Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mä en osaa enää tehdä ruokaa. Makaroonilaatikkokin epäonnistu

Vierailija
11.08.2024 |

Tasan tein pussin ohjeen mukaan, mutta ei ole hyvää. (Yleensä en ikinä tee sen pussin ohjeen mukaan)

Ruuanlaitto ei kiinnosta ollenkaan. Ja kun teen jotain on se aina jotenki epäonnistunutta. Lapsi ei syö. Itselle ei maistu ja lopulta lentää roskiin.

Ennen tein ruokaa päivittäin ja oli se ihan hyvääkin. Semmosta perusruokaa.

Ärsyttää. Mutta ei niin paljon et alkaisin panostamaan asiaan.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yleensä pyörii seuraava ruokalista:

Makkarakeitto, kalakeitto, jauhelihakeitto 

Makaronilaatikko, lihaperunasoselaatikko, lasagne

Riisi ja kanakastike, spagetti ja jauhelihakastike 

Pyttipannu, ranskalaiset ja kalapuikot, tortillat, hampurilaiset

Teen keittoa ison annoksen pariksi päiväksi  esim maanantaina . Keskiviikkona saatan tehdä vaikka riisiä ja kanakastiketta. Torstaina sitten joku uuni ruoka niin että riittää pari päivää. Viikonloppuna tehdään jotain helppoa ja nopeaa.

Salaattia valmistan päivittäin että se on tuoretta ja maukasta. 

Vierailija
22/33 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin ällöttäää nykyisin ruuanlaitto, varsinkin raa'an lihan ja kalan käsittely. Pelkkä kasvisruokakin tökkii, enkä jaksa opetella vegaanikokkauksia. Inhoan tofua ja en pidä linsseistä enkä pavuistakaan.

Olen kokkaillut suurperheelle 30 vuotta. Ihan leipääntynyt ja kyllästynyt siihen sotkuun. Eikö riitä, että syön valmisruokaa loppuelämäni?

Tänään väänsin kiukkuisena uunilohta, perunaa, kukkakaalia ja salaattia. Ukko kehui, että tosi hyvää, ihan suussasulavaa. Mulle ei vain maistunut.

Ihan paskaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä se vähän onkin jos ei tosiaan kiinnosta. Opettele alkuun tekemään joku raikas simppeli salaatti. Kastikkeenkin voit tehdä itse. Siitä se lähtee ja hienoa kun saa onnistumisenkokemuksia ja osaa nauttia elämän tuopista pienistä asioista.

Vierailija
24/33 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakin ällöttäää nykyisin ruuanlaitto, varsinkin raa'an lihan ja kalan käsittely. Pelkkä kasvisruokakin tökkii, enkä jaksa opetella vegaanikokkauksia. Inhoan tofua ja en pidä linsseistä enkä pavuistakaan.

Olen kokkaillut suurperheelle 30 vuotta. Ihan leipääntynyt ja kyllästynyt siihen sotkuun. Eikö riitä, että syön valmisruokaa loppuelämäni?

Tänään väänsin kiukkuisena uunilohta, perunaa, kukkakaalia ja salaattia. Ukko kehui, että tosi hyvää, ihan suussasulavaa. Mulle ei vain maistunut.

Ihan paskaa. 

Tofu on kyllä pelkkää paskaa...

Vierailija
25/33 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä aiemmin olen osannut tehdä ruokaa. Ja osaan etsiä reseptejä netistä, soveltaa. Vaan nykyään ei enää mikään ruoka onnistu, silloin harvoin kun ruokaa saan aikaseksi tehtyä. 

Kesällä syötiin ruokasia salaatteja.

Marakroonilaatikossa pieleen meni koostumus ja maku. Joku sitä kysyi.

Vierailija
26/33 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä makaronit muista suola veteen, paista jauheliha mausta esim suolaa, valkopippuria ja paprikajauhetta, vajaa tee lusikallinen kaikkea. Kaada makaroneista vesi pois ja sekoita vuokaan jauhelihan kanssa. Sitten joko munamaito tai kerma, kumpaa haluaa käyttää sekaan ja uuniin 175 noin 35-40 minuuttia. Jos haluaa parempaa ennen uuniin laittoa sekaan paseerattua tomaattia tai tomaattimurskaa, päälle juustoraastetta, ota basilika-oregano maustettu.

Vierailija
27/33 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

osaa nauttia elämän tuopista

freudilainen lipsahdus?

Vierailija
28/33 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unohda kaikki reseptit ja keittokirjat. Ruoanlaitto on luovuutta. Rento fiilis esiin ja reilusti aikaa kokkailuun. Siitä se lähtee.

Vierailija
29/33 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Unohda kaikki reseptit ja keittokirjat. Ruoanlaitto on luovuutta. Rento fiilis esiin ja reilusti aikaa kokkailuun. Siitä se lähtee.

Eri. Ei lähde. Itsekin olen surkea kokki. Ennen tein paljon thairuokaa ja se onnistui aina. 

itsekin saan makaronilaatikon pilalle. Välillä makaronit vain jää irtonaisiksi. Olen jo luovuttanut.

Vierailija
30/33 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun muistutit makaroonilaatikosta! Tein tänään makaroonilaatikkoa pitkästä aikaa ja tuli herkullista siitä huolimatta että makaronien parasta ennen oli 2019.

Vierailija
31/33 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ohjetta kattonu, keitän makaronit väljässä vedessä, lisään lopuksi kasvisliemikuution, paistan sipulit ja jauhelihaa, sekoitan uunivuokaan ja  uunissa noin tunnin.  Tee makkaraperunat tai  pyttipannua, ei voi mennä mönkäån. 

Et käytä maitoa makaroonilaatikossa? 30  min uunissa riittää kun makaronit on keitetty.

Vierailija
32/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity.

Vierailija
33/33 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä osaat tehdä ruokaa, kunhan keskityt. Tee sitten jotain muuta yksinkertaista kuin makaroonilaatikko. Keitot on helppoja. Me ollaan ukon kans tehty yksinkertaisimmillaan tölkkilihapullat ja spagettia.:D