Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vessanpöntön vuoraus

Vierailija
07.02.2007 |

Tuolla hauskassa noloimmat jutut-ketjussa yksi kirjoittaja kertoi raskausaikanaan vuoranneensa vessanpönttöjen istuinosat vessapaperilla yleisessä vessassa käydessään. Raskausaikana hän halusi olla erityisen tarkka hygieniasta.

No, ei siinä mitään, mutta kuinka yleistä tämmöinen vuoraus mahtaa olla? Minä vähän yllätyin kerran, kun hyvä kaverini kävi luonani ja meni asioimaan vessassa, ja ennen oven sulkeutumista ehdin huomata hänen aloittavan heti vessanpöntön vuorauksen. En kehdannut mainita asiasta.

Itse en ole tuommoista vuorausta harrastanut eikä minulla ole koskaan ollut mitään tulehduksia tai tauteja sillä osastolla. Onko siitä vuorauksesta oikeasti hyötyä?

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku puhui siivoamisesta, luuletko tosiaan että joka wc-pöntölle on oma luutunsa?

Esim hotelleissa kuivataan hotellihuoneen suihkatilat, allaspöydät, lattiat ynnä muut paikat asiakkaan käyttämällä pyyhkeellä. Ja wc-pöntön luutu on sama koko päivän. Mietipä sitä.

Vierailija
22/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kesti hetken aikaa tajuta, mistä tässä puhutaan. Vuorihan on jossakin [b]sisä[/b]puolella, kun ilmeisesti tarkoitetaan kuitenkin istuinrenkaan [b]päällystämistä[/b].

Jos vessanpönttöön laittaa sisälle paperikerroksen ettei vesi loisku tai p**** tartu pönttöön, niin sitten on kyse vuoraamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Hanat ja ovenkahvat nyplätään sit ihan avokäsin.... ja sit mennään syömään tai kaivellaan nenää.

Mukavuus näkökohta siinä tietty on että ei tartte toisten kusien jäljiltä istua

lainkaan sen jälkeen kun on pessyt kädet. Ja paperilla avataan myös se vessan ovi.

JOS kaikki osaisivat pestä kätensä oikeaoppisesti vessassa käynnin jälkeen, näitä paperilla oven avaamisia ei tarvittaisi.

Vierailija
24/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, jos joku raapii persaustaan ennen tavaraan koskemista, mutta silloinkin on housut siinä välissä. Ja kädet pestään aina, kun tullaan kaupasta tai muualta kotiin. Käsihygienia on tärkeää ja erittäin helppo tapa pitää pöpöt loitolla:)

T: 4

Vierailija
25/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minulla kesti hetken aikaa tajuta, mistä tässä puhutaan. Vuorihan on jossakin [b]sisä[/b]puolella, kun ilmeisesti tarkoitetaan kuitenkin istuinrenkaan [b]päällystämistä[/b].

Jos vessanpönttöön laittaa sisälle paperikerroksen ettei vesi loisku tai p**** tartu pönttöön, niin sitten on kyse vuoraamisesta.

Vierailija
26/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämättömän omituista touhua tuo vessanpöntön vuoraus.

Vierailija
27/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pari pisaraa kusta saattaa tipahtaa myös pöntön istuimen etuosaan!? En halua toisen kusta mihinkään kehoni osaan, osui siihen pönttöön sitten perse tai reidet tai mikä tahansa. Ainakin niiltä se istuimen vuoraaminen suojaa:)

Vierailija
28/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja laittaa seinälle lapun, että vessapaperia EI SAA käyttää istuimen vuoraukseen/tapetointiin!

Ja kenties alkaa vielä vuokrata kassalta hyvään hintaan pestyjä, mankeloituja vuorausliinoja... :D

Vierailija
29/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin baarissa. Hirveä jono, eikä jono etene mihinkään. Nyt selvis syykin: vuoraus.

Itse asiassa tunnen yhden tällaisen tyypin, joka aina vuoraa käydessään vessassa, mutta en ole tiennyt, että tämä on yleistäkin. Mielestäni ihan naurettavaa. En ole tähän päivään mennessä (ikää 27) vuorannut, ja terve olen kuin pukki.

Jotenkin tuntuu, että tämä bakteerivouhotus on mennyt jo vähän yli.

Vierailija
30/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Varsinkin baarissa. Hirveä jono, eikä jono etene mihinkään. Nyt selvis syykin: vuoraus.

Itse asiassa tunnen yhden tällaisen tyypin, joka aina vuoraa käydessään vessassa, mutta en ole tiennyt, että tämä on yleistäkin. Mielestäni ihan naurettavaa. En ole tähän päivään mennessä (ikää 27) vuorannut, ja terve olen kuin pukki.

Jotenkin tuntuu, että tämä bakteerivouhotus on mennyt jo vähän yli.

siisti ihminen toimii niin, ettei jätä jälkeensä myöskään sotkua. Siististi toimien vessassakäynti kestää kauemmin kuin horojen, jotka vaan kusee, hyvä kun edes pyyhkivät, käsien pesemisestä nyt puhumattakaan ja sitten lähtevät.

Vierailija
31/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus myös vuoraan reunat.

Koskaan en istu paljaaltaan julkisten tilojen pytyille.

Vierailija
32/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pipo melko tiukalla ja syvät rypyt otsalla. Vastaantulijoille et taida hymyillä koskaan. No, ehkäpä se on viisainta, jos kerran on niin tiukkapipoinen; voipi nimittäin pers revähtää jos hymyn räväyttää.

Vierailija
33/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahtuvat vessapaperin rei' istä ihan suoraan, jos niitä huvittaa reisiinne iskeä. Ei siinä vuoraukset mitään siis auta, valitettavasti.

Vierailija
34/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ostanut niitä ulkomailta, myydään pienissä 10 kpl paketeissa. Kooltaan tuo pakkaus on suurin piirtein saman kokoinen kuin yksittäispakattu terveyssidepakkaus.

Reissatessani ulkomailla - ja käydessäni ulkomailla joissakin epähygieenisemmän näköisissä julkissa vessoissa käytän näitä vuorauspapereita.

Näitä pakkauksia myyvät ulkomailla esim. apteekit.

Vierailija
35/37 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja paskonut samalla. Ja sitten pari kusitippaa pudonnut reunalle ja toiset istuu tyytyväisenä ilman mitään suojaa sellasen pinnan päällä??? Mä olen nähnyt niin likasia yms. tyyppejä jotka on käyttäneet yleisiä vessoja että ei tulisi mieleenkään laittaa persettä ilman kunnon paperikasaa siihen rinkulalle. Ja jos vessassa käyminen maksaa euron taikka kaksi niin en siinä tappiota tee kenellekkään!!!!!

Vierailija
36/37 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

a) Virtsa on steriiliä. Niistä kusitipoista ette siis voi saada minkäänsortin pöpöjä. Enemmän bakteereita on niissä reisissänne, joita yritätte kuselta suojata.

b) WC-pytyn kansi on kovaa, kylmää muovia, jonka pinnalla bakteerit eivät pysy hengissä. (Ja ainoat mahdolliset bakteerit ovat toki siitä reiden iholta siirtyvää normaaliflooraa. Ja toki toki jotkut bakteerit elävät vaikka minkälaisissa ääriolosuhteissa, mutta näitä bakteereja ei sitten ihmisen iholla olekaan.)

c) Ihmisen painosta n. 5 kg on bakteerimassaa, iholla ja suolistossa, turvaavat hyvinvointimme. Siinä ei pari vierasta pöpöä paljon paina.

d) Bakteerit/virukset eivät pysty tunkeutumaan ehjän ihon läpi. Joten jos reisissäsi ei ole avohaavoja, voit huoletta vaikka istahtaa tuoretta ja lämmintä HIV+ -verta lainehtivalle pöntönreunukselle vailla mitään pelkoa tartunnasta.

Johtopäätös: Paperivuoraukset ovat täysin turhia (ellei sinulla sitten ole avohaavoja reisissäsi). Niiden ainoa funktio on rauhoittaa hysteeristä mieltä. Kai muuten tiesit, että suusi on huomattavasti saastaisempi paikka kuin esim. vaginasi? Joten lopetapa ensiksi vaikka lasten suukotteleminen, jos haluat vähentää tautitartuntoja perheessänne.

Vierailija
37/37 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järkeä käteen. Hygienia on todella tärkeää tautien leviämisen ehkäisyssä ja se koskee myös sitä vessakäyttäytymistä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan seitsemän