Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muutin länsirannikolta Itä-Suomeen ja tuntuu oudolta kun täällä melkein kaikilla ikäisilläni on jo vanhemmat kuolleet

Vierailija
15.08.2024 |

Monella syy ollut sydänperäinen. On täällä kyllä väki silmämääräisestikin ylipainoisenpaa ja tupakoidaan + käytetään viinaa enemmän. 

Kommentit (307)

Vierailija
181/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruottinkielisellä pohjanmaalla eletään pitkään ei polteta eikä ryypätä 

Ja nautitaan eduista, jotka suomenkieliset maksavat.

Kan du berätta lite mera om det? De tvåspråkiga områdena utgör 10 % av den finska markarealen och det är de områdenas skatteintäkter som håller de enspråkigt finskspråkiga områdena befolkade genom att betala understöd till 90 % av den finska markarealen. Källa: Statsbudgeten.

Ruotsinkielisten on monin verroin helpompi päästä yliopistokoulutukseen ja erityisesti hyvin palkatuille statusaloille. Onpa siinä sitten hienoa kehuskella veronmaksukyvyllä... 

Kun ei rantaruotsalaisten älykkyys muuten pärjäisi suomenkielisille, niin on perusteltua antaa heille hieman tasoitusta. 

Vierailija
182/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kan du berätta lite mera om det? De tvåspråkiga områdena utgör 10 % av den finska markarealen och det är de områdenas skatteintäkter som håller de enspråkigt finskspråkiga områdena befolkade genom att betala understöd till 90 % av den finska markarealen. Källa: Statsbudgeten.

Suomenkielinen Manner-Suomi tukee ja elättää Ahvenanmaata valtavilla summilla ja tämä on hyvin surujenkin tiedossa. 

Kom med något bättre argument än "alla vet".

Åland har redan i minst ett årtionde varit nettobetalare till fastlandet.

Bevis: Åland vill sköta om sin ekonomi helt autonomt, men Finland vägrar gång på gång. Resultatet är ett invecklat och helt onödigt system med klumpsumma (som inte kompenserar för utgifterna). Systemet är dyrt och Åland vill slippa det. 99 av finnarna förstår inte ett jota om hela saken, bland dem finns du.

Åland har genomgående Finlands minsta arbetslöshet. Sug på det.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tältä sivulta löytyy selostusta suomalaisesta geenitutkimuksesta:

https://www.mv.helsinki.fi/home/mjxpirin/finpopgen/finpopgen2017.html

Käykää ihmeessä tutustumassa, niin ei tarvit

/////

Tosi ikävää että nuo tutkijat itse tekevät tutkimuksena epäuskottaviksi, koska joko eivät tiedä tai paljasta tärkeitä asioita. Tämä vähentää suuresti koko yliopistojen uskottavuutta 

Kertaan vielä: oma tätini joka on sairaanhoitaja, syntynyt, kasvanut Itä - Suomessa halusi osallistua tuollaiseen tutkimukseen. Luult. sairaanhoitajana ajatteli itse kuuluvansa itäsuomalaisiin. Mutta ei. Hänen geeninsä menivätkin länteen.

Tämä länkytys kerta toisensa jälkeen romahduttaa näiden " tutkijoiden " uskottavuutta. Siinä vaiheessa se menettää kokonaan uskottavuutensa, kun huomaa kai

Selitätkö vielä vähän lisää omasta äidistäsi (tämä kiinnostaa tosi paljon). Miten äitisi läntinen sukuperimä, josta hän ei ollut tietoinen, liittyy näihin tutkimuksiin millään tavalla?

Vierailija
184/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruottinkielisellä pohjanmaalla eletään pitkään ei polteta eikä ryypätä  Tutkittu juttu, myös tiivis yhteisö ja toisista välittäminen ja huolehtiminen pidentää

pohjanmaalaisten ruotsinkielisten ikää!

Vierailija
185/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele siirtomaasortaja vihdoin 500v jälkeen suomea tai muuta Ruotsiin. 

Vierailija
186/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsinkielisten on monin verroin helpompi päästä yliopistokoulutukseen ja erityisesti hyvin palkatuille statusaloille. Onpa siinä sitten hienoa kehuskella veronmaksukyvyllä... 

Argumenten svänger fort från tuensaaja till veromaksukyky. Allt duger då det skall smutskastas. Vad hindrade dig från att söka in till någon svenskspråkig utbildning om det en gång är så lätt?

Vierailija
187/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tältä sivulta löytyy selostusta suomalaisesta geenitutkimuksesta:

https://www.mv.helsinki.fi/home/mjxpirin/finpopgen/finpopgen2017.html

Käykää ihmeessä tutustumassa, niin ei tarvit

/////

Tosi ikävää että nuo tutkijat itse tekevät tutkimuksena epäuskottaviksi, koska joko eivät tiedä tai paljasta tärkeitä asioita. Tämä vähentää suuresti koko yliopistojen uskottavuutta 

Kertaan vielä: oma tätini joka on sairaanhoitaja, syntynyt, kasvanut Itä - Suomessa halusi osallistua tuollaiseen tutkimukseen. Luult. sairaanhoitajana ajatteli itse kuuluvansa itäsuomalaisiin. Mutta ei. Hänen geeninsä menivätkin länteen.

Tämä länkytys kerta toisensa jälkeen romahduttaa näiden " tutkijoiden " uskottavuutta. Siinä vaiheessa se menettää kokonaan uskottavuutensa, kun huomaa

/////

Lisään vielä, että tämä liittyi suomettumiseen

Mutta suurimpaan osaan suomalaisista poliittisen Suomen eliitin harrastama väkisin r y s s i t t ä m i n e n oli turha yritys 

Vierailija
188/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

185/ 189

Äitini ja hänen sukunsa geenit tulevatkin lännestä ja se paljastui tutkijoiden geenitestissä missä selvitettiin suomalaisten geeniperimää liittyen sairauksiin. He tulivat aikoinaan lännestä itään. Jopa saksal. vuokraisäntäni tiesi tämän. Ruotsin kunkku asutti Itä - Suomen siksi, koska halusi suojata alueen venäläisiltä.

Maanpuolustussyyt. Tämä selvisi itselleni kun tutkin sukuani ja ihmettelin ruotsalaisten  suurta määrää. Nyt sama asia paljastunut myös isojaon arkistoista. Jengi on ihmeissään. Itse totesin lakonisesti, että tiesin tämän, teitä vain ei kiinnostanut.

En nimittäin ole mikään sukuni lempilapsi, vaan pikemminkin pahis ja syntipukki. Sellaisia ei kuunnella.

Vierailija
189/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, että ihmetyttää suuresti mitä paskaa meille on kerrottu/ jätetty kertomatta Suomen historiasta 

Kävin itse huonon itäsaksalaisen peruskoulun Suomessa.Sain selville että Suomi - Neuvostoliitto- seura tarkasti kaikki koululaisten maantiedon ja historian oppikirjat.

Se johti siihen, että esim. minulta riistettiin kokonaan identiteetti.

Suomi oli myös itselleni pelkkä harmaa alue keskellä ei - mitään.

Tuollaista oli suomettuminen. 

Vierailija
190/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuu. Todella erikoista, että haukuttu alue ja ihmiset Suomessa on ihan sama, mikä on poistettu venäläisten oppikirjoista. Pohjois - ja Itä- Suomi on liitetty  niissä Venäjään. Löytyy myös IS: n uutisista.

Vierailija
191/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös on itäsuomalaisena sukututkimus paljastanut saksalaisia, ruotsalaisia ja tsekkiläisiä sukujuuria. 

Vierailija
192/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun ei rantaruotsalaisten älykkyys muuten pärjäisi suomenkielisille,

Ruotsinkielisten Pisa -tulokset ovat merkittävästi suomenkielisiä heikommat. 

Vierailija
193/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha sanoa, itse en juurikaan ole jutellut esim. työkaverien tai seurakaverien vanhemmista. Jos joku on vanhemmistaa puhunutkin, niin en pidä mielessä kirjaa miten kullakin vanhemmat tai vanhempi on elossa-

Vierailija
194/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuu. Todella erikoista, että haukuttu alue ja ihmiset Suomessa on ihan sama, mikä on poistettu venäläisten oppikirjoista. Pohjois - ja Itä- Suomi on liitetty  niissä Venäjään. Löytyy myös IS: n uutisista.

----

Olen puoleksi siis idässä asuvien ruotsal.jälkeläi en jotka tulivat vartioimaan Itä- -Ruotsin ja Venäjän rajaa.

Perinne jatkuu. Olemme erittäin kovia ja kyynisiä mitä tulee venäläisiin.

Pelkurit eivät voi asua  nykyisessä Itä - Suomessa 

Vierailija
195/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on niin ulkonäkökeskeinen, ihan sairasta.Stubbi länsigeeneineen myös ulkonäkö eellä.

Vierailija
196/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös on itäsuomalaisena sukututkimus paljastanut saksalaisia, ruotsalaisia ja tsekkiläisiä sukujuuria. 

Onnittelut!!!

Vierailija
197/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tulin jossain kohtaa katsoneeksi ihan tilastoja. Täällä miesten keskimääräinen elinikä on vain n. 73 vuotta kun kotipaikkakunnallani se on lähes 82 v. Kun itse olen lähes 50 vuotta niin tuo osuu juuri minun ikäluokkani vanhempien ikiin. Monella juurikin isä on kuollut jo seitsenkymppisenä.

Ap

Jos isä on kuollut, niin ei se tarkoita, että vanhemmat ovat kuolleet. Mutta joo, omat mummoni olivat Joensuusta ja molemmat elivät pitkälti yli 90-vuotiaiksi. 

Se yleistys! 

Anekdootti.

Vierailija
198/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

----

Samoin minulle puoleksi I- suomal. Paljastunut saksalaisia sukujuuria, samoin muualta Euroopasta. Tuo on oikeaa suomalaisten ja Suomen historiaa.

Meille valehdeltiin. 

Vierailija
199/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paha sanoa, itse en juurikaan ole jutellut esim. työkaverien tai seurakaverien vanhemmista. Jos joku on vanhemmistaa puhunutkin, niin en pidä mielessä kirjaa miten kullakin vanhemmat tai vanhempi on elossa-

////

Äidin suvulle taas sukuhistoria on erittäin tärkeä asia. Putoan heti kärryiltä jos joku alkaa selvittää sitä.

Vierailija
200/307 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mistä?

Vaikka mistä. Pääsevät esimerkiksi helpommin lääkäriin/sairaalaan, opiskelemaan on omat ruotsinkielisten kiintiöt jne.

ja sitten niillä on varmaan joku kulttuuriin kuuluva seekelpååtti-tuki. vai kuvittelitko, että jokainen suomenruotsalainen muka ostaa purjeveneensä itse työllään tienaamilla rahoilla?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan