Miksi te-toimisto on ylipäätään olemassa?
Byrokratian vuoksi?
Töitä välittävät vuokratyöfirmat.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
No kohtahan niitä ei ole.
Koska evankeeliset äänestää viimeisen kerran Trumppia? Vai uskotko jotain satuja?
Ei pitäisi olla. Epämääräistä puuhastelua. Kuin Skientologiaa vastaa koko homma tai pahempaa lahkoa. Jos joku nauttii siitä, miksi vedät muut mukaan siihen.
Vierailija kirjoitti:
No kohtahan niitä ei ole.
Sama rumba kumminkin jatkuu. Tampereella jo.
Te-toimisto voitaisiin supistaa ja työnvälitys yksityisille firmoille eli nykyisille vuokratyönvälitysfirmoille.
ihan turha byrokratian kukkanen joka vie ne vähätkin rahat joilla voitaisiin saada porukoille töitä.
Itse todellakin toivon että pääsisin nopeasti töihin. Tämä te-toimiston asiakkuus ei kyllä työllistä kuin virkailijat.
Työttömänä oli ahdistavaa, mutta vielä ahdistavampaa oli käynnit työkkärissä... Muistan kuinka jotenkin hävetti, että tänne nyt jouduin tulemaan... Virkailija oli viime syksynä kyllä tosi kiva, vai mikä oma valmentaja se nyt olikaan? Menneenä vuonna oli aika täpäkkä täti joka vain sano, että minä esittelen sinut tähän yhteen työpaikkaan siellä on kova pula.
Jotta voidaan parittaa akkoja Elyn ukkomiehille!
Vierailija kirjoitti:
Työttömänä oli ahdistavaa, mutta vielä ahdistavampaa oli käynnit työkkärissä... Muistan kuinka jotenkin hävetti, että tänne nyt jouduin tulemaan... Virkailija oli viime syksynä kyllä tosi kiva, vai mikä oma valmentaja se nyt olikaan? Menneenä vuonna oli aika täpäkkä täti joka vain sano, että minä esittelen sinut tähän yhteen työpaikkaan siellä on kova pula.
Yleissihteereistä on kova pula valtionhallinnossa etenkin Elyssä!
Sain opiskella työttömyysetuudella, mutta minun piti jatkuvasti hakea työpaikkoja. En ymmärrä mikä järki tässä oli? Jonain vuonna kaveri opiskeli kyseisellä etuudella ja ei ollut pakko hakea töitä.
Huutava pula yleistoimistosihteereistä!
Mitään hyötyä niistä ei ainakaan ole. Täysin turhaa byrokratiaa.
Mulla oli viime syksynä työttömyyttä n. 2 kk. Ennen kun jouduin edes kunnolla te-toimiston kuntakokeilun hampaisiin, oli mulla "kiva" ystävä joka katseli mulle töitä ja kertoi, että hae tuonne.
Ei ole olemassa minun maailmassa. Teeskentelen kuin se olisi lakkautettu.
Tällaiset keskustelut täällä antaa te-toimistoista juuri sellaisen kuvan mitä ne todellisuudessa ovat, pelkkää tyhjäntoimittamista!!!
Yli 50-vuotiaana 35 vuotta pätkätöitä tehneenä, osaan kyllä tehdä työhakemuksia ja cv:t ja muut kontaktoinnit työnantajiin ilman kallispalkkaista työnhakuvalmentajaakin!
Ymmärrän jos parikymppisiä ihmisiä pitää vähän autella koulutus- ja työasioissa, mutta tällaisen vanhan akan kyttäämisessä rahat menee mielestäni 100% hukkaan.
Miksi Purra ja Orpo eivät leikkaa te-toimistojen tms. pyörittämiseen käytettävistä määrärahoista? Minua ei sellainen itkettäisi yhtään.
Miten te muut vanhemmat pätkätyöläiset olette jaksaneet henkisesti vuosikymmenten te-kyykytystä?
Vierailija kirjoitti:
TÖIHIN SIITÄ SAATANA
Samat sanat, oletettavasti olet itse olevinasi töissä. Miksi haaskaat kallista työaikaa netissä roikkumiseen. TÖIHIN SIITÄ SAATANA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TÖIHIN SIITÄ SAATANA
Samat sanat, oletettavasti olet itse olevinasi töissä. Miksi haaskaat kallista työaikaa netissä roikkumiseen. TÖIHIN SIITÄ SAATANA
OLEN TAUOLLA SAATANA. ÄLYPUHELIN ON KEKSITTY
Ei hätää. Tekoälyn avulla voidaan kaikki astua maailmaan jossa töitä saa työttömätkin ja te-toimisto... tekee jotakin. Ja pysyä siinä maailmassa.
Sama tilanne minulla. Heti perustaisin yrityksen jos olisi säännöllinen varma tulo alla, työmarkkinatuen suuruinen vähintään.