Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein hammaskiven poistoon ? Suu kuin sontatunkio

Vierailija
14.08.2024 |

Suu löyhkää kuulemma kuin sontatunkio mutta Vantaalla ei pääse hammaskiven poistoon.Yksityisellä maksaa 150e ja ei mitenkään ole varaa.Kuinka usein hammaskiven poistoon pitäisi mennä ? Olen käynyt muistaakseni 6 vuotta sitten.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sinulla sähköhammasharja? Ja putsaa hammasvälit hammsväliharjalla tai hammaslangalla päivittäin. Älä säikähdä jos tulee verta, verenvuoto loppuu pian.

Vierailija
62/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi olla myös proppuja nielurisoissa. Ne haisee tyrmäävän pahalle.

Minulla pullahtelee niitä esiin. Miten ne saa pois?

Joillakin auttaa maitotuotteiden vähentäminen. Voit myös kurlata kurkun aamuin illoin hammaspesun lisäksi. Proppuja voi pullautella itse poiskin, mutta liika sorkkiminen voi aiheuttaa nielutulehduksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sinulla sähköhammasharja? Ja putsaa hammasvälit hammsväliharjalla tai hammaslangalla päivittäin. Älä säikähdä jos tulee verta, verenvuoto loppuu pian.

En ole se jolta kysyit mutta mulle ainakin just suuhygienisti vakuutti että toisille vaan kertyy vaikka kuinka toimis oikein.

Vierailija
64/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä puhutaan kehoerityksestä.Mitä se meinaa?

Vierailija
65/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä sitten harjaa liikaa. Hampaan pinnat kuluvat jos hinkkaa liian innokkaasti. Varsinkin hampaan kaula eli se sivu siinä ikinen vieressä.

Vierailija
66/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammaskivi ei haise, ientulehdus kylläkin.

Hammaskivi lisää ientulehdusta.

Vierailija
67/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se siihen hajuun vaikuta.

Kyllä vaikuttaa.

Vierailija
68/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene jonottamaan kunnalliselle. Itse käyn hammaskiven poistossa 1-2 kertaa vuodessa. Vähempi riittäisi jos muistaisi putsata hammasvälit useammin.

Vierailija
69/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan kehoerityksestä.Mitä se meinaa?

Keho on kuin suodatin ja päästää läpi eritteitä kuten hikeäkin esimerkiksi. Keho toimii luonnollisesti niin että se puskee uloskin eritteitä ja limakalvotkin toimivat omalla tavallansa. Limakalvotkin myös uudistuvat. Monetkaan eivät ymmärrä että keho myös kuorii itseänsä. 

Vierailija
70/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole se jolta kysyit mutta mulle ainakin just suuhygienisti vakuutti että toisille vaan kertyy vaikka kuinka toimis oikein.

Kyllä, hän oli täysin oikeassa. Voit luottaa tähän tietoon.

Vierailija
71/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira käy kerran vuodessa ja ihmiset 2 kertaa vuodessa. Itse maksetaan /Tekniikan akateemiset Espoosta

Hyi ettekö te lankaa hampaitanne? Kävin juuri tarkastuksessa eikä ollut lainkaan hammaskiveä. Vuosi edellisestä poistosta. 

Minulla taas lankaus lisäsi tuotantoa. Tätä on ihmetelty mutta sellaista se on.

Kannattaa opetella oikea lankaustekniikka. Lankaa liikutetaan 45 asteen kulmassa kahden hampaan välissä, ei piikkisuoraan hampaan välin suuntaisesti. Jos sinulla on lankain, niin sama juttu. Ja lankainta pitää vaihtaa muutaman päivän välein, lanka joka kerta uusi.

Hampaiden lankaaminen ainakin kerran päivässä JA pesu kahdesti.

Vierailija
72/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä koira käy kerran vuodessa ja ihmiset 2 kertaa vuodessa. Itse maksetaan /Tekniikan akateemiset Espoosta

Miten tämä mielestänne auttoi alkuperäistä viestinlaatijaa?

Vierailija
73/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hammaskivi ei haise, ientulehdus kylläkin.

Hammaskivi lisää ientulehdusta.

Ei automaattisesti ientulehdusta vaan lisääntyessään se lisää ientulehduksen riskiä. Kaikki punerrus ei ole heti tulehdusta vaikka jos olemme oikein tarkkoja niin se on niin. Asiasta vain saa helposti väärän mielikuvan. Pienimuotoiset tulehdukset tai tulehduksellisuudet paranevat täysin itsestään, tämä on täysin normaalia kehon toilintaa.

Vierailija
74/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolen vuoden välein minun pitäisi käydä. Saas nähdä miten käy kun hoitotakuuta on pidennetty. Ennen sain heti ajan kun soitin. Nyt olen vain jonossa. Se oikeasti veetuttaa, koska minulla on retentiolangat ja erikoishammaslääkärin käsky on että puolen vuoden välein on pakko käydä suuhygienistillä.

Vierailija
75/75 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hammaskiven poisto miellyttävämpää, jos se tehdään ultraäänellä? Se pelkällä raapimella tehtävä poisto on ainakin kidutusta.

Ikeniin voi pyytää puudutteen, siitä tulee pieni lisämaksu. Ultraääni on miellyttävämpi, mutta kaikki eivät käytä sitä ja sillä ei välttämättä pysty poistamaan kaikkea plakkia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi