Koska tää kuumuus loppuu, asunto on edelleen sauna
Kommentit (83)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta sataa jäistä loskaa päin naamaa monta kuukautta, huoli pois!
Mieluummin loskaa kuin 2 metriä lunta ja -30 astetta pakkasta. Yäk!
Minä taas rakastan lunta ja pakkasta! 😊 Ap
Yöksi jo sitten ikkunaa pienelle kun yöt jo alkaa olla viileitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisit hommannut viilentimen.
Hänellä on jo, mutta ilmeisesti ei osaa vain käyttää.
Osaanhan. Ap
No et osaa. Korvatulpat vaan korviin, jos ääni häiritsee.
Osaanhan, se on päällä nytkin. Korvatulpat eivät riitä hiljentämään ääntä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vali, vali. Nyt on elokuun puoliväli, ei tätä kauan kestä. Ja miten mun kerrostaloasuntoni viilenee yön aikana alle 20-asteiseksi? Ei ole tarvinnut käyttää ilmastointilaitetta kuin kuumimpina hellepäivinä.
Sulla ei ole sitten asunto ylimmissä kerroksissa, eteläparvekkeella ja kaikki ikkunat samaan suuntaan. Mulla on ja kyllä kuumuu ihan huolella jo alkukesästä. Ihan hetkeen ei lämpö poistu, kun se on jämähtänyt betonirakenteisiin. Veikkaan, että kuukauden on siedettävää. Ei aiemmin.
Olet kyllä yksi tyhjän valittaja, kun ilmastointilaitekin on käytössä. Joo kyllä se pitää ääntä, mutta pitää myös asunnon viileänä.
Missä on noin kuumaa? Hesassa pysyy siinä 20 asteessa tämä kuukausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toukokuusta asti sisätiloissa on ollut vähintään +26 astetta. Normaali lämpötila olisi +20.
jep + toi kosteus siihen päälle. Mua huvittaa lukea unettomuuteen liittyviä neuvoja, josta se paras on että makuuhuoneen lämpötila olisi hyvä olla 18-20c :D juu, ei toteudu kerrostalossa koskaan. Talvella pääsee jo 22c ja se on ihan ok lämpötila nukkumiseen. Monessa uudemmassa kämpässä ei pääse talvellakaan alle 24c.
Siis uudemmissa juuri pääseekin 20 kieppeille
No laita se masiina vaikka makuuhuoneeseen ja ovi kiinni niin sulla on nukkumaan mennessä viileä makkari.
Yhdellä laitteella ei tietenkään joka huonetta saa viileäksi joten niitä on hankittava vähintään kaksi tai siirrettävä laite sinne missä eniten sitä tarvitsee.
Ei yksi ilmastointilaite paljon auta, jos kämppä on tulikuuma neljä kuukautta putkeen.
Enpä tiedä muista mutta mun meielstä ulkona on tudkallisen kuuma, jotenkin tukahduttava. Aivan erilainen lämpötunto mitä yleensä kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
Missä on noin kuumaa? Hesassa pysyy siinä 20 asteessa tämä kuukausi.
Ai kodin lämpötila? Ja paskat. Mulla asunnossa 25 nyt. Keskikesällä oli 27-28
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vali, vali. Nyt on elokuun puoliväli, ei tätä kauan kestä. Ja miten mun kerrostaloasuntoni viilenee yön aikana alle 20-asteiseksi? Ei ole tarvinnut käyttää ilmastointilaitetta kuin kuumimpina hellepäivinä.
Sulla ei ole sitten asunto ylimmissä kerroksissa, eteläparvekkeella ja kaikki ikkunat samaan suuntaan. Mulla on ja kyllä kuumuu ihan huolella jo alkukesästä. Ihan hetkeen ei lämpö poistu, kun se on jämähtänyt betonirakenteisiin. Veikkaan, että kuukauden on siedettävää. Ei aiemmin.
Juuri näin. Ap
Meillä ei ole koko kesänä talon lämpötila noussut yli 25 asteen koska yöt on niin viileitä. Vähän jossain huoneessa ikkuna auki niin aamulla on 22 astetta sisällä
Eikö yöllä voi pitää ikkunaa/ikkunoita auki. Yöthän ovat tosi viileitä. Täällä etelässäkin vaan noin 10 astetta.
Vierailija kirjoitti:
Ei yksi ilmastointilaite paljon auta, jos kämppä on tulikuuma neljä kuukautta putkeen.
Asun ulkomailla ja alkuviikosta oli vielä yli 30 astetta hellettä. Mulla on siirretävä ilmastointilaite, jolla olen pärjännyt koko kesän. Teen etätöitä enimmäkseen, ja olkkarin lämpötilan olen saanut pidettyä max 23 asteessa laitteella. Yöllä laitan kaikki ikkunat auki ja onneksi ulkolämpötila on mennyt alle 20 asteen öisin eikä ole tarvinnut käyttää ilmastointilaitetta myös yöllä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö yöllä voi pitää ikkunaa/ikkunoita auki. Yöthän ovat tosi viileitä. Täällä etelässäkin vaan noin 10 astetta.
Helsingissä on yöt 18 astetta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pystyy hyvin tuulettamaan, kun pitää vaan kaikki ikkunat auki. Ei paha lämpötila laisinkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pystyy hyvin tuulettamaan, kun pitää vaan kaikki ikkunat auki. Ei paha lämpötila laisinkaan.
No mitä sitten valitat, kun pystyt hyvin asunnpn tuulettamaan yön aikana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No saisi se alhaisempi lämpötila olla. Vasta kun laskee lähemmäs kymmentä astetta, alkavat talon seinät viilentyä ja tuuletuksesta olla todella hyötyä. Ei ole läpitalon asuntoa. Ap
Varsinainen vinkuiita.