Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1 vee hampaitten pesusta..

06.02.2007 |

Kuinka se muilla ottaa sujuaksensa??

Meillä nimittäin ei ota, ei sitten alkuunkaan.

Meillä ei poika anna hampaitansa pestä ei sitten millään, enkä niitä ole sitten väkisin alkanut pesemään.Poika laittaan suunsa kiinni ja kielellä työntää hammasharjan pois suustansa, joten miten niitä sitten peset..

Vinkkejä ja konsteja otetaan ilolla vastaan...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt reilun vuoden ikäinen nuorimies ja hampaidenpesu oli aika hankalaa aluksi, aloiteltiin se touhu joskus 8 kk ikäisenä. Kun siitä ei sitten mitään tullut niin ajattelin laittaa ihan pikkuhippusen lasten hammastahnaa, makua antamaan ,niin johan alkoi sujua! Nyt kun poskihampaitakin jo on ja niille pitää saada kunnon pesut niin se onnistuu aika hyvin, varmaan juuri sen hyvän maun vuoksi.

Suosittelen sitä lasten hammastahnaa.

Vierailija
2/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on koitettu, mutta se vaan pahensi tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä antanut hyvin pestä hampaansa, mitä nyt haluaisi pestä itse. Meillä hammasharjoja useampia, samoin lasten hammastahnoja. Hän haluaa pestä hampaat montakertaa päivän aikana, samalla kun istuu potalla. Sanoo itse " haapaat, tyttötahna " . Eli meillä suosikkina nyt pinkki hammasharja ja vaal.pun. prinsessat tahna. Meillä myös isompi lapsi 3v ja hänen touhujaan seuratessa vakiinnuttanut omat tapansa. Niin ja annan pienemmälle käteen oman harjansa ja itse pesen toisella.

Oikeastaan ongelmia tuli ton isomman kanssa ja se ongelma ratkaistiin sillä, että sai itse valita mieluisen harjan ja tahnan.

Minsku

Vierailija
4/7 |
06.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteellisen aikaisin on annettu lapsille harja omaan käteen, pesevät niin kauan kuin huvittaa ja sitten aina aikuinen tarkistaa lopuksi. Välillä on tullut totaalikieltäytymisiä, mutta hampaiden pesussa meillä ei vanhemmat jousta yhtään. Eli se tehdään aamuin illoin vaikka sitten väkisin. Tosin, ei sitä tarvitse montaa kertaa väkisin tehdäkään, enkä edes muista koska viimeksi (kuopus 3,5 v). Meillä on myös välillä tehonnut aikuisten hammastahna, välillä lasten ja välillä sekoitus. Ja tietysti että lapsi saa valita kaupasta mieleisen hammasharjan ja tahnan.

Vierailija
5/7 |
07.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on jos minkä väristä ja on yhtä ja kahta omassa kädessä, mutta ei niin ei. Tänään juuri äsken näin kun isi pesi pojan hampaat, niin se meni kuin elokuvissa.. tosin pesin itse omia hampaita vieressä.. mikä autttoi en tiedä ja se saattaa olla huomenna minun kanssa asia taas toisin..

Mutta kiitos vinkeistä yritetään saada poika hampipyykille sovinnolla..:)

Vierailija
6/7 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä auttaako vielä vuodenikäiselle, mutta meillä poika 1v4kk ja itse kovin haluaisi vain pestä eikä anna mun pestä. No ratkaisu löytyi, kun pojan suosikki apina alkoi pesemään pojan hampaita:)

Muistaakseni vuodenikäisenä ei oikein suu auennut, niin annoin käteen jonkun erittäin mielenkiintoisen keittiötyövälineen (esim pullasuti) ja silloin pystyin pesemään pojan hampaita. Eli annoin jonkun esineen, joka ei ollut tuttu hänelle ennen niin mielenkiintoa riitti =)

Vierailija
7/7 |
08.02.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä auttoi hampaiden pesussa peili, tyttö kieltäytyi jossain vaiheessa hampaiden pesusta täysin. Sain vinkin peilistä ja siirryimme peilin eteen pesulle. Ja kummaa kyllä suu aukeni ja hampaat sai pestä.