Kuinka usein hammaskiven poistoon ? Suu kuin sontatunkio
Suu löyhkää kuulemma kuin sontatunkio mutta Vantaalla ei pääse hammaskiven poistoon.Yksityisellä maksaa 150e ja ei mitenkään ole varaa.Kuinka usein hammaskiven poistoon pitäisi mennä ? Olen käynyt muistaakseni 6 vuotta sitten.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa. Ja hammaskivi kyllä haisee jos sitä on paljon, sanoohan sen järkikin.
Ei se aina haise ja sit ne limakalvot ja kehoeritys on eri asia, jos vain ymmärrät tätä aihetta..
Vierailija kirjoitti:
Käyn puolen vuoden välein. Olet todella paljon myöhässä, jos suusi löyhkää tunkiolle.
Haiseeko hammaskivi ? Ehkä lahot hampaat tai tulehtuneet ikenet ?
Vierailija kirjoitti:
Voi olla myös proppuja nielurisoissa. Ne haisee tyrmäävän pahalle.
Minulla pullahtelee niitä esiin. Miten ne saa pois?
Miksi suu haisee vaikka pesen hampaat???
Vierailija kirjoitti:
Meillä koira käy kerran vuodessa ja ihmiset 2 kertaa vuodessa. Itse maksetaan /Tekniikan akateemiset Espoosta
Ikävä kuulla, että huolehditte noin huonosti koirastanne. Myös koiran hampaat pitäisi pestä säännöllisesti ja ehkäistä sillä hammaskiven muodostuminen. Turhat, teidän välinpitämättömyydestänne johtuvat nukutukset ovat silkkaa eläinrääkkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Miten pääsette julkiselle ?
Ei kuulemma kannata liian usein käydä hysteerisenä. Ei ainakaan useammin saa aikaa kuin kerran vuodessa. Sitten saattaa tulla kirje että aikaa täytyy siirtää taas kuukausi tai kaksi eteenpäin kun on jotakin kiirettä tms.
Vierailija kirjoitti:
Mä käyn kerran vuodessa.
Asun Helsingissä, mutta sivussa. Täällä on 1 yksityinen ja varaan hänelle palvelusetelillä ajan. Ottaa hammaskivet pois ja tekee samalla tarkastuksen. Merkkaa tiedostoihin vuoden päästä uudestaan.
2 v sitten oli 3 reikää, vuosi sitten 2 ja toivotaan nyt pienempää summaa
Työterveyteen kuuluu 2 lääkärikäyntiä vuodessa. Toisen käytän hampaisiin ja toinen, vuoron perään gyneen ja yleistarkastukseen, lähinnä veren tutkinta.
Hammaskiven poistaa suuhygienisti, hammas/suun tarkastuksen tekee hammaslääkäri. Kaksi eri käyntiä tarvitaan !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä koira käy kerran vuodessa ja ihmiset 2 kertaa vuodessa. Itse maksetaan /Tekniikan akateemiset Espoosta
Hyi ettekö te lankaa hampaitanne? Kävin juuri tarkastuksessa eikä ollut lainkaan hammaskiveä. Vuosi edellisestä poistosta.
Minulla taas lankaus lisäsi tuotantoa. Tätä on ihmetelty mutta sellaista se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi ettekö te lankaa hampaitanne? Kävin juuri tarkastuksessa eikä ollut lainkaan hammaskiveä. Vuosi edellisestä poistosta.
Kyllä vaan mutta tarkastetaan silti tilanne ja otetaan soodapuhdistus.Mukava käydä.Koiran hampast pestään myös päivittäin.
Vierailija kirjoitti:
Ei se siihen hajuun vaikuta.
Hammaskivi aiheuttaa ientulehdusta, se voi tehdä hajua.
Riippuu pitkälti siitä, miten hammaskiveä muodostuu. Minulla jo lähes viisikymppisellä ei ole yhtään reikää, mutta hammaskiveä muodostuu niin, että pitäisi poistaa kerran vuodessa. Harvemmin tulee kuitenkin käytyä, ehkä joka toinen vuosi ja julkiselle olen Vantaalla päässyt, mutta onhan siinä muutaman kuukauden odotus aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran vuodessa. Ja hammaskivi kyllä haisee jos sitä on paljon, sanoohan sen järkikin.
Ei se aina haise ja sit ne limakalvot ja kehoeritys on eri asia, jos vain ymmärrät tätä aihetta..
Täytyy olla hajuaistissa vikaa, jos ei haista hammaskiven hajua. Hammaskivi muodostuu kovettuneista bakteereista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se siihen hajuun vaikuta.
Hammaskivi aiheuttaa ientulehdusta, se voi tehdä hajua.
No sit täytyy olla paha tulehdus. Suu on myös hyvin herkkä aistimaan kun siellä on ne makunystyrätkin ja osa on erityisherkkiäkin vielä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kuulla, että huolehditte noin huonosti koirastanne. Myös koiran hampaat pitäisi pestä säännöllisesti ja ehkäistä sillä hammaskiven muodostuminen. Turhat, teidän välinpitämättömyydestänne johtuvat nukutukset ovat silkkaa eläinrääkkäystä.
Pesemme päivittäin koiran hampaat ja annamme dentastixiä.Joillekin tulee silti kiveä😊Olen kuullut,että jotkut ei pese koiran hampaita.
Vierailija kirjoitti:
Käyn puolen vuoden välein. Olet todella paljon myöhässä, jos suusi löyhkää tunkiolle.
Joo, aiheuttaa lisäsairauksia, jopa sydämeen saakka!
Osta sähköharja edes ja joo, ala säästämään! 150vuodessa on 12,50€ kuukaudessa!
Kiitti avauksesta. Meni jo pari vuotta edellisestä kerrasta. Nyt ajanvaraus jonossa.
Kolmikymppisenä ei tullut ollenkaan hammaskiveä. Nykyään tulee, vaikka lankaan ja putsaan hammasväliharjallakin. Nykyään olen kuusikymppinen, ja pitää poistaa 2 kertaa vuodessa hammaskivi, jos haluaa että hampaat ja ikenet pysyvät hyvässä kunnossa. Syljen koostumus muuttuu iän myötä, hormonit ym. vaikuttaa, näin hammaslääkäri ja suuhygienisti ovat minulle ainakin sanoneet.
Hienoa kuulla että jopa koiran hampaat pestään! Lähiöissä ei hoideta lastenkaan hampaita. Näin Suomi eriytyy!
En käy ollenkaan mutta eipä suu haise.