Tutkijan raaka väite Manseista: joka toisessa kodissa asuu "komeroitunut"!
Joka toisessa tamperelaiskodissa asuu kotiinsa koteloitunut, komeroitunut, henkilö. Kotiloituneet henkilöt elävät nettipalstoilla käymättä ulkona, tosielämän ihmiskontakteja heillää ei ole. Robotit tuovat ruuan kotiloituneille, netissä elävät, sanooo tutkija!
https://www.is.fi/tampereen-seutu/art-2000010630890.html
Kommentit (27)
Jokaisella on varmasti yksilöllinen syy mutta mikä se juuri sinun kohdallasi on?
Keskustelu saattaisi auttaa ymmärtämään kaikkia mutta myös erilaisuutta.
Mitä mä duunis, viihdyn hiton hyvin himas!
Tampereen sielun henkeen kuuluu erakoituminen ja komeroituminen.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mä duunis, viihdyn hiton hyvin himas!
No se on pakko viihtyä siellä kotosalla tässäkin kohdassa. Hiton kallista liikkua omasta huoneestani ulos.
Mä olen tällainen. Olin jo koulussa se luuseri, jonka pari kukaan ei halunnut olla. Ei ole perhettä eikä kukaan tunnu haluavan olla kanssani vieläkään. Työelämässä myös paljon kiusaamista. Mieluummin olen kotona sen ajan kuin voin kuin ihmisten nöyryytettävänä ja alistettavana. Työhän minulla on sellainen, että joudun sinne fyysisesti menemään, mutta muuten olen kotona.
Onneksi Tampereella on kaunista ja mukavaa myös ulkosalla. Liikkuminen on terveellistä ja tekee keholle sekä mielellekin hyvää.
Pitäisikö heidän hillua kaduilla, ostarilla, virastossa ja pihoilla sitten koko päivän, ja palaa auringossa tai jäätyä pakkasessa, jos eivät saa kotonaan olla? Ei kerrostalomassa ja ilmansaastemassa salli aina kaikille ulkoilua pitkiä aikoja, samoin autoliikenne on ihan hullu. Melua, hälyä. Miksi aina juuri Tampere, miksi ei muualla, onko sossulaksi tullut pelkästään.
Tre on vilkas kulttuurin ja iltarientojen tyyssija. Komeron ovi auki ja ulos elämään!
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Tampereella on kaunista ja mukavaa myös ulkosalla. Liikkuminen on terveellistä ja tekee keholle sekä mielellekin hyvää.
Olet väärässä. Ei ole kaikki paikat kauniita ja moni alue on täynnä asutusta, ei lainkaan tilaa välissä.
Kaveristani tuli tällainen. Ihmettelin sitä kovasti mutta nyt koronan jälkimainingeissa huomaan olevani melkein samanlainen.
Vierailija kirjoitti:
Tre on vilkas kulttuurin ja iltarientojen tyyssija. Komeron ovi auki ja ulos elämään!
Kyllä onkin. Voi vain kulkea pitkin kaupunkia ja ihastella ihmisiä kuten elämääkin. Mukava olla ja elää rauhassa kuitenkin enimmäkseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Ei ole kaikki paikat kauniita ja moni alue on täynnä asutusta, ei lainkaan tilaa välissä.
Aina on paikoittaisia eroja mutta kaikessa on aina jotakin kiintoisaa, jos tykkää.
Monet ovat vailla kavereita joitten kanssa tehdä asioita.
Tunnen yhden. Jonkinlainen sosiaalinen pelko aloitti tämän vuosia sitten, mutten ymmärrä miksi rajoittaa elämäänsä nykyäänkin.
Entä sitten. Kotona on hyvä olla. Erakotkin saavat olla mitä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen yhden. Jonkinlainen sosiaalinen pelko aloitti tämän vuosia sitten, mutten ymmärrä miksi rajoittaa elämäänsä nykyäänkin.
Ajan kanssa nämä kyllä helpottaa, vaikeampaa niille joita se veri vetäisi ulos sekä elämään yhdessä muiden kanssa. Prosesseja täytyy käydä väkisinkin läpi, ymmärrystä nyt jo tässä kohdassa.
Aloittajalla on vaikeuksia sisälukutaidon kanssa.
Tuo asiaa tutkinut sanoi, että joka toisessa kerrostalossa asuu ns. komeroitunut.
Ei joka toisessa kodissa. Tuommoinen muutama kymmenkertainen virhe.
Mihinkäs sitä kotoansa lähtisi.