Ihan hirveä paikka tuo Linkedin!!
Moni on vinkannut, että kannattaa liittyä linkkariin ja alkaa verkostoitumaan. No minäpä menin sinne ja mitä siellä näkee, itsensä kehuskelua, iltapäivälehtien uutisten analysointia ja lyttäämistä, "havaintoja" työelämästä eli käytännössä kirjoitetaan hyvin subjektiivinen näkemys koetusta ja oman poliittisen suhtautumisen avautuspaikka, näköjään.
Linkedin on aikuisten facebook, jossa ollaan niin olevinaan työelämästä kaiken tietäviä.
Ihan hirveä paikka!!!! Myötähäpeä...
Kommentit (348)
Täällä on varmaan melko nuorta porukkaa jotka ei tajua mitä eri alustoilla tapahtuu. Ihan nuoret eli ad 30v max on selvillä mainstriimista ja keski-ikäiset 45-50 ylemmäs pierut niin hyvissä ja arvostetuissa asemissa ja rahoissaankin,etteivät edes sen takia vaivaudu aktivoitumaan. Linkedin on ihan nolo nykyään.Ei kukaan itseään arvostava postaile siellä haloo!
Siellä voi seurata työpaikkatarjontaa, ei muuta.Lopetin julkaisut noin 4-5 vuotta sitten,kun kuulin miten sitä käytetään.
Pahimpia siellä ovat tällaiset "teinpä tänään hyvä työn, autoin/kuuntelin/tsemppasin vähäosaista" -tyyppiset julkaisut, jotka on verhottu johonkin syvällisempään oivallukseen työelämästä tai elämästä ylipäänsä. Niillä sitten kerätään "ootpa hyvä ihminen" -kehuja kommentteihin. Saan sellaisia feediini viikoittain.
Ovat aikuisten versioita julkaisuista, joita näin jatkuvasti Facessa reilu kymmenen vuotta sitten: "Oi tulipa hyvä mieli, kun kaks vierasta ihmistä kulki tänään mun ohi ja toinen niistä sano toiselle, että olipa siinä kaunis tyttö!". Kommenteissa sitten: "Oikeessa olivat, sähän oot niin kaunis" "Noenooo, mut kiitti muru<3"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisoitunut työtön kaverini kirjottanut sen esittelytekstin huonolla suomenkielellä. Ehkä kännissä? Hävettää niin paljon hänen puolestaan, mutta en ole kehdannut sanoa.
Suomen kieli ei ole yhdyssana.
Pata kattilaa soimaa...
Mä en välitä miten tänne kirjottelen kuhan pistän tekstii tulemaan. Mutta esuttelyteksti huonolla suomella, ei hyvää päivää. Tarkistaisin aika monta kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Pahimpia siellä ovat tällaiset "teinpä tänään hyvä työn, autoin/kuuntelin/tsemppasin vähäosaista" -tyyppiset julkaisut, jotka on verhottu johonkin syvällisempään oivallukseen työelämästä tai elämästä ylipäänsä. Niillä sitten kerätään "ootpa hyvä ihminen" -kehuja kommentteihin. Saan sellaisia feediini viikoittain.
Ovat aikuisten versioita julkaisuista, joita näin jatkuvasti Facessa reilu kymmenen vuotta sitten: "Oi tulipa hyvä mieli, kun kaks vierasta ihmistä kulki tänään mun ohi ja toinen niistä sano toiselle, että olipa siinä kaunis tyttö!". Kommenteissa sitten: "Oikeessa olivat, sähän oot niin kaunis" "Noenooo, mut kiitti muru<3"
Jep just näitä. Kaikki verhottu jotenkin muka ovelasti, mutta lähes kaiken keskiössä on MINÄ. Tsiisus!
Järkevät tutkittua tietoa sisältäväy julkaisut on ok vaikka niissäkin pitää puistaa lähdekritiikki jne.
Pahimpia on ne joissa ilmoitetaan että on oltu jossain tilaisuudessa. So? Ketä kii. Ostaa. Tämä on yksi mitä naureskellaan.
Jodelissa on mainio parodiatili Linkkarilampaat. Vahva suositus!
Jos on varsinkin uran alussa, on hyvä luoda profiili työnantajia ajatellen. Julkaisuissa on käytettävä hyvää harkintaa. Osa voidaan tulkita myöhemmin negatiivisesti ja toisaalta niin kutsutut positiiviset julkaisutkin tulkitaan helposti epäammatillisiksi. Kukaan vanhempi asiantuntija tuskin julkaiseekaan hyvää tarkoittavia, kehu-artikkeleita (kääntyy lähes aina mielistelyn puolelle). Tämä muistutuksena nuorille. T. HR-täti kesälomalla
Pakollinen paha. Ainoa some-kanava joka mulla on. Jaan siellä mielenkiintoisia akateemisia tutkimuksia ja peukutan samanlaisia.
Gallup: milloin tajusit lopettaa linkkari-postaukset?
Vierailija kirjoitti:
Pakollinen paha. Ainoa some-kanava joka mulla on. Jaan siellä mielenkiintoisia akateemisia tutkimuksia ja peukutan samanlaisia.
Lopeta paitsi jos olet jo eläkkeellä.Silloin ei haittaa uraa.
Vierailija kirjoitti:
Jodelissa on mainio parodiatili Linkkarilampaat. Vahva suositus!
Just näin. Näitä on eri muodoissaan. Aktiiviset linkkarilampaat ei pääse suljettuihin ryhmiin.
Peukuttelen joskus jotain. Ilmoitukset suljin jotain 2019. Ei tartte muuta kun on jo hyvä asema.
Samaa porukkaa siellä on kuin Xään shit-postaajat.
Kaikki käyttää sanaa myötähapeä Linkedinin yhteydessä. Julkaisijat on hiukan verrannollinen white trashiin. Epätoivon vimmalla yritetään olla jotain mitä ei olla.
Ei pelkkä Linkkari vaan koko some. Kai sitä kaikilla alustoilla esitetään itseään ja kertoo aika paljon miten sitä esittää vaikka menisikin jo yksityiselämän puolelle. Monien postaukset aihettavat melkoista myötähäpeää. Puoliso lähti sen vuoksi pois ettei halua tykätä, muttei suhteidensa vuoksi voisi olla tykkäämättä täysin pelleistä jutuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholisoitunut työtön kaverini kirjottanut sen esittelytekstin huonolla suomenkielellä. Ehkä kännissä? Hävettää niin paljon hänen puolestaan, mutta en ole kehdannut sanoa.
Pata kattilaa soimaa...
Mä en välitä miten tänne kirjottelen kuhan pistän tekstii tulemaan. Mutta esuttelyteksti huonolla suomella, ei hyvää päivää. Tarkistaisin aika monta kertaa.
Suomeksi sanottuna, et osaa kirjoittaa oikein.
postasin linkkariin kuvan läjästä virtahevon paskaa
Muistettavin Linkkaripostaus tuli eräältä professorilta,joka vastasi jonkun vuodatukseen elämästä,että vitsi sinä xx olet ihana.Se aiheutti niin sanotussa läheisessä tieteenalassa viikkoja kestäneen pilkkalaulun koko tieteenalaan liittyen.Ai että tämäkö on alan taso jne.Olen todellakin oppinut,että en koske pitkällä tikullakaan koko Linkkariin.Se mahdollistaa myös ikäviä asioita.Henk.kohtvuodatukset sopivat paremmin Mummobookiin.
Pata kattilaa soimaa...