6-vuotiaan pelottavat raivokohtaukset
Mistä voisi johtua? Äitinä olen ainoa, johon raivarit kohdistuvat, joskus myös pikkusiskoon, mutta minä olen pääasiallinen kohde. Lapsen uhma tuli temperamenttisella tytöllä tutuksi jo pienenä, mutta nyt ovat pahentuneet vain. Lapsi rikkoo tavaroita, uhkaa esim. hakevansa sakset ja vahingoittavansa minua. Sylkee, puree, kiroilee, repii hiuksia, hakkaa ikkunoita esineillä.
Kun isä on kotona, ei koskaan tule mitään. Ei pelkää tai mitään isäänsä, heillä on hyvä suhde ja lapsi uhmaa isäänsä joskus ihan normaalisti. Päiväkodissa tällaisesta käytöksestä ei ole mitään viitteitä. Minun seurassani lapsi on kuin demoni. Olemme olleet perheneuvolan palveluiden parissa, lapsi kävi myös yksin juttelemassa psykologin kanssa vajaa pari vuotta sitten, mutta siitä ei tuntunut olevan mitään apua meidän perheellemme. Olen taas jättänyt neuvolaan apupyyntöjä, mutta pyörä tuntuu liikahtavan hitaasti.
Onko kenellekään tuttua?
Kommentit (65)
Voisiko kyseessä olla sivupersoona joka saa raivarit ? Ankara on kysymykseni vaan kaikki pitää selvittää. Veisin tapauksen pikimmiten psykiatrille ! Muistaakseni olet jo kerran aikaisemmin tästä asiasta aloittanut. Lapsen parhaaksi siis tuo ajatukseni.
Seksuaalista hyväksikäyttöä. Jos isän kanssa käyttäytyy kuin herran enkeli ja sinun kanssa kuin demoni, kaikki hälytyskellot pitäisi soida ja tutkiva katse kääntää isään. Lapsi hakee sinulta turvaa ja turhautuu, kun et auta häntä. Isälleen ei uskalla uhmata, koska seuraavalla kerralla isän kanssa kaksin jäädessään saa pelätä kostoa.
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä on possessio. Teillä on demoni käsissänne. Koittakaas ottaa selvää minkä niminen demoni on teidän kullannupun ottanut haltuunsa. Sitten haette papilta vihkivettä ja riippuen demonista saatatte tarvita manausta. Yleisesti ottaen demonin häätö tapahtuu kippaamalla vihkivettä manattavan päälle ja huudatte kovaan ääneen voimakkaita rukouksia. Herran nimeen ja sillain.
Mene jo nyt helevettiin demoneinesi.
Supernanny Suomi ohjelmassa näkyi samankaltaisia ongelmia. Katsoitko ap?
https://www.kaypahoito.fi/kht00135 meillä on yks lapsi jolla käytöshäiriö, toinen ADHD+autismi eikä hänen tavat oo mitään tuohon köytöshäiriöön verrattuna. ADHD ja autismi oireilee kuitenkin sillä samalla kaavalla, rasitus pahentaa oireita, säännöllisesti ruokaa ja lepoa, ei liian vaativa tehtäviä toimii hänelle. Mutta käytöshäiriö on jotain ihan muuta. Tällä lapsella on osaamista ja kykyä vaikka mihin, mutta vahva tahto ja jos asiat eivät mene niinkuin hän tahtoo sen huomaa. Meillä myös puree, lyö, kynsiin, huutaa, rikkoo tavaroita, on ollut tuota pissailua välillä (onneksi nyt jäänyt pois, varmasti siksi kun tuolla fyysisellä väkivalla saa reagointia aikaan niin helposti, kipua kun on vaikeaa itsekään lapselta peittää, kiukkua voi hallita). Meillä on käyty ihan osasto jaksolla vaikka oli vasta 5v kun käytöshäiriö oireili niin paljon. Suosittelen, ainakin itse koen että sain keinoja ja vertaistukea, ja tietysti lapsi pääsi avun piiriin.