Tuore tutkimus osoittaa uskonnollisuuden ja hyvinvoinnin myönteisen yhteyden nuorilla.
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Onpa aika kypsymätöntä ja pelokkaan raivokasta suhtautumista, kun joku haluaa keskustella uskosta ja sen suhteesta hyvinvointiin. Siis vain keskustella. Kukaan ei pakota mihinkään. Vaihdetaan vain mielipiteitä. Jos joku ihminen näkee, että kristinusko vastaa hänelle elämän ja olemassaolon keskeisiin kysymyksiin, ollaan avoimella mielellä. Ei ruveta hysteeriseksi ateisteiksi. Kannattaa pohtia, että kenties kristinuskolla on jotain annettavaa tähän aikaan, sillä käsittääkseni Jeesus puolusti lapsia, vammaisia ja langenneita naisia. Humaaneja kannanottoja mielestäni. Taidanpa itsekin syventyä Raamattuun tulevana talvena. Tähän saakka olen ollut verrattain epäilevällä kannalla.
Eipä sitä tällä hetkellä huomaa, vaikka kristilliset istuvat hallituksessa asti. Etkö itse huomaa ristiriitaisuutta tekstissäsi? Miten kristilliset tällä hetkellä puolustavat meidän naisia, lapsia ja vammaisia, kun vievät heiltä kaiken sen rahan, mitä muut hallitukset, joissa kristittyjä ei ole ollut mukana, heille ovat myöntäneet?
Vierailija kirjoitti:
Onhan se helppo olla onnellinen kun joku aina antaa anteeksi, mitä sitten olet tehnytkin. Jos itse joutuisi vastaamaan omista valinnoistaan, menee hankalammaksi.
Jos olisin diktaattori ja olet saanut parkkisakon pitäisin huolen että sen tuomion minkä itse annat käy yli oman pääsi. Elinikäinen vankeus rangaistus eikä mitään mahdollista armoon. Mätäne sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viera ilija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Islam aiheuttaa terrorismia kuten UK:n tapaus.
Varsinkin tyhmissä punaniskoissa.
Niinhän minä sanoin. Muslimit on tyhmiä serkkujaan panevia punaniskoja.
Kuinka tyhmiä ne mellakoijat sitten ovat kun se puukottaja ei ollut muslimi? Vielä tyhmempiä?
Se puukottelija oli kääntynyt muslimiksi. Miksi se muuten lapsia puukotellessaan olisi huutanut aloha snackbaria?
Fake news.
Ärsyttääkö totuus? Islam taas asialla.
Harhoja paljon? Jutteletko mieliku
Islamin takia kuoli taas 3 lasta. Sehän sinua musuna naurattaa.
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin aihetta on tutkittu jo aikaisemmin. Uskonnollisuuden aiheuttama lisä hyvinvointiin selittyi täysin yhteisöllisyydellä, mikään muu puoli ei sitä lisännyt.
Ja yhteisöllisyys on vähentynyt samaa tahtia uskonnollisuuden vähentymisen kanssa. Samaan aikaan, kun pahoinvointi on lisääntynyt.
Minulle käy vallan mainiosti, että lisätään yhteiskunnan yhteisöllisyyttä. Mutta jos se onnistuu vain uskonnollisuuden kautta, niin minulle käy hyvin sekin. Pääasia olisi, että yhteisöllisyys saisi uutta nostetta, sillä se olisi hyväksi meidän lapsille ja nuorille sekä myös aikuisille.
Vierailija kirjoitti:
Tätä ketjua kun lukee, niin ateismi ei ainakaan onnellisuutta lisää...
Tosin ei ihme kun se on niin ristiriitainen, jossa pitää vain sokeasti uskoa että universumin verran materiaa tupsahti tyhjästä ja ilman syytä, vaikka tiede on osoittanut jo aikoja sitten että materiaa ei voi tyhjästä nyhjästä. Vähemmästäkin alkaa hermot kiristyä.
Ei ateismin ole tarkoituskaan lisätä onnellisuutta. Eikä se ota kantaa universumin syntyyn.
Uskovaisuus = ainoa mielisairaus maailmassa, jota ei haluta lääkitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa aika kypsymätöntä ja pelokkaan raivokasta suhtautumista, kun joku haluaa keskustella uskosta ja sen suhteesta hyvinvointiin. Siis vain keskustella. Kukaan ei pakota mihinkään. Vaihdetaan vain mielipiteitä. Jos joku ihminen näkee, että kristinusko vastaa hänelle elämän ja olemassaolon keskeisiin kysymyksiin, ollaan avoimella mielellä. Ei ruveta hysteeriseksi ateisteiksi. Kannattaa pohtia, että kenties kristinuskolla on jotain annettavaa tähän aikaan, sillä käsittääkseni Jeesus puolusti lapsia, vammaisia ja langenneita naisia. Humaaneja kannanottoja mielestäni. Taidanpa itsekin syventyä Raamattuun tulevana talvena. Tähän saakka olen ollut verrattain epäilevällä kannalla.
Eipä sitä tällä hetkellä huomaa, vaikka kristilliset istuvat hallituksessa asti. Etkö itse huomaa ristiriitaisuutta tekstissäsi? Miten kristilliset tällä hetkellä puolustavat meidän naisia, lapsia ja
Ei tullut mieleen että ne rahat loppuu joka tapauksessa jos mitään ei tehdä.
Muinaiset aavikkorotat, ähhlämit ja ka melikuskit keksivät Raamatun ja Koraanin. Molemmat ihan täyttä roskaa ja suunnattu totaalisille vajaakeille, saaatana...HAHAHAHAAA!
Kristityn avopotilaan takia kuoli taas 3 lasta. Sehän sinua punaniskaa kiihottaa.
Huomaa että "tämän maailman ruhtinaan" aika alkaa käymään vähiin, kun pitää turvautua jo AV:lla trolliseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätäkin aihetta on tutkittu jo aikaisemmin. Uskonnollisuuden aiheuttama lisä hyvinvointiin selittyi täysin yhteisöllisyydellä, mikään muu puoli ei sitä lisännyt.
Ja yhteisöllisyys on vähentynyt samaa tahtia uskonnollisuuden vähentymisen kanssa. Samaan aikaan, kun pahoinvointi on lisääntynyt.
Minulle käy vallan mainiosti, että lisätään yhteiskunnan yhteisöllisyyttä. Mutta jos se onnistuu vain uskonnollisuuden kautta, niin minulle käy hyvin sekin. Pääasia olisi, että yhteisöllisyys saisi uutta nostetta, sillä se olisi hyväksi meidän lapsille ja nuorille sekä myös aikuisille.
Joo, minulle taas ei käy, että ruvetaan kyttäämään ihmisiä uskonto takataskussaan. Katolilaisuus on siitä se hirvittävin esimerkki.
Kristityt ovat poliittisesti konservatiiveja; ohjeet tulevat tuhansia vuosia vanhasta pyhästä kirjasta, jota vastaan ei saa koskaan asettua.
Siksi vaikka kristillinen poliittinen puolue on päättävässä asemassa, he eivät ole niinkään kiinnostuneita hyvinvoinnista nykykäsityksen mukaan kuin Raamatun mukaisesta tai vähintään sen kanssa ristiriidattomasta elämisestä.
Tämäkin jää usein ihanteeksi ja poikkeamaa on helppo selittää ihmisen huonoudella ja Jumalalla "kotiväen tukijoukkona". Siis lopulta olit millainen vaan, ja teit mitä vaan, jos uskot ja pyydät toimintaasi anteeksi, saat armon ja sitä kautta oikeutuksen kaikkeen toimintaasi.
Vierailija kirjoitti:
Kristityn avopotilaan takia kuoli taas 3 lasta. Sehän sinua punaniskaa kiihottaa.
Terrroristin ihailija saasta yrittää vierittää syyn kristinuskoon vaikka puukottelija ylisti allahia 🤣😂🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityn avopotilaan takia kuoli taas 3 lasta. Sehän sinua punaniskaa kiihottaa.Terrroristin ihailija saasta yrittää vierittää syyn kristinuskoon vaikka puukottelija ylisti allahia 🤣😂🤣
Minä olen etsinyt tietoa Axel Muganwa Rudakubanun motiivista massamurhien tapahtumisesta alkaen. Mistä tiedät, että Axel ylisti Allahia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kristityn avopotilaan takia kuoli taas 3 lasta. Sehän sinua punaniskaa kiihottaa.Terrroristin ihailija saasta yrittää vierittää syyn kristinuskoon vaikka puukottelija ylisti allahia 🤣😂🤣
Minä olen etsinyt tietoa Axel Muganwa Rudakubanun motiivista massamurhien tapahtumisesta alkaen. Mistä tiedät, että Axel ylisti Allahia?
Silminnäkijät todisti sen huutelun.
Tämä ketju todistaa aloituksen väitteet todeksi. Kaikki raivopäiset viestit kertovat uskonnollisuuden vastustamisesta. Nuo uskonnottomat kirjoittajat eivät selväsikään ole onnellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silminnäkijät todisti sen huutelun.
Missä on linkki silminnäkijöiden lausuntoon?
"[Yhteisöllisyys] olisi hyväksi meidän lapsille ja nuorille sekä myös aikuisille."
Ehkäpä, mutta kristinuskon ongelmia ei kannata kuitenkaan sivuuttaa. Esimerkiksi buddhalaisuus on jopa yhteisöllisempi kuin kristinusko, koska toimintaperiaatteena ei ole ihmisryhmien välinen erottelu. Buddhalaisuudessa ei ole olemassa "Jumalan massaa", jotka ovat ainakin siinä "parempia ihmisiä", että uskovat "oikein".
Kristinuskossa on tällainen kilpailuvinouma, joka on saanut jopa tuhoisia muotoja historiassa. Ja siinä voi olla myös yksilötasolla psyykkisesti sairastuttavaa ainesta mukana.
Kaikki v-i-t-u-n uskovaiset, HAISTAKAA V-I-T-T-U!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!