Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihan hirveä paikka tuo Linkedin!!

Vierailija
12.08.2024 |

Moni on vinkannut, että kannattaa liittyä linkkariin ja alkaa verkostoitumaan. No minäpä menin sinne ja mitä siellä näkee, itsensä kehuskelua, iltapäivälehtien uutisten analysointia ja lyttäämistä, "havaintoja" työelämästä eli käytännössä kirjoitetaan hyvin subjektiivinen näkemys koetusta ja oman poliittisen suhtautumisen avautuspaikka, näköjään. 

Linkedin on aikuisten facebook, jossa ollaan niin olevinaan työelämästä kaiken tietäviä.

Ihan hirveä paikka!!!! Myötähäpeä...

Kommentit (348)

Vierailija
121/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittävää mutta niin inhimillistä. Osan itsetunto on kiinni niistä peukuista - jotka osin ivallisia tässä foorumissa. Samahan se on teinit ja insta; halutaan niin kovasti hyväksyntää. Teinien kohdalla tämä on luonnollista.

Vierailija
122/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko siis olla et joku ei tiedä mitä linkkarijulkaisuista ajatellaan kun julkaistaan tyhjänpäiväisyyksiä ? Sitten ei ole oikeita verkostoja,pakko sanoa tämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On saatu monet hyvät naurut linkedinin ansiosta! Älkää nyt ihmeessä lopettako julkaisemista pliis.

Vierailija
124/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon kertoo sekin että USAn armeijan upseerit ja komeat lentokapteenit lähettävät kontaktipyyntöjä. Sellainen alusta nykyään. Todellisuudessa kukaan kunnollisessa asemassa oleva ei postaile sinne, ellei työnantaja pakota. Postaus itsestä tai joku vuodatus on selvä merkki tarvitsevuudesta: jotain puuttuu😢

Vierailija
125/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikkailmoituksia voi julkaista👍

Vierailija
126/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia siellä ovat tällaiset "teinpä tänään hyvä työn, autoin/kuuntelin/tsemppasin vähäosaista" -tyyppiset julkaisut, jotka on verhottu johonkin syvällisempään oivallukseen työelämästä tai elämästä ylipäänsä. Niillä sitten kerätään "ootpa hyvä ihminen" -kehuja kommentteihin. Saan sellaisia feediini viikoittain.

Ovat aikuisten versioita julkaisuista, joita näin jatkuvasti Facessa reilu kymmenen vuotta sitten: "Oi tulipa hyvä mieli, kun kaks vierasta ihmistä kulki tänään mun ohi ja toinen niistä sano toiselle, että olipa siinä kaunis tyttö!". Kommenteissa sitten: "Oikeessa olivat, sähän oot niin kaunis" "Noenooo, mut kiitti muru<3"

Jep just näitä. Kaikki verhottu jotenkin muka ovelasti, mutta lähes kaiken keskiössä on MINÄ. Tsiisus!

Järkevät tutkittua tietoa sisältäväy julkaisut on ok vaikka niissäkin pitää puistaa lähdekritiikki

Ja mieluusti olla mukana jokin perustelu tai omaa pohdintaa, miksi kyseisen julkaisun jakaa.

Vierailija
127/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään luin yhden henkilön avautumisen siitä, mitä kuuluu tehdä kun aloittaa työttömänä hakemaan töitä. Postaus oli helvetin pitkä ja erittäin minä minä minä tyyppinen. mm. olet hyvä tyyppi, pidä terveydestäsi ensisijaisesti huolta, vaikka et onnistu erottuman työhakijoista, olet mahtava upea ja ansaiset mitallin. 

Ihan järkyttävää sontaa, mutta kaippa joku noistakin jonku tyydytyksen saa. 

Vierailija
128/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se noin kuten ketjussa todetaan että linkkari on nykyään kerskailijouden ja wannabe-asiantuntijoiden foorumi mutta toisaalta sinne saa hyvin yhteystietoja. Siksi mulla on tili. Mulla ei ole tarvetta korostaa itseäni jotenka en sinne tuuttaile mitään. Nolottaa joskus ne avuttomat tuherrukset  toisen puolesta. Jotkut tarttee näkyvyyttä jos kokee olevansa jotenkin mitätön.Sitä kai se isosti on.

Vierailija
129/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se noin kuten ketjussa todetaan että linkkari on nykyään kerskailijouden ja wannabe-asiantuntijoiden foorumi mutta toisaalta sinne saa hyvin yhteystietoja. Siksi mulla on tili. Mulla ei ole tarvetta korostaa itseäni jotenka en sinne tuuttaile mitään. Nolottaa joskus ne avuttomat tuherrukset  toisen puolesta. Jotkut tarttee näkyvyyttä jos kokee olevansa jotenkin mitätön.Sitä kai se isosti on.

Vahva suositus tälle🤣🥇 Olet tosi ihana🤪kun postaat noin!

