Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~TOUKOJEN PAKKASKESKIVIIKKO~~

Kommentit (25)

1/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on niin turkasen kylmä sisälläkin... Ulkomittari näyttää nyt enää -30, aamulla 8 aikaan oli -35, kun piti poikaa pistää kouluun KÄVELLEN, kun ei autot suostuneet inahtamaan. Karsea äiti pojalla, kun piti kävellä, mutta kun kaksi autoa on pihassa eikä kumpikaan sano mitään... :( Onneksi on vain 1,5 km matkaa, kun oikaisee tuosta pururadan kautta. Yritin sen vaatettaa lämpimästi, ettei matkalla tulisi kylmä. Lupasin päivällä sitten hakea, ehtii autoille jotakin isäntä tekemään. Ja onneksi ei ollut eilen aamulla näin kylmä, en olisi päässyt matkaan ollenkaan!

Ei kai tässä muuta kuin suurentamaan pattereita ja toivomaan, ettei kylmä joka kolosta sisälle tunkisi... Pitää varmaan siirtyä yläkertaan, kun se oli paljon lämpimämpi. :)

Hyvää pakkaspäivää kaikille!

Äippä 26+3

Vierailija
2/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh..Täällä Tampereellakin mittarit näyttää - 32 astetta. Kurkku kipeä kuin mikäkin ja ulko-ovi jäässä.:/ Yritettiin tyttöjen (= koirien) kanssa lähetä lenkille ja puin kunnon toppikset itteni ja toisen koiran päälle.Sitten kun ulko ovesta pääsen ulos ja kokeilin aukeeko ovi, niin jäässähän se oli, eikä toi lukkosuli (joka on muutenkin lopussa) auttanut asiaa ollenkaan. Piti ovi jättää raolleen ja käyttää tytöt pikaisesti vaan takapuskassa. Olis ollu niin kiva lähteä vähän kävelemään. huokaus.. Pitää oottaa niin kauan, että mies pääsee töistä ja tuo autosta paremman lukkosulan, niin päästään lenkin jälkeen sisälle.:)

Kävin vaa alla äsken. Lupasin itselleni, etten käy, mut nyt sitten sorruin ja kävin. Tuntuu ihan läskille olo. Oon 170cm ( tarkkaan ottaen 169,5cm) pitkä ja raskauden alussa painoin 66.6kg (koko m/38 vaatteissa), eli ihan sopusuhtanen. Nyt sitten kotivaaka näyttää 74kg! Eli 7.4kg tullut lisää koko aikana.:( Raskauden alussa mietin, että nooh..kyllä se varmaan se 75kg on ihan ok, jos paino sen verran nousee, mut hei nyt on vasta 26 viikko ja risat ja paino noussu ton verran! 3 kg tullut siis viime neuvolasta 4 viikkoa sitten.:(

Sori kauhea valitusvirsi. Jotenkin pitäs asennoitua ja ottaa itteä niskasta kiinni. Normaaliahan toi painonnousu on raskaudenaikana, mut jotenkin vaan pelottaa toi homma. Oonkohan ihan läskimakkara? Mitä jos synnytyksen jälkeen paino pysyy samana tai 80kg menee rikki!!!:/ Huokaus..anteeksi valitus..

Laru: Soitin vielä eilen jakysyin stockmannilta tosta turvakaukalosta. meinasivat, että ihan sama kaukalo on kyseessä, eli britax babysafe plus. Ja tosiaan autoliiton testeissä pärjänny ja normaalista maksaa sen 159e. Tosin Tampereella joissain liikkeissä alennus 139e, mut kyllähän toi stockkan tarjous 125e kumoaa noi..:) Taidetaan meille hakea sieltä tollanen kaukalo.:)

JanskuL: täälläkin mielialat heittelee aika laidasta laitaan. Tossa ykspäivä suutuin miehelle (siis kunnon raivarit sain), kun ei herättänyt mua tullessaan töistä! Oltiin sovittu, e lähetään kattomaan pinnasänkyä ja kauppa menee kuudelta kiinni. Mies oli aatellu, et antaa mun nukkua kun kipeenä oon ollu ja oli sillä aikaa suunnitellu koneella tota meijän lattiaremonttia. Mä herään ja alan mökäänja haukkuun sitä. Kauhea akka olen. Nolotti kyllä ja pyysin sitten anteeksi.:) Jälkeenpäin kun miettii niin taitaa noi hormonit alkaa jollain lailla hyrräämään tässä vaiheessa.:)

Voi hitsi. Ulkona on niin kaunis ilma, aurinko paistaa, mut ulos ei voi lähetä kun sitten ei pääse takaisin ja oveakaan ei viitti raolleen jättää näin kylmällä ilmalla pitkäksi aikaa. Siivousta olisi, mut jotenkin laiskottaa..hmm..aattelin, et uimaan olis menny tänään, mut ton kurkuntakia ei oikein varmaan kannata lähteä.

Mitähän tekis..

T: Daim ja pömppis rv 26+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta joo...-27 näytti meillä tänä aamuna! eipä olla ulkoiltu pojan kans tänä aamuna eikä kyl mennä ulos ollenkaan! hah jotenki ihanaa,ei tarvi sitä kauheeta pukemista harrastaa ollenkaan :D ilkeä minä kun nautin tästä kylmyydestä jollain lailla ;)

sisällä ollaan leikitty ja touhuttu sekä normaaliin pojan tapaan myös kiukkua mahtunut aamuun! nyt nukkumassa...ihana rauha tääläkin hetken aikaa;) tein mustikkakiisselinkin tuos kun poika nukahti...

