Asumistuen leikkaus; noin 16,5%
Menikö teilläkin noin 16,5% pois asumistuesta? Itse saan syyskuussa uutta tukea vanhasta 356,6 uuteen 299,25 mikä on 58,35 vähemmän eli tosiaan noin 16-17% eli helpoimmin sanottuna noin 16,5%. No paremminkin voisi olla, koska olin henkisesti varautunut 20% leikkaukseen, mutta kuitenkin. Menikö teillä muillakin noin 16,5% vai enemmän vai vähemmän?
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla laskee 100% t. Omistusasunnossa asuva pitkäaikaissairas.
Niin mullakin. Omistusasunnossa velattomassa (kerrostalossa) asuva työttömäksi joutunut.
Kiva, kun yhtiövastike on enemmän kuin pelkkä työttömyystuki 595e, jonka tulen jatkossa saamaan.
Täysin käsittämätöntä, että tällaiseen on tosiaan myönnetty asumistukea. Ois munkin pitänyt muuttaa isoon lukaaliin, maksaa se velattomaksi ja sitten jäädä loisimaan muiden rahoilla ja nauttimaan asunnosta ja vapaudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse vasemmistolaisena en voi muuta kuin ihmetellä tätä kokoomuslaista politiikkaa, kun puolustellaan leikkauksia valtion velalla, mutta silti kokkareille ei tuota mitään ongelmia ottaa lisää velkaa... Mutta sehän lienee sitä parempaa velan ottoa joilla täytetään jo valmiiksi rikkaitten taskut. Sen takia on ironista, että kokoomuspellet identifioivat itsensä talouspuolueeksi, vaikka ainoa käsitys taloudesta on kokoomuslainen korruptio; kun myydään valtion omaisuutta ja ryöstetään köyhiltä
Voitko vielä avata, että mitä vasemmistolaisen mielestä valtion pitäisi tässä taloustilanteessa tehdä? Jakaa lisää rahaa?
Valmiiksi suurituloiset eivät tarvitse verohelpotuksia, koska ovat jo taloudellisesti hyvässä asemassa. Ainoa keino korjata valtion kassavaj
Rusinapullan leipojat on kerrottu kommentissa nro 9. Kommenttisi suurituloisten taloudellisesta hyvästä asemasta on hölmö. Suurituloinen on tehnyt työsopimuksen työnantajansa kanssa, että työnantaja maksaa työn tekijälle isoa palkkaa. Huomaa, että tämä palkkaraha ei ole mitään kaikkien yhteistä rahaa, vaan sen työnantajan tienaamaa rahaa jos työnantaja on yritys. Julkisella toki eri juttu. No, työnantaja maksaa työntekijälle sovitun korvauksen tehdystä työstä. Rahan pitäisi kuulua sille, joka työn on tehnyt. Mutta ei: tässä kohdin väliin tulee valtio, joka ryöstää työn tehneeltä rahat, pahimmillaan yli puolet. Riippumatta siitä, onko työntekijän taloudellinen asema hyvä vai huono, palkkarahan pitäisi kuulua hänelle, koska on asemastaan huolimatta tehnyt sen työsopimuksessa sovitun työn. Toki veroja pitää maksaa, mutta epäoikeudenmukainen ryöstöverotus on eri asia. Erityisesti siitä syystä, että Suomessa verotus on tapissa, mutta silti asiat on päin helvettiä: terveydenhoito, koulut, tiestö. Muutamia mainitakseni
Kyllä; valtion varat on budjetoitu huonosti, mutta se ei tarkoita sitä, että verohelpotukset rikkaille ja leikkaaminen pienituloisilta/köyhiltä olisi ok. Syy sille miksi sosiaaliturva on keksitty on se, että sivistysvaltiossa ei ole kodittomuutta. Koti on perusoikeus kuten myös ruoka ja hygienia. Nämä ovat perustarpeita ja jos perustarpeita ei ole, on kynnys rikollisuuteen matala. Sen takia sosiaaliturva ei ole ainoastaan yksilöiden henkilökohtainen etuoikeus; se on yhteiskunnallinen etu, kun ei tarvitse pelätä oman turvallisuuden puolesta, kun ryöstöt eivät ole arkea vaan ainoastaan erittäin harvinaisia poikkeuksia
Ja mitä tulee säästämiseen, säätää voi toki fiksusti, mutta tämä sosturvan leikkaaminen on todella lyhytnäköistä. Sama asia kuin myisi lehmän pois saadakseen possun tilalle; eipä tule enää maitoa, mutta onhan sentään possu. Kun possu on teurastettu, ei ole enää sitä possuakaan. Kun possu on teurastettu ja eikä ole lehmääkään, on turha ihmetellä miksi ei saada maitoa
Voi saatana teitä sossupummeja! Olkaa sentään tyytyväisiä siihen, että teidän ei tarvitse elää jossain kehitysmaalaisessa slummilassa
Mieluummin pitäisi irtisanoa virkamiehiä
Vierailija kirjoitti:
Voi saatana teitä sossupummeja! Olkaa sentään tyytyväisiä siihen, että teidän ei tarvitse elää jossain kehitysmaalaisessa slummilassa
Mä en saa muuta tukea! Mä käyn töissä!!!
Käyttäkää käteistä niin saatte rahanne paremmin säästöön
En jäänyt odottamaan leikkauksia. Olin osa-aikatöissä henkilökohtaisena avustajana, ei olisi enää kannattanut isommassa kaupungissa. Muutin sitten muualle pieneen kaupunkiin, jossa ei töitä ole, mutta onpahan halvat kämpät. Nyt saan sitten enemmän tukia, kun ei palkkaakaan ole. Tulenkohan enää koskaan palkkaa saamaankaan elämäni aikana?
Vuositarkistus on vasta vuoden vaihteessa, mutta jos mikään ei muutu niin asumistuki tulee laskemaan 12,4% tuen laskiessa 70%:iin hyväksyttävistä asumiskuluista. Noilla edellä olevilla luvuilla ei ole mitään merkitystä vaan kelan määrittämällä hyväksytyillä asumismenoilla suhteessa vuokraan. Ei ole tietoa ensi vuoden vuokrasta tai kelan normista joten täysin pimeässä olen tässä vaiheessa, toivon vain ettei vuokra nouse paljoa normia enempää.