Koska tää kuumuus loppuu, asunto on edelleen sauna
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yöllä voi pitää ikkunaa/ikkunoita auki. Yöthän ovat tosi viileitä. Täällä etelässäkin vaan noin 10 astetta.
Helsingissä on yöt 18 astetta. Ap
Eli pystyy hyvin tuulettamaan, kun pitää vaan kaikki ikkunat auki. Ei paha lämpötila laisinkaan.
No saisi se alhaisempi lämpötila olla. Vasta kun laskee lähemmäs kymmentä astetta, alkavat talon seinät viilentyä ja tuuletuksesta olla todella hyötyä. Ei ole läpitalon asuntoa. Ap
Taidat olla niitä tyyppejä, jotka valittaa valittamisen ilosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toukokuusta asti sisätiloissa on ollut vähintään +26 astetta. Normaali lämpötila olisi +20.
jep + toi kosteus siihen päälle. Mua huvittaa lukea unettomuuteen liittyviä neuvoja, josta se paras on että makuuhuoneen lämpötila olisi hyvä olla 18-20c :D juu, ei toteudu kerrostalossa koskaan. Talvella pääsee jo 22c ja se on ihan ok lämpötila nukkumiseen. Monessa uudemmassa kämpässä ei pääse talvellakaan alle 24c.
17 astetta on optimaalinen nukkumiseen.
Olen iloinen siitä, että kesä alkaa olla lopuillaan ja saan kohta tuon kovaa hurinaa pitävän laitteen takaisin kaappiin ennen taas ensi kesää. Onneksi sen ansioista täällä ei ole kuitenkaan 30 astetta yötä päivää, vaikka liian kuuma onkin. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö yöllä voi pitää ikkunaa/ikkunoita auki. Yöthän ovat tosi viileitä. Täällä etelässäkin vaan noin 10 astetta.
Eikä ole!
15-17, rannikolla alemmat
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi käyttää siirrettävää ilmastointilaitetta? Pidän tuolla asunnon lämpötilan 22-23 asteessa vaikka ulkona on yli 30 astetta.
Ja ne pitää sitten kamalaa ääntä ja lämpö nousee heti kun sen sulkee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole!
Onhan, Ilmatieteenlaitoksen mukaan. Ap
Näissä vanhoissa isoissa kivitaloissa on vielä isot seinän levyiset ikkunat. Hyvin pääsee lämpö tupaan. Kun ilmat viilenee, puskee seiniin varastoitunut lämpö sisään. Itsellä ikkunat ja parvekkeen ovi auki öisin, sekä tornipuhallin sängyn vieressä. Korvatulpat myös öisin.
Nyt jo niin tottunut, että nukun aika hyvin. Mutta toinen kämppä olisi tarkoitus hankkia, kun sellainen osuu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole!
Ensi yöksi ilmatieteenlaitos lupaa 18 astetta Helsinkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä on noin kuumaa? Hesassa pysyy siinä 20 asteessa tämä kuukausi.
Ai kodin lämpötila? Ja paskat. Mulla asunnossa 25 nyt. Keskikesällä oli 27-28
No mitenkä se on mahdollista?
https://www.ilmatieteenlaitos.fi/saa/helsinki?forecast=long
Mulla on kämpässä semmonen 20. Mutta tämä onkin kivitalo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö voi käyttää siirrettävää ilmastointilaitetta? Pidän tuolla asunnon lämpötilan 22-23 asteessa vaikka ulkona on yli 30 astetta.
No niin pitää ääntä, mutta edelleenkin lämpötila pysyy 22-23 asteessa eli mikä ongelma?
Ihmiskeho on 37 astetta. Eli optimilämpö on +37 asteen maissa. Ihminen sopeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niin pitää ääntä, mutta edelleenkin lämpötila pysyy 22-23 asteessa eli mikä ongelma?
En minä ainakaan pysty pitämään tuota laitetta päällä yhteen putkeen neljä kuukautta yötä päivää. Se hurisee aivan liian kovaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat niin voi nukkua missä melussa tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikä ole!
Onhan, Ilmatieteenlaitoksen mukaan. Ap
Meidän mittari valehtelee sitten näköjään rajusti alaspäin (mitä en usko). Tänään 7.38 vain 16 astetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ainakaan pysty pitämään tuota laitetta päällä yhteen putkeen neljä kuukautta yötä päivää. Se hurisee aivan liian kovaa.
Hommaa korvatulpat sitten tai muuta toiseen asuntoon. Mulla on laite päällä vain hellepäivinä. Tänä kesänä ei ole ollut montaa hellepäiväää kuitenkaan.
Onkohan säitä manipuloitu jotta ilmastointilaitteet menisi kaupaksi.
Minulla yksiö tyhjillään, kun avustan iäkästä isääni hänen kotonaan, ( omakotitalo, iso puutarha). Käyn parin viikon välein asunnollani katsomassa postit yms. Tänään käydessäni kämppä oli kuuma kuin sauna. Parvekkeella + 40, en voinut olla kuin 15min, sitten oli lähdettävä pois. Sitten kun asuntoon on muutettava takaisin, ensimmäinen ostos on jokin viilennyslaite, muuten siellä ei voi elää. Ilpit ovat kiellettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korvatulpat niin voi nukkua missä melussa tahansa.
Ei kaikki voi pitää korvatulppia koko ajan yötä päivää. Tulppa alkaa hiostaa ja iho menee lopulta rikki. Joskus, kun olen käyttänyt niitä päivittäin, korvakäytävän juureen tulee myös joku paukama, joka estää tulpan laittamisen.
Energiatehokkuus koskee ilmeisesti vaan lämmitystä. Ei ole yhtään mietitty miten paljon kuluu kun joka asunnossa puhaltaa ilmalämpöpumppu tai joku muu laite 24/7.
Yölämpötila on alle 20 astetta ja voit tuulettaa asunnon ja sen lisäksi sulla on vielä ilmastointilaite eli mistä ihmeessä sinä nyt valitat?