Olen opettaja ja meillä on uusi käytäntö meidän koulussa.
Oppilas joka räplää puhelinta eikä osallistu opetukseen, hänelle laitetaan poissaolo tunnilta emmekä huomioi häntä opetuksessa sillä tunnilla. Oppilas on itse vastuussa siitä haluaako opiskella vai ei.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen idea tämä "digiloikka" oli?
Keskustan ent. pääministeri Esko Aho tätä digitalisaatiota alkoi ajamaan, ja valtion rahaa budjetoitiin digitalisaatioon.Tämä oli joskus 90-luvun lopulla. Nyt tosin aamu-tv:ssä joku nainen jo puhui Ylellä, että pitäisi ottaa takapakkia tässä digiloikassa. Mutta miten se onnistuisi?
Puhelimet pois oppitunneilla, perinteiset kirjat käyttöön, enemmän käsin itse tuotettua tekstiä jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, aloittaja joka kutsuu itseään opettajaksi ja jonka luulisi olevan vielä kasvatuksen ammattilainen, ei pysty ratkaisemaan asiaa puhumalla ja omalla auktoriteetillä, vaan turvaantuu lain rikkomiseen ja valehteluun. Ja näyttää lapsille huonoa esimerkkiä ja käytöstä. Ehkä ensimmäisenä pitäisi ratkaista opettajan ongelmat.
Ja miten luulet ap. vanhempien saavan kännykät pois lapsiltaan kotona? Tai jos lapsi on kesätöissä, niin esimiehet? Kyllä kyllä puhumalla nämä asiat ratkaistaan. Oli kysymys lapsesta tai aikuisesta.
Eikös opettajien auktoriteetti ole poistettu jo aikoja sitten.
Miten se onnistuu sitten ei-kasvatusammattilaisilta esim. lasten vanhemmilta kotona, harrastuspiireissä, työelämässä ja nuorten työharjoittelupaikoissa, poliisilta, terv.
Ei ole kyse auktoriteetista. Työelämästä lennät ulos, jos et osaa olla, poliisi vie putkaan, jos et osaa olla, harrastuspiiristä lennät pois, jos et osaa olla jne. Koulusta ei juurikaan potkita pois, vaan siellä saa riehua ja käyttäytyä huonosti ja tehdä mitä lystää.
Tuollainen sääntö minunkin koulussa oli. Olin opettajana 8 vuotta ja oppilas joka häiriköi niin lähetin sen kotiin aika usein. Jos ei halua opiskella ja sai huonoja numeroita kokeessa niin joutui tukiopetukseen myös. Ja sitä kesti niin kauan kunnes oppilas sai vähintään kasin kokeesta.
Kouluissa laaditaan opetusohjelma, jonka mukaan on toimittava. Ehkä painostetaan toimimaan annettujen sääntöjen mukaan.