Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pettäjä jättäjä mukaan rakenneultraan?

Vierailija
14.08.2024 |

Noniin. 10v avoliittoa takana, lasta vuosi yritettiin. Tärppi kävi toukokuussa ja nyt rv 20 käynnissä. Miehen kans melko tavallinen suhde takana, tavallisia kriisejä, jonkun verran vaikeita jaksoja/yhteys ollut kadoksissa. Kuitenkin talo ostettu 2v sitten ja nyt tämä lapsiasia. Kesäkuussa mies meni jotenkin oudoksi, ja heinäkuussa tilanne eskaloitui niin että mies alkoi viettämään aikaa iltaisin töissä ja kaveria auttamassa. Oli myös jonkun verran kaverilla yötä, koska halusi tukea hankalassa tilanteessa olevaa kaveriaan. Me oltiin juhannuksena ihan normaalisti reissussa ja kaikki oli ihan tavallisesti. Koko heinäkuun mies oli omituinen, hoki että ahdistaa kaikki. Tietenkin luulin, että kyse isyydestä (hänellä itsellään erittäin haastava/olematon isäsuhde). Sain kuitenkin kakistettua miehestä 1kk omituisen käytöksen jälkeen, että hänelläpä onkin uusi rakkaus. Olivat baarissa tavanneet ja tuolloin n. 4 vkoa tapailleet. Mies tokaisi heti, että on täysin rakastunut. Nyt pari viikkoa tuon jälkeen mies jo jätti minut ja oleilee uuden naisen luona, jolla 3 pientä lasta. Nyt eron jälkeen mies tuonut suhteemme epäkohdat esille, kuten; minulle on ollut vaikea puhua mutta uudelle helppoa, ei ole yhteisiä mielenkiinnon kohteita (ei pidä paikkaansa) ja monenlaisia muita kummallisia juttuja. On käyttäytynyt nyt tylysti ja kylmästi minua kohtaan. Haluaa olla lapsen elämässä ja osallistua ultraan ja synnytykseen jos niin haluan. 

Olen todella järkyttynyt kaikesta tästä. Koko meidän elämä ja kaikki meni roskiin ihan hetkessä. Ollaan molemmat juuri 30 vuotiaita, työssäkäyviä ja ajatellut ettei meille/minulle kävisi ainakaan näin. Miten ihminen muuttuu silmänräpäyksessä ihan eri ihmiseksi? Ottaisitteko tämmöstä ihmistä mukaan raskausaikaan ja kaikkeen? Miten mies osallistuu vauva vuotena kaikkeen ja luo isäsuhdetta jos meidän välit meni tämmöseksi? Nyt pitäisi talon myyntiä ja kaikkea alkaa suunnittelemaan. Minulle jää koira ja vauva, miten ihmeessä sitä selviäisi vaikkapa kerrostalossa tämmösellä kokoonpanolla? 

Pettäjä jättäjä mukaan rakenneultraan?

Vaihtoehdot

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun kehosi, sinun päätöksesi. Miehen pitää käyttäytyä niin kuin oikea isä, jos haluaa osallistua. Eikä isä petä raskaana olevaa lastensa äitiä. 

Vierailija
22/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaisten miesten jälkeläisille on olemassa valtion järjestelmät ja laitokset. Sinne vaan pentu muun roskan sekaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo synnytys on kyllä jo sen mittaluokan stressaava tapahtuma, että tuskin kukaan sinua syyllistää, jos et sinne ota isää mukaan. Jos kuitenkin otat, niin pidän sitä melkoisena sankaritekona ja iso kunnioitus.

Paskaako sinne ottaa sellaista miestä joka kuitenkin ajattelee sitä uutta naista

Eiköhän se mies synnytyksen ajan pysty keskittymään lapsensa syntymään. Se on kyllä aika vaikuttava tapahtuma isänkin näkökulmasta, kun näkee minkälaisen kärsimyksen sekä äiti että lapsi joutuvat kokemaan ennen kuin ensimmäiset itkut parkaistaan. Ehkä sitä lastaan jopa arvostaa enemmän, kun on se tohinan omilla silmillään todistanut.

Mutta kuten sanottua, en syyttäisi äitiä ollenkaan, jos hän ottaisi tukihenkilökseen jonkun toisen jonka seurasta saisi enemmän turvaa siihen vaikeaan hetkeen.

Vierailija
24/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo synnytys on kyllä jo sen mittaluokan stressaava tapahtuma, että tuskin kukaan sinua syyllistää, jos et sinne ota isää mukaan. Jos kuitenkin otat, niin pidän sitä melkoisena sankaritekona ja iso kunnioitus.

