G: Mitä ostat kirppareilta ja mitä et ikinä ostaisi?
Kommentit (24)
eivät alennu ostamaan toisten käyttämiä tavaroita. Onneksi teidän kaltaisianne on vähemmistö sillä tosiaan maapallon luonnonvarat eivät kestä kaltaisianne pullasorsia joille kaiken pitää olla uutta.
Ostan siis kirppikseltä merkkivaatteita itselleni ja lapselle. Myös muut käyvät jos ovat siistejä. Jos löydän disneyn pyyhkeitä (siistejä) niin osta. Ostan myös mattoja ja kenkiä jos ovat siistejä. Lapselle ostan sukkahousuja usein (niitä menee paljon ja ne maksaa kuitenkin aika paljon kaupassa). Keräilen lasten pussilakanoita (esim. disney) joten niitä ostelen kirpparilta. Olen ostanut myös muovikuusen, pelejä, kirjoja, videoita useinkin ym.
En osta alushousuja enkä meikkejä, en usein myöskään astioita mutta se johtuu siitä etten välitä niitä muutenkaan ostella.
Ihan huonekaluista kaikkeen pikkukrääsään saakka.
Mutta aina ennen kun ostan katson minkälainen on myyjän yleisolemsu, onko siisti vai ei, epäsiistiltä myyjältä en osta mitään. Ja katson myös vähän että myykö myyjä omia tavaroita oletettavasti vai onko jobbari.
Ja kaikkea siistiä ostan, ja epäsiistiäkin olen poikkeustapauksissa ostanut, kun olen saanut tosi halvalla ja olen huomannut että kyseessä on pesussa helposti lähtevää pintalikaan.
Ostan myös pyyhkeitä ja lakanoita, en näe siinä mitään eroa esim. hotelleihin. Tietenkin pesen ne 60 C ennen käyttöä. Ja jos vieläkin epäilyttää silitän ne vielä, silloin kuolee viimeisetkin pöpöt 220 C raudan alla.
Mitä en osta on käytetyt meikit, uusia saatan ostaa. Ja käytetyt alushousut ja sukat, mutta näissäkin uusia olen ostanut (laput vielä kiini).
Rintaliivejä olen ostanut aika paljonkin kirppiksiltä, sieltä tekee tosi hyviä löytöjä edullisesti.
Ihan uteliaisuudesta kysyn, kun itse olen jopa niitä alusvaatteita sekä myynyt että ostanut. Ei tietenkään mitään venähtäneitä ja keltaisiksi poltettuja maksisloggeja, vaan sellaisia, joista näkee, että pari kertaa ehkä pidetty ja väärän kokoisiksi todettu tms. Stringejä en ostaisi käytettyinä, mutta olen myynyt huutonetissä yhdet hutialeostokset!
Sen sijaan en ostaisi käytettyä kosmetiikkaa, mitään voiteita varsinkaan. Meikeistä esim. luomivärikakut pysyy aika hygieenisinä, niitä voisin ehkä harkita ja nuorempana ja köyhempänä olen ostanutkin.
Paljon ostan vaatteita (sisä- ja ulko, lapselle ja itselle, hyväkuntoisia kenkiä myös silloin harovin kun kohdalle sattuu mieluiset), kodintavaraa (pyyhkeet, petivaatteet, astiat tiettyä tyyliä, jota ei enää kaupasta saa), kirjoja etenkin lapselle. Lapsen lelutkin ovat suurimmaksi osaksi kirppikseltä, ollaan vuosikaudet ostettu talteen hyviä perusleluja kuten duploja, legoja, kirjainpalikat, ehjät ja siistit barbin kamat... etenkin vauvaleluja löytyy tosi hyvin ja nehän voi vaikka tolulla pyyhkiä ja huuhtaista ennen kuin antaa vauvalle.