MIRMUSKALLE tsemppiä ja tosiaanki teet niiku parhaaksi näet sen koulun suhteen! ei todellakaan tartte rehkiä,jos tuntuu ettei jaksa/pysty. nyt raskausaikana saa ja täytyy ajatella omaa jaksamista ja parastaan!!

On kiva huomata et täälä on muitakin joilla pinna palaa herkästi...;) vaikkei se kivaa ookkaan,mut ei tunne itseään aivan hulluks kun kuulee et muillakin tuota MIELIALANVAIHTELUA ja PINNAN KIREYTTÄ:)

täälä sitä on vähän liikaakin välillä:( mies parka....ja välillä tuota poikaakin murehdin ku en aina jaksas millään kyykkiä lattialla sen kans eikä nostella ja kantaa sylissä...ja eihän se tajua miksen jaksa vaikka selitänkin.

DAIM älähän nyt painosta liikaa murehdi!!!Eiköhän ne siitä synnytyksen jälkeen kilot tasaannu ja imetystä mä käytän hyvänä selittelyllä;) vaikka toki mä mietin kans välillä et ei hemmetti tätä mun syömistä....pelottaa kieltämättä et mitäs jos tuleekin hankittua itelleen ihan älyttömästi liikakiloja ja niistä ei pääsekkään eroon:( mut ei sitä vaan jaksa eikä pysty hillitsemään,mun ainaki tekee niin kauheesti mieli syödä kaikkea hyvää!!!oon kans (ollut ainaki )normaalipainoinen ja muutama lisäkilokaan ei tuo vielä ylipainoa et sen suhteen varaa on syödä....mutta kyllähän sitä miettii aina et ei sitä yhdes päiväs lihoo vaan pikkuhiljaa....yritän silti vakuutella itselleni et lähti ne kilot viime raskaudenki jälkeen suurin osa(pari kiloa kyl jäi...ghih) et enköhän mä saa ne jollain konstin taas pois pikkuhiljaa;)

Nautitaan nyt vain tästä raskausajasta ja saahan sitä painoa tosiaan tulla jonkun verran:D

mut nyt vähän pyörin netissä,koneen joudun kumminkin sammuttamaan kun poika herää....se on muuten tän kimpus kaiken aikaa! joten tilaisuuden tullen saan hetken surffailla;)

voikaahan kaikki hyvin kylmyydestä huolimatta!!!!!!!

toymama 24+4

Vierailija
4/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neiti nukkuu päiväuniaan poikkeuksellisesti pinnasängyssään. On ollut parina päivänä sen verta kylmä ettei millään voi laittaa ulos nukkumaan! Onneksi on nukahtanut ilman itkuja sänkyynsä. Taitaa olla jo niin iso että ymmärtää kun äiti sanoo, että ulkona on liian kylmä! =)

Huomenna lähdetään neidin kanssa mummulaan.. saa nähdä missä sitten nukkuu. Siellä on yleensä neidin 4 touhukasta serkkua joista lähtee ihan kiitettävästi ääntä.. Yritä siinä sitten laittaa toista nukkumaan...=(

(Täytyy toivoa etteivät huomenna ole siellä;)

DAIM: Mulle myös painoa tullut tähän mennessä yhteensä n.7-8kg (kotipuntarilla punnittuna) Itseäkin harmittaa/masentaa välillä tosi paljon. Mutta minkäs teet kun herkkuja tekee mieli eikä pysty pitämään näppejä niistä erossa! Ehtiihän niitä tosiaan sitten pudottamaan kun vauva on syntynyt.. Joten ei murehdita turhia!!!

-Mustikkajäätelöä tälläkin hetkellä mussuttava Alpukka rv27+3

Vierailija
5/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo kaksi viestiäni meni taivahan tuuliin.

Aamu

- 30 Kuopio

Siinä kelissä olikin mukava suunnistaa sokerin rasitukseen...jossa sanoakseni tärppäsi. Joudun osastolle seurantaan ens viikolla. Kuiva yskä riipii keuhkoja, olo on vähän flunssainen. Joten murmelilla menee taas tosi hyvin. Tuntuu, että on sellaisia 3 kuukauden välein esiintyviä ongelma tihentymiä..

Ne tutkii tuon sokerin takia raskauden etenemisen..jota siis seurataan jo muutenkin, en jotenkin osaa siitä olla huolissani. Jospa sitä ultraan pääsisi tästä hyvästä, se ois ihanaa.

Turvakaukalosta!

Babystyle myi britaxin kaukaloa 129 jokin aika sitten. He hyvittävät puolet tuosta hinnasta kun tulee aika vaihtaa isompaan. Sieltä hommattiin meille.

Mitä vakuutusta te suosittelette vaaville.. pitäisi kiireen vilkkaa ottaa.

Vierailija
6/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..hei prinsessat!

Voi, kun se takkatuli olisi nyt iiihana. Hitsin nuohoojat! Villasukat ja -paita pitää olla koko ajan päällä, tämä on tätä puutaloasumisen autuutta..

Ihan aluksi MIRMUSKA: muista, että sinun ja vauvan hyvinvointi on nyt kaikkein tärkeintä. Älä kanna huonoa mieltä, jos et pysty nyt tekemään kaikkea täydellä teholla. Pidä pari välivuotta ja palaa sitten kouluun! Saatpahan sitten tuoreemman tutkintolapun, kun olet valmis työelämään. Nyt lepää ja nauti elämästäsi!

DAIM ja muut painon murehtijat: Kuulun itse samaan kerhoon kanssanne eli mielessä pyörii pelko siitä, että kiloja tulee kauheasti enkä pääse niistä koskaan eroon. Koko ajan tekee mieli herkkuja ja mielitekojen hillintä on usein mahdotonta.

Niinpä tein itseni kanssa diilin: painun Painonvartijoihin heti, kun vaan vauvalta tokenen, jos ja kun on tarvetta. Heillähän on hyvin toimiva ohjelma imettäville äideille. Tämän päätöksen jälkeen olen saavuttanut jonkinlaisen mielenrauhan enkä stressaa jokaista sataa grammaa ihan niin paljoa.

Herkuttelusta puheenollen: tein itselleni ison kulhollisen rasvatonta ananasrahkaa. Ajatuksena oli, että kun vähän väliä tekee mieli herkkuja, voin hyvällä omatunnolla popsia rahkaa. Noo, äsken mies käveli keittiöstä nuoleskellen lusikkaa ja totesi: " olit tehnyt hyvää rahkaa, kiitos vaan!" Se oli syönyt KAIKEN! Taidan hakea kaapista suklaata...

Oman navan tietämiltä ei ole uutta kerrottavaa. Huomenna on neuvolalääkäri eli silloin ehkä enemmän kerrottavaa.

Hyviä vointeja kaikille!

Jansku 26+4

Vierailija
7/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin äsken tunnin ajan miehen siskon kanssa vauvoista ja raskaudesta. Hekin ovat jättämässä ehkäisyä pois. Saa nähdä saako meijän pikkutyyppi serkun toivottavasti jo ensi vuoden puolella viimeistään.:) Nyt oon kaksi isoa tuoppia teetä litkinyt hunajan kera, kun meinaa toi ääni sortua puhelimessa.

Alpukka ja Tyonama: tosta painosta vielä, et eihän toi alle 10kg tässä vaiheessa oo normaalipainoselle liikaa. Kyllähän sen toi järki sanoo, mut toisaalta tunteet/hormoonit jyllää ja sitä aattelee, et on ihan läskiponatso ym.:) Nyt pitää kyllä alkaa kuitenkin hillitsemään tota sokerin syöntiä.:) Maanantaina jumpassa yhen mamman kanssa puhuttiin tosta painonnoususta, niin hän meinas, että vaikka kuinka imetti niin paino ei tippunut. Siitä varmaan myös tää paniikki päällä, et mitä jos sitä on sellanen aineenvaihdunta, että kilot vaan pysyy sitten synnytyksen jälkeen? No mut nyt tuli karkkilakko tälle tytölle! Niin ja muutakaan roskaruokaa en syö! ...ainakaan viikkoon..:) ja tää lupaus pitää! krhöm..;D

Ulkona olemisesta. Mitenkäs muuten näitten pakkasten aikana ootte vauvojen/isompien vauvojen kanssa ulkona? Minkäikäisen kanssa voi olla noilla paukkupakkasilla ulkona? Tuntuu, että itekin kun käväisin vaan ulkona, niin keuhkoissa/kurkussa tuntui huonolle (tosin yskä on, joten vaikuttaa..).

Murmeli30: kävin kattomassa noilta sivuilta tosta turvakaukolosta, mut tarjous ei varmaan enää voimassa, koska nyt kaukalo oli 125e ja kotisivuilla ei ainakaan mainintaa tosta, et antais puolet takas kun käyttö jää yms.

Vakuutus: vakuutusta emme ole ottaneet, eikä varmaan oteta. Yksinkertaisesti rahatilanne ei anna periksi.:/ Muutenkin oon kuullut, että Tampereella pääsee aika nopeesti vauvan lapsen kanssa jonon ohi lääkärille ja kummatkin meistä ovat olleet perusterveitä koko ikämme. Ei allergioita tai sairauksia ja lähisukukin on tervettä ollut, joten katsotaan nyt.:) Voi olla, että kadutaan jossain vaiheessa ettei vakuutusta otettu, mut katsotaan nyt päivä kerrallaan...:)

T: Daim ja pömppis

jokohan sitä sais siivottua ees vähän..;)

Vierailija
8/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä sairaslomalaisen elämä on tylsää..TAi siis hommaahan olis,kun vaan viittis ruveta siivoamaan,mut ei... Ei vaan sekään huvita pätkän vertaa. Lapset heitän kahdeksaksi hoitoon ja sit meen muutamaks tunniks nukkuu kunnes mies tulee 11 aikaan syömään. sit vaan teen pakolliset siivoukset ja istun koneella tai luen kirjaa....pylleröstä suoraan sanottuna:) Ja kun ei nyt oikein ole rahaakaan tehdä mitään kivaa... Ja jopa olen mennyt niin veteläksi että en ole tännekkään jaksanu joka päivä viikkoon kirjotella...Ennen kävin kommentoimassa jokaista pikkujuttua niin nyt ei sitten jaksa kirjoitella mitenkään

Lääkärillä taas tänään kyllä kävin ja anto 16 päivään asti saikkua taas ja siitä nyt ei ole enään ku pari viikkoa äippäloman alkuun. Mä kun jään sen 50 pv ennen lomalle.

