Arvatkaapa syy, miksi keski-ikäisiä naisia sanotaan vaikeiksi töissä yms. Minä tiedän.
Kokemuksesta. Toki hormonien heittelyllä on osuutensa mutta myös sillä, että usein nuorena ja kilttinä nielet kaiken, joustat työelämässä loputtomiin jne. Siedät epäoikeudenmukaisuuttakin ja oman ikäpolveni naiset ovat vielä sietäneet rasvaisia juttuja parikymppisinä työntekijöinä 90 -luvulla, kun härskit äijät pitivät valtaa ja puhuovat mitä puhuivat, joskus lääppivätkin.
Nyt riitti, kukaan ei hypi enää nokalle. Ei äijät, ei kollegat, ei myöskään kaikkitietävät nulikat. KIvoille olen kiva ja ystävällisille ihmisille ystävällinen, muuta saavat painua hevon veehen. Ugh, olen puhunut.
T. Lohikäärme
Ps. Ja turha tulla haukkumaan mummoksi ja ylvästelemään nuoruudella, se on silmänräpäyksessä ohi, trust me.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Olen vanha ja väsynyt mies. Riidalla ja vastakkain asettelulla ei päästä minnekään. Riidan haastaminen on edelleen vastenmielistä.
Kuka täällä on riitaa haastanut?
Meissä keski-ikäisissä naisissa on niitä, joilla on vahvana se kiltti tyttö ongelma. Kun on riittävästi elämänkokemusta niin huomaa että sen roolin voi heittää romukoppaan eikä aina tarvitse olla kiltti. Ja tämä ei tarkoita mitään riidan haastamista, kiukuttelua tms. vaan ihan vaan oikeutta sanoa ei asioihin joita on joutunut nuorempana kuuntelemaan tai tekemään. Tai ei ehkä olisi joutunut, jos ei olisi ehdollistettu sille kiltit tytöt roolille olla kynnysmattona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vanha ja väsynyt mies. Riidalla ja vastakkain asettelulla ei päästä minnekään. Riidan haastaminen on edelleen vastenmielistä.
Kuka täällä on riitaa haastanut?
Jos ei, niin aina parempi.
Keski-ikäinen nainen ei enää suostu kynnysmatoksi ja potkittavaksi, Mukavat ihmiset saavat heiltä hyvää kohtelua, mutta he osavat jo pitää puolensakin. Sehän ärsyttää monia, koska naiselle hyväksytään vain myötäilijän rooli. Tiukka mies on jämäkkä johtaja. Tiukka nainen on vain ärsyttävä akka. Onneksi vanhempi nainen viis veisaa muiden hyväksynnästä ja osaa vaatia oikeudenmukaisuutta.