Creme Bonjour muutettiin vegaaniseksi teelmäksi yllättäen ja pyytämättä - asiakkaat raivoissaan, yrityksen palaute tyrmistyttää
Ylimielinen wokeasenne ei kyllä auta. Muutimme tuotteemme kertomatta huonon makuisiksi ja perustelemme sen wokesanelulla. Ei näin!
Kommentit (290)
Tuorejuustoja siis on erilaisia, joten muutaman peräänkuuluttamaa aitoa tuorejuustoa ei ole. Vaikkei kasviöljy olisi sinun makuun, niin ei se silti paskaa ole. Halventavaa kutsua ruuan raaka-ainetta paskaksi.
Kasvisöljyt eivät kuulu tuorejuustoihin ja ovat ravintoarvoiltaan täyttä paskaa. Lisäksi vielä epäterveellisempiä kuin luontainen maitorasva juustoissa. Tiivistetysti: paskaa mitä paskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teelmä?
Ihan yleinen sana, jolle tekele on synonyymi. Lue enemmän, jotta ei tarvitse kysellä keskustelupalstoilta tyhmiä asioita. Kirjojen kuuntelu ei riitä.
Oon eri, mutta toi oli mullekin tuntematon sana, ja oon kuitenkin lukenut vuosikymmenten ajan useita kirjoja viikossa. Äänikirjoja en oo ikinä kuunnellut.
Etkö osannut edes päätellä asiayhteydestä? Tuo on huono piirre lukemisen ymmärtämisessä, luki sitten paljon tai vähän.
Totta kai osasin. Totesin vain, että kyseessä oli mulle vieras sana, josta kuvittelin ettei se ole oikea virallinen sana. Ja että toisin kuin esitit, erittäin runsas lukeminen ei näköjään ollut mua tässä asiassa auttanut.
No, nytpä tiedän uuden sanan. Onkohan tässä mitään itä- ja länsimurteiden eroa, että sanotaanko tekele vai teelmä? 🤔 En nimittäin savossa ole ikinä tuohon sanaan törmännyt.
Mielestäni tuon haastattelun hauskin ja aivokuollein osuus oli tämä:
Vaikka tuotteen nimi "Crème Bonjour" viittaakin selkeästi kermaan, yritys ei aio vaihtaa brändin nimeä.
Olemme päättäneet säilyttää sen, koska se on nimi, jonka ihmiset tuntevat ja jota he rakastavat.
Vähän syy- ja seuraussuhteet hakusessa hemmolla. Eiköhän tuote ole ollut pidetty sen vuoksi että kuluttajat ovat pitäneet sen mausta, eikä toisinpäin...
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni tuon haastattelun hauskin ja aivokuollein osuus oli tämä:
Vaikka tuotteen nimi "Crème Bonjour" viittaakin selkeästi kermaan, yritys ei aio vaihtaa brändin nimeä.
Olemme päättäneet säilyttää sen, koska se on nimi, jonka ihmiset tuntevat ja jota he rakastavat.
Vähän syy- ja seuraussuhteet hakusessa hemmolla. Eiköhän tuote ole ollut pidetty sen vuoksi että kuluttajat ovat pitäneet sen mausta, eikä toisinpäin...
No uudistettua tuotetta paremmin kuvaava Fumier Bonjour ei välttämättä houkuttelisi asiakkaita sekään :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aiemmin:
KERMA, RASVATON MAITOJAUHE, suola, mausteet (sipuli, ruohosipuli 0,2%, valkopippuri), stabilointiaine (karrageeni, johanneksenleipäpuujauhe), happo (maitohappo), säilöntäaine (kaliumsorbaatti), hapate.
