Tuore tutkimus osoittaa uskonnollisuuden ja hyvinvoinnin myönteisen yhteyden nuorilla.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Onpa aika kypsymÀtöntÀ ja pelokkaan raivokasta suhtautumista, kun joku haluaa keskustella uskosta ja sen suhteesta hyvinvointiin. Siis vain keskustella. Kukaan ei pakota mihinkÀÀn. Vaihdetaan vain mielipiteitÀ. Jos joku ihminen nÀkee, ettÀ kristinusko vastaa hÀnelle elÀmÀn ja olemassaolon keskeisiin kysymyksiin, ollaan avoimella mielellÀ. Ei ruveta hysteeriseksi ateisteiksi. Kannattaa pohtia, ettÀ kenties kristinuskolla on jotain annettavaa tÀhÀn aikaan, sillÀ kÀsittÀÀkseni Jeesus puolusti lapsia, vammaisia ja langenneita naisia. Humaaneja kannanottoja mielestÀni. Taidanpa itsekin syventyÀ Raamattuun tulevana talvena. TÀhÀn saakka olen ollut verrattain epÀilevÀllÀ kannalla.
EipÀ sitÀ tÀllÀ hetkellÀ huomaa, vaikka kristilliset istuvat hallituksessa asti. Etkö itse huomaa ristiriitaisuutta tekstissÀsi? Miten kristilliset tÀllÀ hetkellÀ puolustavat meidÀn naisia, lapsia ja vammaisia, kun vievÀt heiltÀ kaiken sen rahan, mitÀ muut hallitukset, joissa kristittyjÀ ei ole ollut mukana, heille ovat myöntÀneet?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se helppo olla onnellinen kun joku aina antaa anteeksi, mitÀ sitten olet tehnytkin. Jos itse joutuisi vastaamaan omista valinnoistaan, menee hankalammaksi.
Jos olisin diktaattori ja olet saanut parkkisakon pitÀisin huolen ettÀ sen tuomion minkÀ itse annat kÀy yli oman pÀÀsi. ElinikÀinen vankeus rangaistus eikÀ mitÀÀn mahdollista armoon. MÀtÀne sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viera ilija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islam aiheuttaa terrorismia kuten UK:n tapaus.
Varsinkin tyhmissÀ punaniskoissa.
NiinhÀn minÀ sanoin. Muslimit on tyhmiÀ serkkujaan panevia punaniskoja.
Kuinka tyhmiÀ ne mellakoijat sitten ovat kun se puukottaja ei ollut muslimi? VielÀ tyhmempiÀ?
Se puukottelija oli kÀÀntynyt muslimiksi. Miksi se muuten lapsia puukotellessaan olisi huutanut aloha snackbaria?
Fake news.
ĂrsyttÀÀkö totuus? Islam taas asialla.
Harhoja paljon? Jutteletko mieliku
Islamin takia kuoli taas 3 lasta. SehÀn sinua musuna naurattaa.
Ei elÀmÀllÀ ole tarkoitusta. Sattumaa vaan.
Vierailija kirjoitti:
TÀtÀkin aihetta on tutkittu jo aikaisemmin. Uskonnollisuuden aiheuttama lisÀ hyvinvointiin selittyi tÀysin yhteisöllisyydellÀ, mikÀÀn muu puoli ei sitÀ lisÀnnyt.
Ja yhteisöllisyys on vÀhentynyt samaa tahtia uskonnollisuuden vÀhentymisen kanssa. Samaan aikaan, kun pahoinvointi on lisÀÀntynyt.
Minulle kÀy vallan mainiosti, ettÀ lisÀtÀÀn yhteiskunnan yhteisöllisyyttÀ. Mutta jos se onnistuu vain uskonnollisuuden kautta, niin minulle kÀy hyvin sekin. PÀÀasia olisi, ettÀ yhteisöllisyys saisi uutta nostetta, sillÀ se olisi hyvÀksi meidÀn lapsille ja nuorille sekÀ myös aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
TÀtÀ ketjua kun lukee, niin ateismi ei ainakaan onnellisuutta lisÀÀ...
Tosin ei ihme kun se on niin ristiriitainen, jossa pitÀÀ vain sokeasti uskoa ettÀ universumin verran materiaa tupsahti tyhjÀstÀ ja ilman syytÀ, vaikka tiede on osoittanut jo aikoja sitten ettÀ materiaa ei voi tyhjÀstÀ nyhjÀstÀ. VÀhemmÀstÀkin alkaa hermot kiristyÀ.
Ei ateismin ole tarkoituskaan lisÀtÀ onnellisuutta. EikÀ se ota kantaa universumin syntyyn.
Uskovaisuus = ainoa mielisairaus maailmassa, jota ei haluta lÀÀkitÀ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa aika kypsymÀtöntÀ ja pelokkaan raivokasta suhtautumista, kun joku haluaa keskustella uskosta ja sen suhteesta hyvinvointiin. Siis vain keskustella. Kukaan ei pakota mihinkÀÀn. Vaihdetaan vain mielipiteitÀ. Jos joku ihminen nÀkee, ettÀ kristinusko vastaa hÀnelle elÀmÀn ja olemassaolon keskeisiin kysymyksiin, ollaan avoimella mielellÀ. Ei ruveta hysteeriseksi ateisteiksi. Kannattaa pohtia, ettÀ kenties kristinuskolla on jotain annettavaa tÀhÀn aikaan, sillÀ kÀsittÀÀkseni Jeesus puolusti lapsia, vammaisia ja langenneita naisia. Humaaneja kannanottoja mielestÀni. Taidanpa itsekin syventyÀ Raamattuun tulevana talvena. TÀhÀn saakka olen ollut verrattain epÀilevÀllÀ kannalla.
EipÀ sitÀ tÀllÀ hetkellÀ huomaa, vaikka kristilliset istuvat hallituksessa asti. Etkö itse huomaa ristiriitaisuutta tekstissÀsi? Miten kristilliset tÀllÀ hetkellÀ puolustavat meidÀn naisia, lapsia ja
Ei tullut mieleen ettÀ ne rahat loppuu joka tapauksessa jos mitÀÀn ei tehdÀ.
Muinaiset aavikkorotat, ÀhhlÀmit ja ka melikuskit keksivÀt Raamatun ja Koraanin. Molemmat ihan tÀyttÀ roskaa ja suunnattu totaalisille vajaakeille, saaatana...HAHAHAHAAA!
Kristityn avopotilaan takia kuoli taas 3 lasta. SehÀn sinua punaniskaa kiihottaa.
Huomaa ettÀ "tÀmÀn maailman ruhtinaan" aika alkaa kÀymÀÀn vÀhiin, kun pitÀÀ turvautua jo AV:lla trolliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÀtÀkin aihetta on tutkittu jo aikaisemmin. Uskonnollisuuden aiheuttama lisÀ hyvinvointiin selittyi tÀysin yhteisöllisyydellÀ, mikÀÀn muu puoli ei sitÀ lisÀnnyt.
Ja yhteisöllisyys on vÀhentynyt samaa tahtia uskonnollisuuden vÀhentymisen kanssa. Samaan aikaan, kun pahoinvointi on lisÀÀntynyt.
Minulle kÀy vallan mainiosti, ettÀ lisÀtÀÀn yhteiskunnan yhteisöllisyyttÀ. Mutta jos se onnistuu vain uskonnollisuuden kautta, niin minulle kÀy hyvin sekin. PÀÀasia olisi, ettÀ yhteisöllisyys saisi uutta nostetta, sillÀ se olisi hyvÀksi meidÀn lapsille ja nuorille sekÀ myös aikuisille.
