HUS irtisanoo lokakuussa noin 1000 työntekijää
Koko henkilöstöä koskevat YT:t tulossa. Yhtymähallitus kokoontuu tekemään päätöksen maanantaina.
Kommentit (625)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhimmasta päästä voi laittaa pihalle hitaat odottamaan eläkettä, tai siirtää toisiin tehtäviin, myös johtoportaasta pihalle väkeä, isot palkkakustannukset heillä.
Hallitus poistaa ikäsidonnaisuudet työttömyystuista syksyllä eli työkkärin ei enää tarvitse hommata työpaikkaa 57-vuotiaana irtisanotulle josta kertyisi uusi ansiosidonnainen.
Ja Oven ikäraja nousee 62-vuotiaaseen ja se saatetaan poistaa kokonaan.
Työmarkkinatuki on 595 netto, mutta sitä vähentää vuokra-,metsä-,korko- ja osinkotulot, myös osakesäästötili.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.
Toimeentulotukeen vaikuttavat puolison tulot, lainat ei ole asumismenoja. Ei saa omistaa kesämökkiä, venettä, moottoripyörää eikä asuntovaunua.
Tammikuussa tulee myös vuokra-asunnon asumistukeen varallisuusraja eli yksin asuvalla saa olla tilillä 10 000 ja pariskunnalla 20000.
Jos työ muuttuu osa-aikatyöksi niin hallitus leikkasi juuri sovitellut päivärahat ja asumistuesta poistui 300 euron ansiotulovähennys.
toimihenkilöitä ja keskijohtoa ( apulaisosastonhoitajia ) lähtee isolla kädellä. Tuskin suorittavaan portaaseen kolisee niin pahasti. Potilasturvallisuudesta on laki olemassa ja sanktiot sen noudattamatta jättämisestä.
Moni menettää omistusasuntonsa, jos ei ole säästöjä tilillä.
Milloinkahan alkavat tulla irtisanotuille nämä kommentit 'Menkää töihin'!
Jatketaan tässä ketjussa eikä tuossa toisessa 4 sivun ketjussa.
Minä olen osastofarmaseutti, joten uskon olevani ehdolla erotettavaksi. Olen vielä suhteellisen tuore työntekijä HUSissa.
Todennäköisesti osastofarmaseuteista karsitaan ja toisille tulee sitten enemmän osastoja. Farmaseutit voi kuitenkin äänestää jaloillaan ja siirtyä yksityisapteekkeihin töihin, niitä toistaiseksi riittää.
Ajattelin, että olisi kiva ajella ympäri eteläistä Suomea töissä vuokrafirman kautta. Mietin, että lähdenkö jo itse hakemaan työtä, koska lokakuussa voi olla enemmän Farmaseutteja töitä vailla.
Suomi siirtyy jenkki meininkiin. Vain vakuutuksella saat hoitoa. Näissä kaikissa nyt menossa olevissa asioissa on kyse yksityistämisestä. Selitetään kansalle joka on muutenkin yksinkertaista, että julkinen on tehoton ja se ajetaan alas. Näin saadaan ihmiset ottamaan vakuutus ja köyhät sekä sairaat hoidetaan toki, mutta vain akuutit. Jos sairastut johonkin kuolemanvakavaan niin myös kuolet siihen. Raha ratkaisi tämänkin.
Niin ja osastofarmaseutti on kuitenkin avustava työ, mlestäni toimintaterapeutit ja fysioterapeutit on välttämättömiä osastoilla.
Mielestäni teen kuitenkin tärkeää työtä lääkitysturvallisuuden eteen ja olen vapauttanut hoitajille aikaa potilastyöhön omalta osaltani.
Hoitajia käy kyllä sääliksi
Vierailija kirjoitti:
Milloinkahan alkavat tulla irtisanotuille nämä kommentit 'Menkää töihin'!
Niin, olet töissä ja kun irtisanotaan niin olet palstan mukaan sossupummi.
Nyt on hyvä tilaisuus leikata rönsyt pois ja ohjata toimisto- ja projektihoitajat takaisin sorvin ääreen kentälle.
Eli Varsinais suomessa pitäisi irtisanoa 500 -600 jos ollaan tasapuolisia.
Vierailija kirjoitti:
Niin ja osastofarmaseutti on kuitenkin avustava työ, mlestäni toimintaterapeutit ja fysioterapeutit on välttämättömiä osastoilla.
Mielestäni teen kuitenkin tärkeää työtä lääkitysturvallisuuden eteen ja olen vapauttanut hoitajille aikaa potilastyöhön omalta osaltani.
Selvähän se, että joku ne irtisanottavien työt tekee jatkossakin. Eikö muka vaikuta potilastyöhön?
Hallitus leikkaa sairaspäivärahojakin ensi vuonna 60 miljoonaa euroa, laskentaperuste muuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Selvähän se, että joku ne irtisanottavien työt tekee jatkossakin. Eikö muka vaikuta potilastyöhön?
Kyllä vaikuttaa ja paljon. Hirvittää hoitajien ja tietenkin potilaiden puolesta. Hoitajien työkuorma on ihan kammottava ja en itse voisi kuvitella olevani naimisissa työni kanssa, kuten hoitajat ja lääkärit on.
Kyllä se on kutsumusammatti joka voi johtaa burnoutiin, tunnolliset työntekijät ei saa tehdä työtänsä hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mitä PS tekee asian korjaamiseksi?
Mikään puolue ei tee mitään asian korjaamiseksi ja rahan antamiseksi pääkaupunkiseudulle, koska kaikista puolueista suurin osa kansanedustajista on muualta Suomesta, maakunnista. Päinvastoin, jos jotakin, niin leikkaavat Uudeltamaalta itselleen. Suomi on aluepolitiikan luvattu maa. Soten rahoitus ei ole puoluepoliittinen vaan aluepoliittinen kysymys.
Puolueet tekevät myös aluepolitiikkaa ja alueiden valtuustopolitiikkaa, joten palautan siteeratun kysymyksen pöydälle.
-eri-
Vierailija kirjoitti:
Hoitohenkilökunnalle tulee suoritettavaksi myös muiden ammattiryhmien töitä, tämä faktaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoitohenkilökunnalle tulee suoritettavaksi myös muiden ammattiryhmien töitä, tämä faktaa.
Se on fakta. Tässä on vaikka kuinka kauan jauhettu sitä, että hoitajille pitää jäädä aikaa siihen hoitotyöhön, joihin heidät on koulutettu. Totuus on tietysti muuta, poislukien ehkä teho-osastot.
Ja Oven ikäraja nousee 62-vuotiaaseen ja se saatetaan poistaa kokonaan.
Työmarkkinatuki on 595 netto, mutta sitä vähentää vuokra-,metsä-,korko- ja osinkotulot, myös osakesäästötili.
Omistusasuntoon ei saa asumistukea enää tammikuussa.