~~TOUKOJEN PAKKASKESKIVIIKKO~~
Eiliset ovat täällä: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9530593&p=2&tmode=1&smode…
Ja uutta viestikasaa vaan...
Kommentit (25)
Huomasin liberon sivulta et viimeinen kolmannes alko! Voiko olla totta?! =)
se alkokin sit halien pönttöä =( ettei totuus pääsis unohtumaan kun olo muuten ollu mainio! Ne kivut vaan muistuttanu itestään ahkerasti.
Neuvola vasta ens viikolla, joten painon tiedän vasta sillo. Mutta nythän se vaan on tippunut -4kg.
Pakkasesta -15 on raja jolloin voin ulos kuvitella meneväni =) huomen tosin lähetään ulos ja kauppaan jos ei oo -20 enempää.
Ens viikolla tulee perhetyöntekijä 2krtaa, juttelee, leikkii neidin kans ja sano et yhes vaik siivotaan,tiskataan ym jos tarvis.
Tehdään sit parin vkon pääst suunnitelma keväälle kun vauva tulee ym.. Ja sain myös rohkasua toho ex asiaan =)
Mielialat vaihtelee, osa varmasti raskaudest johtuen,osa väsymyksestä.
Hmm en muista kenen mies jäi työttömäks! Tsemppiä! Toivottavasti saa pian tietoa paikasta johon haki..
Kiva itekki yrittää tulla toimeen minimi äitiyspvärahalla,toisaalta saan kuntalisää menetetyn tilalle.
Saako muut kuntalisää? Tääl 100e. Saako sitä yli 3v joita hoidetaan kotona? Tää uus juttu ni tieto vähäinen.
Illan jatkoja..
Rv. 26 tasan
Kuntalisä meillä Helsingissä on 218¿ ensimmäiset 2 vuotta, sen jälkeen tippuu ja on 134¿.
Mielestäni (jos nyt muistan Kelareissulta jotain :D) kuntalisää ei voi saada kun on äitiysvapaalla.. tai siis saa äitiysrahaa. Korjatkaa viisaat jos olen väärässä. ;)
Eli omien laskujen mukaan tulen saamaan minimiäippärahan, hoitorahan pojasta ja hoitolisän.. ? Päätöstä odotellessa.. :)
t:tiitiäinen, poika ja Oiva rv 24+1
MIRMUSKALLE tsemppiä:) Raskauden aikana saa -ja täytyykin- olla itsekäs ja kuunnella omaa kehoaan. Tai oikeastaan itsekäshän on ihan väärä sana, kun kuitenkin on myös vauvan hyvinvoinnista kysymys.
MURMELI30 ikävä, että narahdit sokerirasituksesta ja joudut seurantaan, toisaalta tietysti on hyvä, että seurataan ja varmistetaan, että vauvalla ja äidillä on kaikki hyvin. Saitko muuten tulokset heti samantien? Itse kävin kaksi viikkoa sitten ja saan vasta huomisessa neuvolassa tietää tulokset.
MINNIS80 toivottavasti miehesi saa nopeasti uuden työn! Asioilla on onneksi tapana järjestyä.
KEIJO.ANNIKKI minä olen käynyt noilla Kelan asiointisivuilla lähes joka päivä ja eipä sieltä taida löytyä tietoja ennen kuin asiassa on tehty päätös. Eilen soitettuani Kelaan sain tietää hakemukseni saapuneen 30.01, mutta sivuilla tällaista tietoa ei näy.
LARU hyvä, että lääkärissä oli kaikki hyvin ja seurantakin vielä jatkuu!
PAINOSTA: Mulla on noussut aina hurjasti, mutta en jaksa sen takia kauheasti hermostua, en ainakaan niin paljon, että vähentäisin herkuttelua:) Suurin osa jää kuitenkin laitokselle ja osa katoaa imetyksen mukana.
ONNIPAPUNEN meillä on kylläkin kertikset käytössä, mutta meillä on yötä päivää käytössä noi Pampersin Easy Up vaippahousut ja hyvin toimivat. Meillä käytössä koko 4 (poikanen painaa ehkä 12 kiloa). Joskus ollaan kokeiltu kokoa 5, mutta se on falskannut, on liian iso ja meillä poikanen on vielä hoikan sorttinen. Meillä poika myös juo yleensä vettä pari desia juuri ennen nukahtamista.
PIKKU-TYYPPI hyvä, että sait kotiapua!
Täälläkään ei ulkoiltu tänään, kun oli liian kylmä. Meillä olis pakkasrajana -20, jos olisi mittari:) Olemme asuneet tässä jo melkein vuoden, mutta mittaria ei ole vieläkään saatu kiinni. Se on kyllä ostettu jo viime maaliskuussa:) Huomenna on kyllä pakko mennä ainakin kauppaan asti (kun tuppaa herkut loppumaan, eikä miestäkään koko ajan kehtaa pyytää tuomaan, tosin tänään onneksi toi ison Viipurinrinkelin ihan pyytämättäkin, nams).