Joo, minulle taas ei kÀy, ettÀ ruvetaan kyttÀÀmÀÀn ihmisiÀ uskonto takataskussaan. Katolilaisuus on siitÀ se hirvittÀvin esimerkki.
Kristityt ovat poliittisesti konservatiiveja; ohjeet tulevat tuhansia vuosia vanhasta pyhÀstÀ kirjasta, jota vastaan ei saa koskaan asettua.
Siksi vaikka kristillinen poliittinen puolue on pÀÀttÀvÀssÀ asemassa, he eivÀt ole niinkÀÀn kiinnostuneita hyvinvoinnista nykykÀsityksen mukaan kuin Raamatun mukaisesta tai vÀhintÀÀn sen kanssa ristiriidattomasta elÀmisestÀ.
TÀmÀkin jÀÀ usein ihanteeksi ja poikkeamaa on helppo selittÀÀ ihmisen huonoudella ja Jumalalla "kotivÀen tukijoukkona". Siis lopulta olit millainen vaan, ja teit mitÀ vaan, jos uskot ja pyydÀt toimintaasi anteeksi, saat armon ja sitÀ kautta oikeutuksen kaikkeen toimintaasi.
Vierailija kirjoitti:
Kristityn avopotilaan takia kuoli taas 3 lasta. SehÀn sinua punaniskaa kiihottaa.
Terrroristin ihailija saasta yrittÀÀ vierittÀÀ syyn kristinuskoon vaikka puukottelija ylisti allahia đ€Łđđ€Ł
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityn avopotilaan takia kuoli taas 3 lasta. SehĂ€n sinua punaniskaa kiihottaa.Terrroristin ihailija saasta yrittÀÀ vierittÀÀ syyn kristinuskoon vaikka puukottelija ylisti allahia đ€Łđđ€Ł
MinÀ olen etsinyt tietoa Axel Muganwa Rudakubanun motiivista massamurhien tapahtumisesta alkaen. MistÀ tiedÀt, ettÀ Axel ylisti Allahia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityn avopotilaan takia kuoli taas 3 lasta. SehĂ€n sinua punaniskaa kiihottaa.Terrroristin ihailija saasta yrittÀÀ vierittÀÀ syyn kristinuskoon vaikka puukottelija ylisti allahia đ€Łđđ€Ł
MinÀ olen etsinyt tietoa Axel Muganwa Rudakubanun motiivista massamurhien tapahtumisesta alkaen. MistÀ tiedÀt, ettÀ Axel ylisti Allahia?
SilminnÀkijÀt todisti sen huutelun.
TÀmÀ ketju todistaa aloituksen vÀitteet todeksi. Kaikki raivopÀiset viestit kertovat uskonnollisuuden vastustamisesta. Nuo uskonnottomat kirjoittajat eivÀt selvÀsikÀÀn ole onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SilminnÀkijÀt todisti sen huutelun.
MissÀ on linkki silminnÀkijöiden lausuntoon?
"[Yhteisöllisyys] olisi hyvÀksi meidÀn lapsille ja nuorille sekÀ myös aikuisille."
EhkÀpÀ, mutta kristinuskon ongelmia ei kannata kuitenkaan sivuuttaa. Esimerkiksi buddhalaisuus on jopa yhteisöllisempi kuin kristinusko, koska toimintaperiaatteena ei ole ihmisryhmien vÀlinen erottelu. Buddhalaisuudessa ei ole olemassa "Jumalan massaa", jotka ovat ainakin siinÀ "parempia ihmisiÀ", ettÀ uskovat "oikein".
Kristinuskossa on tÀllainen kilpailuvinouma, joka on saanut jopa tuhoisia muotoja historiassa. Ja siinÀ voi olla myös yksilötasolla psyykkisesti sairastuttavaa ainesta mukana.
Kaikki v-i-t-u-n uskovaiset, HAISTAKAA V-I-T-T-U!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!