Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies rajoittaa puheenaiheita kotona

Vierailija
11.08.2024 |

Hän ei halua osallistua KAIKENLAISEEN keskusteluun, eli aiheista laidasta laitaan, vaan kartottaa hyvin tarkasti ja rajallisesti mistä puhuu ja mistä minä saan puhua, joten aiheet jäävät minimiin, tämä on jo melkein syytä harkita avioeroa, koska itse pidän kaikenlaisesta keskustelukulttuurista ja asioiden pohtimisesta, en osaa olla tuppisuuna ja pelkkänä korvana. Ikävä tilanne siis !

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnistan ihmistyypin. Eräs entinen kaveri oli samanlainen. Muutamat tietyt aiheet ja se oli siinä. Ollut ikänsä samanlainen, aivan kuin äitinsä olisi joskus kieltänyt puhumasta mistään. Se oli viimeinen niitti, kun jokin yleismaailmallinen aihe, niin meni töksäyttämään, ettei nyt mietitä sitä. Eiköhän Aikuinen ja itsenäinen ihminen päätä omassa päässään sen mitä miettii. Oli tervemenoa. 

Hän päätti, ettei halua miettiä asiaa. Mikä tässä meni väärin? Sekö, että juuri sinä et saanut päättää?

Vierailija
42/42 |
11.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus on monilta osin epäselvä ja ilman mitään konkreettisia esimerkkejä, melko abstrakti.

Nämä kolme skenaariota ovat ainakin tuosta tulkittavissa:

1) mies ei itse halua keskustella jostakin aiheesta. Syitä voi olla monia, jokaisella on oikeus valita mistä keskustelee tai ei,

2) mies ei tämän lisäksi jaksa kuunnella kyseisestä aiheesta keskustelua/monologia/saarnaa, joten esittää toiveen ettei aiheesta puhuta hänelle, tai

3) miehellä on aiheita joista ei salli sinun puhua kenellekään edes (tai erityisesti) kodin ulkopuolella. (Näinhän aloituksessa ei kerrota, mutta moni näyttää tulkineen asian näin.)

Näiden välillä on kuitenkin melkoinen ero ja ilman sen tarkempia yksityiskohtia keskustelu on lähinnä spekulointia tai kommentoijien henkilökohtaista projisointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän