Ihan hirveä paikka tuo Linkedin!!
Moni on vinkannut, että kannattaa liittyä linkkariin ja alkaa verkostoitumaan. No minäpä menin sinne ja mitä siellä näkee, itsensä kehuskelua, iltapäivälehtien uutisten analysointia ja lyttäämistä, "havaintoja" työelämästä eli käytännössä kirjoitetaan hyvin subjektiivinen näkemys koetusta ja oman poliittisen suhtautumisen avautuspaikka, näköjään.
Linkedin on aikuisten facebook, jossa ollaan niin olevinaan työelämästä kaiken tietäviä.
Ihan hirveä paikka!!!! Myötähäpeä...
Kommentit (348)
Vierailija kirjoitti:
LinkedInistä saa hyvin työpaikkatarjouksia, jos on tietyllä alalla. Sen takia liityin, enkä käytä mitään muuta sosiaalista mediaa. Ihmiset ovat kuitenkin onnistuneet jo pilaamaan myös linkkarin. Olisi mukava keskittyä vain työjuttuihin, mutta todella suurella joukolla on valtava tarve tunkea myös kyseinen työnhakuun tarkoitettu alusta täyteen politiikkaa ja self help -juttuja. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kaikki muut alustat eivät riitä näille, vaan se ainoa järkevä sosiaalinen media pitää myös tuhota.
Tämä alkoi jotain 5-7 v sitten kun kaiken maailman huomionhaluiset liittyivät joukolla mukaan facen hiipuessa.Koko foorumi on roskaa ja jos postaat,tulkitaan että olet roskaa,vaikka haluaisit olla ikään kuin asiat edellä.Sittemmin on syntynyt onneksi muita alustoja!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On aivan oksettava paikka. Onneksi itse ei siellä tarvitse olla, mutta puolison kautta olen kuullut sieltä kaikenlaista meiningistä. Uraohjukset siellä kilpaa kehuu itseään.
Uraohjukset wanna-be. Oikeat uraihmiset eivät tod julkaise mitään. Ei ole aikaakaan.
Tämä. Just näin.
Kerskujia palstan täydeltä, oikeasti surkuhupaisa paikka.
Vierailija kirjoitti:
Kerskujia palstan täydeltä, oikeasti surkuhupaisa paikka.
Kiva kuulla että kaikki muutkin tällä palstalla ajattelevat näin! Luultiin miehen kanssa että ollaan ainoat.
Vierailija kirjoitti:
Muistettavin Linkkaripostaus tuli eräältä professorilta,joka vastasi jonkun vuodatukseen elämästä,että vitsi sinä xx olet ihana.Se aiheutti niin sanotussa läheisessä tieteenalassa viikkoja kestäneen pilkkalaulun koko tieteenalaan liittyen.Ai että tämäkö on alan taso jne.Olen todellakin oppinut,että en koske pitkällä tikullakaan koko Linkkariin.Se mahdollistaa myös ikäviä asioita.Henk.kohtvuodatukset sopivat paremmin Mummobookiin.
Erehtyi alustasta ? Vaikea kuvitella proffan toiminnaksi😊
Siellä kiillotetaan omaa kilpeä. Oma työpaikka on aivan mahtavan upea, kun sai jonkun suklaalevyn ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistettavin Linkkaripostaus tuli eräältä professorilta,joka vastasi jonkun vuodatukseen elämästä,että vitsi sinä xx olet ihana.Se aiheutti niin sanotussa läheisessä tieteenalassa viikkoja kestäneen pilkkalaulun koko tieteenalaan liittyen.Ai että tämäkö on alan taso jne.Olen todellakin oppinut,että en koske pitkällä tikullakaan koko Linkkariin.Se mahdollistaa myös ikäviä asioita.Henk.kohtvuodatukset sopivat paremmin Mummobookiin.
Noissakin on kaikenlaista hiihtäjää, vai oletko niitä ihmisiä joiden mielestä jo tohtorin hatun saaminen on jo korkea tason älykön merkki.
Niin on, paitsi jopa pahempi. Ihan karseaa porukkaa ja karseita juttuja. Kehutaan itseä ja omaa firmaa, joskus kaverin firmaa. Kertoo muuten myös paljon, että millainen meininki varsinkin yksityisellä sektorilla on työelämässä
Vierailija kirjoitti:
Siellä kiillotetaan omaa kilpeä. Oma työpaikka on aivan mahtavan upea, kun sai jonkun suklaalevyn ilmaiseksi.
Onneksi ulkona kaikesta tällaisesta kun ei enää tarvi markkinoida ollenkaan itseään ja osaamistaan.
Vierailija kirjoitti:
Niin on, paitsi jopa pahempi. Ihan karseaa porukkaa ja karseita juttuja. Kehutaan itseä ja omaa firmaa, joskus kaverin firmaa. Kertoo muuten myös paljon, että millainen meininki varsinkin yksityisellä sektorilla on työelämässä
Se joka huutaa lujaa ja pisimpään on kaikkein paras.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet setämiesikäiset eivät osaa käyttää somealustoja, kuvittelevat lähettävänsä yksityisviestejä, joita sitten lukeekin koko seuraajajoukko 🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noissakin on kaikenlaista hiihtäjää, vai oletko niitä ihmisiä joiden mielestä jo tohtorin hatun saaminen on jo korkea tason älykön merkki.
En ole ja tässä tieteenalaa haukuttiin pseudotieteeksi julkaisun jälkeen.
Mistä nämä saavat energiansa? Ovatko ihan perheellisiä vai usein vasta uransa alussa? Herää myös kysymys, miten tuottavaa työtä tekee jos tuollaiseen jää aikaa.
Profiili on hyvä olla tai syytä olla jos hakee tai aikoo hakea töitä.Julkaisuista olen 100 pros samalla kannalla kuin muutkin.Myötähäpeän tunne on tuttu juttu.
Vierailija kirjoitti:
Mistä nämä saavat energiansa? Ovatko ihan perheellisiä vai usein vasta uransa alussa? Herää myös kysymys, miten tuottavaa työtä tekee jos tuollaiseen jää aikaa.
Tässä se onkin kun eivät ole nk uran alussa. Näitä sattuu per ala muutamia. Heitä kärkytään ja seurataan usein viihdykkeenä. Tästä on puhuttu jo jonkin aikaa ja ollut ketjuja muualla. Ihan kamalaa tavallaan mutta itsepä ovat soppansa keitelleet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia siellä ovat tällaiset "teinpä tänään hyvä työn, autoin/kuuntelin/tsemppasin vähäosaista" -tyyppiset julkaisut, jotka on verhottu johonkin syvällisempään oivallukseen työelämästä tai elämästä ylipäänsä. Niillä sitten kerätään "ootpa hyvä ihminen" -kehuja kommentteihin. Saan sellaisia feediini viikoittain.
Ovat aikuisten versioita julkaisuista, joita näin jatkuvasti Facessa reilu kymmenen vuotta sitten: "Oi tulipa hyvä mieli, kun kaks vierasta ihmistä kulki tänään mun ohi ja toinen niistä sano toiselle, että olipa siinä kaunis tyttö!". Kommenteissa sitten: "Oikeessa olivat, sähän oot niin kaunis" "Noenooo, mut kiitti muru<3"
Jep just näitä. Kaikki verhottu jotenkin muka ovelasti, mutta lähes kaiken keskiössä on MINÄ. Tsiisus!
Järkevät tutkittua tietoa sisältäväy julkaisut on ok vaikka niissäkin pitää puistaa lähdekritiikki
Liityin 10v sitten Linkkariin, kun silloisella työpaikalla oli siihen vahva ammatillinen suositus. Mietin, että mikäpä siinä, siellä on kuitenkin eri alojen ammattilaisia paikalla. Varmaan on hyvin tehtyjä postauksia lähdeviitteillä ja tutkimustuloksiin tai vahvasti omaan ammattitaitoon liittyen.
Vielä mitä! Just tuommosta nönnöö-höpöhöpöä, sellaista "Olin reipas ja urhea, hyvä minä!" ja itsestään selvyyksien postailua suurena viisautena, kuten "hyvä johtaja kunnioittaa alaisiaan" ja "kommunikaatiotilanteissa pitää puhua selvästi" ja "myyjänä sinun on oltava iloinen ja luotettava".
🤦🤦🤦🤦
Kaikkihan siellä kertoo työpaikastaan ja itsestään.
Muut kuin itsestäänselvät, kuten lääkärit ja opettajat. Ei siinä mitään pröystäilemistä mun mielestä näy. Joillain on tietysti melko vähän sanottavaa, huono enkku ja noin.
Finsve-verkostossa kuten yrityksissä on puhuttu aika avoimesti että ei kannata julkaista tuola omia posteja.Moni finsve ei kyllä tietääkseni ole niin tehnytkään vaikka en tiedä miksi.Jotkut firmat voi laittaa tiedon että esiintyvät vaikka messuilla.Se on ihan hyvä homma.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkihan siellä kertoo työpaikastaan ja itsestään.
Muut kuin itsestäänselvät, kuten lääkärit ja opettajat. Ei siinä mitään pröystäilemistä mun mielestä näy. Joillain on tietysti melko vähän sanottavaa, huono enkku ja noin.
No niin,oletko huomionhakuinen tai ehkäpä jopa narsisti?Rakastat kenties esilläoloa?
LinkedInistä saa hyvin työpaikkatarjouksia, jos on tietyllä alalla. Sen takia liityin, enkä käytä mitään muuta sosiaalista mediaa. Ihmiset ovat kuitenkin onnistuneet jo pilaamaan myös linkkarin. Olisi mukava keskittyä vain työjuttuihin, mutta todella suurella joukolla on valtava tarve tunkea myös kyseinen työnhakuun tarkoitettu alusta täyteen politiikkaa ja self help -juttuja. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi kaikki muut alustat eivät riitä näille, vaan se ainoa järkevä sosiaalinen media pitää myös tuhota.