Vauva liikkuu muuten hyvin ja oikein tuntee kun jalkojaan venyttelee vatsanahan läpi...tai siis istukankin,mulla kun se on tossa edessä.

Mielialoista: Mulla ei ekassa raskaudessa ollu mitään heittelyjä, nyt alussa olin ihan mahdoton,huusin ja raivosin ku mikäkin apina tosi pienistäkin asioista. Nyt oon vähän rauhoittunu, en niin helposti kimpoile enään. enemmänkin on sellaista itkuherkkyyttä ilmassa. eilenkin rupesin itkemään kun Heikki Paasosta ei valittu viisujuontajaks vaan se hiton ällö Leppilampi!!! Että näin köyhä se ihmisen elämä nyt sitten on.

Painosta: Olin 10 kiloa ylipainoinen kun kaksosia rupesin oottamaan, painoa tuli herkuttelusta 30 kiloa,joista 15 jäi laitokselle ja loput matkaavat edelleenkin tässä vyötäröllä. Nyt päätin etten millään rupea samanlaiseksi ja pas...at..Nyt on tullut 9 kiloa ja sairaslomalla olo ja herkkuhimo ei yhtään auta asiaa....Mut mäkin päätin että heti un saan vauvan ulos,tämä matami marssii painonvartijoihin ja aloittaa siellä uuden elämän. Siellä nimittäin olin vähän aikaa ennenkuin tärppäsi raskaus ja parissa kk olin saanu 7 kg pois aika vähällä yrittämiselllä.. enemmänkin elämätapa muutoksella, joka loppui kyllä heti plussan tultua:)

Jospa nyt raahautus laittaa lihakeiton tulelle...Kun en muutakaan ole saanu aikaiseksi:)

martina 27+2

Vierailija
9/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli tosi kiva lähteä töihin klo 6 aamulla. Istuttiin työkaverin autossa pipot syvällä päässä:) Mutta oikeesti oli sitten kiva olla taas töissä ja nähdä työkamuja. Mulle sitten sattu oikeen kunnon kiukkumummu, jonka kanssa jouduin hillitseen itseni oikeen kunnolla, kun eihän sitä nyt voi asiakkaalle päin naamaa alkaa huutaan. Sen episodin jälkeen supisti oikeen kunnolla, että ei sovi kiukkustressi tälle mamalle. Täytyy ottaa loppu aika töissä rauhallisemmin.

Mä ilmoittaudun kanssa kiukuttelijoiden joukkoon. Mulla tunteet heittelehtii aika tavalla. Olen jo ennestään aika pippurinen ja tuntuu, että tempperamentti vaan räiskyy sata lasissa. Mun miehellä on kyllä uskomattomat hermot!

Mulla on kans huono omatunto tosta herkuttelusta, saa nähdä jäänkö kiinni sokerirasituksessa ens viikolla..kävin aamuvuoron jälkeen keskustassa kaakaolla ja laskiaispullalla ja kotona olen jatkanut suklaalinjalla.

(.) viime yö meni liitoskipuja kärsien, oli pakko ottaa yks panadol. Välillä oli sellanen olo kuin olis menkkakivut kyseessä. Kait se kohtu siel kasvaa? Sitten edelleenkin ahdistaa vas.rinnan alta, jotenkin painaa sieltä ja mustelmaa pukkaa. Tunnen muutenkin liikkeet enemmän vasemmalla puolella.

Niin ja vihdoin ja viimein mies tunsi kädelle kunnon potkut, sai oikeen sarjatulitusta. Se ilostu niin paljon siitä, että aloin itse parkuun onnesta:) Se ei ollut pitkään aikaan halunnut kokeilla, kun oli sitä mieltä, ettei kuitenkaan tunne niitä! Nyt se lukee iltaisin isoa opusta lapsenhoidosta ja kertoilee mulle mitä kaikkee meidän tulee huomioida:)

Mulla kuluu aika netissä, lukien ja kirjoittaen päiväkirjaa. Kattelen myös telkkuu ja kun olen intohimoinen penkkiurheilija täyttyy mun päivät nyt ampumahiihdosta ja laskettelusta (tähän harrastukseen myös valitettavasti liittyy suklaa:()

Pitäkäähän ittenne lämpiminä!!!

AE 25+4

Vierailija
10/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Daim kyseli pakkasrajoista; mun mielestä pikkuvauvoilla oli pakkasraja -10. Tarhoissa ja kouluissahan pakkasraja on -15. Mä en ole tämmöisillä pakkasilla vienyt tuota ukkelia pihalle, vaan pidän ihan maximina -20 astetta, silloinkin ulkoillaan oman olon mukaan, jos on tyyni ilma, ja ukkeli näyttää viihtyvän pihalla ollaan 30min-1 tunti.

Eilen ulkoiltiin sen verran, että käytiin autolla äidilläni, parkkihallista kävely perille kesti ehkä 5 min. Tänään ei mennä ulos ollenkaan :( Ikävä kyllä pojasta huomaakin tämän, koska unet jäi vaan tunnin pitusiksi ja osoittaa herkästi mieltään/ tekee kaikkea kiellettyä...

Ei ole helppoa ei, huomiseksikin luvattu samanlaista keliä...

Ja noista ihanista raskaukiloista. Mulle tullut nyt 6 kiloa, viime raskaudesta kertyi sen reilut 20 kiloo... Laitokselle jäi joku 15 ja kun tämä odotus alkoi, oli vanhoja raskauskuloja jäljellä tasan 1kg! Ukkeli oli täysimetyksellä ekat 5 kk:ta ja kokonaan imetys loppui kun poitsu oli 10 kk:ta.

Joillakin imetys auttaa, toisilla ei...

Mutta niistä kiloista on ihan turha stressata, niitä tulee joka tapauksessa. Mä olen tyytyväinen jo ei yli 20 tule ;)

Murmeli kyseli vakuutuksista; Meillä on ukkeli vakuutettu Pohjantähdessä ja nyt on varattu tälle toisellekkin samasta firmasta. Kallista on, mutta koska meillä on koirakin täysvakuutettu, niin on lapsillakin oltava kunnon vakuutukset.. Ja ainakin elukan kohdalla kävi niin, että aluksi maksettiin turhaan, nyt maksanut itsensä jo takaisin. Poika on ollut terve, mutta koskaan ei voi tietää mitä käy.

Jokainen tietty tekee niinkuin parhaaksi katsoo..

Noista uikkareista vielä, Koskarin Lindexin mammaosaltolta en löytänyt uikkareita ja marssin sitten kysyyn myyjältä. Olivat vielä varastossa ja myyjä mainitsi samalla poistokorista, jossa olisi joitain kokoja. Sielä ne sitten löysin, muuten samat uikkarit kuin uudetkin, väri vain eri.

Te jotka olette käyneet uimassa, tuntuiko teistä kummalliselta vedessä. Musta tuntui, että masu painoi tonnin :)

Eipä tässä kummempia, palataan myöhemmin asiaan...

OP, Käpy 27+1 ja " iivari" 1v5kk

p.s voitin sen huudon, joka koski Emmaljungan duoliftiä, ihanaa, sain sen edullisesti :) Säästän sentään jostain.

Siellä on muuten ihania vauvanvaatteita myynnissä ;)

Vierailija
11/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiin sitten heti aamusta miehen kanssa huonoja uutisia: mies joutuu työttömäksi, koska tehdas missä on töissä lopetetaan:( Tuli vähän pelko puseroon että miten nyt pärjätään kun minäkin olen hoitovapaalla töistä eikä tulot oo siis todellakaan sellaiset että pärjättäis.. No hän laittoi heti hakupaperit toiseen paikkaan jossa jo vähän lupailtiin että vois löytyä jotain! Nyt olis pieni toivo että sais töitä sieltä. On tää tällasta. Vielä kun on asuntolainat ym harteilla.

eipä meilläkään menty tänään ulos, täällä etelässä oli -23 astetta aamusta joten mentiin naapurin muksujen luo leikkimään ja äiti pääsi juoruilemaan:)

Taidan mennä vähäks aikaa lepäämään kun toi poikakin rauhoittui sänkyyn päikkäreille

t:minnis80 rv 24 tasan

Vierailija
12/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkasta piisaa täälläkin, joten päivät menee keksien muksuille sisällä puuhaa:) Puuhattu tosiaan ollaankin, tein iiison pullataikinan ja otin muksut mukaan leipomaan. Kivaa olikin ja siinä vierähtikin iso tovi. Sitten pistin karjalanpaistin uuniin ja sen jälkeen laitoin vielä makaroonilaatikon, että meillä kyllä sisässä nyt lämmintä piisaa. Tää täti onkin vain välikalsareissa ja hihattomassa paidassa huh huh ja takkaakin on korvennettu koko aamupäivän. Muuten ollaan piirrelty ja askarreltu kaikenlaista. Nyt saivat lapset luvan katsoa videota;)

Eilinen päivä menikin meidän rinsessan nimppareita vietellen, tehtiin semmonen sydänkakku, jossa oli koristeina sydämen muotoisia marmelaadeja ja sydämen muotoisia nompparelleja...eli on täälläkin herkuteltu;)

Mullakin on painoa tullut jo ainakin 9kg, mut en nyt niistä enempää ole vielä stressannut....mulla kun imetys on ainakin aiemmin viennyt kaikki raskaukilot ja vähän muutakin.

Kävimme eilen katsomassa 3vk vanhaa tyttövaavia.....se tuoksu ja kaikki voooiih, nyt ei malttais odottaa millään toukokuulle ;)

(.) Napanen sen kun kasvaa kasvamistaan ja hyvä niin.....tai no hyvä ja hyvä, joku monotti yöllä aikas kovaan kylkiluille että auts!!! Ihanaa mönkimistä ja keikutusta pitkin päivää:D

Tässä nyt oli pääasiassa muutenkin nyt vaan omaa napaa....mut nyt alkaa sen verran istuminen ahistaa, että pitää nousta....persuskin puutuu nyt :D

Lalla ja pallero rv 27+6

Vierailija
13/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Velho toimii, jee! Muutto ohi ja tavarat sikinsokin joka paikassa. Arkielämän opettelu uudessa kaupungissa alkakoot! Meillä kaksivuotiaan neidin kanssa on ollut lievästi vaikeaa: hirveä uhma heräsi muuton yhteydessä. Toki muutoksen aiheuttama stressi oli odotettavissa, mutta en osannut kuvitella.. Pitää vaan jaksaa ymmärtää ja antaa turvantunnetta, kyllä se siitä varmaan helpottaa, kun paikat tulevat tutuiksi. Kaiken huipuksi neiti sai viimeiseksi päiväkotimuistoksi flunssan ja kovan kuumeen. Eli pakkaaminen meni reporankaa lasta hoitaessa ja muuttopäivänä olin itsekin kuumessa. Ja tietenkään en ole malttanut olla touhuamatta ja supistellut on. Verhojen ripustaminen on vihoviimeistä hommaa.

Hain tänään lapsivakuutuksen. Huomenna olisikin ollut eräpäivä. Jännä muuten, että pääkaupunkiseudulla hinnat muuta maata korkeammat. Mutta kai ne terveyspalvelumaksutkin on suuremmat.

Pinoja hieman selailin ja painonnoususta ja himoista ollut puhetta. Itsellä ei vaakaa eikä mitään käsitystä painosta. Tammikuun alussa oli noussut 3 kg, mutta maha tuntuu ottaneen oikein kasvuspurtin. Ja makeakin on maistunut.. tuleekohan tyttö?:) Kunnon ruokarutiinit jääneet huonolle muuttamisen yms. takia. Nyt takaisin terveelliseen elämään. Tosi moni tuntui tietävän jo sukupuolen.

Minnikselle myötätuntoa miehen työttömyydestä. On se vaan lohdutonta, kun kokoajan uutisissa irtisanomisia. Monen perheen asiat menevät yhtäkkiä aivan sekaisin. Voimia!

Nyt neitiä herättelemään..

Paukkuvaa pakkaskeskiviikoa kaikille!

Lubina 27+1 ja neiti uhmakas

Vierailija
14/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kestovaippayhdistys Tampereen seutu järjestää keväthulinat vauvaperheille 10.3.2007 klo 12-16. Sampolassa, Sammonkatu 2, Tampere. Mukana kestovaippoja, kantoliinoja, kankaita, imetys- ja lastenhoitotarvikkeita ym. Vaippakirppis ja arpajaiset.

OP

Vierailija
15/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhottava tilanne! Täällä ollaan kuitenkin peukut ja isotvarpaat pystyssä, että pian löytyisi miehellesi töitä! :)

OP

Vierailija
16/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kuten varmaan kaikkia:) Aamu meni taas hössätessä kun kaveri on hakenut mut nyt aina kouluun kun on ollut kylmä ja tänä aamuna se soitti että joutuu itsekin kävelemään kun auto ei lähtenyt käyntiin. No ajattelin sitten polkea, mutta pyörähän ei liikahtanut mihinkään..kaikki ketjut umpijäässä. Minä sitten kävelin. Ja kävelin kotiinkin, ja vielä koiran kanssa puolen tuntia. Kukaan ei voi väittää etten olisi liikkunut:)

Minnikselle ja miehelle paljon tsemppiä!! Toivotaan todella että töitä löytyisi. Positiivista mieltä ja paljon toivoa!!!!

Itsekin murehdin kun tuli päätös että minimirahat olisi kelalta tulossa. No kyllähän mä sen melkein arvasin... Kyllä me pärjätään. Vaikka miehenkään tulot ei häävit ole..pakkohan se on. Onhan muutkin pärjänneet... Positiivista ajattelua tännekin:)

Siivosin kun hullu äsken kaikkia papereita ja kaappeja..monta tuntia.. hullu!! Nyt oon ihan poikki...

Painoa muutkin murehtii.. Mulle on tullut noin 6kg..varmaan jo 7..en oo viikkoon puntaroinut. Mutta olkoot..kyllähän mulle terkka antoi raskaus&ravinto lappuja kun oli tullut toissaneuvolakerralla 880g viikossa.. nyt se on kuitenkin tasaantunut. Ja koska koen muuten olleeni normaalipainoinen, en ota siittä ressiä..

Ja kuten miehelle eilen sanoin: Nyt kun ollaan naimisissa niin saa lihoa, lopettaa meikkaamisen ja pukeutua rumasti. Mies tykkäsi:)))

ÄITIYSPAKKAUS TULI!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tosin se on vielä postissa, mutta haetaan se heti kyllä illalla kun mies pääsee töistä!!!!!!! Tuun viim. huomenna hehkuttamaan mitä sieltä löytyy..oon kyllä käyny vakoilemassa kelan sivulla, mutta on se ihanampi nähdä itse. Ovatko muut saaneet jo pakkauksia? Varmaan viimeviikolla ainakin on tullut kun olin siellä lomalla niin multa jäi välistä.. Kertokaa kommentteja, mitä olitte mieltä?!!!

Nyt pitää alkaa ruoan tekoon..kamala nälkä! Kanakastike..here I come:) Mirage 26+4

Vierailija
17/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi tuli mieleen, että kelan sivuilta voi seurata omia päätöksiä jos on pankkitunnukset. Tosin lomalaiselta menee hermot kun on aikaa kyttäillä ja mitään ei tapahdu :)

MIRMUSKA Minähän jouduin keskeyttämään koulutuksen. Olin raskaassa ravintola-alan tutkinnon suorituksessa. Olen ajatellut tismalleen kuten sinä ja eikä oikein helpota vieläkään, vaikka joka päivä tulee todistetuksi etten siellä mitenkään pärjäis. Nytkin pari päivää supistellut vaikken ole tehnyt mitään.

