Saako syyttää geenejä vai mikä pielessä?
Turhauttaa erittäin paljon...
Olin joku pari vuotta sitten 105kg ja laihdutin 80kg. Pidin taukoa ja aloitin uudestaan (-13kg). Lihastreeniä tehnyt muutaman kk, koska lihasmassaa lähti pakostakin pudotuksen myötä.
Olen nyt ns ihannepainossa (68kg), eikä painoa tarvitsi todellakaan laskea. Ongelma on kuitenkin rasvan määrä. Rasvaprosentti on yli 20%, joka ei tee mitää järkeä huomioiden painon. Lihasmassa on aina hyvä asia ja auttaa painonhallinassa. Vyötärönympärys mulla 78cm, joka on erittäin paljon huomioiden painoni. En yritä päästä rasvattomaan kuntoon, mutta selkeästi vähempi olisi parempi.
Ruokapuoli on kunnossa (paljon proteiinia, kasviksia jne)
En haluaisi mainita umpisurkeita geenejä, mutta mainitse kuitenki.
Kommentit (6)
Jos olet nainen niin muista, että naisilla lihas kasvaa hitaasti. Rasva puolestaan poltetaan aerobisella liikunnalla.
Ei mitään painoindeksiä kannata tuijottaa, todellakin ruumiinrakenne on geeneissä.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet nainen niin muista, että naisilla lihas kasvaa hitaasti. Rasva puolestaan poltetaan aerobisella liikunnalla.
Nuorimies olen. Mitään hidastavia tekijöitä ei pitäisi olla, vaikka selvästi niitä on..
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään painoindeksiä kannata tuijottaa, todellakin ruumiinrakenne on geeneissä.
No ei, koska se ei ota huomioon lihasmassaa. Ruumiinrakenne on geeneissä, eikä minunkaan tapauksessa varmaan voi asialle mitään.
Ap
Onko kellään kokemuksia vastaavanlaisesta tilanteesta? Auttoiko mikää, vai oliko tyydyttävä siihen, että asialle ei voi mitään?
ap