Minusta ihmiset, joilla on älykello ranteessa koko ajan, ovat outoja... siis pitääkö kaikkea mitata koko ajan?
Lisäksi ne näyttävät typeriltä. Ex-poikaystväni laittoi oranssirannekkeisen älykellon smokinkin kanssa...
Mitä mieltä?
Kommentit (72)
Askelten seuranta! Puhelin ei oo mukana koko ajan. Kerään joka päivä 10000 askelta terveyssyistä. Sori jos sua häiritsee, mut kyse on mun terveydestä.
Jos kärsit rytmihäiriöistä kello tuottaa ekg käyrää, jota voi lääkäri analysoida.
Onhan se tosi kätevä ajastin. Tiedän myös monia jotka ovat alkaneet liikkua enemmän aktiivisuusrannekkeen hankkimisen myötä.
Minusta ihmiset, jotka luulevat älykellon käyttäjien mittaavan kaikkea koko ajan, ovat outoja. Täytyykö aina olettaa, että kaikki käyttäytyy kuin exäsi? Mitä mieltä?
Neuroottistahan tuommonen jatkuva mittailu on.
Vierailija kirjoitti:
Minusta ihmiset, jotka luulevat älykellon käyttäjien mittaavan kaikkea koko ajan, ovat outoja. Täytyykö aina olettaa, että kaikki käyttäytyy kuin exäsi? Mitä mieltä?
-Miksi hankkia älykelloa jos ei sen ominaisuuksia hyödynnä.Sulla on se kännyräpellin käsillä koko ajan kuitenkin, näke sen ajan siitäkin.
Kun laittaa monta satasta turhaan roinaan, pitää se jollain perustella.
Vierailija kirjoitti:
Eikö perusrannekello ole parempi, jos aikaa pitää tähyillä?
No ei se sen parempi ole, ajan näkee molemmista.
Kivempi olla urheilemassa kellon kuin puhelimen kanssa. Tavoitettavissa on kuitenkin oltava koko ajan, kun on useampi lapsi. Salilla näkee myös lepoajat tarkemmin kuin analogisesta seinäkellosta.
Vierailija kirjoitti:
Kun laittaa monta satasta turhaan roinaan, pitää se jollain perustella.
Mun ranneke oli 25€
Hermostuin tavallisiin rannelelloihin. 2 peräjälkeen aika nopeasti vikaantui siten, että alkoi jätättää. Aidoin patterit, mutta jätätti jälleen.
Joskus on iso juttu, jos myöhästyy jostain, kun ei huomaa kellon olevan jäljessä.
Käytän nyt älykelloa lähinnä ajan kertomiseen. Se ei vikaannu tuolla tavoin. Se joko toimii tai ei. Helpompi vilkaista kuin kännykästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-Miksi hankkia älykelloa jos ei sen ominaisuuksia hyödynnä.Sulla on se kännyräpellin käsillä koko ajan kuitenkin, näke sen ajan siitäkin.
Niin hyödynnän kyllä ominaisuuksia. Mutta en mittaa koko ajan. Ei ole hallitseva asia elämässäni, se mittaaminen. Selkiskö? Mikä on muuten kännyräpelli?
Itse en ymmärrä näitä kelloja myöskään. Nukkumisestakin tulee jotain ihme suorittamista. Sen sijaan että luottaisi siihen omaan fiilikseen, onko herätessä pirteä/unien/uupunut jne, pitää tämäkin asia tarkastaa kellosta.
Vierailija kirjoitti:
Näen siitä kellon, viestit ja hälyttää/värisee puheluiden tullessa, joka on hyvä ominaisuus kaupungin melussa.
Juuri nuo on mullekin tärkeitä. Ja olen jo liki 80v, mutta ajan hermolla kaiken aikaa. Katso n myös aamuisin yöunen ja viime yönä nukuin 9h 15m. Niin virkeä olo aamulla heti. Tarvitsen unta vähintään 8 tuntia jotta voin hyvin. Liikun paljon, lenkkeilen.
Ei kaikkea mitata, eikä koko ajan.
Aika nopeampi vilkaista kesät talvet kellosta, kuin puhelimesta.
209 prosentin aktiivisuus päivässä saattaa mulla olla 13 tuhatta askelta. Kun on pyöräilty mittaamatta sitä treeninä. Tai 105 prosenttiin saattaa tulla 23 tuhatta askelta. Kun olen vetänyt tunnin varjonyrkkeilytreenin. Jos tarvitsen ostan kellon jolla voi maksaa ja jos tarvitsen hankin kellon jolla voin säätää musiikkia.
Nyt en tarvitse, enkä mittaa jokaista urheilua ja liikuntaa omanaan.
Hifistely-lampaita on aina ollut olemassa. Toimivat samalla koekaniineina tulevaisuuden teknologialle. MOnihan kuoli meidän puolesta sen takia että nykyään kaikki koneet ja kulkuvälineet on turvallisia.
Vierailija kirjoitti:
Mä hankin tänä keväänä älykellon, josta voin seurata veren happisaturaatiota, sillä sairastan vaikeaa astmaa ja happisaturaatio on minulle tärkeä tieto. Olen saanut yllättävän paljon tietoa terveydestäni kelloni avulla mm. heräsi epäilys uniapneasta, koska unitiedot näyttivät jatkuvaa (tiedostamatonta) heräilyä sekä happisaturaation merkittävää laskua yöaikaan. Mukavana lisänä kello on auttanut ja tsempannut treenaamaan. Ja vielä bonuksena: on turvallisempi olo, kun kello seuraa myös EKG:tä ja varoittaa tarpeen tullen eteisvärinästä. Tämä ko kello on maailmalla pelastanut jo useita ihmisiä tämän toimintonsa avulla.
Mikä kello tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä näitä kelloja myöskään. Nukkumisestakin tulee jotain ihme suorittamista. Sen sijaan että luottaisi siihen omaan fiilikseen, onko herätessä pirteä/unien/uupunut jne, pitää tämäkin asia tarkastaa kellosta.
No siis pari ystävää just perustelee, että ovat nukkuneet hyvin, vaikka koko yö on mennyt pyöriessä, kun liian kuuma. Uni ei tullut illalla ja aamuyöstä alkaen taas hereillä. Kello näytti hyvän palautumisen, useana yönä peräkkäin...itse luotan fiilikseen, tiedostan, että oon pyörinyt ja ollut valveilla ison osan yötä. Kuulostelen aamulla ja päivän mittaan, en anna myöskään tämän faktatiedon, että yö oli huono, häiritä.
Vierailija kirjoitti:
Eikö perusrannekello ole parempi, jos aikaa pitää tähyillä?
Sillä ei pysty maksamaan. Tai ainakin omassa kellossani on maksuominaisuus eikä tarvitse enää lompakkoa kuljettaa mukana. Monille tulevat myös viestitkin siihen puhelimen sijaan!
Ei sen älykellon oikea funktio ole mitata mitään