MARTINA1 Täällä toinen jolla TYLSÄÄÄ! Ois tekemistä, mutta kunto ei anna periksi. Sitten makoilen, syön, luen, syön.. :D

Tosiaan ruoka maistuu ja kiloja on tullu 5kg, lähtökin oli pikkusen liikaa. Jäi piiperolta vaikka täysimetin 6kk ja muuten vuoden ikään. Kuka keksii parhaimman herkun, joka ei lihota? Rahka on aika hyvä. Minä haaveilen nyt laskiaispullista...

Hormoonihirviö täälläkin; annan myrskyvaroituksia harva se päivä, ja eilenkin aamulla ärisin ja totesin miehelle, että tuu tänne niin puren yksintein pään poikki, murr.

Onneksi piipero on päiväkodissa ja saa siellä puuhata ja pääsee ulos, mun kanssa ois aika tylsää. Maaliskuun loppuun jatkaa siellä.

Mulla edelleen supistelee ihan huolella ja aamulla kramppasi taas oikealta puolelta. Vaan mönkiminen on niin vilkasta etten ihan vähässä huolestu. Mutta tuli mieleen, että eihän aatueetu voi syntyä vielä, koska ei sillä ois mitään sopivaa vaatetta, vain paitoja :(

Ihanasti joku puhui meistä prinsessoina :)

rv 24+5

Vierailija
18/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirmuska, koitahan nyt lepäillä ihan hyvällä omalla tunnolla. Muista vaan hoitaa kelan asiat kuntoon, ettet joudu opintotukia takaisin maksella. Mäkin viime raskaudessa urheana mattoja pesin yms. kun ajattelin, että ei tässä nyt sairaana olla. Supparienkin piti neuvolan mukaan kuulua normaaliraskauteen ja varsinkin kaksosraskauteen. Olikin aika pudotus, kun asiat eivät olleetkaan kunnossa. Poikien synnyttyä ja toisen menehdyttyä, olen aika monta kertaa miettinyt, että miksi en kuunnellut sitä omaa vointia. Tällä kertaa olenkin sitten ottanut vahingon takaisin ja ollut todella varovainen. Raskausviikon 10 jälkeen olen ollut 3,5 viikkoa töissä ja loput saikulla, hyvällä omalla tunnolla.

Daim, kiitos tiedosta tuolin suhteen. Pitää kuun loppupuolella katsoa rahatilannetta ja hakea tuoli sitten jos on rahaa.

Minnikselle paljon voimia henkisesti raskaaseen tilanteeseen. Meilläkin viime raskauden aikana mies jäi työttömäksi, mutta sai sitten töitä ja asiat järjetyi, mutta muistan kyllä, että se epävarmuus oli tosi kurjaa. Toivottavasti teillä nyt pian lykästäisi. Lainojen kanssa rahahuolet tuntuu jotenkin vielä raskaammalta.

Mielialasta täällä on ollut juttua. Mä en ole saanut mitään hepuleita juurikaan. Tai en ainakaan myönnä ;) Mutta itkuisempi olen kyllä ollut. Tuntuu, että joka päivä on Hesarissakin jotain ikävää lapsiin liittyvää ja minä poraan täällä. Onneksi täällä kotona en näe mitään kauhulööppejä.

Painosta oli myös juttua. Mulla ei nyt raskausaikana ole paino noussut liikaa. Viime viikon punnituksessa 5,5kiloa raskauden alusta. Mulla nousi kuitenkin paino viime vuoden aikana, ennen raskautta 7-8 kiloa ja se jotenkin on masentanut. Kun tiesin, että yritetään vauvaa, niin en niin välittänyt ulkonäöstä ja kun kuukausia meni ilman tärppiä, niin aina oli joku hyvä tekosyy herkutella eli lohtusyömistä. Eli mulla oli ylipainoa jo ennen tätä raskautta. Vähän kanssa huolestuttaa, että miten kaikki lähteen pois imetyksen jälkeen. Toivottavasti voisi edes imettää, jotta se veisi vähän energiaa. Kai se sitten jossain vaiheessa. Mä toivon myös, että tämä saikku ja herkuttelu täällä kotona ei ala kasvattaa painoa ihan hillittömästi nyt raskauden loppuaikana.

( . ) Olin tänään siellä lääkärissä. Kaikki oli hyvin. Kohdunsuu tiukasti kiinni ja vauva vastasi viikkoja. Ihanaa! Ihan kivi vierähti sydämeltä. Oli ihanaa kun mieskin oli mukana. Miehestäkin oli mukava nähdä vauva ekan kerran ultrassa. Varmaan tämä raskaus alkaa konkretisoitumaan hänellekin. Mies sanoikin odotustilassa, että vasta eilen hän todella oivalsi, että kohta ollaan ihan uudessa tilanteessa taas täällä kotona, kun meitä onkin neljä. Pikkuhiljaa hänkin alkaa päästä siis sisälle tähän raskauteen :)

Lääkäri lupasi kirjoittaa sairaslomaa nyt loppuun asti ja B-lausunto tulee sitten kotiin perästä päin. Mies vaan oli tässä kohdassa vähän pihalla ja autossa hän sai minutkin epäröimään, että lupasiko se lääkäri nyt todella laittaa saikkua loppuun asti. Mutta mielestäni siis lupasi. Seuraava kontrolli on jo reilun kahden viikon kuluttua perjantaina. Kai nyt alkaa olla viikkoja sen verran, että seuranta otetaan jo Naikkarillakin ihan tosissaan. Itse olin ajatellut, että jos nyt on kaikki kunnossa kohdunsuulla, niin varmaan en enää pääse Naikkarille seurantaan tai vasta pitkän ajan kuluttua.

