YLE: Korkeasti koulutettu Riina Simonen ei saa mistään töitä, ja hänenlaisiaan on koko ajan enemmän
Toisaalta hänellä ei ole mitään tutkintoa oikeisiin töihin. Ehkäpä kouluttautuminen lähihoitajaksi auttaisi työnhaussa?
Kommentit (1044)
Vierailija kirjoitti:
Jos lisätienestit ovat tosi pienet, niin en mä kyllä lähtisi ihan vaan periaatteen vuoksi tekemään jotain siivoushommia, joita inhoa
Tukiaiset taitavat olla liian isot. Saksille töitä...
Vierailija kirjoitti:
Miltäs kouluttaudut lähihoitajaksi kun hallitus vaikeuttaa uudelleenkouluttautumistakin?
Sori nyt vaan, sanon suoraan: jos on tuollaisesta sinun kouluttautuminen kiinni, olet menetetty tapaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään saanut mistään 10 000e/kk työpaikkaa, piti laskea palkkatoivetta ja työpaikka löytyi.
Hyvä, että myönnät olleesi typerys pyytäessäsi tuollaista summaa osa-aikaisesta siivoustyöstä.
Valitettavasti terveys ja Suomen laki ei anna itselle siivoojaan pestiä. Ei ole siihenkään.
Vierailija kirjoitti:
Itse myös yo-merkonomi, valmistuin 2019 ja hain vuoden töitä, kunnes sain 6kk vuorotteluvapaapestin. Siitä sai jalan oven väliin ja nyt on vakituinen työpaikka. Harmi vaan että lopettavat vuorotteluvapaatkin tulevaisuudessa.
En kuitenkaan itse menisi itkemään työnhaun vaikeudesta tai sen syrjimisestä uutisiin, tulevaisuudessa hänellä on vielä vaikeampi saada työpaikkaa. Nimi googlehakuun ja tuo uutinen tulee vastaan, ei jatkoon.
Työnantaja ei saa googlettaa työnhakijaa.
Me perusuomalaiset tiedämme, että pitää lopettaa valittaminen, ottaa itseään niskasta kiinni ja MENNÄ töihin ! Koulutus ei anna oikeutta laiskotteluun ja isänmaan saattamiseen häviöön.
Vierailija kirjoitti:
Siivous, päiväkoti, lähihoitaja, sairaala-apulainen, henkilökohtainen avustaja, kaupan kassa.
Miksei kelpaa?
Suositteletko tuota rimpsua kaikille työttömille miehillekin ja ihmettelet, kun ei kelpaa vaikka on hitsariksi kouluttautunut?
Jos ei kukaan suostu palkkaamaan töihin, niin sitten täytyy itse työllistää itsensä ja ryhtyä yrittäjäksi eikä jättaytyä vuosiksi työttömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse myös yo-merkonomi, valmistuin 2019 ja hain vuoden töitä, kunnes sain 6kk vuorotteluvapaapestin. Siitä sai jalan oven väliin ja nyt on vakituinen työpaikka. Harmi vaan että lopettavat vuorotteluvapaatkin tulevaisuudessa.
En kuitenkaan itse menisi itkemään työnhaun vaikeudesta tai sen syrjimisestä uutisiin, tulevaisuudessa hänellä on vielä vaikeampi saada työpaikkaa. Nimi googlehakuun ja tuo uutinen tulee vastaan, ei jatkoon.
No sittenhän sitä ei voi tapahtua... Olisiko jo aika ottaa se pää pois sieltä tynnyristä ja tulla meidän muiden kanssa todellisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivous, päiväkoti, lähihoitaja, sairaala-apulainen, henkilökohtainen avustaja, kaupan kassa.
Miksei kelpaa?
Suositteletko tuota rimpsua kaikille työttömille miehillekin ja ihmettelet, kun ei kelpaa vaikka on hitsariksi kouluttautunut?
Tietenkin. Miten sukupuoli tähän liittyy? Eihän sillä saa olla nykysääntöjen mukaan mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän sitä ei voi tapahtua... Olisiko jo aika ottaa se pää pois sieltä tynnyristä ja tulla meidän muiden kanssa todellisuuteen?
Samaa suosittelen niille, jotka hokevat sitä, että kunhan nyt vaan menet töihin, ihan mihin tahansa vaan ja millä tahansa ehdoilla. Ei tule tapahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei kelpaa?
Tietenkin. Miten sukupuoli tähän liittyy? Eihän sillä saa olla nykysääntöjen mukaan mitään merkitystä.
Enpä ole tällaisia suosituksia nähnyt työttömille miehille. Ja eipä heitä siellä hoitoalalla tai siivoojina kovin näykään, paitsi tummempipintaisia. Mistä johtunee? Ja työttömyys on kuitenkin miehillä korkeammalla tasolla kuin naisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mene siivoojaksi? Itsekin olen tehnyt siivoojan töitä jonkin aikaa, kun en työllistynyt omalle alalleni.
Minkä verran tienaat kuussa, millaisilla tunneilla? Ja minkä ikäinen olet?
Miten nuo kysymyksesi tähän aiheeseen liittyvät?
Ihan vain siten, että kuinka taloudellisesti ja muuten kannattavaa on tukevasti keski-ikäisen korkeakoulutetun ihmisen ruveta siivoojaksi? Mitä sillä tienaa?
Elantonsa. Ihan itse. Minun ei tarvitse maksaa veroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se sais, niillä työpaikan vehkeillä tai työaikana. Mikä estää sen tekemästä vaikka omalla puhelimella työajan jälkeen? Uutiset siitä, kuinka työnantaja syrjii mua, ei hirveästi tuo plussaa työnhakuun.
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla vähän mukavuudenhaluinen tämä Riina.
Joo tosi mukavaa varmaan vuodesta toiseen köyhyysrajalla lähettää hakemuksia. Palstan idiotismi ei petä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei mene siivoojaksi? Itsekin olen tehnyt siivoojan töitä jonkin aikaa, kun en työllistynyt omalle alalleni.
Minkä verran tienaat kuussa, millaisilla tunneilla? Ja minkä ikäinen olet?
Miten nuo kysymyksesi tähän aiheeseen liittyvät?
Ihan vain siten, että kuinka taloudellisesti ja muuten kannattavaa on tukevasti keski-ikäisen korkeakoulutetun ihmisen ruveta siivoojaksi? Mitä sillä tienaa?
Eli jos ei saa työtä minkä haluaa tai opiskella mitä haluaa niin voi vetää itkupotku raivarit lattialla ja jättäytyä muiden rahoilla eläväksi?
No toki voi. Mikäs sen estää? Onneksi elämme to
Veronmaksajien maksukyky. Ellei punikille ole jo tullut selväksi taloudellinen tilanne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. Milläs estät tai valvot. Minä googletan ketä haluan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän se sais, niillä työpaikan vehkeillä tai työaikana. Mikä estää sen tekemästä vaikka omalla puhelimella työajan jälkeen? Uutiset siitä, kuinka työnantaja syrjii mua, ei hirveästi tuo plussaa työnhakuun.
No minulla estää moraali, teistä muista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmä. Milläs estät tai valvot. Minä googletan ketä haluan.
Niin. Vapauden ja valintojen maailma, monellakin tapaa. Ei pidä ihmetellä, jos muutkin niitä toteuttavat omassa elämässään.