Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihan järkyttävää miten murkkuikäiset pojat syövät!

Vierailija
11.08.2024 |

Siis meillä ei käytetä eineksiä lukuunottamatta kalapuikkoja ja hernekeittoa, joita niitäkin harvemmin. Eli teen itse tavallista kotiruokaa. Meillä on kaksi isokokoista kasvavaa poikaa ja saan ihan joka päivä tehdä ruokaa. Näin viikonloppuisin isompi poika syö 3 lämmintä ateriaa päivässä ja vie töihin vielä lämpimän lounaan kotoa, nuorempi poika syö 2 lämmintä ateriaa päivässä, samoin kuin mieheni joka käy myös lounastamassa kotoa tekemääni ruokaa. 

Yleensä pitää olla kaksi eri ruokaa valmiina kun lounaalla haluavat syödä eri ruokaa kuin päivällisellä. 

Olen tosi hyvä kokki, mutta kesän jälkeen aivan totaalisen kyllästynyt jatkuvaan ruoanlaittoon. Lisäksi nuorin poika jättää usein syömättä kouluruoan koska hänestä se on useimmiten pahaa ja syö sitten myöhäisen lounaan tullessaan kotiin. Lisäksi perheen muut jäsenet siis pojat ja mieheni haluavat että leivon heille jotain kahvin kanssa syötäväksi koska pitävät minun tekemistä piirakoista, kääretortuista, pullista jne koska ovat kuulemma paremmat kuin kaupan vastaavat. 

Itse syön yhden lämpimän aterian päivässä ja se riittää. Olen hyvin pieniruokainen itse ja välillä on kausia kun ruoka ei maistu ollenkaan, esim kesähelteillä. 

Mutta joo, ihan järkyttäviä määriä syö muu perhe ja päivittäin on tehtävä ruokaa. Olen oihan kyllästynyt tähän! Muita kohtalotovereita? 

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mua kyllä naurattaa nimittäin mikä palvelija sinä oikein olet sun miehille? Laitappa miehet töihin köökkiin. Vai oliko tää joku provo.

Sen ymmärrän että pojat syö paljon, alakoulu ikäisetkin jo hirveitä annoksia. Pelkään jo tuota murkkuikää. Meillä toki mies tekee myös paljon, leipookin..

No kerropa mikä tuon eukon funktio sitten on jos ja kun makoilee päivät pitkät kotona? 

Vierailija
62/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en voi todeta aplle muuta kuin että mitäs leivot, ja mitäs kokkaat. 

meillä syödään kotona pääosin terveellistä maidotonta kasviruokaa koska olen maitoallerginen. Miehen teinit on meillä pari yötä viikossa ja eivät syö mitään. Ei kelpaa kasvisruoka . Tai ruisleipä . Nälässä ovat mielummin tai syövät omalla rahalla ostettuja sipsejä tms. Lihavia molemmat .  Mutta en tiedä olisiko tuo toinenkaan vaihtoehto kiva että söisivät kuin hevoset. Maidottomalla kasvisruokavaliolla olemme olleet 10 vuotta mutta lapset eivät siihen tottuneet. 

ehkä voisit ap antaa lapsille enemmän vastuuta omasta syömisestään. Eikö se riitä että teet illallisen ja muuten osaavat itse ottaa välipalat 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta minun mieheni on 215 cm pitkä ja painaa 192 kg. Takin koko on 74 ja päänympärys 82. Kukaan ei ole koskaan uskaltanut tulla kertomaan, miksikä häntä luulee.

Mieheni ei ole pitkään aikaan tullut ruokapöytään, vaan vaatii, että häntä syötetään kaukalosta. Aamulla kaadoin siihen kolme kiloa paistettua jauhelihaa ja ison kapallisen uunissa paahdettuja perunoita. Mies röyhtäili ja maiskutteli tämän annoksen parisss noin puolitoista tuntua.

Lounaaksi tein kolme täysikokoista uunipellillistä lasagnea. Siitä tuli puoli kaukalollista. Mieheni viihtyi sen parissa vain puolisen tuntia, sitten se oli hotkittu.

Päivällisellä täytin kaukalon reunoja myöten täyteen lihakeittoa. Siinä oli pari kiloa juureksia ja saman verran perunaa sekä neljä kiloa porsaankassleria, koska mieheni pitää rasvaisesta keitosta. Minä en mitään kuivalihaa syö on hänen mielisanontojaan. Sitä keittoa hän sigten särpi iltaan asti.

Aamu

Nauroin ääneen tälle, kiitos päivän piristyksestä!

Vierailija
64/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M"eillä 400g lihaa per nenä on normaalimitoitus. Esim 400g:n jauhelihapaketteja menee kolme ja muutama kanamuna ja kermaa sekaan perunoiden kanssa niin ei jää nälkä. Ja laihoja ollaan.

Naisilla ei ole mitään käsitystä miesten syömisestä, syödään harvoin mutta sitten syödään kunnolla."

Ja kuollaan nelikymppisenä sydäriin. 

Tai suolistosyöpään 

Vierailija
65/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yllätys että kasvava nuori syö paljon. Vauhti ja määrä alkaa hupenemaan ehkä keski-iän tietämillä, joten koeta jaksaa tai pistä ukkosi tekemään ruokaa.

Vierailija
66/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, minä totesin jo ajat sitten että kun taloudessa on kaksi aikuista ja kaksi teiniä voi jakaa ruuanlaittovuorot. Ja ellei kelpaa olkoon syömättä, terve ihminen ei Suomessa nälkään kuole. En todellakaan käytä elämääni pelkkään toisten passaamiseen, terve ihminen on laiska ja saamaton jos käyttää toista vain hyväkseen ja minä en siihen alistu. 

Vierailija
67/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ruoan tarve ole ihmisen koosta kiinni. Minulla oli nuorempana myös suuri ruoan tarve, ja kärsin paljon siitä oletuksesta, että 42-kiloinen tyttö ei muka syö paljon tai tarvitse isoja ruokamääriä. Kyllä voi syödä ja tarvita. Vasta keski-iässä ruoan tarve normalisoitui.

Poikani on pienikokoinen hänkin, mutta tarvitsee paljon ruokaa. Mieheni taas on melko pieniruokainen ja syö selvästi vähemmän kuin minä tai varsinkin poika, vaikka on noin 190-senttinen eli ei mikään pikkuinen.

Vierailija
68/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaimokulta ei kokkaa milloinkaan. On ajateltu niin, että on liian raskasta jos 32 vuotias ylipainoinen Nainen pakotettaisiin laittamaan ruokaa kerran päivässä. Siksi minä käyn syömässä yleensä lounaan ihan vain ABC:llä ja pojalle olen antanut parikymppiä että voi käydä syömässä muualla jos ei kouluruoka maistu. Tuntuisi jotenkin väärältä, että rasittaisi työttömänä olevaa vaimoa viellä sillä, että pitäisi ruokaa laittaa kun hänellä on muutenkin niin raskasta.                  iltaisin syödään sitten joko eineksiä tai tilataan pitsaa kotiin niin kaikki ovat tyytyväisiä.

Vierailija
69/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP tässä. Mun mies on 190 cm ja 130 kg, takin koko 62 ja päänympärys 60. Häntä aina luullaan Ex painijaksi tai kuulantyöntäjäksi. Sellainen leveähartiainen härkäpäinen kehotyyppi. Hänkin syö kuin hevonen ja olen ihan loppu tämän ruokahuollon kanssa. Tänään tein riistakäristystä, perunamuussia ja mustikkapiirakan. Poika vei töihin vielä evääksi tekemäni luhaperunasoselaatikon. Lounaaksi oli broileri fajitaksia. 

tossa miehessä on helposti 20 kg liikaa massaa..eli pärjäisi kyllä vähemmällä syömisellä ja varmaan pojatkin.

Vierailija
70/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö noille voisi ostaa jo 10-kortin johonkin paikalliseen lounasbuffettiin? Ellei sielläkin ole ruokarajoitus. 

Vierailija
71/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ihminen, lopeta tuo passaaminen! Kyllä saavat itse laittaa osan aterioistaan.

Ja tuo leipominen- lopeta sekin, opetelkoot itse. Vain esim synttäreiksi ja juhliin voit leipoa jos haluat.

Onhan tuo ihan orjuuttavaa jos päivät menee kokatessa.

Vierailija
72/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä vaimokulta ei kokkaa milloinkaan. On ajateltu niin, että on liian raskasta jos 32 vuotias ylipainoinen Nainen pakotettaisiin laittamaan ruokaa kerran päivässä. Siksi minä käyn syömässä yleensä lounaan ihan vain ABC:llä ja pojalle olen antanut parikymppiä että voi käydä syömässä muualla jos ei kouluruoka maistu. Tuntuisi jotenkin väärältä, että rasittaisi työttömänä olevaa vaimoa viellä sillä, että pitäisi ruokaa laittaa kun hänellä on muutenkin niin raskasta.                  iltaisin syödään sitten joko eineksiä tai tilataan pitsaa kotiin niin kaikki ovat tyytyväisiä.

Tuo on hyvä ettei rasita vanhaa naista liikaa 👍 jaksaa sitten paremmin tehdä omia kotiaskareitaan hänkin. Ulkona syömisessä on sekin etu ettei tule turhaa tiskiä niin jää tuokin rasite naiselta pois.

Vierailija
73/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ihminen, lopeta tuo passaaminen! Kyllä saavat itse laittaa osan aterioistaan.

Ja tuo leipominen- lopeta sekin, opetelkoot itse. Vain esim synttäreiksi ja juhliin voit leipoa jos haluat.

Onhan tuo ihan orjuuttavaa jos päivät menee kokatessa.

Hmm.. mietitkö yhtään, että kun toiset ovat työssä sen 8 tuntia päivässä niin sen jälkeen tulevat kotiin kokkailemaan itselleen ja tuolle AP:lle ruuat? Eikö tuo olisi jo hieman kohtuutonta, ottaen huomioon, että ap on ns kotiäiti? Ihminen jolla on vapaa aikaa 24 tuntia vuorokaudessa vuoden jokaisena päivänä. Kyllä minä sen olen tiedostanut ,että naiset laiskoja elättejä on, mutta eikö tuo mene jo hieman yli?

Vierailija
74/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ainoa joka kokkaa? Pojillakin on jo kotsaa koulussa, joten heidätkin voi jo laittaa hellan ääreen.

Se on Köksää. Kotsa on päähine. 

Mikä tahansa lakki tai päähine.

" Nimi tulee 1900-luvun alussa Helsingissä toimineen alunperin venäläisen modistin nimestä tuotemerkistä. Nimestä tuli sitten yleisnimi kaikenlaisille hatuille ja päähineille, ja varsinkin lippalakeille.

Janne oli ostanut jenkkilaivaston kotsan, jota hän ylpeänä esitteli. "

Vierailija
75/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt mua kyllä naurattaa nimittäin mikä palvelija sinä oikein olet sun miehille? Laitappa miehet töihin köökkiin. Vai oliko tää joku provo.

Sen ymmärrän että pojat syö paljon, alakoulu ikäisetkin jo hirveitä annoksia. Pelkään jo tuota murkkuikää. Meillä toki mies tekee myös paljon, leipookin..

No kerropa mikä tuon eukon funktio sitten on jos ja kun makoilee päivät pitkät kotona? 

Hänen funktio on maata vartti selällään kerran viikossa saunan jälkeen. Eipä tuosta muuhun ole.

Vierailija
76/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinpa syntynyt naiseksi niin minunkaan ei tarvitsisi koskaan tehdä yhtään mitään. Mies toisi leivän pöytään ja vieläpä kokkailisi sen työpäivänsä jälkeen minulle valmiiksi jonka jälkeen tiskaisi,siivoaisi kodin ja pesisi pyykit.

Vierailija
77/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet ainoa joka kokkaa? Pojillakin on jo kotsaa koulussa, joten heidätkin voi jo laittaa hellan ääreen.

" Nimi tulee 1900-luvun alussa Helsingissä toimineen alunperin venäläisen modistin nimestä tuotemerkistä. Nimestä tuli sitten yleisnimi kaikenlaisille hatuille ja päähineille, ja varsinkin lippalakeille.

Se on skotsa, ei kotsa.

Vierailija
78/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä!!! Se on KÖKSÄ!

Vierailija
79/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on varmaan trolli jos kokkailee monta kertaa päivässä. Kenellä siihen muka aika ja tarmo riittää? Ei muuta kuin eineksiä ostamaan jos näin on. Iske iso lasagnelaatikko tai puzza pöytään.

Vierailija
80/85 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miksi monien poikien äideistä tulee tällaisia. Palvelijoita. Olen tässä katsellut siskoani, jolla asuu kotona pari parikymppistä peräkammarin poikaa. Ne on kohta 25 vee. Ei ajokortteja, ei ammatteja, ei seurustelua. Eivät ole tyhmiä tai vammaisia tms. Toinen masentunut (kas kummaa, kun ei ole juuri elämää) ja toinen tekee osapäivätyötä, joka ei vaadi mitään koulutusta. Siskolla ei miestä. Pojat ei maksa asumisesta eikä paljon ruuastakaan. Omat vaatteet taitaa ostaa itse tuilla tai palkalla. Sisko siis heitä elättää pienellä palkallaan. Tällaiseksi se menee jos äiti vaan palvelee. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kaksi