Ah, olo on nyt tosi helpottunut. Kai tässä uskaltaa jo kohta jotain vauvalle ostaakin.

Tänään tajusin, että miehellä on ylimääräinen toppatakki tuolla kaapissa. Hän ei tykkää käyttää sitä, kun on kuulemma liian kireä kainaloista autolla ajaessa. Kokeilin sitä äsken ja sehän oli oikein hyvä, varsinki näillä pakkasilla. Alkoi jo kaikki nuo muotoon ommellut naisten takit jo vähän ahdistamaan. Tai omat takit on vielä ihan hyvät ohuen paidan kanssa, mutta villatakin kanssa ei ole mitään toivoa saada kiinni. Ja se kaikkein lämpimin takki on jo auttamatta ihan liian tiukka. Olipa mukava, kun löysin tuon miehen toppiksen. Lähden nyt koeajamaan sitä, kun pitää lähteä poitsu hakemaan tarhasta :)

Laru rv 24+0 (maaginen 24 viikkoa on siis tänään täynnä, jee!)

Vierailija
19/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas taas hurjasti tekstiä.. huh! :)

Tuli tuossa äsken rehkittyä pojan kanssa, siivottiin yhdessä.

Pyyhittiin pölyt, imuroitiin ja luututtiin lattiat. Nyt ansaittu lepotauko!

Poju kattoo Puuha Peteä ja äippä koneella. ;) Kohta voikin mennä sitten syömään.

Mies on ollut ihan täpinöissä eilisen ultran jälkeen ja höpöttää masulle typykästä ja tipusesta jne.. :D Ihana! <3

Daim: Älähän huolestu tuosta painosta niin hirmusesti! Eiköhän tuo painosi ole kumminkin ihan rajoissa noussut! Ja kerkiihän sitä sitten vauvan synnyttyä pudotella. Ja vauvan kanssa touhutessa se paino tippuu huomaamattakin. :) Tuossa vielä linkki josta saa vähän osviittaa tuosta painon noususta: http://www.lastenporssi.fi/?selected=rp

Itseänikin kyllä hirvittää tässä raskaudessa paaaljon enemmän tuo painon nousu. En ole ainut ilmeisesti jolle nuo herkut maistuu.. JOKA PÄIVÄ! ;D

Paino noussut kumminkin suhteellisen vähän tähän mennessä. Tai viime neuvolakäyntiin mennessä oli tullut (rv22+2) tasan +3kg. (lähtötilanne 170cm/64,3kg) Ja vaakaa ei omisteta, joka on kyllä hirmu hyvä. Ei tarvii siinä pomppia! :)

Kiva kuulla etten ole ainut hormoonihirviö! :D Voi ukkoparat.. ;)

(laitan sen piikkiin että tyttöä odotan..)

almaeinon mies tunsi potkut ekaa kertaa! Onneks olkoon. :)

Minnis80: Toivottavasti miehesi saa äkkiä toisaalta työpaikan. Kurjaa tuommoinen. Esikoisen odotuksen loppupuolella mies sai kenkää.. eikä olisi voinut pahempaan aikaan sattua. :( Onneks pääs pian uuteen paikkaan! Paukut pidetään täällä pystyssä.

lubinalle onnea uuteen kotiin! :) Älähän liikoja rehki.

Larulla oli hyviä kuulumisia lääkäri käynniltä! Hieno homma. :)

Mirage84: Mekin meinataan sinnitellä minimiäippärahalla (tai siis eihän se mun haluamisistani ole kiinni :D) Mutta hyvin sitä toimeen tulee.. tuli esikoisenkin aikana. Ei ne pienet tulot vaan pienet menot.. ;)

Meillä on pakkasrajana n.-20c. Riippuu kans sit ihan tuulesta. Tänään käytiin puistossa sisällä leikkimässä ja huomennakin olis aikomus mennä. :) Pääsee askartelemaan pojun kanssa. (=äiti askartelee ja poika levittää leluja :D)

Ihanaa, tänään pääseekin vielä katsomaan vauvan dvd:n.. tulee isä käymään! :) Jee.

Noniin.. jätetääs muillekkin tilaa. Heippa ja illanjatkoja!

t:tiitiäinen, poika 2v1kk ja Oiva rv 24+1

Vierailija
20/25 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni ihan hermot! Yöpuku ollut nyt 3 yönä märkä, kun kertis falskannut.

Poju on nyt n. 12 kg ja iltasella juo pari desiä maitoa ennen nukkumaan menoa, vaikka vaihtaisin vaipan ihan vähän ennen nukkumaan menoa, ei auta! Yövaippana käytetty pampperssin active fittiä sitä 5 kokoa, pitäs riittää 16 kilosellekkin!

Joten minä ajattelin jos kokeilis kestovaippaa. Mikä siis olisi hyvä, yövaippa, tosi imukykyinen?

Taskuvaippa varmaankin, mutta mikä merkki ja malli on hyvä pitkälle ja hoikalle pojalle?

Auttakee :)

Taas PATE = OP