Helsingin hyvät ja huonot asuinalueet yksineläjälle
Etsin yksiötä Helsingistä, mutta ulkopaikkakuntalaisena en oikein osaa sanoa, mitkä on niitä vältettäviä paikkoja ja mitkä hyviä. Mielipiteitä perustelujen kanssa, kiitos!
Kommentit (33)
Vältä lähiöiden ostoskeskusten ja kauppakeskusten, sekä metrojen ja junien läheisyydessä olevia asuntoja.
Kaikki ongelmat aina keräytyy näihin. Varmaan joka alueen läpikulkeminen on helsingissä lähtökohtaisesti turvallista, kun et itse mene sekaantumaan muiden asioihin, mutta esim lukossa oleva fillari saattaa lähteä rapun edestä, ilkivaltaa tapahtua tms ja ne yleensä juuri edellämainituilla alueilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen paikka on Vartiokylä? Metro ainakin aika lähellä, mutta muu meininki mietityttää.
Vartiokylän kaupunginosan muodostavat Itäkeskus, Marjaniemi, Puotinharju, Vartioharju, Puotila, Myllypuro ja Roihupelto. Näistä Itäkeskus ja Myllypurosta osa on sellaisia, joita ainakin itse välttäisin. Pyllymurossa tosin on ihan kiva omakotitalo/paritalo/rivarivoittoinen puolikin sen aseman lähistön slummin lisäksi. Kun taas joku Marjaniemi on rauhallista ja aika kallista omakotitaloaluetta.
Miksi juuri Vartiokylä? Perustelut?
Sinkkuna menisin esim. Tapiolaan. Siellä on hyvät palvelut Ainoassa, pyöräilyreitit ja metro + bussit kulkee. Metrolla pääsee nopeasti keskustaan. Merikin lähellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen paikka on Vartiokylä? Metro ainakin aika lähellä, mutta muu meininki mietityttää.
Vartiokylän kaupunginosan muodostavat Itäkeskus, Marjaniemi, Puotinharju, Vartioharju, Puotila, Myllypuro ja Roihupelto. Näistä Itäkeskus ja Myllypurosta osa on sellaisia, joita ainakin itse välttäisin. Pyllymurossa tosin on ihan kiva omakotitalo/paritalo/rivarivoittoinen puolikin sen aseman lähistön slummin lisäksi. Kun taas joku Marjaniemi on rauhallista ja aika kallista omakotitaloaluetta.
Myllypuro on nykyään ihan hyvä mesta. Ostarin remontin jälkeen hävis baarit ja niiden mukana melkeen kaikki spurgut. Asuin siellä itse 20v ja näin molemmat myllypurot.
Vierailija kirjoitti:
Tiettyjä paikkoja on, joita pidetään yleisesti huonoina tai vähintään ankeina. Niistäkin yleensä löytyy "sivummalta" (esim. kauempaa ostarista tai asemasta) kyllä ihan kivoja paikkoja ja hinnat voi olla edulliset. Itselleni sellaisia missä en välittäisi asua on esim. Kontula, Itäkeskus, Malmi, Rastila, Pihlajamäki, Jakomäki...
Muuten riippuu paljon siitä, millaista elämää kaipaat. Esim. jos tykkäät juhlia tai käytät paljon kaupungin palveluita, kantakaupunki tai metro- tai lähijunayhteyden päässä voi olla hyvä. Sitten taas tämmöinen keski-ikäinen kotoileva sinkku kuin minä, en minä tee mitään sillä miten keskustaan pääsee kun työkin on etätyötä. Mulle tärkeää on hyvät ulkoilumaastot ja luonto. Viikin Latokartanossa nyt asun ja tämä on kiva kaltaiselleni ihmiselle - nuorena juhlivana sinkkuna olisin pitänyt patatylsänä paikkana.
Rastila?? Rauhallinen rivitalo- ja omakotitaloalue Vuosaaressa..Taidat sekoittaa Meri-Rastilaan? Ei sekään nyt NIIN paha ole kuin esim. Malmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiettyjä paikkoja on, joita pidetään yleisesti huonoina tai vähintään ankeina. Niistäkin yleensä löytyy "sivummalta" (esim. kauempaa ostarista tai asemasta) kyllä ihan kivoja paikkoja ja hinnat voi olla edulliset. Itselleni sellaisia missä en välittäisi asua on esim. Kontula, Itäkeskus, Malmi, Rastila, Pihlajamäki, Jakomäki...
Muuten riippuu paljon siitä, millaista elämää kaipaat. Esim. jos tykkäät juhlia tai käytät paljon kaupungin palveluita, kantakaupunki tai metro- tai lähijunayhteyden päässä voi olla hyvä. Sitten taas tämmöinen keski-ikäinen kotoileva sinkku kuin minä, en minä tee mitään sillä miten keskustaan pääsee kun työkin on etätyötä. Mulle tärkeää on hyvät ulkoilumaastot ja luonto. Viikin Latokartanossa nyt asun ja tämä on kiva kaltaiselleni ihmiselle - nuorena juhlivana sinkkuna olisin pitänyt patatylsänä paikkana.
Rastila?? Rauhalli
Rastila on mainettaan parempi paikka. Sen huono maine on siitä johtuvaa, että alueelle hakeutui 2000 luvun alussa paljon maa han muut tajia, mutta kaupunki onneksi äkkäsi tämän eikä päästänyt kaupunginosaa homogeeniseksi. Alueelle rakennettiin paljon uutta ja omistusasuntoa siihen ramsinniemen alkupätkälle.
Ihan hyvä alue.
Vierailija kirjoitti:
Vältä lähiöiden ostoskeskusten ja kauppakeskusten, sekä metrojen ja junien läheisyydessä olevia asuntoja.
Kaikki ongelmat aina keräytyy näihin. Varmaan joka alueen läpikulkeminen on helsingissä lähtökohtaisesti turvallista, kun et itse mene sekaantumaan muiden asioihin, mutta esim lukossa oleva fillari saattaa lähteä rapun edestä, ilkivaltaa tapahtua tms ja ne yleensä juuri edellämainituilla alueilla.
Hyvä nyrkkisääntö, kiitos kun kerroit!
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten riippuu paljon siitä, millaista elämää kaipaat. Esim. jos tykkäät juhlia tai käytät paljon kaupungin palveluita, kantakaupunki tai metro- tai lähijunayhteyden päässä voi olla hyvä. Sitten taas tämmöinen keski-ikäinen kotoileva sinkku kuin minä, en minä tee mitään sillä miten keskustaan pääsee kun työkin on etätyötä. Mulle tärkeää on hyvät ulkoilumaastot ja luonto. Viikin Latokartanossa nyt asun ja tämä on kiva kaltaiselleni ihmiselle - nuorena juhlivana sinkkuna olisin pitänyt patatylsänä p
Miksi juuri Rastila? Osaatko kertoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vinkeistä. Voisin harkita noita muita sitten ehkä, jos sieltä löytyy asuntoja järkevällä vuokralla.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rastila?? Rauhalli
Kyllä Rastilassa kerrostaloja on.
Vierailija kirjoitti:
Yksineläjänä muuttaisin huonomaineiseen lähiöön. Herttoniemi tai siitä pidemmälle itään. Metrolla helppo kulkea.
Herttoniemikö huonomaineinen?
Vierailija kirjoitti:
Ullanlinna paras. Tai Eira. Sopii opiskelijalle.
Riippuu ihan missä opiskelee. Viikkiin tuolta on tuskainen matka mutta keskustakampukselle pääsee nopeasti.