Jos tuo Sirviö asuu pysyvästi Australiassa, niin eikö se olisi nimenomaan oikein, että hän edustaisi kisoissa Australiaa?
En ymmärrä, miksi Suomen pitäisi häntä nyt "lahjoa" pysymään Suomen lipun alla.
Kommentit (148)
Kaalipierulaiset harrastaa negatiivisen mielialan luomista joka ketjussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapselle on annettu nimeksi Heili? Karjalassa se tarkoittaa samaa kuin pk-seudulla "hoito".
Eikös se ole heila eikä heili...
Heila on samansuuntainen sana, mutta se voi tarkoittaa kumpaakin sukupuolta (tai muitakin sukupuolia 😃).
Heili on myös islantia ja tarkoittaa aivoja. No onhan sekin maksaa kivempi mielleyhtymä mutta ei ehkä toivottu kuitenkaan.
Minusta Heili oli yksi olympialaisten harvoja ilopillereitä ja positiivisia onnistujia. Muutenkin laji tuntuu kannustavalta ja tervehenkiseltä, sitä se oli läpi kisojen jossa toisia tsempattiin ja kannustettiin ihan aidosti.
Ja kyllä minä ihailin myös taitotasoa, laji tuntuu menevän hurjaa vauhtia eteenpäin ja temppuvalikoima ja niiden vaikeus vain kasvaa vuosi vuodelta. Mitä se on 4v päästä, kun kehitys menee tälläistä vauhtia eteenpäin. Turha seuraavista olympialaisista on stressata, antaa Heilin elää nuoren tytön elämää, kasvaa aikuiseksi ihan rauhassa, sekä elää unelmaansa.
Vierailija kirjoitti:
Kaalipierulaiset harrastaa negatiivisen mielialan luomista joka ketjussa.
Heilin perhe taas on positiivisia eivätkä piereskele, sillä äiti pitää koko perheen valodieetillä.
Inhottava ajatus sekin, että vaaleaihoinen Heili skeittaa kaikki päivät kuumassa Australian auringossa ja aurinkovoiteet on myrkyllisinä kielletty.
Niin tai näin.
Tulen seuraamaan nuoren uraa ja tsemppaan Heiliä joka tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Minusta Heili oli yksi olympialaisten harvoja ilopillereitä ja positiivisia onnistujia. Muutenkin laji tuntuu kannustavalta ja tervehenkiseltä, sitä se oli läpi kisojen jossa toisia tsempattiin ja kannustettiin ihan aidosti.
Ja kyllä minä ihailin myös taitotasoa, laji tuntuu menevän hurjaa vauhtia eteenpäin ja temppuvalikoima ja niiden vaikeus vain kasvaa vuosi vuodelta. Mitä se on 4v päästä, kun kehitys menee tälläistä vauhtia eteenpäin. Turha seuraavista olympialaisista on stressata, antaa Heilin elää nuoren tytön elämää, kasvaa aikuiseksi ihan rauhassa, sekä elää unelmaansa.
Syytä onkin mennä kovasti eteenpäin, on niin vaatimattoman näköistä miesten skeittaukseen nähden. Vähän niin kuin naisten mäkihyppy tai seiväshyppy kymmenen vuotta sitten, ollaan nykyään ihan kertaluokassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lapselle on annettu nimeksi Heili? Karjalassa se tarkoittaa samaa kuin pk-seudulla "hoito".
Heila on samansuuntainen sana, mutta se voi tarkoittaa kumpaakin sukupuolta (tai muitakin sukupuolia 😃).
Heili on myös islantia ja tarkoittaa aivoja. No onhan sekin maksaa kivempi mielleyhtymä mutta ei ehkä toivottu kuitenkaan.
Olen luullut, että "Karjalasta heilin minä löysin" viittasi vakavaan suhteeseen, eikä randomhoitoon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin minä heilin Karjalasta, lauletaan laulussa.
Voihan tuo Heili olla väännös Heidistäkin, jos d-kirjain aiheuttaa vaikka syöpää. Tai sitten sillä vaan viitataan historiaan "heil h".
Olen luullut, että "Karjalasta heilin minä löysin" viittasi vakavaan suhteeseen, eikä randomhoitoon!
Siinä laulussa nimenomaan lauletaan jotenkin että jällehen jouduin rientämään kauas pois.
Voi sitä omaa pahaa oloaan purkaa näköjään täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla tytön isä tai äiti tai muu sureva omainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla tytön isä tai äiti tai muu sureva omainen
No se lienee selvää. On vähän puhuttelevaa, että eivät tiedä mitä oman lapsen nimi tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo ajattelu aloittajalla, hänestä normaalin tuen piiriin tuleminen on lahjomista. Heili on valitettavasti puun ja kuoren välissä, koska hän on huippulahjakkuus, seuraavissa olympialaisissa 17v, pitäisi häntä tukea myös urheilijana niinkuin muitakin.
Ja ei, skeittauksessa ei tarvitse olla nuori tyttö pärjätäkseen, neloseksi tullut esimerkiksi oli 23v ihan täyskasvuinen nainen, joka olisi nappisuorituksella voinut voittaa kultaa. Kyseessä on nuori laji, sentakia vielä nyt sen parissa on todella nuoria, sen ei kuitenkaan tarvitse olla niin, jos nykyhuiput vain jatkaa lajin parissa jolloin se keskimääräinen ikä nousee väistämättä.
Miten niin outo? Jos on kahden maan kansalainen ja asuu pysyvästi vain toisessa niistä, eikö ole täysin luonnollista, että tuo maa tukee harjoittelua ja tuon lipun alla hän kisaa?
Ne vastustajat oli käytännössä yhtä nuoria ja kokemattomia, joten niiden muiden kilpailijoiden kehityksen pitäisi siis myös jotenkin pysähtyä?
Taitaa täällä kirjoitella toinenkin Suomen menestyksekäs olympiaurheilija eli Anni Vuohisalo. Se viimeisin ketju lähti aika äkkiä täältä kun joku tiesi että Anni on yksinhuoltaja vaikka kertoi julkisuuteen toista tarinaa ja se että Tsekkeihin lähtee koko perhe tarkoittaa Annia, Annin vauvaa ja Annin äitiä joka huolehtii vauvasta. 😁
Ne vastustajat oli käytännössä yhtä nuoria ja kokemattomia, joten niiden muiden kilpailijoiden kehityksen pitäisi siis myös jotenkin pysähtyä?
Heili on aina joka toisessa viestissä poikkeuksellisen nuori huippulahjakkuus ja joka toisessa viestissä ihan aikuinen kuten muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin minä heilin Karjalasta, lauletaan laulussa.
Voihan tuo Heili olla väännös Heidistäkin, jos d-kirjain aiheuttaa vaikka syöpää. Tai sitten sillä vaan viitataan historiaan "heil h".
Päivän hauskin on tuo, että d-kirjain voi aiheuttaa syöpää. 🤣 Tai ainakin joitain muita tauteja. Esim Dannyllå on diabetes ja nivelrikko, mutta hän onkin iso D.
Heilillähän on pikkusisko Miilu Sirviö. Kohta niitä skeittausmitaleja on kaksi!
Ja ei missään nimessä pidä rohkaista näitä Suomeen muuttamaan. Meillä on lasu ylityöllistetty jo muutenkin.