Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsen kaveriongelma, mitä tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
11.08.2024 |

Tyttärelläni (11v) on poikapuolinen ystävä (12v) jonka tuntenut noin vuoden ajan. Pari viikkoa sitten heille tuli riitaa viestien välityksellä. Molemmat olivat syyllisiä riitaan ja haukut lensivät puolin ja toisin. Riidan yhteydessä tämä poika kutsui lastani huoraksi. Lapseni ei tiennyt mitä se tarkoittaa, jouduin selittämään tämän ja myös sen miksi se on paha asia. Pöly on nyt laskeutunut ja lapseni on nyt alkanut haikailla tämän "ystävän" perään. Olenko kohtuuton kun kiellän olemasta tämän pojan kanssa missään tekemisissä juurikin tämän huorittelun takia? Vai onko tuo sana nyky lasten ja nuorten vakiosanastoa?

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä miettiä, että haluaako tuollaista poikaa tyttönsä kaveriksi. Vai kutsuuko nykyään kaikki toisiaan noilla nimityksillä? Sano tytölle, että vaatii pojalta anteeksipyynnön noista puheista. Samalla hän voi itsekin pyytää anteeksi, jos sanoi jotain vastaavaa pojalle.

Jos olisi täysikäinen poika niin heivaisin pois elämästä ainakin.

Vierailija
42/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna lapsesi itse päättää ihmissuhteistaan. Jos hän kokee, että voi jatkaa kaveruuttaan tuon pojan kanssa, niin anna jatkaa. Jos se menee pieleen, niin siitäpä tyttäresi sitten oppii. Olet itse vain valmiina tukemaan häntä, jos hän kaipaa aikuisen neuvoja tai tukea.

Pahinta olisi, jos sinä alat sanelemaan hänelle mitä pitää tehdä ja kenen kanssa ei saa olla (ellei se toinen taho ole rikollinen tai muuten vaaraksi, niin sitten tietenkin eri juttu, mutta tuollaiset riitatilenteet ja niistä ylitse pääseminen on lapsesi omaa tonttia ja sinun pitäisi antaa hänen itsensä selvitä niistä)

Ei todellakaan vanhempi anna jatkaa ihmissuhdetta naisvihamielisen rikollisen kanssa

"Yli kolme vuotta kestäneen taistelun jälkeen korkein oikeus linjasi tapauksesta ennakkopäätöksen joulukuussa 2005: huo

Ja tämän vuoksi hän ei joudu rikosoikeudelliseen vastuuseen, VAIKKA RIKOS ON TAPAHTUNUT. Uhri on uhri siitä huolimatta, onko rikoksen tekijä lapsi vai aikuinen. Tytöllä on oikeus elää rauhassa ja turvassa, koskemattomana. Poliisi voi selittää lapsen vanhemmalle, ja lapsen vanhemmat tekevät mitä tekevät. Naiivia kuvitella, että kaikkien lasten vanhemmat välittäisivät tai edes tietäisivät, tässäkin langassa moni naisvihan puolustelija yrittää väittää ettei kyseessä olisi viharikos

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset, jotka ottavat huorittelun noin itseensä, myöntävät naisen "antavan" ja miehen " saavan".

Vierailija
44/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kyllä miettiä, että haluaako tuollaista poikaa tyttönsä kaveriksi. Vai kutsuuko nykyään kaikki toisiaan noilla nimityksillä? Sano tytölle, että vaatii pojalta anteeksipyynnön noista puheista. Samalla hän voi itsekin pyytää anteeksi, jos sanoi jotain vastaavaa pojalle.

Ei ole olemassa mitään vastaavaa häpäisyä pojalle. Yhtä syvästi psyykettä vahingoittaisi vaan joku pienimunaiseksi tai impotentiksi solvaaminen, eikä kukaan nainen ole niin julma että tekisi sellaista. Myös poikien on kasvettava pois psyykkisestä väkivallasta

Vierailija
45/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin peruskoulun 1980- luvulla ja toisinaan sai pojilta kuulla h-sanaa, l-sanaa ja kaikenlaista sellaista mitä nykyaikana ei saa sanoa. Silti niistäkin pojista kasvoi tietojeni mukaan kelpo miehiä paria lukuunottamatta. Poikien nimittelyt otettiin silloin opettajien toimesta puheeksi ja pohdittiin sitä miksi nimitellään toisia ja miksi sitä ei saisi tehdä. Se kuului jotenkin siihen aikaan ja kulttuuriin, että tyttöjä piti vähän kiusata, mutta kyllä mekin takaisin osasimme sitten antaa.

Pääasia minusta oli se, että joku aikuinen sanoi sille nimittelijälle että ei noin saa puhuta toisille.  sillä lailla lapset oppii. Kun aikuinen kertoo  (ja ennenkaikkea näyttää) mitä pitäisi tehdä.

Vierailija
46/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuosia sitten kuulin että yläkoulussa tytöt nimittelevät toisiaan tällä sanalla. Omani ei ollut kohteena, eri alue ja koulu, mutta sukulaisen lapset olivat. Ehkä olisi viisainta että selvennetään että sanailussa tuli ylilyönti, sitä pyydetään anteeksi ja tehdään sovinto. Miten on mahdollista että 11-vuotias tyttö ja 12-vuotias poika eivät tiedä mitä hoo-sana tarkoittaa? Ehkä he eivät näe koko repertuaaria silmiensä edessä (toivottavasti) mutta pääpiirteittäin luulisi ymmärtävän. Emmessäkin Dawn selitti asian lapsille niin että miehet maksoivat kun hän lähti treffiseuraksi, mielestäni tosi hyvin käsikirjoitettu. 

Vierailija
47/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut että miehet jopa yllättyvät ja eivät voi käsittää kun sanon, että huorittelua en siedä ollenkaan enkä ole sellaisen miehen kanssa tekemisissä joka edes kertaluontoisesti huorittelee minua. Eli nämä käytösmallit ovat syvällä ja koetaan normaalina että tyttöjä ja naisia nyt vähän voi huoritella, ilman että siitä joutuu mihinkään vastuuseen. 

Olen jättänyt useamman miehen elämäni aikana tuon sanan takia. He eivät voineet käsittää mitä olivat tehneet väärin. Anteeksi pyyntö ei auttanut, olen tehnyt päätökseni että tuollaiset miehet eivät ole arvoisiani. 

Vierailija
48/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään vastaavaa häpäisyä pojalle. Yhtä syvästi psyykettä vahingoittaisi vaan joku pienimunaiseksi tai impotentiksi solvaaminen, eikä kukaan nainen ole niin julma että tekisi sellaista. Myös poikien on kasvettava pois psyykkisestä väkivallasta

On itse asiassa kaksikin, kirjoitinkin ne kommenttiniini, mutta meni sitten automaattiseen poistoon, joten jääköön ne sitten ilmaisematta, vaikka kaikki ne varmasti tietää.  Kaikenkaikkiaan vanhempien pitäisi tajuta näyttää lapsilleen mallia siitä miten toista kohdellaan hyvin ja miten ristiriitatilanteet hoidetaan muuten kuin haukkumalla.

Vierailija
49/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun haasta poika oikeuteen! Tai kirjoita kirje ministerille. Ilman muuta suvut vetämään köyttä asiasta.

Älä vaan toimi normaalisti, kuten ota asia puheeksi pojan kanssa kasvokkain.

Eikö se mene millään perille, että lasten netissä elämiselle loppu?? Eli ne älypuhelimet pois!

Vierailija
50/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen huomannut että miehet jopa yllättyvät ja eivät voi käsittää kun sanon, että huorittelua en siedä ollenkaan enkä ole sellaisen miehen kanssa tekemisissä joka edes kertaluontoisesti huorittelee minua. Eli nämä käytösmallit ovat syvällä ja koetaan normaalina että tyttöjä ja naisia nyt vähän voi huoritella, ilman että siitä joutuu mihinkään vastuuseen. 

Olen jättänyt useamman miehen elämäni aikana tuon sanan takia. He eivät voineet käsittää mitä olivat tehneet väärin. Anteeksi pyyntö ei auttanut, olen tehnyt päätökseni että tuollaiset miehet eivät ole arvoisiani. 

Nyt meni puheenvuorosi hieman aiheen ohi. On kyse 12-vuotiaasta lapsesta, ei mistään miehestä. 

Vierailija
51/51 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos opetat tytön sietämään tuollaista, hän oppii muodostamaan trauma bond -parisuhteita ja tulee tulevaisuudessa pahoinpidellyksi. Opeta tytölle, että pojan tulee kohdella häntä kunnioittavasti, hyvin, EI edes tasavertaisesti, vaan kuin kukkaa kämmenellä pitäen. Jos mies ei yllä tähän, on parempi pysyä sinkkuna. Naisille on vaihtoehtoja nykyään, lapset voi tehdä vaikka lahjasoluilla. Väkivaltaiseen suhteeseen ei ole syytä ryhtyä MISSÄÄN OLOISSA

Haloo nyt, kierrokset alemmas. 12-vuotias poika sanoi ystäväänsä huo raksi nimittelyä puolin ja toisin sisältäneen riidan ohessa. Ei tähän nyt tarvitse sotkea mitään lähisuhdeväkivaltatarinoita.

Nimenomaan, 12-vuotias k

Ei näihin poliisia tarvita selvittämään asioita, vaan on vanhempien tehtävä kertoa lapsilleen, että tuollaiset halventavat seksuaaliset nimitykset ovat nolointa mitä voi toiselle sanoa ja siinä munaa itsensä, jos tuollaisia puhuu.

On turhaa tuhlata verovaroja rikosilmoituksiin tällaisista asioista, jos ne voidaan selvittää kotona.