Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te-toimisto on ylipäätään olemassa?

Vierailija
11.08.2024 |

Byrokratian vuoksi?

Töitä välittävät vuokratyöfirmat. 

Kommentit (114)

Vierailija
41/114 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulisipa kansalaispalkka. Itsekin olen vain osatyökykyinen ja nykyisessä systeemissä ei töitä voi ottaa. Jos olisi kansalaispalkka, uskaltaisin ehkä perustaa yrityksen ja voisin tehdä töitä sen verran kuin jaksan.

Sama tilanne minulla. Heti perustaisin yrityksen jos olisi säännöllinen varma tulo alla, työmarkkinatuen suuruinen vähintään.

Vierailija
42/114 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kohtahan niitä ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/114 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska evankeeliset äänestää viimeisen kerran Trumppia? Vai uskotko jotain satuja?

Vierailija
44/114 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla. Epämääräistä puuhastelua. Kuin Skientologiaa vastaa koko homma tai pahempaa lahkoa. Jos joku nauttii siitä, miksi vedät muut mukaan siihen.

Vierailija
45/114 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama rumba kumminkin jatkuu. Tampereella jo.

Vierailija
46/114 |
14.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te-toimisto voitaisiin supistaa ja työnvälitys yksityisille firmoille eli nykyisille vuokratyönvälitysfirmoille.

ihan turha byrokratian kukkanen joka vie ne vähätkin rahat joilla voitaisiin saada porukoille töitä.

Vierailija
47/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse todellakin toivon että pääsisin nopeasti töihin. Tämä te-toimiston asiakkuus ei kyllä työllistä kuin virkailijat.

Vierailija
48/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä oli ahdistavaa, mutta vielä ahdistavampaa oli käynnit työkkärissä... Muistan kuinka jotenkin hävetti, että tänne nyt jouduin tulemaan... Virkailija oli viime syksynä kyllä tosi kiva, vai mikä oma valmentaja se nyt olikaan? Menneenä vuonna oli aika täpäkkä täti joka vain sano, että minä esittelen sinut tähän yhteen työpaikkaan siellä on kova pula. 

Vierailija
49/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voidaan parittaa akkoja Elyn ukkomiehille!

Vierailija
50/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä oli ahdistavaa, mutta vielä ahdistavampaa oli käynnit työkkärissä... Muistan kuinka jotenkin hävetti, että tänne nyt jouduin tulemaan... Virkailija oli viime syksynä kyllä tosi kiva, vai mikä oma valmentaja se nyt olikaan? Menneenä vuonna oli aika täpäkkä täti joka vain sano, että minä esittelen sinut tähän yhteen työpaikkaan siellä on kova pula. 

Yleissihteereistä on kova pula valtionhallinnossa etenkin Elyssä!

Vierailija
51/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain opiskella työttömyysetuudella, mutta minun piti jatkuvasti hakea työpaikkoja. En ymmärrä mikä järki tässä oli? Jonain vuonna kaveri opiskeli kyseisellä etuudella ja ei ollut pakko hakea töitä. 

Vierailija
52/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutava pula yleistoimistosihteereistä!

Vierailija
53/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tradenomille töitä?

Vierailija
54/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään hyötyä niistä ei ainakaan ole. Täysin turhaa byrokratiaa. 

Vierailija
55/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli viime syksynä työttömyyttä n. 2 kk. Ennen kun jouduin edes kunnolla te-toimiston kuntakokeilun hampaisiin, oli mulla "kiva" ystävä joka katseli mulle töitä ja kertoi, että hae tuonne. 

Vierailija
56/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa minun maailmassa. Teeskentelen kuin se olisi lakkautettu.

Vierailija
57/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset keskustelut täällä antaa te-toimistoista juuri sellaisen kuvan mitä ne todellisuudessa ovat, pelkkää tyhjäntoimittamista!!!

Yli 50-vuotiaana 35 vuotta pätkätöitä tehneenä, osaan kyllä tehdä työhakemuksia ja cv:t ja muut kontaktoinnit työnantajiin ilman kallispalkkaista työnhakuvalmentajaakin!

Ymmärrän jos parikymppisiä ihmisiä pitää vähän autella koulutus- ja työasioissa, mutta tällaisen vanhan akan kyttäämisessä rahat menee mielestäni 100% hukkaan.

Miksi Purra ja Orpo eivät leikkaa te-toimistojen tms. pyörittämiseen käytettävistä määrärahoista? Minua ei sellainen itkettäisi yhtään.

Miten te muut vanhemmat pätkätyöläiset olette jaksaneet henkisesti vuosikymmenten te-kyykytystä? 

Vierailija
58/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Samat sanat, oletettavasti olet itse olevinasi töissä. Miksi haaskaat kallista työaikaa netissä roikkumiseen. TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Vierailija
59/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

TÖIHIN SIITÄ SAATANA

Samat sanat, oletettavasti olet itse olevinasi töissä. Miksi haaskaat kallista työaikaa netissä roikkumiseen. TÖIHIN SIITÄ SAATANA

OLEN TAUOLLA SAATANA. ÄLYPUHELIN ON KEKSITTY

Vierailija
60/114 |
27.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää. Tekoälyn avulla voidaan kaikki astua maailmaan jossa töitä saa työttömätkin ja te-toimisto... tekee jotakin. Ja pysyä siinä maailmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän