Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin pitkään työtön. Lopulta työllistyin oman aktiivisuuden tuloksena, mutta täytyypä sanoa että hakuun tarjotaan apua vähän liikaakin.

Vierailija
16.08.2024 |

TE,  ammattiliitto, työttömyyskassa jne.  Koko ajan pukkasi ilmoitusta webinaareista, valmennuksesta, työpajoista,  vertaisryhmistä, psykologisesta palvelusta, koulutuksista ym.  

Hyvä juttu että näitä on, mutta kyllähän nuo on kaikki pois siitä ajasta mitä tarvittaisiin siihen ydinhommaan eli oikeisiin hakemuksiin ja tilanteen seurantaan.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"--kyllähän nuo on kaikki pois siitä ajasta mitä tarvittaisiin siihen ydinhommaan eli oikeisiin hakemuksiin ja tilanteen seurantaan."

Tarkennatko, että mitä tällä tarkemmin tarkoitat? Kenen seurantaa kaipaat tai millaista sisältöä sieltä tulee?

Jos omaa hakemuksien seurantaa, vaatiiko osallistumista webinaareihin ja oheisohjelmaan eli voisiko vain jättää huomiotta ja keskittyä itse hakemuksiin ja tilanteen seurantaan. Jos taas kaipaat ulkopuolisen tahon hakemuksen ohjausta ja seuraamista, miten saisit fiiliksen, ettei sua 'kytätä'.

Vierailija
2/9 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti kympillä kaikki ne YTK:n webinaarit joihin oli palkattu kovalla rahalla joku someinfluensseri tai muu turha julkkis suoltamaan jonninjoutavaa jorinaa:  "usko itseesi, kyllä sinä onnistut, diibadaa, kukkia, sydämiä ja hattaraa... "

Ex-ytk:lainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"--kyllähän nuo on kaikki pois siitä ajasta mitä tarvittaisiin siihen ydinhommaan eli oikeisiin hakemuksiin ja tilanteen seurantaan."

Tarkennatko, että mitä tällä tarkemmin tarkoitat? Kenen seurantaa kaipaat tai millaista sisältöä sieltä tulee?

Jos omaa hakemuksien seurantaa, vaatiiko osallistumista webinaareihin ja oheisohjelmaan eli voisiko vain jättää huomiotta ja keskittyä itse hakemuksiin ja tilanteen seurantaan. Jos taas kaipaat ulkopuolisen tahon hakemuksen ohjausta ja seuraamista, miten saisit fiiliksen, ettei sua 'kytätä'.

Ihan työpaikkailmoitusten seurantaa sopiviksi katsotuista kanavista. Niitäkään ei saa olla liian paljon, koska edes työttömän aika ei riitä kaikkeen vaan se pitää osaa kohdentaa oikein. ap

Vierailija
4/9 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sama fiilis te-toimiston suhteen. Koko ajan pitäisi olla suorittamassa jotain heidän tarjoamaa koulutusta, kurssia, hygieniapassia, käydä juttelemassa toimistolla, päivystää heidän soittoa puhelimesta, täyttää heidän tietojärjestelmään työnhakuilmoitukset, päivittää työnhakusuunnitelmaa...

Tuollainen tosiaan stressaa ja vie aikaa ja ajatuksia pois omasta työllistymisestä!!! Tuntuu että te-toimisto haluaa laitostaa kaikki asiakkaansa, että he eivät varmasti ikinä työllisty minnekään vapaille työmarkkinoille, vaan pysyvät heidän asiakkaana eläkeikään saakka, että tuollakin toimistolla olisi joku merkitys maailmassa.

Vierailija
5/9 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sama fiilis te-toimiston suhteen. Koko ajan pitäisi olla suorittamassa jotain heidän tarjoamaa koulutusta, kurssia, hygieniapassia, käydä juttelemassa toimistolla, päivystää heidän soittoa puhelimesta, täyttää heidän tietojärjestelmään työnhakuilmoitukset, päivittää työnhakusuunnitelmaa...

Tuollainen tosiaan stressaa ja vie aikaa ja ajatuksia pois omasta työllistymisestä!!! Tuntuu että te-toimisto haluaa laitostaa kaikki asiakkaansa, että he eivät varmasti ikinä työllisty minnekään vapaille työmarkkinoille, vaan pysyvät heidän asiakkaana eläkeikään saakka, että tuollakin toimistolla olisi joku merkitys maailmassa.

Pompotus voi luoda tunteen että se on se työnhakijan päätyö, eikä niinkään se työnhaku ja työllistyminen.

Vierailija
6/9 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan työpaikkailmoitusten seurantaa sopiviksi katsotuista kanavista. Niitäkään ei saa olla liian paljon, koska edes työttömän aika ei riitä kaikkeen vaan se pitää osaa kohdentaa oikein. ap

Eli olet joku kassa jolle on tuhansia töitä koko ajan Huoh. 

Vierailija
7/9 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vaikutelma on syntynyt, ettei TE-toimiston virkailijoita kiinnosta työllistyykö työtön työhön, jossa olisi myös motivaation puolesta mahdollista työskennellä pidemmän aikaa. Lähinnä matalapalkka-alat joille "tarvitaan" työntekijöitä mainitaan vaikkei olisi minkäänlaista motivaatiota tai soveltuvuuttakaan alalle.  Eräs virkailija myös mainitsi, että onhan se hyvä, jos on aikeena työllistyä ja motivaatiota työhön, mutta moni jää pitkäaikasityöttömäksi. Hänen asenteellaan on kyllä väärässä työssä, jos tehävänä on tukea työllistymistä. 

lisäkis on käsittämätöntä, että TE-toimistolle on ilmeisesti velvollinen ilmoittamaan työllisyydestään vaikka päättäisi asiakkuutensa. Tämä siksi ettei ole työllistynyt yli 30h/viikko työsuhteeseen. Mitä asia te-toimiston virkaillijoille kuuluu, jos työtunnit ovat työllistyneen mielestä tarpeeksi korkeat?

Vierailija
8/9 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin myös työtön ja kun löysin itselleni työpaikan niin työkkäristä soitettiin että minun pitää mennäkkin työkokeiluun 9 euron päivärahalla. Sanoin että olen saanut työpaikan ja saan siitä palkkaa. Pian sieltä tuli kirje jossa kysyttiin syytä miksi olen kieltäytynyt työkokeilusta ja pyydettiin selvitystä. No minä kirjoitin siihen lappuun että sain telinetöitä 3 kuukaudeksi ja ihan palkkaa siitäkin saa. Sitten tuli parin viikon päästä kirje että olen saanut karenssin koska olen ilman hyväksyttävää syyytä kieltäytynyt työkokeilusta. Siis ihan uskomatonta. Olin lopulta palkkatyössä 5.5 kuukautta. ei se pitkä aika ole mutta sain palkkaa 17 euroa tunnilta. Kun ilmottauduin työttömäksi niin sanottiin etten saa työttömyyskorvausta. Tein työkkäristä sitten rikosilmoituksen. Se oli täysin selvä virkavelvollisuuden rikos virkailijalta. Sen jutun aikana sain vain toimeentulotukea alennettuna 20%. käräjäoikeudessakin ihmeteltiin miksi olin saanut karenssin kun olin työssä ollut. Sain korvauksia kyllä  tuhansia euroja menetetyistä työmarkkinatuesta mutta siis ne työkkärissä tahallaan antavat karensseja ja vaikeuttavat työttömän elämää.

Vierailija
9/9 |
16.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi jatkuva painostus ulkomaille muuttamiseen työnhaun takia on epämääräistä paskaa. Muutaman vuoden kokemustwen perusteella viimeinen muutos, joka kiinnostaa on muuttaa hanttihommiin ulkomaille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä