Minusta ihmiset, joilla on älykello ranteessa koko ajan, ovat outoja... siis pitääkö kaikkea mitata koko ajan?
Lisäksi ne näyttävät typeriltä. Ex-poikaystväni laittoi oranssirannekkeisen älykellon smokinkin kanssa...
Mitä mieltä?
Kommentit (72)
Vierailija kirjoitti:
Älykellosta näkee yllättäen myös kellonajan
Tavallisesta kellosta ei ja kaikkihan tuijottaa aina puhelimiaan, aina. Eikö siitä kelloa näe? Toki joo kun juoksemaan lähdetään, ei puhelinta oteta mukaan. Silti pitää juostessa katsoa paljon kello. Ei ennen tarvinnut. Sitä juostiin ja kun juostu, niin kotiin.
Mutta esim. Sanna Marin - miksi hänellä ei ole laatukelloa ranteessa, esim. klassinen Cartier sopisi hänelle?
Ap, mä ymmärrän. Meinaan mäkään en ymmärrä. Jos ymmärrät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykellosta näkee yllättäen myös kellonajan
Tavallisesta kellosta ei ja kaikkihan tuijottaa aina puhelimiaan, aina. Eikö siitä kelloa näe? Toki joo kun juoksemaan lähdetään, ei puhelinta oteta mukaan. Silti pitää juostessa katsoa paljon kello. Ei ennen tarvinnut. Sitä juostiin ja kun juostu, niin kotiin.
Eikä ennen tarvinnut koko ajan olla tavoitettavissa - edes lapsia varten. 40-60 min juoksulenkki menee varmaan ilman, että on tavoitettavissa?
Tissiposkien ja huulirasvapoikien vehkeitä nuo älykellot.
Tänään sukelsin vapaasti poijukivet ja kettingin ylös neljän metrin syvyydestä ilman älykelloa. Semmoista turhaketta en käytä. Tuollainen itsensä jatkuva diagnosointi on riippuvaisuutta, kuten huumeet.
M 61 v.
Minä pidän urheilukelloa koko ajan. Urheileminen ilman kelloa tuntuu turhalta, eikä tule edes lähdettyä. On kiva kun voi seurata omia toimintoja kellosta, esimerkiksi unta ja palautumista. Ilman kelloa olo on ihan turha. Puhelinta ei ole yhdistetty kelloon.
Vierailija kirjoitti:
Minä pidän urheilukelloa koko ajan. Urheileminen ilman kelloa tuntuu turhalta, eikä tule edes lähdettyä. On kiva kun voi seurata omia toimintoja kellosta, esimerkiksi unta ja palautumista. Ilman kelloa olo on ihan turha. Puhelinta ei ole yhdistetty kelloon.
Olet lammas narussa. Eikö hävetä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet lammas narussa. Eikö hävetä?
Bääbää vaan, ryntään laitumelle älykello sorkassa!
Mittaan sillä askelia ja unenlaatua. Se on myös innostanut kaltaiseni sohvaperuna täti-ihmisen tekemään kaikenlaisia liikuntahaasteita. Kuin huomaamatta olen puolessa vuodessa hoikistunut ihan vaan lisäämällä pikkuisen liikuntaa sinne tänne. En ole mikään saliurheilija enkä verenmaku suussa raataja. Tykkään enemmän omissa oloissa liikuskella ja älykello sitten tarkkailee miten on saavutuksia saatu aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen siitä kellon, viestit ja hälyttää/värisee puheluiden tullessa, joka on hyvä ominaisuus kaupungin melussa.
Juuri nuo on mullekin tärkeitä. Ja olen jo liki 80v, mutta ajan hermolla kaiken aikaa. Katso n myös aamuisin yöunen ja viime yönä nukuin 9h 15m. Niin virkeä olo aamulla heti. Tarvitsen unta vähintään 8 tuntia jotta voin hyvin. Liikun paljon, lenkkeilen.
Mä katson seinäkellosta kauan tuli nukuttua. Ja kun laitan herätyskellon puhelimesta, se ilmoittaa monenko tunnin päästä se soi.
Selvästikään et ole huomannut, että älykellossa on muitakin hyviä puolia kuin jatkuva itsensä mittaaminen. Itse arvostan omassa älykellossa sitä, että siitä paitsi näkee kellonajan, siitä näen saapuvat puhelut ja viestit (puhelin äänettömällä), se toimii äänettömänä herätyskellona aamuisin (puolisokin arvostaa) ja jos yöllä herään pimeässä vaikkapa vessahätään niin se toimii sopivan himmeänä yövalona kulkiessani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näen siitä kellon, viestit ja hälyttää/värisee puheluiden tullessa, joka on hyvä ominaisuus kaupungin melussa.
Juuri nuo on mullekin tärkeitä. Ja olen jo liki 80v, mutta ajan hermolla kaiken aikaa. Katso n myös aamuisin yöunen ja viime yönä nukuin 9h 15m. Niin virkeä olo aamulla heti. Tarvitsen unta vähintään 8 tuntia jotta voin hyvin. Liikun paljon, lenkkeilen.
Mä katson seinäkellosta kauan tuli nukuttua. Ja kun laitan herätyskellon puhelimesta, se ilmoittaa monenko tunnin päästä se soi.
Kertooko seinäkellosi myös unenlaadun? Paljonko tuli rem unta, paljonko syvää tai kevyttä unta? Heräilitkö kuinka usein? Minulle tuli yllätyksenä, kuinka huonosti laadullisesti nukuin vaikka olisin nukkunut monta tuntia. Erityisesti luulin, että alkoholin nauttimisen jälkeen kun nukkui helposti 8-9 tuntia olisin nukkunut hyvin, sainkin vain 45 unipistettä. Kun nukuin ilman alkoholia 7 tuntia, sainkin 90 unipistettä, eli lyhyempi uni ilman alkoholia olikin palauttavampaa.
Kaikkia tällaisia elämänlaatua parantavia oivalluksia on tullut tehtyä älykellon myötä. Nukun paremmin, käytän alkoholia harvemmin, liikun enemmän jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö perusrannekello ole parempi, jos aikaa pitää tähyillä?
Peruskelloon ei saa hälytystä. Mulla on töissä tehtäviä, jotka on tehtävä aina tiettyyn aikaan. Kätevä laittaa aina kello hälyttämään, kun on aika tehdä tietty tehtävä.
Hälytysen sai jo 80 luvulla halpis casoihin. En usko ettei nykykelloihin saa.
Katson lähinnä ajan. Käytän myös puhelimeen vastaamiseen, viestien lukuun, mittaan joskus sykettä lenkillä, seuraan nukkumista joskus ym ihan hyödyllinen laite.
Minä käytän älykelloa, koska haluan luovuttaa mahdollisimman paljon dataa itsestäni amerikkalaisille suuryrityksille.
En mä ainakaan sillä mitään mittaa. Paitsi ehkä päivän askelmäärää. Siitä näkee kellonajan, päivämäärän ja tulleet viestit.
Omistan älykellon, käytän silloin tällöin. Tänään päätin, että laitan salikäynnin "tiedostoihin". Muistin käynnistää kellon treenin alussa, mutta kämmäsin lopetuksen. Tuli sitten 3 tunnin päästä joku ilmoitus treenin jatkumisesta 🤦. Mutta näkeehän siitä kellonajan tarkasti ja nopeammin kuin kännystä, mikä on yleensä jossain kadoksissa sekin.
Ei helkkari. Tulisin hulluksi jos tuollainen kyttä olisi jatkuvasti ranteessa. Jopa nukkuessa.
Ja ap, jonka exällä oli oranssinen älykello, piti sitä möhkälettä tosiaan koko ajan, saunassa, yöllä, rakastellessa... että anteeksi, tässä ehkä hieman ex-vihaa mukana :) Pesiköhän se koskaan sitä ranneketta?