NYT:
Ainesosat: PIIMÄ (45 %), vesi, kasviöljyt (20%) (kookos, rapsi), rasvaton MAITOjauhe, muunnettu tärkkelys, suola, sakeuttamisaine (johanneksenleipäpuukumi, karrageeni), happamuudensäätöaine (maitohappo), mausteet (sipuli, ruohosipuli 0,2%, pippuri), säilöntäaine (kaliumsorbaatti), aromit (sisältää MAITOA), laktaasientsyymi.Eli nyt on sakeuttamisaineitakin enemmän kuin mausteita... varmasti tarvetta kun piimän lisäksi on vettäkin pitänyt lisätä reseptiin.
Ja sitä vettä on ihan reippaanlaisesti! Jotain 20 % ja 45 % väliltä! Eipä ole kuitenkaan hal
Kyllä, vähintään viidesosa tuotteesta on vettä. Mahdollisesti ja todennäköisesti enemmänkin, esim. kolmasosa. Entisessä ei ollut yhtään!
Vierailija kirjoitti:
Creme tarkoittaa kermaa.
Nyt sen tilalla on piimää ja rypsiöljyä
Noissa kaikissa ei edes lue ainesosat.
Hand creme on kanssa sellainen tuote, että jos ei ole siinä kermaa, niin käsiini hiero.
Vierailija kirjoitti:
oli mitä oli mutta paskaa on ja pois jätetty käytöstä, mitään muuta ei tilalle ole löytynyt yhtä hyvää, kaikki nuo on samanlaisia nykyään. Koskenlaskijaa käytämme nyt
Lidlin Tuorejuusto ainakin ruohosipuli oli hyvin lähellä alkuperäistä ponsuuria.
On se kumma, että vegaaneille ei mikään riitä. Nyt pitää pilata jo tuorejuustotkin.
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, että vegaaneille ei mikään riitä. Nyt pitää pilata jo tuorejuustotkin.
Ei sitä ole muutettu vegaaniseksi! Ei liity vegaaneihin mitenkään koko asia.
Vierailija kirjoitti:
Tee itse. Se on ihan superhelppoa. Niin helppoa, että monesti meillä lapset tekevät sen juhliin ym. tilaisuuksiin. Saavat isovanhemmat sitten ihmetellä kuinka hyvää on lapset tehneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritys ei itsekään arvosta omia tuotteitaan kun tekee jotain korvikesössöä aidon sijaan.
Ainoa oikea syy tähän on saada kovemmat katteet tuotteesta
Piimä ja kasviöljy toki ihan aitoja kaupassakin myytäviä tuotteita, joten miten ne olisivat korvikkeita tai epäaitoja?
Itse tehty tuorejuusto katso helppo ohje! - Kotiliesi.fi
Helppo tuorejuusto | Reseptit | K-Ruoka
Kotona tuorejuusto voi reseptien mukaan tehdä piimästä tai Kefiristä. Kermaa ei ole kummassakaan reseptissä
Sen voi hyvin tehdä kermaviiliin tai jogurttiin tmv ihan reseptienkin mukaan. Itse suosin jogurttia, sitä kun ei tarvitse ensin kuumentaa saadakseen heran erottumaan,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teelmä?
Ihan yleinen sana, jolle tekele on synonyymi. Lue enemmän, jotta ei tarvitse kysellä keskustelupalstoilta tyhmiä asioita. Kirjojen kuuntelu ei riitä.
Oon eri, mutta toi oli mullekin tuntematon sana, ja oon kuitenkin lukenut vuosikymmenten ajan useita kirjoja viikossa. Äänikirjoja en oo ikinä kuunnellut.
Etkö osannut edes päätellä asiayhteydestä? Tuo on huono piirre lukemisen ymmärtämisessä, luki sitten paljon tai vähän.
Totta kai osasin. Totesin vain, että kyseessä oli mulle vieras sana, josta kuvittelin ettei se ole oikea virallinen sana. Ja että toisin kuin esitit, erittäin runsas lukeminen ei näköjään ollut mua tässä asiassa autta
Esiintyy muuten aika usein sanaristikoissa. Suosittelen tutustumaan näihin, kasvattavat paljon sanavarastoa ja sanojen ymmärtämistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yritys ei itsekään arvosta omia tuotteitaan kun tekee jotain korvikesössöä aidon sijaan.
Ainoa oikea syy tähän on saada kovemmat katteet tuotteesta
Piimä ja kasviöljy toki ihan aitoja kaupassakin myytäviä tuotteita, joten miten ne olisivat korvikkeita tai epäaitoja?
Itse tehty tuorejuusto katso helppo ohje! - Kotiliesi.fi
Helppo tuorejuusto | Reseptit | K-Ruoka
Kotona tuorejuusto voi reseptien mukaan tehdä piimästä tai Kefiristä. Kermaa ei ole kummassakaan reseptissä
Sen voi hyvin tehdä kermaviiliin tai jogurttiin tmv ihan reseptienkin mukaan. Itse suosin jogurttia, sitä kun ei tarvitse ensin kuumentaa saadakseen heran erottumaan,
Niin, juusto on maitotuote. Vesi-kasvisrasva-sekoite on vaan paska ja epäterveellinen korvike.
Haluan aitoja reseptejä ja laadukkaita tuotteita. Tuollainen piimä kasvirasva sössö menisi korkeintaan Extra tuotemerkin alla. Niiltä en odota laatua.
Aikoinaan Creme bonjour cuosine fraichet hävisi myynnistä ilmeisesti pienen kysynnän vuoksi. Samoin voi käydä nyt näille tuotteille. Miksi enää ostaisin kun on muitakin merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieniä on murheet joillakin. Eihän noita tarvi ostaa, jos maku ei miellytä. Ihme nillitystä, kun kaikki ei maailmassa vastaakkaan omia makumieltymyksiä.
Lähinnä tässä on kyse siitä että ennen se vastasi makumieltymyksiä. Sitten halpuuttivat sen vaivihkaa uudella reseptillä ja ostajat ovat pettyneitä ostettuaan tietämättään paskaa. Selitykset tuli sitten jälkikäteen kun tieto kirnupiimärypsisoseesta alkoi saavuttaa asiakkaat. Tokihan se "uusi resepti" siinä kannessa luki, mutta niin huomaamattomasti että sen huomasi vasta kun alkoi ihmetellä miksi tuote on niin paska. Ei kukaan sitä kantta kaupassa tiiraa jos on ostanut samaa tuotetta 20 vuotta.
Minäkin ostin yhden purkin, teini siitä sanoi että tää on pilattu ja oli huomannut sitten reseptimuutoksen. Eilen kirjoitin ostoslistaan juustopasta ja
Useimmiten ihan vaan jotain savukinkkua tai vanhaksi menevää leikkelettä. Ja Laitilan munapastaa, 4 min. Pikaruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vegaanituotteet on usein juuri tämän tyylisiä korvikkeenomaisia ja pitkälle prosessoituja juttuja joiden terveellisyys on kyseenalainen vähintäänkin.
Olisi voinut tehdä oman tuotesarjan vegaaneille ja vaihtaa samalla sen piimänkin johonkin kaurakermaan tai juomaan
Kun kaikki aito ja kallis raakaaines poisteaan - vegaaniuden nimissä, saadaan katteet kattoon.
Ja tyhmät kuluttajat ostavat, vaikka tuote olisi täynnä E-koodeja. Esim. fosfaatteja, jotka heikentävät luustoa. Liikasaanti voi aiheuttaa terveysongelmia.
Fosfaatti merkitään E-koodeilla E450, E451 ja E452.
Nykyään kehitys menee siihen suuntaan että aito ruoka häviää ja tilalle tulee keinotekoisia tuotteita joissa on huonoja raaka-aineita. Pitää halvalla tehdä.
Tuorejuustoja siis on erilaisia, joten muutaman peräänkuuluttamaa aitoa tuorejuustoa ei ole. Vaikkei kasviöljy olisi sinun makuun, niin ei se silti paskaa ole. Halventavaa kutsua ruuan raaka-ainetta paskaksi.