Paskaako sinne ottaa sellaista miestä joka kuitenkin ajattelee sitä uutta naista

Eiköhän se mies synnytyksen ajan pysty keskittymään lapsensa syntymään. Se on kyllä aika vaikuttava tapahtuma isänkin näkökulmasta, kun näkee minkälaisen kärsimyksen sekä äiti että lapsi joutuvat kokemaan ennen kuin ensimmäiset itkut parkaistaan. Ehkä sitä lastaan jopa arvostaa enemmän, kun on se tohinan omilla silmillään todistanut.

Mutta kuten sanottua, en syyttäisi äitiä ollenkaan, jos hän ottaisi tukihenkilökseen jonkun toisen jonka seurasta saisi enemmän turvaa siihen vaikeaan hetkeen.

Ei missään olosuhteissa negatiivista energiaa synnytykseen. Petturimies ei kuulu sinne pällistelemään rlämän suurinta ihmettä. Huonoin mahdollinen ajatus koskaan tuoda tuollainen hyväksikäyttäjä ja katkera kusipää synnytykseen

Ota äiti, tai joku joka RAKASTAA SINUA. Mies on vihoviimeinen kusipää ketä sinne haluat

Vierailija
25/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee niin kuin itsestäsi tuntuu parhaalta. Jos haluat miehen mukaan, ota - jos et, älä ota. Vauvan voinnista kertoisin, mutta neuvolat, ultrat ja synnytys ovat kuitenkin enemmän naiselle henkilökohtaista aluetta kun vauva naisen kohdussa kasvaa, joten en ehkä kokisi mukavana että mies olisi niissä mukana. Ja on hyvä että voit kertoa neuvolassa avoimesti voinnistasi, ilman että mies on kuulemassa.

Uusperhekuvio on aika haastava, jos siihen lähdetään niin, että ex on raskaana. En usko että miehen uusi suhde tulee kestämään. Jos jotain hyvää haluaa tilanteesta etsiä, niin ainakin mies saa kokemusta lapsista ennen teidän lapsen syntymää. Hyvä että mies on kiinnostunut isyydestä, sillä muuten saattaisit olla tulevaisuudessa totaali-yh ja se on raskasta. Vauvaa ei tarvitse antaa miehen uuden perheen luokse, vaan mies voi käydä olemassa vauvan kanssa sinun kotonasi ja viedä vauvaa vaikka ulos kävelylenkille vaunuissa.

Tsemppiä joka tapauksessa! Selviät kyllä.

Vierailija
26/32 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, miten edes kehtaa? Toivon, että tämä on lahjakas pr0v0. Ei kukaan mies voi olla niin urpo.

Näitä tapahtuu. Itselle kävi myös. Mies petti raskausaikana ja tuli vaan hakemaan vauvaa. Toinen nainen juonessa mukana, piti pimppaa lämpimänä miehelle ja vauvalle

Ihan oikeasti, hyvien naisten ei tule sekaantua tällaiseen saastaan. Jos vahinko on päässyt tapahtumaan, peskää kätenne välittömästi. Lapsesta luopuminen on kirpeää, mutta se on välttämättömyys. Niin kauan kun tätä saastaa paapotaan ja ruokitaan, se lisääntyy. Parempi varmistaa, että tekevät sen omassa suljetussa tilassaan. Petturimies ja vamppi, samaa sarjaa. Kadulle vaan

Minäkin liityn tähän seuraan. Voisinpa sanoa että petturimies ja vamppi. Minut vielä pa-iin ja tein abortin joten olen nyt saanut kokea että eipä mies poistunutkaan elämästäni vaan tässä yhä roikumme - ainakin minä ja vastentahtoisesti. Aivan käsittämätöntä itselleni ja en ihmettelisi jos molemminpuoleista. Kosintaan sanoin ei. Jos tulisi takaisin nyt tämän päälle eletyn elämän jälkeen niin näyttää siltä että en sanoisi ei tällä kertaa. Aika vähäistä miten ihminen itse voi asioihin vaikuttaa. Hassuja nämä jutut joissa tehdään abortti ja sitten halutaankin uusi lapsi saman partnerin kanssa. Abortti jättää sellaisen tyhjiön mistä tarttis puhua mutta ihmiset eivät puhu. Koko abortti-juttu on niin hirvittävä kokonaisuudessaan ja en ihmettelisi että naiset jotka nyt voivat tehdä sen muka niin helposti pillereillä ovatkin 'ongelmissa' kun saavat jonkun muun lapsen tai jäävät lapsettomiksi. Voiko abortti koskaan olla sama kuin keskenmeno jossa on joku vika jota ei voitu estää. Entisajan abortit todella olivat väkivaltaa sikiötä kohtaan ja sen kertoo jo menetelmän nimi 'kaavinta' mutta voiko pilleriaborttia koskaan kuitenkaan verrata keskenmenoon - uskokaa tai älkää niin näissä lapsiasioissa on myös jonkunlainen 'hengellisyys' läsnä ei se ei ole vaan joku soluklimpin poisto kehosta vaan kyseessä on ihmisen alku jolla on täysi ja oma DNA: 1/2 mieheltä + 1/2 naiselta eli ihminen... pelkkä siittiö tai munasolu ei ole ihminen vaan sukusolu. 