Vierailija
130/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa karsastetaan ja inhotaan tyrkkyilyä ja kaikkien kaveriksi tunkevia. Se koetaan vastenmieliseksi mutta ei kehdata sanoa tai näyttää henkilölle. Sitä tapahtuu Linkedinin kautta. Siksi Linkedinistä on tullut roskaloota Suomessa. Asun Saksassa ja siellä julkaisut ovat tiukkaa asiaa. Onneksi.

Vierailija
131/348 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä paremmassa asemassa olet,sitä enemmän arvostat näkymättömyyttä ja yksityisyyttä.Linkedin-aktiivisuus herättää sääliä ja hilpeyttä tai se nonsaleerataan kokonaan paremmissa piireissä.

Vierailija
132/348 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa karsastetaan ja inhotaan tyrkkyilyä ja kaikkien kaveriksi tunkevia. Se koetaan vastenmieliseksi mutta ei kehdata sanoa tai näyttää henkilölle. Sitä tapahtuu Linkedinin kautta. Siksi Linkedinistä on tullut roskaloota Suomessa. Asun Saksassa ja siellä julkaisut ovat tiukkaa asiaa. Onneksi.

Sama on Facebookin kanssakin! Joillain on satoja kavereita. Pelkkiä nimiä listassa suurin osa, ihmisiä, joiden kanssa ei kuitenkaan olla missään tekemisissä ikinä! 

Vierailija
133/348 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juupajuu linkedin aktivistit ohitetaan duunin kahvipöydässä hymyillen jos tulee puheeksi.Koetetaan olla korrekteja vaik kaikki tietää mitä toinen ajattelee.Peukutetaan kun ei toisaalta viitsitä loukatakaan.

Vierailija
134/348 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasittavimpia ovat politiikkaa, prideä ja henkilökohtaista ulinaa sisältävät postaukset. 

Vierailija
135/348 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tyyppi on tyrkky muka-sosiaalinen silloin linkkari kruunaa kokonaisuuden. Helposti pidetään kerskailijana ja huomionkipeänä. Sitten on hiljaiset ja itsestään melua pitämättömät asiatyypit joilla voi olla hyviä julkaisuja. Niistä ei ajatella pahasti. Näinhän se Suomessa menee muutenkin. Ei tykätä suulaista tyhjänpuhujista.

Vierailija
136/348 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasittavimpia ovat politiikkaa, prideä ja henkilökohtaista ulinaa sisältävät postaukset. 

Ulinaa, tämä on niin hauska, että pidättelen naurua. Sehän on sitä pohdintaa ja reflektointia jos ollaan oikein peräti tohtorisputkessa.Ikuiset jatkoopiskelijat ovat yksiä pahimpia tarinoimaan.

Vierailija
137/348 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikko Alatalo rallatteli jo kauan sitten:Äidin pikkupoika jäänyt lämpöä vaille, äidin pikkupoikalallaa.Jäänyt jotain vaille,sitä se on osapuolin

Vierailija
138/348 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sä oikeasti katsot että postaileeko isoja positioita saaneet henkilöt siellä niin vastaus on ei.Ketä ihmettä kiinnostaa jonkun jampan siirtymiset sinne tai tänne.Usein postaajalla takana potkut tai pakkolähtö työpaikasta mitä selitellään linkkarissa parhain päin että uusi lehti kääntyy elämässä.Ollaan just AI artisteja, konsultteja tai vastaavaa.Aina sama kaava!

Itse kun olen pieneltä alalta, mua kyllä kiinnostaa, jos joku  vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
139/348 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkoholisoitunut työtön kaverini kirjottanut sen esittelytekstin huonolla suomenkielellä. Ehkä kännissä? Hävettää niin paljon hänen puolestaan, mutta en ole kehdannut sanoa. 

Suomen kieli ei ole yhdyssana.

Pata kattilaa soimaa...

"Kun kielen nimi (kuten suomi) esiintyy sanan kieli kanssa, sanat kirjoitetaan erilleen: suomen kieli. Kokonaisuus muodostaa kyllä kiinteän yhdistelmän, mutta erilleen kirjoittaminen on vanha käytäntö. Vanhin käytäntö on yhteen kirjoittaminen, ja erikseen kirjoittaminen on kyllä yleistynyt, mutta ei ole koskaan ollut lähelläkään yksinomaista käytäntöä. "

Vierailija
140/348 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sä oikeasti katsot että postaileeko isoja positioita saaneet henkilöt siellä niin vastaus on ei.Ketä ihmettä kiinnostaa jonkun jampan siirtymiset sinne tai tänne.Usein postaajalla takana potkut tai pakkolähtö työpaikasta mitä selitellään linkkarissa parhain päin että uusi lehti kääntyy elämässä.Ollaan just AI artisteja, konsultteja tai vastaavaa.Aina sama kaava!

Itse kun olen pieneltä alalta, mua kyllä kiinnostaa, jos joku  vaihtaa työpaikkaa.

Silloin tulee fiidi otsikon vaihdosta, ei kai kukaan täyspäinen vuodata sinne miten nyt lehti kääntyy elämässä ym shaittia.Osa ei laita edes fiidiä päälle koska ei halua näkyvyyttä.Ne tietää kenen tarttee tietää.Tieto kulkee oikeissa verkostoissa - ne merkkaa jotain.