En saanut aikaiseksi lähteä mammavaateostoksille viime viikonloppuna, ensi viikonloppuna lähdetäänkin sitten tyttären kanssa kaksistaan. Hän kun ilmoitti tänään tarvitsevansa RINTALIIVIT! Missä on mun pikkuinen tyttöni:( Ei siis nyt ihan vielä varsinaisia rintaliivejä tarvitse, mutta jonkinlaisia liivitoppeja vai miksiköhän sellaisia kutsutaan.
Kolmeplusyks ja 28
pitihän mun vielä koneelle syöksyä ;) paljon olikin tekstiä tullut :D
PAKKASRAJATA ulkoiluun;mä en niin trakkaan rajaa ole vetänyt meidän pojan kans ulkoiluiille,mut tää yli -20astetta kyl on jo niin paljon ettei huvita lenkille lähteä eikä tossa pihassa seisoskella. ja eipä tuo poika vielä paljon mitään touhuile...kunhan kävelee ja katselee ympärilleen ja ihmettelee...lisäks kompastelee et saa useaan otteeseen äiti kyykkiä ja nostella poikaa! eih houkuttele toi ulkoilu kylmällä yhtään. tänään ollaanki oltu ihan koko päiivä sisällä kotona...ei edes autolla olla missään käyty! ihanaa toisaalta oikein oon nauttinut kun ei oo tarvinut pukea ulkovaatteita ;)
MINNIS toivottavasti miehesi saa pian uuden työpaikan!!d b!!
mitähän mun sitten piti...en laittanut lapulle joten nyt yritän vaan muistella....hmmmm
KELASTA ja VAKUUTUKSESTA; jihhaa mulle tuli tänään molemmista päätökset!!!!!:D sellasia uutisia mitä odotinkin:D vakuutus myönnetty ja äippäraha sama ku viimekskin eli HYVÄ!! ihanaa!!!!tosin vasta toukokuun loppupuolella saan ensimmäisen maksun tililleni...huhtikuus äippäloma alkaa,mut kai ne maksaa sen 56päivää sit kerralla kun se on vähän isompi päivältä. äitiysavustus tuleekin jo huomenna tilille,rahana otin! ihan kiva yllätys sekin...pääsee pian vauvahankintoja ostelemaan!!!!!!:D oih!!!!
KUNTALISÄSTÄ....vois kysyä mitä se on vaikka tiedän kyllä!! ei makseta tääläpäin sellasta:( nyyh! heh
kuka mainitsi LASKIAISPULLAN??ja muista HERKUISTAKIN taas ollut puhetta:P mulla tänään ollut harvinaisen kuiva päivä....pienen nösän minttujätskiä söin kun oli litrasta jäänyt vähäsen jäljelle minkä eilen ostin ja siskon kans herkuteltiin! no pari palaa suklaata oli kans ukoolta jäänyt ja ne tietysti söin jo aamusta;) mutta siinä mun päivän herkut...mieli kyl tekis vaikka mitä ja vaikka kuinka paljon=)
JANSKUL tais siitä rahkasta puhua?ihan kiva " yllätys" varmaan kun ajattelee siitä pitkin iltaa maistella ja mies vetikin koko satsin;) ihania nuuo miehet:D hih mun tunneaallot oolis varmaan saanut siitäkin huudot aikaseks miehelle,jos meillä kävis noin :(
yritinpä mäkin tänään siivota,mut ei onnistunut. poika pelkää imuria,mut tuola vaatehuoneessa se sitä aina hiplaa kumminkin...no imurin pois sieltä otin niin alkoi itku enkä sit viittinyt säikäyttää enempää. juuh mut nyt poistun ja toivottelen kauniita unia ja hyvin nukuttavaa yötä kaikille!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ei paljon huvitanut mennä ulos tänä aamuna kun mittari näytti -28 asatetta mutta pakko oli lähteä neidin DIPP tutkimukseen TAYSiin.
Painosta on ollut puhetta ,kävin neuvolassa 29.1 ja sillon paino oli 72.9 kg kun alkujaan paino oli ekalla käynnillä 75 kg joten paljoa ei pitäisi ylimääräistä tulla neuvolan mukaan, saas nähä sitten neidistä tuli jotain 5kg jotka jätin jo sairaalaan.
Mäkin vasta tänään tajusin mennä kelan sivuilta kattomaan papereideni tilannetta kun pelkäsin joutuvani minimi äippärähalle mutta onneksi tällä kertaa kela ei ollut möhlinyt ja saan rahat viimevuonna tekemäni työllistämisjakson(6kk) mukaan,huh että olotila helpotti.Ja äitiyspakkauskin pitäisi tulla noin 2vk sisään.
Meillä mies on tottunut mun mielen ailahduksiin vuosien varrella joten nyt kun odotan antaa aikapaljon periksi asioissa koska tietää että vänkään asiasta kunnes se antaa periksi :).
Onneksi supistuksetkin menivät ohi nopeasti eivätkä jääneet pitempi aikaisiksi.Meillä kans isäntä alkaa heti marmattaa jos väsähdän vähäänkin.Mäkin lopetin sijaisuuksien teon vauvan hyvinvoinnin takia kun tein sijaisuuksia tampereen koukkuniemessä ja työ siellä on raskasta.
Mut nyt pitää mennä laittaan iltapalaa neidille kun aamulla ois taas tarha aamu.
HeidiS23 rv 23+6