Ihan hirveä paikka tuo Linkedin!!
Moni on vinkannut, että kannattaa liittyä linkkariin ja alkaa verkostoitumaan. No minäpä menin sinne ja mitä siellä näkee, itsensä kehuskelua, iltapäivälehtien uutisten analysointia ja lyttäämistä, "havaintoja" työelämästä eli käytännössä kirjoitetaan hyvin subjektiivinen näkemys koetusta ja oman poliittisen suhtautumisen avautuspaikka, näköjään.
Linkedin on aikuisten facebook, jossa ollaan niin olevinaan työelämästä kaiken tietäviä.
Ihan hirveä paikka!!!! Myötähäpeä...
Kommentit (348)
Linkkari ja X kulkevat monesti käsikädessä näillä postaajilla. Suuri osa mitätöntä, mukana muutamia hyviä. Osa seuraajista seuraa mitä tyhmää seuraavaksi oksennetaan.
Lainaus ei toimi, mutta tämä edellisen kirjoittaman kommentti on napakymppi: "Lähinnä tosiaan herättää myötähäpeää ne muka fiksut postaukset työelämästä ja siitä, miten kirjoittaja muka tietää, miten asiat kuuluu tehdä ja mikä on paras asenne suhtautua mihinkin. ".
Organisaatiotilit monesti ok.Yksittäiset henkilöt jotka julkaisee vähän pellejä nyttemmin.Osa ei hiffaa niin sanottuja nyansseja,esim.neurokirjoiset.Esimerkkinä aiemmin mainittu vahva suositus😱
Harvemmin Linkkaria tulee lueskeltua. Mä käytän sitä lähinnä niin, että sinne voi laittaa työkokemuksestaan perinpohjaisemman selvityksen kuin perinteiseen ansioluetteloon. Se on tuonut mulle joitakin vakityötarjouksia ja aika paljon keikkatarjouksia omalta alaltani. Aika ajoin omaa verkostoaan on myös hyvä muistuttaa, jos on keikoista pulaa. Se tuottaa tuloksia ainakin mulla.
Vierailija kirjoitti:
Lainaus ei toimi, mutta tämä edellisen kirjoittaman kommentti on napakymppi: "Lähinnä tosiaan herättää myötähäpeää ne muka fiksut postaukset työelämästä ja siitä, miten kirjoittaja muka tietää, miten asiat kuuluu tehdä ja mikä on paras asenne suhtautua mihinkin. ".
Miten joku voi paljastaa itsensä noin kirjallisesti!Ihan käsittämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs alalla ap ja te muut, joilla Linkkarin sisältö on kovin huonoa, olette? Itsellä kun siellä on enimmäkseen ihan vaan asiaa.
Yksi amerikkalainen oman alan asiantuntija postaa jotakin MAGA-kontenttia, mutten ole poistanut häntä kun ei niitä postauksia paljoa ole ja ne ovat aika hassuja.
Seuraan tiettyjä firmoja, mutta en postaa. Postailu vaatii todella todella painavaa asiaa ja on vaikea laji. Tykkäyksiä tulee mutta selän takana arvostellaan, että näittekö mitä julkaisi. Meilläkin esim lounaalla sivutaan että juniorianalyytikko sitten meni ja julkaisi tutkimuspaperin (joka aivan gräppiä). Hienovaraisesti irvaillaan.
No sit se varmaan johtuu vaan siitä että minä en itse tajua paremmin. Musta on aina hienoa, jos joku on saanut julkaisun läpi. Eikä mua haittaa ne sellaiset 'Viimeisin julkaisumme on nyt ulkona..'-tyyppiset postaukset.
Vierailija kirjoitti:
Myönnän että peukutan jotta joku pöljä jatkaisi julkaisemista.Olen vahingoniloinen kun tajuan miten latteaa.
Sama vaikka tunnistan et ei ole kivaa tämäkään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milläs alalla ap ja te muut, joilla Linkkarin sisältö on kovin huonoa, olette? Itsellä kun siellä on enimmäkseen ihan vaan asiaa.
Yksi amerikkalainen oman alan asiantuntija postaa jotakin MAGA-kontenttia, mutten ole poistanut häntä kun ei niitä postauksia paljoa ole ja ne ovat aika hassuja.
Seuraan tiettyjä firmoja, mutta en postaa. Postailu vaatii todella todella painavaa asiaa ja on vaikea laji. Tykkäyksiä tulee mutta selän takana arvostellaan, että näittekö mitä julkaisi. Meilläkin esim lounaalla sivutaan että juniorianalyytikko sitten meni ja julkaisi tutkimuspaperin (joka aivan gräppiä). Hienovaraisesti irvaillaan.
No sit se varmaan johtuu vaan siitä että minä en itse tajua paremmin. Musta on aina hienoa, jos joku on saanut julkaisun läpi. Eikä mua haittaa ne sellaiset 'Viimeisin julkaisumme
Toki toki mutta tässä ei ollut mikään kansainvälisesti noteerattu economics-lehti vaan jokin kyhäelmä, jota edelleen jaettiin. Poitsu ei osannut arvioida asiaa.
Kaikkein huipuin oli yhden tunnetusti huomionkipeän ja muka-kivan henkilön tekemä video itsestään.Oli pakottanut (minut mukaanlukien) itsensä kanssa filmille minkä postasi.Sitä naurettiin monta viikkoa ja käskettiin kaikkien peukuttaa.Miksi tehdä itsestään narri.Ei käsitä.
Pelkkä CV ja jonkinlainen muodollisuus minulle. Jotenkin kuitenkin kai pitää olla "näkyvillä" ettei olisi liian outo, ja kun en ole viitsinyt alkaa juuri muutenkaan näkymään niin laitoin tuon. Tai no facebookissa joskus käväisin mutta sekin alkoi tympimään niin lähdin pois. Kontakteiksi hyväksyn yleensä kaikki pyytäjät jos ovat edes jollain tavalla jotenkin tuttuja. Eipä kyllä tosiaan tule monta kertaa vuodessa käytyä katsomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sit se varmaan johtuu vaan siitä että minä en itse tajua paremmin. Musta on aina hienoa, jos joku on saanut julkaisun läpi. E
Pankkipiirit ovat tsellaiset etten paljon postailisi tai antaisi vinoilun aihetta.
Selittäkää mitä noloa on vahvassa suosituksessa?
Ilmeisesti tuo vahva suositus on työelämän klisee, jota viljellään vaikkei olla edes sitä mieltä.
Ilmeisesti työpaikat menee nykyään tuon alustan kautta. ELi jos ei ole profiilia niin olet aika out.
Vierailija kirjoitti:
Selittäkää mitä noloa on vahvassa suosituksessa?
😱🤣😱👏😂
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti tuo vahva suositus on työelämän klisee, jota viljellään vaikkei olla edes sitä mieltä.
Sillä on kaksoismerkitys, tietty. Ei sitä pidä käyttää. Missä tynnyrissä elät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa kollegoista ei kommentoi yhtään mitään Linkedinissä. Siellä on lähinnä CV.
Toki, mutta sillähän ei verkostoiduta sitten mitenkään.
Aloittajan kanssa olen samaa mieltä.
Niillä tykkäämisilläkö verkostoidutaan? Aikuiset ihmiset? Profiililla on tietty määrä seuraajia ja se näyttää olleen CV:n lisäksi ihan riittävä verkostoituminen.
En ole huomannut tekniikan alalla, että LinkedInin käyttö muistuttaisi yhtään FB:n käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä on kaksoismerkitys, tietty. Ei sitä pidä käyttää. Missä tynnyrissä elät?
Tämä siis kysymykseen miksei sitä käytetä
Myönnän että peukutan jotta joku pöljä jatkaisi julkaisemista.Olen vahingoniloinen kun tajuan miten latteaa.