Muutin länsirannikolta Itä-Suomeen ja tuntuu oudolta kun täällä melkein kaikilla ikäisilläni on jo vanhemmat kuolleet
Monella syy ollut sydänperäinen. On täällä kyllä väki silmämääräisestikin ylipainoisenpaa ja tupakoidaan + käytetään viinaa enemmän.
Kommentit (307)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plastiikkakirurgit arvostaa skandinaavimallin päänmuotoa. Siitä saa tuunattua erittäin hyvän lopputuloksen.
Itäsuomalainen ei plastiikkakirurgiaa kaipaa. Se on rumia ihmisiä varten.
Luulet vain, mies 56v
Jaa.
Etelä-Karjalainen sukuni on pitkäikäistä.
Varsinais-Suomessa taas menehdytään keski-iässä viinaan ja miel*sairauksiin, vakaviin. Nuo kaksi liittyvät yleensä yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aasialaiset naiset ovatkin muuten herkän kauniita ja siroja. Voivat toki olla herkkiäkin. Ainakin niin tänä venäläisnainen sanoi. He siis pitävät itseään puoliksi aasialaisina.
Itsekin olen miettinyt esim. venäläisten herkkyyttä esittävissä taiteessa. En aiemmin tiennyt, että se liittyy aasialaiseen perimään.
Tunnen itäsuomalaisia miehiä jotka ovat herkkiä ja hiukan ailahtelevaisia. Tunteet hyvä asia!
------
Minä en tunne. Päinvastoin ovat hyvin kovaluonteisia ja ylpeitä. Ei ollenkaan tunne - elämää näissä ihmisissä. Huomaan että puhut ihan mitä sattuu.
Ylpeitä ja lupsakoita, leuka louskuttaa ja säkättää. Selvää auktoriteettiainesta
----
Toinen sukuni asuu Itä - Suomessa. Ovat erittäin ylpeitä ja kovia ihmisiä. Sinulla ei olisi hauskaa heidän keskellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas jotain ottaa kovasti pannuun suomenruotsalaiset. Ovat nyt jopa Itä-Suomen ahdingon syynä.
Kyllähän itäsuomalaisen tunnistaa jo kasvojenpiirteistä, jos on ikänsä lännessä asunut. Heillä on USEIN tasaisen pulleat huulet (ylä- ja alahuuli yhtä paksut), hampaat jotka laskeutuu takana alemmas kuin etuhampaat, pyöreä pää, leveät kasvot, lyhyet jalat suhteessa selkään. Eikä se ole huono asia, ei siitä pidä loukkaantua. Eikä se tarkoita sitä, että jokainen itäsuomalainen näyttäisi tältä. Väitän silti, että suurissa massatapahtumisssa tunnistan itäsuomalaisen jo ennenkuin hän avaa suunsa.
Kamalaa kirjoitusta. Taidat olla mieleltäsi arjalainen?
En ole ap mutta tämä on vain tosiasia. Minkä sille voi. Asun E-Suomessa ja äiti keski-Suomesta, isä Oulusta, ja olen huomannut saman
------
Et tunne paljonkaan ihmisiä Suomen eri puolelta. Minä taas tunnen joka puolelta Suomea sekä myös ulkomailta vanhempieni työn vuoksi. Aivan vauvasta saakka.
Olen huomannut joka kerta, että puhut pelkkää paskaa suomalaisista ja heidän ulkonäöstään
Osaatko hävetä?
Mene häpeämään.
Joku ottaa täällä kovin henkilökohtaisena loukkauksena sen, että keskustellaan ihmisten tyypillisestä ulkonäöstä eri puolilla Suomea. Silti hän itse uhoaa näyttävänsä ihan erilaiselta kuin kuvauksessa. Aihe ei siis häntä varsinaisesti edes koske, mutta ainahan voi loukkaantua toisten ihmisten puolesta. Yleensä ja varsinkin ihan ilman syytäkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä tuo yksi tarkoittaa mongoloidigeenillä ja kallonmittauksella? Pitäisikö hänen itse käydä mittauttamassa kallonsa? Älykkyydestä ainakin on puutetta.
mongoloi*dilla on D*ownin sndrooma. Kehity*smma
Minun mielestäni olisi todella kummallista, jos suomalaisilla ei olisi hyvinkin vahvasti erilaiset geenit Suomen eri kolkissa. Eihän täällä ole morsianta lähdetty koskaan kovin kaukaa hakemaan. On selvää, että sekä ulkonäkö että terveyteen liittyvät ominaisuudet periytyvät ja näkyvät vahvasti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi länsisuomalaiset aina niin kovasti haukkuvat itäsuomalaisia milloin mistäkin syystä? Oletteko katkeria jostain?
Mistä länsisuomalaiset sitten olisivat katkeria itäsuomalaisille?
Joku länsisuomalainen täällä on suoraan ra sistinen itäsuomalaisia kohtaan kallonmittauksia myöten. Hauskaa huumoria ja itseironiaa?
Itse muutin Stadista Itä-Suomeen pikkupaikkakunnalle, ja päinvastoin hämmästyin miten hoikkia ja hyväkuntoisia suurin osa jopa keski-iän ylittäneistä täällä on. Varsinkin miehet tuppaavat olemaan todella sutjakoita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plastiikkakirurgit arvostaa skandinaavimallin päänmuotoa. Siitä saa tuunattua erittäin hyvän lopputuloksen.
Eikö siellä vanheta lainkaan ?
Mun suku on oikein tätä perinteistä linjaa. Syöty lihaa ja perunaa, voita käytetty reippaasti, hyvin vähän kasviksia, täysmaitoa. Miehet saavat sydäninfarkteja ja päätyvät pallolaajennuksiin tai leikkauksiin jo nelikymppisenä osa. Naiset vähän myöhemmin, ehkä 60 v:nä. Ja harva tosiaan elää juuri yli 70 ikävuoden.
Olemme myös koomisesti klassisen itäsuomalaisen näköisiä. Semmoinen "persjalkainen maatiaismalli", niin kuin äitini vitsailee. Suomalaiseksi tumma, lyhytraajainen, keskimittaa lyhyempi, pyöreä lapsenomainen naama. Ei koreilla ulkonäöllä, mutta hyviä työihmisiä ollaan, sanoin sukulainen.
Itsellä ikää 50 ja kyllähän tämä perimä vähän huolettaa. Minä olen tehnyt irtioton tuosta ruokavaliosta ja pyrin syömään Välimeren ruokavalion tyyliin, koska uskon että se voi vähentää riskiä suvulleni ominaisiin sydänsairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta se ei ole ongelma, ei ole länsisuomalaisille tyypillistä nuoruuden ihannointia ja iän merkkien kammoksuntaa. Vanhuus on viisautta, siitä voi olla ylpeä.
Meidän suvussa on hankittu paljon lapsia ja vanhemmat saattoivat olla aika vanhojakin nuorimpien syntyessä. Isotätini ja -enoni ikäero oli 20 vuotta, heidän välissään oli useampi lapsi. Minun (olen kuopus) vanhin sisarukseni on minua 15 vuotta vanhempi. Isämme on yli 70v. ja jos isovanhemmat eläisivät, olisivat he yli 100v. Toiset isovanhemmat kuolivat n. 70-vuotiaina syöpiin, toiset vanhuuteen (85v. ja 95v.).
T. Kainuussa syntynyt
Itä-Suomessa hautajaisetkin ovat iloisemmat kuin häät lännessä.
Meitsi on karhu voimat omaava vaalea viikinki. Taistelen sen puolesta mihin uskon, vaikka loppuun saakka. Lyömätön järvellä liikkuja. Ei ole sellaista myrskyä, että hirvittäisi. Mietin tuossa lähisaaren hiekkarannalta Liperistä löytyi miekankärki, että liekkö sukujuuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, mutta se ei ole ongelma, ei ole länsisuomalaisille tyypillistä nuoruuden ihannointia ja iän merkkien kammoksuntaa. Vanhuus on viisautta, siitä voi olla ylpeä.
Latteaa puhetta huok
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Etelä-Karjalainen sukuni on pitkäikäistä.
Varsinais-Suomessa taas menehdytään keski-iässä viinaan ja miel*sairauksiin, vakaviin. Nuo kaksi liittyvät yleensä yhteen.
Kill me mikä fake news
Täällä oli aiempi ketju siitä miksi hoetaan savolainen sarkajärki. Suositus kurkkaamiseen!