Ihan järkyttävää miten murkkuikäiset pojat syövät!
Siis meillä ei käytetä eineksiä lukuunottamatta kalapuikkoja ja hernekeittoa, joita niitäkin harvemmin. Eli teen itse tavallista kotiruokaa. Meillä on kaksi isokokoista kasvavaa poikaa ja saan ihan joka päivä tehdä ruokaa. Näin viikonloppuisin isompi poika syö 3 lämmintä ateriaa päivässä ja vie töihin vielä lämpimän lounaan kotoa, nuorempi poika syö 2 lämmintä ateriaa päivässä, samoin kuin mieheni joka käy myös lounastamassa kotoa tekemääni ruokaa.
Yleensä pitää olla kaksi eri ruokaa valmiina kun lounaalla haluavat syödä eri ruokaa kuin päivällisellä.
Olen tosi hyvä kokki, mutta kesän jälkeen aivan totaalisen kyllästynyt jatkuvaan ruoanlaittoon. Lisäksi nuorin poika jättää usein syömättä kouluruoan koska hänestä se on useimmiten pahaa ja syö sitten myöhäisen lounaan tullessaan kotiin. Lisäksi perheen muut jäsenet siis pojat ja mieheni haluavat että leivon heille jotain kahvin kanssa syötäväksi koska pitävät minun tekemistä piirakoista, kääretortuista, pullista jne koska ovat kuulemma paremmat kuin kaupan vastaavat.
Itse syön yhden lämpimän aterian päivässä ja se riittää. Olen hyvin pieniruokainen itse ja välillä on kausia kun ruoka ei maistu ollenkaan, esim kesähelteillä.
Mutta joo, ihan järkyttäviä määriä syö muu perhe ja päivittäin on tehtävä ruokaa. Olen oihan kyllästynyt tähän! Muita kohtalotovereita?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on varmaan trolli jos kokkailee monta kertaa päivässä. Kenellä siihen muka aika ja tarmo riittää? Ei muuta kuin eineksiä ostamaan jos näin on. Iske iso lasagnelaatikko tai puzza pöytään.
Pizza oli tarkoitukseni sanoa. Jos ap ei ole töissä niin sitten joutaakin tekemään ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä ihminen, lopeta tuo passaaminen! Kyllä saavat itse laittaa osan aterioistaan.
Ja tuo leipominen- lopeta sekin, opetelkoot itse. Vain esim synttäreiksi ja juhliin voit leipoa jos haluat.
Onhan tuo ihan orjuuttavaa jos päivät menee kokatessa.
Hmm.. mietitkö yhtään, että kun toiset ovat työssä sen 8 tuntia päivässä niin sen jälkeen tulevat kotiin kokkailemaan itselleen ja tuolle AP:lle ruuat? Eikö tuo olisi jo hieman kohtuutonta, ottaen huomioon, että ap on ns kotiäiti? Ihminen jolla on vapaa aikaa 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Kyllä minä sen olen tiedostanut ,että naiset laiskoja elättejä on, mutta eikö tuo mene jo hieman yli?
Olipa kotiäiti tai ei niin kohtuutonta on joka päivä joutua kokkaamaan useita isoja aterioita! Nuorillekin on hyvä opettaa että ei se ruoka itsestään ilmesty nenän eteen vaan se vaatii vaivannäköä.
Viikonloppuisin voi aivan hyvin olettaa että muu perhe osallistuu keittiövuoroihin. Nyt perhepalaveri koolle ja työnjakoa miettimään.
Meillä on ollut parhaimmillaan kovaa treenaava mies ja 1 parikymppinen ja 2 teiniä plus vauva. Joka päivä väännetty itse sapuskat: toki tehtiin joskus myös niin paljon, että riitti ainakin seuraavalle päivälle yhdeksi ruoaksi. Mies teki sapuskaa kyllä siinä missä minäkin ja kyllä teinit osaa jo itse välipalamunakkaansa väsätä
Ovatpas kullinkantajat aktivoituneet. Pelkäävät, että passaus loppuu.
Helppo homma. Volt tuo ruuat valmiina kotiin ja siivouksen voi tilata siivous firmalta. Pyykit voi pesettää pesulassa ja ämmmän voi viskata mäelle. Mitä sillä on virkaa? Vi tunkin voi vuokrata niin senkin saa halvemmalla.