Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä saa ihmisen vihaamaan ydinperheitä ja monogamiaa?

Vierailija
15.08.2024 |

Kysymys otsikossa.

Kommentit (156)

Vierailija
41/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala ei ole kaikkirakastava. Hänestä Israel ansaitsee tuhota Palestiinan, koska Israel on etuoikeutettu kansa.

Vierailija
42/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Woke-henkinen mediarummutus ja feminismi

Onko sulla mitään muuta elämässä kuin nuo mitä ajattelet päivät pitkät?

En juuri ajattele näitä? Lähinnä Herran sanan äärellä meditointi täyttää päivät.

Silti kukaan muu ei hoe wokea niin paljon kuin sinä ja kaltaisesi ihmiset... Ja jos uskonto kerran kiinnostaa niin eikös ihmisten tasavertaisuus ihonväristä yms riippumatta pitäisi olla teille tärkeä asia? Silti vaan kitistään että kaikki yhdenvertaisuus on yhtä kuin wokea.... Ei nyt ihan mene läpi. 

Tasa-arvo on wokepellilystä kaukana kuin itä lännestä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristinuskovaisten ihmisten tuomitsevaisuus ja itsekkyys on hyvä syy mennä helvettiin. Jopa Jehovan todistajat ovat armollisempia, he kun eivät usko helvettiin.

Vierailija
44/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala ei ole kaikkirakastava. Hänestä Israel ansaitsee tuhota Palestiinan, koska Israel on etuoikeutettu kansa.

Ei mikään etuoikeutettu, vaan valittu. Kannattaa lukea Raamattua niin tietää. 

Vierailija
45/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Traumaattinen lapsuus

Joo tämän luulisi jokainen hoksaavan kyökkipsykologialla. Oma lapsuuden-ydinperhe on ollut painajaismainen, niin sitä vastaan sitten "soditaan" aikuisena, kaikki siitä muistuttava triggeröi, joten ydinperheitä vastustetaan henkeen ja vereen (oletuksena että ydinperheet ovat kaikki yhtä kamalia kuin se yksi josta on kokemus...) 

Vierailija
46/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynisyys. Se ettei uskota enää rakkauteen, koska ei tunneta omaa Luojaansa.

N31

Siinä itsekäs kommentti. Kaikkien pitäisi tanssia sinun pillisi mukaan. Minä tunnen luojan, enkä pidä hänen ajatusmaailmastaan. Menen mieluusti Helvettiin.

Ei tarvi minun pillin mukaan tanssia. Luojalle me kaikki joudumme teoistamme vastaamaan. Jeesus rakastaa sinua ja voit vielä katua. Saat mennä helvettiin jos haluat - kannustan kuitenkin nöyrin mielin katumaan. Kaikkea hyvää sinulle!

N31

Vierailija
47/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ylpeilee täällä uskonnollisuudellaan ja tekevät siten itsestään paremman ihmisen. Jumala ei tuollaista katso hyvällä.

Vierailija
48/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mikään etuoikeutettu, vaan valittu. Kannattaa lukea Raamattua niin tietää. 

Valittu = etuoikeutettu.

Vierailija
49/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyynisyys. Se ettei uskota enää rakkauteen, koska ei tunneta omaa Luojaansa.

N31

Siinä itsekäs kommentti. Kaikkien pitäisi tanssia sinun pillisi mukaan. Minä tunnen luojan, enkä pidä hänen ajatusmaailmastaan. Menen mieluusti Helvettiin.

Ei tarvi minun pillin mukaan tanssia. Luojalle me kaikki joudumme teoistamme vastaamaan. Jeesus rakastaa sinua ja voit vielä katua. Saat mennä helvettiin jos haluat - kannustan kuitenkin nöyrin mielin katumaan. Kaikkea hyvää sinulle!

N31

Niin juuri. Älä siis ala moralisoimaan ja neuvomaan minua, jätä se luojalle.

Vierailija
50/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kristinuskovaisten ihmisten tuomitsevaisuus ja itsekkyys on hyvä syy mennä helvettiin. Jopa Jehovan todistajat ovat armollisempia, he kun eivät usko helvettiin.

Mitä tuomitsemista se on, että varoittaa lähimmäistään ajoissa? Todellinen viharikos on se kun näkee toisen olevan menossa kohti tuhoa mutta ei sano mitään. 

Vierailija
51/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traumaattinen lapsuus

Joo tämän luulisi jokainen hoksaavan kyökkipsykologialla. Oma lapsuuden-ydinperhe on ollut painajaismainen, niin sitä vastaan sitten "soditaan" aikuisena, kaikki siitä muistuttava triggeröi, joten ydinperheitä vastustetaan henkeen ja vereen (oletuksena että ydinperheet ovat kaikki yhtä kamalia kuin se yksi josta on kokemus...) 

Erittäin hyvä ja osuva havainto! Mutta tuollainen on lähes aina tahallaan jättänyt lapsuuden kenties traumaattiset kokemukset hoitamatta aikuisuuteen tultaessa.

Vierailija
52/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Woke-henkinen mediarummutus ja feminismi

Onko sulla mitään muuta elämässä kuin nuo mitä ajattelet päivät pitkät?

En juuri ajattele näitä? Lähinnä Herran sanan äärellä meditointi täyttää päivät.

Silti kukaan muu ei hoe wokea niin paljon kuin sinä ja kaltaisesi ihmiset... Ja jos uskonto kerran kiinnostaa niin eikös ihmisten tasavertaisuus ihonväristä yms riippumatta pitäisi olla teille tärkeä asia? Silti vaan kitistään että kaikki yhdenvertaisuus on yhtä kuin wokea.... Ei nyt ihan mene läpi. 

Mistä tiedät paljonko hoen wokea? Miksi tämä aihe ahdistaa niin paljon?

Em

Se oli vastaus aloitukseen. Lopetan tämän keskustelun kanssasi osaltani tähän.

Vierailija
53/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pakanallinen kuolemaani asti. Yhdenkään uskovaisen ei tarvitse tulla siitä minulle valittamaan, niin minunkaan ei tarvitse valittaa uskovaisten toiminnasta. Elä ja anna toisten elää.

Vierailija
54/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuomitsemista se on, että varoittaa lähimmäistään ajoissa? Todellinen viharikos on se kun näkee toisen olevan menossa kohti tuhoa mutta ei sano mitään. 

Koska kaikki ei usko niin kuin sinä. Sinulla ei ole oikeutta neuvoa minua, jos en halua sitä. Jumalasi on varmaan samaa mieltä. Jos ei, on hänkin aika itsekäs.

Vierailija
55/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala on luonut jokaisen ihmisen kohtalon, ja sitä ei muuteta. Joten varoittelu on turhaa.

Vierailija
56/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pakanallinen kuolemaani asti. Yhdenkään uskovaisen ei tarvitse tulla siitä minulle valittamaan, niin minunkaan ei tarvitse valittaa uskovaisten toiminnasta. Elä ja anna toisten elää.

Miten tämä liittyy uskontoon? Valtaosa mihinkään uskontokuntaan kuulumattomista ei todellakaan vihaa ydinperheitä tai monogamiaa.

Vierailija
57/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumala antoi ihmisen valita. Teillä uskovaisilla ei ole oikeutta täällä tuomita muiden ihmisten päätöksiä. Ellette halua Helvettiin syntisen toimintanne tähden.

Kyllä synnin sanoa synniksi, aina. Sehän on suoranainen velvollisuuskin. Kadotustuomiota ei tietenkään saa kellekään lausua, koska se ei ole ihmisen tehtävä. 

Vierailija
58/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka vihaa? Onko ne ihmiset juuri nyt kanssasi siellä? Näetkö ja kuuletko heidät vai vaikuttavatko enemmän ääniltä pään sisällä?

Miksi pitää ilkeillä? Varmasti on ihmisiä jotka halveksuu ja vihaa ajatusta ydinperheestä. Moni on täällä vastaillut aloitukseen, niistä saat käsitystä kuka.

Vierailija
59/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä on ollut hyvin paha olo lapsuutensa ydinperheessä. Esimerkiksi eräs Markus, jonka vanhemmat olivat naimisissa, mutta isällä oli koko Markuksen lapsuuden ajan jatkuvasti muita naisia, eikä oma poika kiinnostanut pätkääkään.

Markus on vihainen äidilleen, koska äiti ei ottanut eroa, sekä toisaalta siksi kun äiti piti Markusta terapeuttinaan onnettomassa avioliitossaan ja opetti, että kaikki muut naiset, paitsi hän ovat hu*ria.

Markuksesta kasvoi katkera mies ja vastuuton naistenvihaaja, joka ei osaa mitään miesten juttuja, kuten remontoida. Hän pitää parisuhdetta vitsinä ja kulissina, jossa saa ja pitää huijata.

Vierailija
60/156 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskovaiset rikkovat muiden ihmisten henkilökohtaisia rajoja. Se että sanoo toisen olevan menossa kohti tuhoa on tuomitsemista. Sitä ei Jumala ja Jeesus opettaneet.