Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yli 60 vuotiaat naiset kutsuu 30v naista tytöksi?

Vierailija
14.08.2024 |

Outoa??

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa on tuo, vähättelyä.

No kyllä vaan Tampereen seudulla sanotaan kaikille että moro likka eikä ole tiatooka mistään tuommoisista woketussyytöksistä. Ei ole vähättelyä eikä mitään väkivaltaa, vaan päinvastoin lämminsydäminen tapa. 

Vierailija
22/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin kutsutaan töissä hoivakodissa monesti pojaksi vaikka ikää jo 42v ei se kyllä minua haittaa yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai, me puhutellaan meitä omanikäisiäkin tytöiksi. Hirveetä :D

No jossain tilanteissa kai ok, mutta esim aloitin uudella työpaikalla ja minut esiteltiin kerran "tyttösenä" muille. Nainen ei kyllä tiennyt ikääni, mutta mistä teki tuollaisen oletuksen? Olin päälle 30v.

Vierailija
24/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti me vanhemmat naiset kutsumme toisiammekin tytöiksi. Emme sillä mitään pahaa tarkoita. Pitäisi tietysti skarpata, kun puhutaan muista kuin ihan lähipiiristä. Hyvä, että toit asian esiin.

Vierailija
25/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kutsuu mummot työpaikalla tytöksi ja olen 46 :)

Vierailija
26/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henkistä väkivaltaa on tuo, vähättelyä.

Mitähän ne tekee, jos alan kutsumaan niitä takaisin tytöksi? :D

Tytöttely? Olisipa virkistävää. Olen toki myös mummo mielelläni, rakastan tätä ikää ja sen tuomaa vapautta. Aviomies on ajalta, kun olin oikeasti nuori ja hehkeä. Vanhennuttu yhdessä, rakastan. T. 60+ v.

Vierailija
27/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti me vanhemmat naiset kutsumme toisiammekin tytöiksi. Emme sillä mitään pahaa tarkoita. Pitäisi tietysti skarpata, kun puhutaan muista kuin ihan lähipiiristä. Hyvä, että toit asian esiin.

Ok tyttö

Vierailija
28/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu täysin asiayhteydestä onko kyse negatiivisesta tytöttelystä, pitää osata vähän tulkita

Vierailija
29/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua saa kyllä sanoa tytöksi tai tädiksi. En pidä loukkaavana. 

Vierailija
30/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on ihanaa, kun minua kutsuvat 60-90v naiset tytöksi, vaikka olen kolmekymppinen. Se saa minut tuntemaan itseni vielä nuoreksi ja etten olekaan ihan rupsahtanut vielä. 

Vierailija
31/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tämäkin joku ikä-asia. Nuorempana tytöttely kuulostaa alentavalla ja sitten jossain vaiheessa se kääntyy positiiviseksi. Töissä saatan kysyä kyllä kuka se uusi tyttö on jos hän on paljon nuorempi mutta kollegaa en kyllä tyttösenä esittelisi.

Vierailija
32/38 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on ihanaa, kun minua kutsuvat 60-90v naiset tytöksi, vaikka olen kolmekymppinen. Se saa minut tuntemaan itseni vielä nuoreksi ja etten olekaan ihan rupsahtanut vielä. 

miks 30v olis rupsahtanut... ?

Vierailija
33/38 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska se on vähättelyä. Haluavat näin kiertoteitse haukkua. Miehet on "tytötellyt" naisia aina.  

Ei se todellakaan ole aina vähättelyä. Se on monelle ihan vaan tapa ja he saattavat siinä samalla kutsua itseään myös pojiksi. Tietysti on tilanteita, joissa saatetaan osoittaa väheksyntää, mutta sitä kuulee sekä miehiltä, että naisilta. Ihan kuten setää, tätiä ja rouvaa saatetaan käyttää halveksuen. 

Vierailija
34/38 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos nuorempi kimittää ja kikattaa. Ja toinen on vain että "lapsi siinä". Mitäs sitten. Ei kai korkealle äänelle voi mitään. Ehkei tietysti kannata kikattaa joka paikassa.

Vierailija
35/38 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kolmikymppiset naiset nimittelevät 60-vuotiaita tuntemattomia naisia mummoiksi ja tädeiksi?

Vierailija
36/38 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni kutsuu kaikkia miehiä pojiksi :D Riittää että on mies, niin isäni sanoo: "mitäs tuo poika nyt tuohon meni parkkeeraamaan" tms

Vierailija
37/38 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei s aatana. Aikuista naista tytöksi kutsuminen on sama kun haukkuis h uoraksi!

No voi että, just sanoin mun kummitädille (78v), että mennääs me tytöt sieneen sillä aikaa kun pojat (mieheni 42 v ja veljensä 39 v) korjaa aidan. Enpä tajunnut huo rittelevani.

Vierailija
38/38 |
15.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuule silleen, että kun elää vanhaksi kaikki nuoremmalta näyttävät ovat tyttöjä tai poikia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä