Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~KESKIVIIKON HELMINAUHA~~

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja onnea vauvansa saaneille sekä tsemppiä sektiota odottaville & kestosynnyttäjällemme Heinälle! En siis mitenkään halua vinoilla vaan symppaan sinua kyllä ihan täysin.

G:t

TV: Pako, 24 ja Amazing race on nähtävä, mutta ei juurikaan tule seurattua. Satunnaisesti tosin istun vaikka salkkareiden ääressä jos ei pehva nouse sohvalta millään, mutta harvemmin kuitenkaan näin käy.

HARRASTUKSET: kuorolaulu aiemmin monessakin muodossa, nykyään jäänyt yhteen kuoroon. Soittoharrastusta tahtoisin myös jatkaa vauvan synnyttyä kun on ollut 10 tauolla...

KUMMIT: Itse loukkaantuisin jos meistä vain toista kysyttäisiin kummiksi, kun olemme olleet kimpassa jo yli 7 vuotta. mutta ymmärrän tilanteen hyvin " vakiintumattomampien" parisuhteiden kohdalla. Ja toisaalta myös näin kun mieheni oli jo siskonsa yhden lapsen kummi (ajalta jolloin emme olleet yhdessä) niin minua pyydettiin sitten heidän seuraavan lapsensa kummiksi.

Ja itse ajattelen myös näin, että sisaruksemme ovat tätejä ja setiä jokatapauksessa ja siten sukulaisuudenkin puolesta läheisiä lapselle, minkä vuoksi kummit valitaan muista piireistä.

HANNELE: mistä ostit noita kestovaippakankaita ja mitä laatua & millaisin hinnoin ja toimituskuluin?

NETTISHOPPAILU: en harrasta, paitsi joitain kirjoja olen tilannut (Adlibris & Amazon). H&M:n kuvasto oli aiemmin käytössä, mutta viime vuosina sekin on jäänyt.

VAUVAN KANSSA KOTONA: luultavasti vain vanhempainvapaan loppuun ja siitäkin soisin miehen pitävän loppuosan. Tämä ihan taloudellisistakin syistä, sillä tälle vuodelle on suunnitteilla tontti ja pakettitalo, joten kahden palkka on tarpeen lainanlyhennyksiin. Enkä kyllä muutenkaan ole mikään kotihengetär. nautin kyllä kotihommista, mutta kaipaan enemmän sosiaalisia suhteita. Jos lapsia olisi useampi niin asia menisi uuteen harkintaan.

LAPSILUKU: Miehen mielestä 2, minusta ihan vähintään 3. Mies toivoo kovasti nyt poikaa, minä tietysti tyttöä ihan vain siksi että on sitten enemmän halua siihen toiseenkin lapseen. Josta tietty taas toivon tyttöä, jotta saisin luvan kolmanteenkin :-)

No ei todellisuudessa ehkä ihan näin sentään. Ainakin toinen on kuitenkin molempienkin toiveissa ja sopivana ikäerona pitäisin paria vuotta.

PIBA: ei taida tulla treffejä tyksiin viikonlopuksi. Mullahan silloin lääk. nlassa vauva oli muka kiinnittynyt rv 37+ mutta th:han sitten perui tämän tiedon perättömänä ja eipä ollut kiinnittynyt vielä eilenkään. jOten tuskin tulee mitään äkkilähtöä. Supistelut samaa vanhaa kivutonta luokkaa. pariin otteeseen on tuntunut alaselässäkin, mutta kivuksi en sitäkään vielä kutsuisi. Ja vasemmasta sisäreidestä tuntuu välillä kuin vetäisi suonta, mutta kun samaan aikaan ei välttämättä edes supista niin lienee sekin jotain muuta. Muutenkin viikko on täynnä ohjelmaa aina appiukon lauantaisiin 60 v juhliin asti, joten aikaisintaan sunnuntaina olisin valmis tositoimiin. Tosin se olisikin LA :-) Mut th:kin tosiaan eilen jo rupatteli yliaikaiskontrollista ja varasi nla-ajan ensi viikolle ihan normaalisti.

Muisti pätkii taas enkä muista mitä muuta piti kommentoida, mutta eiköhän näitä tässä jo ollutkin yhdelle päivää.

äippä + masukki 39+3

Vierailija
22/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cecille onnittelut tytöstä.

HEINÄN tilanne on kyllä syvältä. Noin kova tilanne päällä eikä silti tapahdu toivottua. Yliaikaisuus on muutenkin niin syvältä, saati sitten tollaisilla kivuilla! Ei voi toivoa muuta kuin että käynnistäisivät sitten viimeistään huomenna. Jaksamisia.

Puhun aina yliaikaisuudesta jos syntyy lasketunajan jälkeen ja samoin ennenaikaisuudesta jos syntyy sitä ennen. Väärinhän tämä virallisesti on ja toivottavasti ei haittaa. En vain osaa ajatella että kokonainen kuukausi pitäisi puhua että voi syntyä milloin tahansa... Ööh vaikea selittää mitä tarkoitan. Jokainen nyt kuitenkin varmasti toivoo että lapsi syntyy lähellä laskettua päivää, muut päivät siitä on " ylimääräistä" .

NETTIOSTOKSIA en pahemmin harrasta. Katselumielessä kyllä mutta todella harvoin jotain tilaan.

TELKKARIN katselusta. Kysykää mitä vaan, osaan ohjelmatiedotkin ulkoa. Ei taida sellaista ohjelmaa löytyä mitä en katso. Nimimerkillä hieman on ollut tylsää tuossa sohvalla =)

Missäs SJT on? Toivottavasti jo synnyttämässä.

Taidan mennä touhuilemaan jotain " hyödyllistä" eli lukemaan lehtiä sohvalle.

MyQ rv 40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ehdinpäs vielä kampaajalle tänä aamuna. Nyt on tukka suittuna ja taas kaikki valmista synnytystä silmällä pitäen...

Musta on ihana lukea näitä pinoja, kun liki kaikilla on niin samanlaiset ajatukset ja kaikki vaan odottaa synnytystä! Niin itsekin siis teen. Kyttään koko ajan itseäni, että josko tämä nyt olis sitä, mutta eipä mitään vielä oikeesti ole tapahtunut (vastahan tässä kuukauden oon odotellut synnytystä :-))

Vauva on todellakin ollut vähän vaisu eilisen ja tänäänkin, toivottavasti se nyt olis tyyntä myrskyn edellä! Joku kuvasi hyvin tuota pään " poraamista" tuonne alas -aivan samat tuntemukset täällä! Vihlontaa... Viime yönä mulla taas poltteli menkkamaisesti selästä. Ei tunnu varsinaiselta supistukselta, mutta ihan samalta, kun kipeät menkat olis tulossa. Oman päätelmäni mukaan paikat siellä kypsyy... Ainakin toivottavasti! Ja huomenna on taas neuvola, jonne en haluaisi enää " ehtiä" .

TV-gallup: Kotikatua seurataan, itse katson Täydelliset naiset ja Innon ja Tilan. Muuten tulee varsinkin myöhään illalla katsottua kaikkea, mitä töllöstä tulee. Nautin yksinolosta iltaisin, mies ja lapsi usein kuorsaavat kilpaa iltaunisina jo aikaisin. Mulle maistuukin sitten aamulla uni... Saas nähdä, kuinka päälaelleen vauva unirytmit pistää. Ai niin ja nyt äitiyslomalla aloin seuraamaan taas Emmerdalea, se kun tulee uusintana joka aamu klo. 10.10...

En taaskaan muista muita gallupeja. Lahopää. Palailen sitten taas ehkä iltapäivästä " kanaville" .

Ai niin ja onnea taas uusille Helmille!!!

Timbe 39+5

Vierailija
24/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MyQ: Niin minäkin puhun yliajasta kun viikkoja on 40+. Itte asiassahan tässä itelläkin vasta alkoi se ”neljän viikon pätkä” jolloin vauva syntyy ihan oikeaan aikaan, syntyi minä päivänä tahansa. Olis silti kivempi kuulua niihin jotka synnyttää 38+ kuin 42+…

ÄIPPÄ/VAUVA0207 (kummin sua oikeen pitää puhutella? ;o): Mää tilasin kestovaippakankaat kestovaippakauppa.comista. Mites se nyt meni… Ne oli puolen metrin pätkissä ja hinta 7-9 €, leveys kankaalla oli 110-160 cm. Yksvärinen oli halvempaa ja leveämpää kuin kuvioitu. Laskeskelin että nuo itsetekemät maksoi sellaisen 4-7 €/vaippa, riippuen kuinka paljon käytti omia kankaita ja kummasta PUL-kankaasta teki, yksvärisestä vai kuvioidusta. Oon tehny muutamia sellaisia joissa on tuota PUL-kangasta, ja yhet sellaiset mihin tulee villahousut päälle. Sen hahtuvavillalangankin tilasin tuolta, ja sitä jäikin vielä niin että siitä saa toisetkin kudottua. Tyytyväinen oon toistaseksi ollut nuihin vaippoihin mutta tokihan ne ei oo vielä käytössä ollut ;o) Ainut vain että tuolla oli kyllä kalliit toimituskulut, jotain 7 €. Tilasin samasta paikasta kuminauhat ja tarrajutut ja itseltä löytyi sitten loput tarvittavat, flanellia, froteeta ja muuta.

Aikamoisia tv:n katselijoita täällä taitaa olla, mää en oo koskaan avannu telkkaria päivällä, se tuntuis ihan hölmöltä, ei sieltä varmasti mitään tuliskaan. Mutta illat kyllä tulee katottua joskus sellastakin hömppää että toisesta korvasta sisään, toisesta ulos, kunhan jotain tuijottaa…

KAYZA: Sulla on tosiaan korkeat paineet ja hullulta kuulostaa että vasta alapaineen ollessa 120 käynnistettäis!! Mulla oli tänään korkeimmat mitä koskaan kotona mitattaessa: 130/84. Vaikka en oo yhtään hötkyillytkään tai tehnyt mitään raskasta…

KUMMIASIA: Empä ollu aatellu sitä noin päin, mutta saattaisin minäkin tykätä huonoa jos vain toista meistä pyydettäis kummiksi… tai sitten en… Ollaan avopari ja yhteistä historiaa takana vain 3 vuotta joten en olettais että meitä molempia pyydettäis mutta nyt kun tulee lapsi ja meistä oikea perhe niin vois tuntuakkin hölmöltä jos vain toista pyydettäis. Molemmilla on kummilapset ennestään.

VIHERRYS: EMpä osaa tuohon sun lorina-asiaan kommentoida.

HEINÄ: Hyvä hyvä! Kannatti kyllä soittaa siis sinne sairaalaan eikä uskoa vain neuvolan tätiä! Jospa luonto nyt kerkiää sitten käynnistääkkin homman ennen sitä itekseen, jos ei, niin toivottavasti ottavat sitten huomenna tosissaan!

Lasagne on uunissa. Nyt vois mennä kutomaan ja oottamaan ruuan valmistumista...

HANNELE

Vierailija
25/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kyllä kuitenkin työolot voittaa.

CECILLE ensinnäkin onnittelut pienestä prinsessasta! Kyllä se maito sieltä lähtee herumaan, kunhan vain maltat rentoutua. Ja rytmityskin ennen pitkää lähtee muuttumaan. Se vie aikansa kaikilla ja nyt elätte tämän pienen ihmisen mukaan. Päivällä vaan unta kaaliin.Pääasia, että jossain vaiheessa nukutte kaikki.

Kiitos PIRRIÄINEN ja muut kummiasiaani kommentoineet. Täytyy meidänkin perustella sitä sillä, että mies saa valita omista kavereistaan kummisedän ja minä -tädin.

JONZU: mulla ihan sama juttu, että mieletön väsymys painaa varsinkin päivällä vaikka kohtuu hyvin -liki 9h nukumme joka yö - tietysti muutamalla katkolla varustettuna. Illalla olen sitten taas aivan ylipirteä ja usein nukahdan vasta liki 01:00. (meillä muuten sama laskettuaika, eikö?)

HEINÄ: olen samaa mieltä kun jou toinenkin täällä, että sinne synnärille vaan ja valitat kaikki patoutumat ulos, niin eivät ne sinua enää kotiin lähetä. tai jos yrittävät, niin kieltäydyt lähtemästä!! Tuo on epäinhimillistä!

Omasta (.) sen verran, että mitään uutta ei tällä rintamalla.Ehkä hieman aiempaa enemmän on alkanut supistelemaan - tosin ei kivuliaasti. Esikoisen kanssa näitä kivuttomia suppareita tuli liki 2vkoa ennen synnytystä ja viimeiset päivät melkein 10-3min välein kunnes sitten alkoivat vasta selvästi tuntumaan, joten saattaapi siis kestää vielä..

TV-GALLUP: niin kuin monen muunkin, minun tulee seurattua Täydellisiä naisia, Pakoa, CSI:ta ja Housea sekä tietty Idolsia!! Jone on niiiin ihana ;)

NETTI-GALLUP: olen ostellut piilareita(Lensway), joitakin vaatteita H&M:stä sekä todella paljon erilaista tavaraa Huutonetistä.

Nyt ei tulekaan muuta enää mieleeni. Yhdyn edellisiin ja toivon kaikille paljon edistäviä suppareita ja lähtöjä ;)

Kaksosnainen ja rv 38+5

Vierailija
26/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mutta siirretäänpäs teksti tänne, niin saa tuo toinen pino taas hukkua :)

ELi:

Oliskos teistä apua mulle? Nyt on alkanut kauhea pohtiminen, että mikäs tälle meidän pikkuprinsessalle laitetaan nimeksi? Eli jos jaksatte, niin auttakaa ihmeessä mua. :)

Tässä linkki tonne nimipuolelle aloittamaani keskusteluun:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm. asp?m=9543914&t=9542883&appid=&p=&mpage=1&key=&language=&tmode=&smode=&s=#9543914

Kiva jos joku aikansa kuluksi viitsisi päätänsä vaivata tälläiselläkin ongelmalla!:) Kohta se on teilläkin sitten edessä kunhan vaan saatte ensin vauvat ulos!;) Tsemppiä kovasti loppuraskauteen ja paljon supistuksia (jotka tekeekin jotain) kaikille, jotka jo kyllästyneet vatsan kanteluun! :)

Vielä ei muuten ole avattu tuonne vauvapuolelle keskustelupinoa helmille, taitaa kaikilla olla niin kiirusta vauva-arjessa, jottei ole vielä pinoilemaan keretty!:) Mutta eiköhän me kohta saada sekin pino käyntiin, niin ei pääse helmenkantajat hukuksiin!:)

-frog2

Vierailija
27/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut ekaksi kaikille jakautuneille =)

Täällä ollaan vielä yhdessä kasassa. Tänään olisi taas reissu sairaalaan. Kävin maanantaina sairaalassa ja verenpaine oli kohonnut 95/135. Pissassa ei ollut valkuaista. Tänään siis uusi mittaus ja pissatesti. Kotona mittasin paineet ja ne oli 105/155 eli nousua on. Saas nähdá minkä tuloksen saavat sairaalassa. Varmaan tarvii taas parin päivän päästá mennä uudestaan.Aamulla oli päänsärkyä, mutta nyt se tuntuu hävinneen jonnekin.

Tällä kertaa sairaalareissu onkin sitten mieheni siskon kanssa. Mies on töissä ja hänellä on auto. Anoppi ei halua tulla mukaan. Maanantaina kun kuuli että mulla on korkea verenpaine niin oli järkytyksestä sekaisin, että alkoi itkeä...Joten ehkä on parempi että menen miehen siskon kanssa. Anoppi pelkää kuollakseen että vauva kuolee viimehetkillä. Mieheni sanoi että anoppi jännittää tätä raskautta enemmän kuin minä ja mieheni yhteensä.

Tänään käytiin valitsemassa geboortekaart vauvalle. Valittiin sellainen kolmiosainen kortti, jossa haikara lentää ja tiputtaa vauvan laskuvarjolla. Sopii hyvin meille, kun tulee ilmavoimat mieleen, jossa mieheni on töissä.

Niin ja mieheni yllätti minut eilen täysin tuli kotiin uuden kännykän kanssa, jonka oli ostanut minulle. Sanoi että tarviin kunnon kännyn millä voin tarvittaessa soittaa jos vauva alkaa syntymään. Ihana mies =)

Niin ja mieheni laskeskeli tänään että jos ensi viikolla vasta vauva tulisi niin sopisi paremmin hänen työkuvioihin. Mutta saas nähdä.

Niin ja meidän pieni vauva on kuulemma kätilön arvion mukaan jo 2,8-3 kg. Mielestäni aika normaali kun raskausviikkoja on 39 kasassa.

Kovasti oli galluppia, en muista nyt varmaan puoliakaan.

Harrastukset: Ristipistotyöt, lenkkeily koiran kanssa, hiihto talvella

Nettikaupat: aika vähän nykyään, lähinnä tulee lentolippuja ostettua. Niin tietysti en tiedä lasketaanko marktplaats nettikaupaksi =vastaa suomalaista huutonettiä. Siellä on tullut viettettyä joka päivä tunteja. Jotain kivaa on myös tullut huudettua. Tosin osa myyjistä on aika tyhmiä jos suoraan sanon ja kaupankäynti on villinlännen touhua. Kaupat syntyy jos on syntyäkseen ja myyjästä ei välttämättä kuule mitään.

TV-sarjat: Amerikkalaiset komediat ja paikalliset sisustus ja talo ja puutarha ohjelmat joita tulee ihan kiitettävästi.

jjae + merimiina 39+2

Vierailija
28/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNELElle vielä noista verenpaineista. Sitäpä me miehenki kans ihmeteltiin et kuka hullu oottaa verenpaineen nousua tuollaisiin lukemiin kotosalla ihan rauhassa.. Meillä suvussa tuota verenpainetautia, tosin itselläni sitä ei oo. Tähän asti koti(ala)paineet pysyneet tuossa 75-85 välillä, mutta huomaa kyllä että nyt loppumetreillä kohoaa ihan huomattavasti tuosta. Esikoisen kohdalla kävi muuten niin että osastolla kun poika oli päivän-kaks vanha, erehdyin valittamaan päänsärkyä hoitajalle. Sieltähän tuli heti useampi hoitsu paikalle mittarin kanssa ja päättivät että arvot niin korkeet (mitä en kylläkään muista minkä vertaa olivat, lahopää..) että täytyy kokeilla lääkitystä. Sain lääkkeen niin seuraavalla mittauksella verenpaine oli n. 50/70. Hoitaja säikähti että olipa hyvä et olin pitkälläni kokoajan. Lääkitystä en sitten koskaan saanut..Nyt taas päivittäistä päänsärkyä niin seurailen kotosalla noita paineita, mut onneks oma järjenkäyttö on sallittua, tässäkin asiassa:)..

-Kayza-

Vierailija
30/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..oli 70/50, ei toisinpäin :D

Vierailija
31/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä esikoinen (1v10kk) ilmoitti, että vauva on tyttö ja sen nimi on Mimmi. Ei siis tiedetä, kumpi on tulossa. Asiansa sanoo kyllä niin pontevasti, että parasta sitten tulla tyttö. ;D Ei osaa paljoa edes puhua, mutta tämän asian ilmoittanut moneen kertaan. Veli ei kuulemma tule kyseeseen ollenkaan. Itsellä on kovasti poikafiilis. Molemmille sukupuolille on kyllä nimet valmiina, mutta tuo Mimmi ei ollut tytön nimi. Pitääköhän vaihtaa...

-Saibu-

Vierailija
32/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänään vilkas pino!

Frogille mun täytyy sanoa, että kaikki nuo nimet kuulostaa ihan kivalta. Tuo Ellen nimi on minustakin tosi kiva, meillä mies ei suostu sitä oman lapsen nimeksi laittamaan, kun

kiusataan kuintenkin kun Ellen tarkoittaa myös ellen! Meillä on tuo nimi asia ihan jäissä vielä, mutta ehkä sitä ehtii sit kun vauvan näkee ja tietää edes sukupuolen.

NETTIKAUPOISTA: Täällä myös yksi joka tilaa jonkun verran Ellokselta sekä H&M:sta (meillä kun ei ihan lähellä moista putiikkia ole). Muuten ollaan huuto.netissä lähinnä myyty tavaraa. Ulkomaisia juttuja olen katsellut joskus, mutta en ole uskaltautunut tilailemaan. Sen verran huono on tuo kielipää ja muutenkin netin käyttö on mulla jotenkin ihan lasten kengisssä.

TELKUSTA kattelen 24 ja tuota Pakoa olen nyt sitten seurannut. Talvisin meillä katsellaan sitten iltaisin vähän mitä sattuu tulemaan. Telkkari on lähinnä auki kun tulee pikkukakkonen ja siitä se jääkin päälle usein loppuillaksi vaikkei sitä kukaan kattoiskaan. Seitsemän uutiset kuitenkin yritän katsoa joka päivä. Kesällä meillä ei telkkaria katota ollenkaan, ehkä ilta uutiset joskus, mutta lomalla ei yleensä niitäkään.

Nyt on taas mentävä ruoanlaittoon eli Heipsis ja huomisiin!

t.kolomonen rv 37+2

Ai niin itsepä kyselin eilen niitä ruokaohjeita joten tässä tulee meidän perheen herkku eli uunikala:

UUNIKALA

1 pkt pakasteseitä

1/2 pss sipulikuutioita (pakaste)

3 tomaattia viipaleina

1-2 prk ruokakermaa

juustoraastetta (oman maun mukaan)

suolaa

paprikamaustetta

chilimaustetta

currya

Laitetaan kalapalat voideltuun uunivuokaan, maustetaan noilla mausteilla molemmin puolin, laitetaan sipulikuutiot kalan päälle samoin tomaattiviipaleet, lopuksi kaadetaan päälle kermaa 2dl. Annetaan olla uunissa 200 asteessa noin 20 min ja lisätään juustoraaste ja vähän lisää kermaa ja annetaan olla uunissa vielä noin 20 min. Tarjoillaan esimerkiksi muussin kanssa.

On tosi hyvää, meillä koko perhe tykkää ja vielä kun on suht helppo laittaa niin meillä tehdään usein! Tuonne kerman sekaan voi toki lisätä esimerkiksi katkarapuja jos tykkää.

Vierailija
33/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh..siivousurakka melkein valmis..ajattelin sitten siivouksen lomassa kuunnella vähän kuinka paljon Aarre tänään liikkuu ja vaikka kuinka taputtelin ja silittelin niin sain ihan muutaman muljahduksen ja hikan aikaiseksi...taas alkaa tämä mun kauhea panikoiminen noitten liikkettein suhteen, kun ne selvästikin ovat vähentyneet ja ainakin pehmenneet, ei tule enää mitään kipeitä potkaisuja, ehkä iltaisin jos silloinkaan...onneksi huomenna on neuvola niin kuulee sydänäänet ja toivottvasti saa taas mielenrauhan, että kaikki on hyvin...toisaalta huomenna on jo LA, että sen puolen voisi alkaa tulla tulemaankin jo ennen huomista neuvolaa :0) mitään merkkejä tosin ei ole.. toivottavasti tämä kaikki on vaan turhaa murehtimista...

sitten valituksesta iloisempiin aiheisiin eli onnea kaikille pikku nyytin jo saaneille..voi kuinka sitä aina odottaa, että mahdollisimman moni meistä jo sen nyytin saisi ja pääsisi siirtymään tuonne vauvapuolelle..tasaiseen tahtiin sitä onneksi onkin jo tapahtunut..vaikka vatsastani yhä edelleen pidänkin ja potkut, silloin kun niitä tulee, ovat päivän piristyksiä niin kummasti sitä jo odottaa, että sen pikkuisen saisi jo vatsan toiselle puolelle, ihan niin kuin varmaan kaikki meistä! heinälle etenkin toivon jakautumista jo pian kaiken kokemasi jälkeen!

sitten kyselyihin eli

NETTIOSTOKSIA teen melkoisen paljon...mies välillä aina muistuttelee, kun paketteja saattaa tulla viikossa muutamia...teen ostoksia niin hobby hallista, anttilasta, elloksesta, josefssonilta, hm:ltä kuin halensiltakin...huutonetistä olen tehnyt muutaman löydön...paljon tulee siis osteltua, liiankin paljon...eniten tulee ostettua varmaan hobby hallista ja hm:ltä..

TELKKUA katselen aikast paljon ainakin nyt kun illat ovat tylsiä, kun yksin päivällä tekee jo kaikki päivän hommat valmiiksi... erityisesti seuraan Pakoa, O.C:ta; Tunteet pelissä ja Idolsia...nyt aloin seuraamaan sitä nelosen uutta sarjaa Kujajuoksu...Ja sitten kattelen iltaisn paljon mitä sieltä sitten sattuukin tulemaan...Olen myös netistä imuttanut uusimpia leffoja koneelle, joita olen katsellut, jos päivällä aika on käynyt pitkäksi...laitontahan se on...

HARRASTUKSIIN kuuluu tällä hetkellä pääosin koiran kanssa lenkkeily ja 1000 palaset palapelit... ennen raskautta ja raskauden alussa kävin erilaisissa jumpissa ja tanssipainoitteisissa jumpissa sekä uimassa ja välillä punttiksella...jumpissa käymisen, mieluiten tuollaisissa tanssillisissa meinaan aloittaa heti synnytyksen jälkeen, kun hyvältä tuntuu...täällä tuppukylässä kun ei paljon ole vaihtoehtoja...pitkät vaunulenkit ja vauvauinti sekä perhekahvilat ovat myös suunnitelmissa..saa sitten nähdä miten jaksaa...

KUMMIASIOISSA jollain oli pulmia, pyytäkö vai ei ja loukkaantuko joku, niin myös meilläkin tai minulla oikeastaan...olemme siis päättäneet pyytää sisaruksiamme ensimmäisen lapsen kummeiksi, osin velvollisuudesta, koska olemme miehen veljen vanhimman pojan kummit...mieheni on kuitenkin sitä mieltä, että veljeni tyttöystävää ei pyydetä, vaikka ovatkin olleet yhdessä jo viitisen vuotta, mutta suhde ei kuitenkaan ole täysin kestävällä pohjalla eikä varsinaisia vakiintumisen merkkejä ole näkynyt..veljeni tyttöystävä on kuitenkin minun ystäväni jo kouluajoilta, mutta toisaalta olen myös itse hieman sitä mieltä ettei häntä pyydettäisi, en silti tiedä loukkaakohan se häntä vai osaako ottaa sen ihan hyvin...haastetta tuo myös se, että pikkusiskoni pääsee tänä kesänä vasta ripille ja jos hänet voimme pyytää jollain poikkeusluvalla jo nyt kummiksi niin sitten kaikki on ok, eli kummeina minun puolelta olisi sisko ja veli, eikä veljen tyttöystävää, mutta jos ei niin sitten asia onkin hankalampi..olipa selitys, mutta toivottavasti kuitenkin hiukan selkeni..

olikohan viel jotakin galluppeja joihin piti vastailla...

no ainakin MATKUSTAMINEN.. itse olen matkustellut todella vähän..en ole käynyt kuin muutaman kerran Tallinnassa, kerran Viipurissa ja sitten Ruotsissa pariin otteeseen sekä Lapin monet kohteet olen käynyt läpi...haaveena olisi päästä minne tahansa lämpimään...thaimaa kiinnostaisi sekä brasilia...mutta näin aluksi kiinnostaisi mikä tahansa rantaloma paikka...en niinkään ole kinnostunut kulttuuripainotteisista matkoista...ranta, helle ja rusketus kiinnostaa sekä edulliset shoppailukeskukset :0)

nyt annan tilaa myös teille muille ja lopettelen tältä erää sekä lopettelen siivousurakkaa ja hermoillen kuuntelen ja tunnustelen Aarteen liikkeitä, tämmöinen superhermoilija, kun olen...toivottavasti se taas on ihan turhaa...

kaikille paljon supistustuulia, eikä mitään turhia, vaan toimintaa aloittelevia!

pajuska&Aarre 39+6

Vierailija
34/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitanpa heti kärkeen kuulumiset sieltä:

rv 38+5

Pissa puhdas

Paine: 120/85

Paino: -100g/vko (jes!)

Sf: 38!!( Näyttää muuten tossa kortin käyrällä aika hurjalta!)

Syke +

Liikkeet ++

Raivotarjonnassa edelleen.

Ensiviikolla mulle kuulemma laitetaan lähete Tayssiin tutkimuksiin (synnytystapa ja joku muu) jos ei sitä ennen synny.

Minä sanoin terkalle, ettei mulla enää oikeestaan oo kiire lähteen mihkään, kun olo paranee entisestään! Yritän nauttia tästä isosta mahasta " koko rahan edestä" ja siitä että saa olla hiukan omissa maailmoissaan kun on kerran viimeisillään.

Nyt ei muuta

mammutti ja vilppu rv 38+5

Vierailija
35/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tänään tehny lasagnea ja kutonut, eipä paljon muuta.

Ei kellään päänsärky ois ollu synnytyksen lähestymis-merkki?! Kaikista vaivoistaan pitää yrittää saaha joku synnytyksen lähestymismerkki ;o) Toista päivää jo päätä särkee eikä oo oikeestaan koko raskausaikana aiemmin särkeny... Ehkä nämä pakkaset ja sisällä olo...

MAMMUTTI: Kiva että sulla senkun olo paranee ja oikeen haluat nauttia raskaudesta loppuun asti =o)

FROG2: Musta se ensimmäinen vaihtoehto, Sienna Aurora kuulosti parhaalta. Mutta hyviä ehotuksia oli etunimiksi muitakin tullut, esim. Meeri kuulostas jermun kans hyvältä!

Eipä muuta tällä erää...

HANNELE

Vierailija
36/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNELE, sovitaan että päänsärky on synnytystä ennakoiva merkki, koska täälläkin särkee päätä. Eli ens yönä synnyttämään :D

Helmylle onnittelut [color=blue][size=3]pojasta[/size][/color]

Kirjoitelkaas kaikki tosiaan noita lempiruokia, jos vaikka kehittäis siitä loppuajaksi ohjelmaa kun maistelee kaikkien lempiruokia =)

Oma suosikki taitaa olla ihan vaan muusi ja lihapullat.

Täytyykin perehtyä frogin nimiasiaan. Tuolla palstalla annetaan kyllä yleensä tosi hyviä vinkkejä.

MyQ

Vierailija
37/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

HANNELE: Tuosta päänsärystä piti kommentoimani, että minä sain migreenin (joka on siis aiemmin todettu hormonaaliseksi) päivää ennen synnytystä. Samoin meinasi synnytyspäivänä iskeä migreeni, mutta sain siihen onneksi ajoissa lääkkeen, joten ei tarvinnut migreeniä kärsiessä synnyttää. :) Eli jos tuo sinun päänsärkysi on kanssa hormooneista johtuvaa migreeniä, niin synnytys voi olla lähellä. ;)

Toinen oire mikä viittasi synnytykseen oli maidon tihkuminen. Minulla siis aiemmin tihkui myöskin, mutta lakkasi sitten loppuraskautta kohden. Sitten pari päivää ennen synnytystä alkoi uudestaan.

Kiitos muuten tuon nimiasian kommentoinnista. :) Jotenkin helpottaa päätöstä kuulla kommentteja ulkopuolisilta eikä tarvitse vain yksikseen pohtia.. :)

-frog2

Niin ja piti vielä lähettää tsempit HEINÄLLE! Tuo sinun tilanteesi ei kuulosta ollenkaan kivalta! Toivottavasti pian syntyisi!:)

Vierailija
38/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

KUMMIT: mun mielestä kummiksi voi pyytää hyvinkin vain toisen puolison, mikäli pari on yhtään vakiintumaton. Jos esim. ei ole naimisissa ja ole myöskään lapsia tms. Meillä on molemmilla lapsillamme kaksi kummia eikä kenenkään puoliso ole kummi. Silti nämä kummien puolisotkin on mukana usein lapsen tapaamisessa jne mutta kummeja on vain ne nimetyt. Nyt tosin aiomme pyytää pariskunnan, koska ovat molemmat yhtä paljon ystäviämme, naimisissa ja heillä on myös lapsia eikä tulisi mieleen että he eroaisi kovin helposti. Ei meidän tapauksessa ainakaan kukaan puoliso vaikuttanut suuttuvan. Esikoisen kummitäti on jo ehtinyt eroamaankin, joten ois kiusallista jos nyt hänen ex olisi lapsemme kummi kun ei olla missään tekemisissä.

TELKKU: katon mielelläni kasin jälkeen tulevia sarjoja kuten KÄenpesä, OC, House, Idols jne. Lapset käy 20 aikoihin unille ja siinä on hyvä löhötä sohvalla ja kommentoida heille että olen siinä lähellä. Olkkari on ihan lastenhuoneen vieressa. Joskus katson puolella silmällä salkkareitakin mutta yleensä silloin luetaan just iltasatua ja pidän telkun kiinni kun esikoinen jämähtää muuten sitä tuijottamaan eikä kuuntele yhtään satua. Varmaan nyt kun imetys alkaa tulee katsottua enemmänkin ohjelmia kun siinä on istuttava niin paljon paikallaan.

Huomenna meen aamusta sinne äitiyspolille. Saa nähdä ottavatko käynnistykseen vai lähettävätkö takas kotiin seuraamaan verenpaineita ja pissaa ja supistuksia ja mahakipuja.

Vierailija
39/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea taas kaikille vauvautuneille!!

Tänään oli sit neuvolalääkäri, josta piti saada jonkinmoinen painoarviokin, mut muistin tuon vasta autossa kotimatkalla, eikä lääkäri mitään koosta maininnut, joten se siitä. No, ajatukset pyöri lääkärin toteamassa kohdunsuun tilanteessa. Ekaks tokas, et " älä nyt tähän vielä synnytä" , eli muutosta on tapahtunut. Kohdunkaula pehmeä ja hävinnyt lähes kokonaan (0-1cm jäljellä), ja kohdunsuu 1cm auki. On laskeutunut, lääkäri kutitteli kuulemma päätä.. Hyvin on siis asiat, paitsi et nyt sais vauveli kuitenkin odotella vielä sunnuntaihin (11.2.) asti, jotta äitini kotiutuu reissultaan, ja muksut pääsisivät hänelle hoitoon.

Omanapaista tekstiä taas, en jaksa vieläkään galluppeja muistella.. Myöhemmin sit. Flunssa on päällä edelleen, toivottavasti pian hellittäis!

Minni & [color=teal]Mulperi [/color]38+2

Ainiin, MyQ (jos nyt oikein muistan) tuskaili värien kikkailulla. Vinkkinä osaan kertoa, että älä laita monta komentoa pötköön (välilyöntejä väliin), ja kun lopetat komennon, niin jätä taas välilyönti sen eteen. =)

Vierailija
40/41 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon olen lukenut näitä teidän juttuja ja aina on pitänyt laittaa jotain, mutta se on vaan jäänyt. Mulla siis laskettuaika 12.2, viimmesiä vedellään ja olotila *huh huh* täyteläinen!!! =)

Lauantaina irtos limatulppa ja olen odottanut lähtöä, mutta EI. Esikoiselta meni tulpan irtomisesta 3 päivää (p 10/00) ja kuopukselta en muista et ois edes irronnut (t 11/05). Miten muilla?

Sairaslomalla olen ollut kuukauden ennen mammalomaa supistusten takia ja nyt kun eräpäivä lähestyy niin ne loppuu lähes kokonaan.

Anopppi on hermoillu kun en ole saanut pakattua kassia valmiiksi ittelle saati sit vauvalle... Oon miettinyt et mitäs sitä pitikään mukaan ottaa... =)

Minä olen aina viikot yksin lasten kanssa kun mies reissuhommissa. Näitä teidän juttuja on ollu tosi piristävää lukea...

Onko muita samassa tilanteessa olevia? Välillä meinaa olla aikasta raskasta...

Supistuksia odotellessa!!!

villililli 39+2