Mua ei yhtään kiinnosta enää seksi, ikää 47v
Muita? Oon eronnut ja tapaillut miehiä. Seksi ollut välttämätön paha näissä. Ehkä sekin vaikuttaa etten ole saanut orgasmia. Voisin kyllä elää loppuelämän ilman seksiä...
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä ole ap ollut oikeiden miesten kanssa sängyssä. Surullista kuulla että kohdallesi on sattunut tuollaisia tumpeloita.
Se että mies saa aikaan naisen orgasmin ei poista sitä ongelmaa, että on sängyssä kusipään kanssa. Teistä vaan ei koskaan tule sellaisia, että nainen voisi katsoa teitä ylöspäin tai haluta jakaa omaa kauneuttaan kanssanne
Joo,syö paskaa lespo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet ovat epäseksikkäitä sekä ulkomuodoltaan että käytökseltään, eivätkä osaa herättää himoja. Luulin olevani aseksuaali, kunnes lomamatkalla tapasin ulkomaalaisia maskuliinisia miehiä, jotka osaavat vietellä ja olla kiihkeitä.
Pakko todeta tähän eriävä mielipide. On ollut komeita ja upeakroppaisia miehiä elämän varrella, tosin eipä se ulkomuotokaan aina autuaaksi tee
Kysymys ei ole pelkästä komeudesta. Vaan kemian puutteesta. Johtuuko sitten suomalaisten, komeidenkin, miesten naisellisesta ja flirtittömästä käytöksestä vai liian samanlaista geeneistä.
Mielenkiintoisiin miehiin olet törmännyt, jos ei ole flirttiä näkynyt tai ovat olleet naismaisia
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä naisen estrogeenitasot laskevat. Ollaan jo syvällä esivaihdevuosissa. Tuolloin seksihalut vähenevät luonnollisesti. Ei mitään ihmeellistä.
(Toki joillain tulee myöhemmin, ja kaikilla ei mane halut.)
Estrogeeni tosin ei ole juurikaan halua synnyttävä hormoni, vaan naisillakin se johtuu lähinnä testosteronista, mieshormonista. Tämän takia vaihdevuosien hormonikorvaushoito ei juuri koskaan palauta kadonneita seksuaalisia haluja, paitsi niissä tapauksissa joissa haluttomuuden syy on ollut esim. uupumus vaikean unettomuuden takia, tai kuivat limakalvot jotka tekee yhdynnän kivuliaaksi.
Osalla tosiaan sitten vaihdevuosissa/sen jälkeen halut jopa kasvaa hurjasti, erityisesti naisilla joilla on sukupuoleensa nähden aika paljon mieshormonia. Kun estrogeenin tasaava vaikutus vähenee ja poistuu, hallitseva hormoni on nyt testosteroni, ja haluja voi olla kuin teinipojalla.
Osalla taas halut tosiaan vaan hiipuu, kun lisääntymisikä on ohi. Se on ihan luonnollista sekin, kuten on tuokin että jollain halut kasvaa. Itse kuulun näihin, joilta halut on menneet 40-50 v välillä, ja huolimatta hormonikorvaushoidosta joka poistaa muut oireet. Oikeastaan ihan mukavan seesteistä tämä elämä ilman seksihaluja. Nuorena olin vähän liiankin seksuaalinen, niin että välillä työpäivänä töihin keskittymistäkin häiritsivät päässä pakkomielteisesti pyörivät seksifantasiat tai panetus. Nyt vain rauhallista ja tasaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuossa iässä naisen estrogeenitasot laskevat. Ollaan jo syvällä esivaihdevuosissa. Tuolloin seksihalut vähenevät luonnollisesti. Ei mitään ihmeellistä.
(Toki joillain tulee myöhemmin, ja kaikilla ei mane halut.)
Estrogeeni tosin ei ole juurikaan halua synnyttävä hormoni, vaan naisillakin se johtuu lähinnä testosteronista, mieshormonista. Tämän takia vaihdevuosien hormonikorvaushoito ei juuri koskaan palauta kadonneita seksuaalisia haluja, paitsi niissä tapauksissa joissa haluttomuuden syy on ollut esim. uupumus vaikean unettomuuden takia, tai kuivat limakalvot jotka tekee yhdynnän kivuliaaksi.
Osalla tosiaan sitten vaihdevuosissa/sen jälkeen halut jopa kasvaa hurjasti, erityisesti naisilla joilla on sukupuoleensa nähden aika paljon mieshormonia. Kun estrogeenin tasaava vaikutus vähenee ja poistuu, hallitseva hormoni on nyt testosteroni, ja halu
Vaihdevuodet aiheuttivat minulla juuri ihan järkyttävät halut. Tosin aina olen ollut halukas, mutta silloin panetti ihan koko ajan. Tilanne oli vielä surkea sen vuoksi, että mieheni oli kuollut pari vuotta aiemmin enkä ollut löytänyt uutta suhdetta. Yhden illan suhteilua tuli harrastettua, kun en kyennyt ryhtymään mihinkään pelkkään panosuhteeseen ja silloin en ollut vielä löytänyt uutta kumppania.
Ei jaksaisi itsekään. Voisin kyllä katsella vierestä livenä.
M53
Kannattaa niellä ja kokeilla pyllyleikkejä.
Mulla on seksiin liittyviä traumoja, jotka varmaankin ovat nykyiseen seksittömään tilanteeseen johtaneet.
Seurustelin tosi nuoresta teini-ikäisestä asti seitsemän vuotta ihmisen kanssa, joka painosti päivittäin joskus useita kertoja seksiin, vaikka en olisi itse aina halunnut. Suostuin yleensä aina lopulta, koska se oli helpompaa kuin antaa toisen valvottaa.
Hieman vanhempana aloin kieltäytyä jatkuvasta painostuksesta, mikä johti siihen, että suhde päättyi pettämiseen ja jättämiseen.
Voin sanoa näin jälkeenpäin, että seksi on ollut itselle sellainen väline, jolla on yrittänyt luoda parisuhteita, koska oletin, että vain niin kelpaan.
Jossain niillä vaiheilla, kun olin viettänyt lähes kolme vuotta sinkkuna ja sen jälkeen pari vuotta ilman edes yhden illan juttuja, valmistuin amk:sta, ja ajattelin että näin sen pitää mennä. Tulen olemaan lopun ikääni yksin.
Tapasin nykyisen aviomieheni, kun olin 27-vuotias, vailla kosketusta ja huomiota ja tietenkin rakastuin häneen palavasti. Ja taas ajattelin, että kunhan pidän hänet tyytyväisenä makuuhuoneen puolella, voin ehkä saada hänet rakastamaan itseäni.
No, hän rakastui minuun, eikä sen seksin vuoksi, vaan ihan muista syistä. Hän ei ole mikään superseksuaalinen panomiesihminen, mutta teki niitä samoja seksiin liittyviä oletuksia kuin minäkin, sillä ajatuksella, että niin kuuluu tehdä.
Nyt ollaan oltu naimisissa kymmenen vuotta ja me ollaan edelleen rakastuneita toisiimme ilman, että seksi määrittelisi meidän parisuhdetta. Seksiä on, mutta se on hyvin satunnaista eikä siihen liity mitään valtavia odotuksia ja velvotteita.
Ollaan myös toistemme parhaita ystäviä ja se on meille varmaan tärkeämpää kuin seksi. Halataan ja pussataan päivittäin ja ollaan lähellä. Tehdään yhdessä asioita, joista molemmat tykkää, mutta annetaan tilaa toisillemme tehdä myös omia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole saanut orkkua?
Minkälaisia tyyppejä olet oikein tapaillut?
Minulle miehenä on erityisen tärkeää että seksi kumppani saa joka kerta orkun. M48
Miksi ihmeessä nainen antaisi miehen häpäistä itseään nautinnon vuoksi? Minulle opetti tyttökaveri 10-vuotiaana, miten saa orgasmin, ja sen jälkeen jokainen mies on ollut pelkkä suuri pettymys, orgasmia tai ei. Sen orgasmin kun saa ilman miestäkin, niin miksi osallistaa se kuvottava kusipää tapahtumaan?
Taitaa kumminkin kyse olla siitä, ettet saa miestä... Hieman kertovaa tuo: "kaikki miehet ovat kuvottavia kusipäitä" ja seksi miehen kanssa = naisen häpäisyä.
Vaikka mies olisi huono, kommunikointi on avain... Harvaan toimii tismalleen samat jutut ja sille uudelle kumppanille voi kertoa, että tää toimii mulle.
On varmaan kamalasti vientiä naisella, joka seksiä ei halua :D Tietty varmaan jotkut yh-kersat pitäisi silti elättää siinä samalla.
Minä rakastelen. Haluan kokea kaikki hyvät tunteet ja maksimoida molempien nautinnon. Kaikilla herkuilla!
Se on niin kuvottavaa. Täysin aseksuaalina hyvä elää.
Vierailija kirjoitti:
Et ole saanut orkkua?
Minulle miehenä on erityisen tärkeää että seksi kumppani saa joka kerta orkun. M48
😂 Ja luulet että naiset ei feikkaa, että sais sut lopettamaan ja pääsis nukkumaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole saanut orkkua?
😂 Ja luulet että naiset ei feikkaa, että sais sut lopettamaan ja pääsis nukkumaan?
Moni nainen nauttii seksistä miehen kanssa vaikkei se istuisi sinun miesviha -maailmankuvaasi.
Vierailija kirjoitti:
Et ole saanut orkkua?
Vaikutat pakkomielteiseltä. Olet varmaan sellainen raivokas kiilto silmissä räplääjä joka kysyy minuutin välein "Joko tulit...?".
Kyllä se orgasmi on ensisijaisesti jokaisen omalla vastuulla. Kumppania voi sitten ohjata oikeaan suuntaan jos haluaa hänen tuottamansa orgasmin.
Kysymys ei ole pelkästä komeudesta. Vaan kemian puutteesta. Johtuuko sitten suomalaisten, komeidenkin, miesten naisellisesta ja flirtittömästä käytöksestä vai liian samanlaista geeneistä.