hieman ilkeäkurisesti "EI ne maksa, raha ratkaisee"! Tuntuu siltä, että tietoisesti kieroilevat minut heikkoon asemaan.
Ihmisen hyvinvoinnista ei välitetä pätkääkään, kunhan vaan itse saavat sen minkä tarvitsevat eli halpaa työvoimaa, kuinkahan mones minäkin olen tuossa puljussa putkeen. Edelliseltä kun loppuu palkkatuki pätkä, seuraavaa haetaan.
Järkyttävää. Minulla ei ole ensiaputaitoja. Kusessa ovat.
Mietippä tätä, itseäni ei kotiseudullani ole koskaan työllisttety omaan ammattialaani, pisimmän työurani tein muualla, kaukana kotiseudultani. Harmi, että siellä oli niin homeisia rakennuksia, ettei terveyteni kestäny. No, nyt sit taas täällä kotseudulla ja palkkatukitöitä vaan tyrkytetään, mutta eipä kai sekään enää haittaa, työkyky on heikentynyt siinä määrin, ettei kokopäivätyö enää ole mahdollista, täytyisi olla tosi kevyttä työtä ja muutama tunti päivässä.
Nyt on ehdotettu 32h/vk bruttopalkalla n. 1440e/kk. Ei paljoa hampaita naurata ei!