Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Hävettää olla näin tyhmä ja huono
15.08.2024 |
En koskaan edes kehtaa kertoa ihmisille mikä olen koulutukseltani, koska teen niin uskomattoman yksinkertaista ja huonosti palkattua työtä enkä kelpaa muuhunkaan. Töissä työpari on muutaman kerran todennut jonkun ongelman sattuessa, että "jätetään noi insinöörit tänne fiksumpina selvittämään asiaa ja lähdetään me tytöt kahville" eli oletuksena on hänelläkin, että mulla on suunnilleen peruskoulu hädintuskin käytynä. Jos joku kysyy, että mitä kouluja oon käynyt ja vastaan todenmukaisesti, niin reaktio on "oho, enpä olis uskonut!"
Kommentit (41)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
hankin ensin akateemisen koulutuksen ja sen jälkeen kävin suorittamassa itseni lähihoitajaksi ja teen nyt niitä töitä. Jatkuvasti naisvaltaisella toksisen kateuden ilmapiirissä saan kuulla seläntakaispuheita siitä, että jotain vikaahan minussa on, kun en ole kyennyt saamaan koulutustani vastaavaa työtä. Eikä ole lapsia eikä aviomiestäkään.
Tosiasia nyt vain on se, että minua ei kiinnosta tehdä akateemista koulutustani vastaavaa työtä - ainakaan tällä hetkellä ja saan paremmin sumplittua työaikojani lähihoitajana toimiessani. Vapaa-ajalla sitten käytän akateemisia taitojani lisätienestien hankkimiseen. Minun alallani on tosi vaikea löytää suomesta mitään muuta kuin projektitöitä ja opetusura yliopistolla ei kiinnosta eikä toisaalta ulkomaillekaan lähtö. Vahempani ovat siinä iässä, että tarvitsevat apua, ja muutenkin tykkään asua enemmän suomessa kuin ulkomailla. Totta on, että ei lasta ole, eikä aviomiestä, mutta on silti pitkäaikainen miesystävä ja olen myös vanhempi. Älykkyyttäkin löytyy, joten....
jokainen meistä joutuu joskus tekemään valinnan, että antaako toisten ihmisten arvion (ja usein väärin päätellyn) antaa määrittää itseään, vai aikooko itse olla se, joka määrittää itsensä.