Vierailija
27/32 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse haluat? Pystytkö ajattelemaan selkeästi vai oletko vihan sokaisema? 

Mikä on lapsen paras? 

Mitä vaihtoehtoja sinulla on? Lapsen isä kokonaan pois kuvioista? Isä osittain mukana? Isä täysin mukana alusta asti? Muita? Onko mahdollista esim. että lapselle ei ole nimetty isää, mutta annat mahdollisuuden exällesi osallistua lapsen hoitoon? Jos osallistuu ihailtavasti ja on hyvä isä, niin voisi nimetä isäksi. Jos ei ole hyvä isä ja ei osaa laittaa lasta ja hänen etuaan ensimmäiseksi, niin helpompi sysätä syrjään. 

Vierailija
28/32 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Kiitoksia kaikille tosi hyvistä kommenteista ja ajatuksista, tämän kaiken paskan keskellä, jossa itse vielä ihan shokissa oon. Jollailailla iso osa kommenteista laitto jopa hymyn huulille. Mies hakee ensi viikolla talostamme viimeiset tavarat ja se on sitten siinä. Rakenneultra olisi viikon päästä. Tällä hetkellä tuntuu, etten miestä sinne ota enkä synnytykseen. Tyly käytös minua kohtaan viime viikkoina ja salasuhteen aikana on jotain tosi paskaa, mitä ei varmaan anteeksi voi antaa. Toiseen rakastumisellehan ei varmasti mitään voi, mutta asiat olisi pitänyt hoitaa paremmin eikä puheissa olla töykeä. Miehen mielestä meidän ei tarvitse jatkossa olla mitään kavereita. Hankalahan se on siinä tapauksessa vauvaa tulla minun kotiini sitten katsomaan jos ei käytöstään korjaa. Paskalta tuntuu, kun suhdetta alettiin mollaamaan eron jälkeen eikä epäkohtia tuotu esille vaikka silloin kun lasta vuosi yritettiin. Oon tällä hetkellä vihan ja katkeruuden sokaisema, pitää jatkaa käyntejä tuolla kriisikeskuksessa josko saisi tässä ajatuksia selkenemään. 

Vierailija
29/32 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI

Menkööt hevon vidduun.

Vierailija
30/32 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies on sika ja sinä häntä vihaat, on hän silti aina sinun lapsesi isä. Älä yritä estää isää tapaamassa lastaan. Koita muutenkin pitää asialliset välit isän kanssa, vaikka kuinka ärsyttäisi. Ihan vaan lapsen kannalta. 

T. Riitaisan eron ja koko lapsuus eronneiden vanhempien puolin ja toisin haukkumista kuunnellut.

Vierailija
31/32 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirvittävä tilanne, mutta elämä harvemmin menee kuten on olettanut. Teilläkin ollut vaikeita aikoja ja kommunikointi hukassa, jolloin väliin on helppo kolmannen tulla. Tyypillinen tapaus. Olisi pitänyt mennä ajoissa pariterapiaan, mutta jos yhteys on poikki, on sitä vaikea vaatiakaan.

Jos hän haluaa kuitenkin olla isä ja auttaa lapsen kanssa niin ei sitä häneltä tule kieltää. Sanelet itse säännöt tyyliin että ne tapaamiset tosiaan ekana vuonna vain lapsen kotona ja muista pitää huoli etyä pääset myös omiin harrastuksiisi. Kyllä se aika pian huomaa myös miten kuluttavaa se pikkulapsiarki on varsinkin kolmen kanssa ja heidänkin rakkaus loppuu nopeasti. Toki tollaisen tempun jälkeen sinäkään tuskin häntä enää takaisin otat.

Vierailija
32/32 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Ei tietenkään ole tarkoitus estää näkemästä lasta, laitontahan se olisi. Hankala vaan tuo vauvavuosi, kun vauva minussa kiinni ja pitäisi vittuileva ihminen päästää omaan kotiini. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi